Een vriendin van mij staat er namelijk zo voor en zat zich dat laatst af te vragen. Ze ging uit die avond en vroeg "goh, wat nu als ik vanavond een leuke kerel aan de haak sla? kan mijn 'ex' mij dan iets maken? of m.b.t. de kinderen (2)? ik sta tenslotte al tijden droog (grapte ze erbij natuurlijk)!"
ik kan me ook geen reden bedenken waarom het niet zou mogen, ze liggen tenslotte al tijden in scheiding. maargoed, de wet heeft soms nog weleens wat kleine lettertjes...
en aangezien ik hierover verder nog geen info kon vinden op het net...
quote:ja ik zou het niet weten. maar aangezien ze 2 kiddo's heeft, en geen zin heeft dat haar zometeen het voogdij wordt ontzegd vanwege overspel of weet ik wat voor namen ze ervoor hebben...
Op dinsdag 10 februari 2004 13:20 schreef EggsTC het volgende:
Van wie mag dat niet?
de scheiding is nog niet wettelijk voltooid. zij vraagt zich gewoon af of hij haar met deze kwestie iets zou kunnen maken
quote:ja inderdaad, heb je gelijk in. de oorzaak is iets heel anders hoor, het was tussen hen gewoon doodgebloed zeg maar. en het feit dat zij als 1e aan de bel trok met de mededeling "ik wil scheiden" leek hem verdacht goed uit te komen. (hij maakte er geen big deal van zeg maar)
Op dinsdag 10 februari 2004 13:23 schreef Girlysprite het volgende:
Als een scheiding als oorzaak het vreemdgaan van een van de partners is, dan liggen zaken juridisch wat anders. Omdat ze met een andere vent bezig is terwijl ze officieel nog getrouwd is kan ik begrijpen dat ze zich zorgen maakt. helaas ken ik hier geen oplossing voor. Laat het haar eens vragen aan de scheidingsadvocaat.
toen zij laatst zei van "en als ik nu 'iets leuks' tegenkom vanavond bij het uitgaan? wat dan?" -- dat had hij weer heel laconiek op gereageerd. zoiets als "jah, doe wat je niet laten kunt"
maar inderdaad, het zal wettelijk best wel als "vreemdgaan" kunnen worden geregistreerd aangezien ze nog niet officieel gescheiden zijn. en het feit dat hij zich zo op de vlakte houdt geeft haar 'n wantrouwend gevoel. "what are you up to?" -- dat.
quote:leuk voor die kinderen....steeds een nieuwe papa omdat mama om de zoveel tijd droog staat
Op dinsdag 10 februari 2004 13:09 schreef RazorShell het volgende:
Situatie: Stel dat je al 4 of 5 maanden van tafel & bed gescheiden bent, en het scheidingsproces is sinds een maand echt in volle gang (advocaten, allimentatie-berekeningen etc.); mag je dan al 'rotzooien' met anderen? Let wel: de echtscheiding is nog niet wettelijk.Een vriendin van mij staat er namelijk zo voor en zat zich dat laatst af te vragen. Ze ging uit die avond en vroeg "goh, wat nu als ik vanavond een leuke kerel aan de haak sla? kan mijn 'ex' mij dan iets maken? of m.b.t. de kinderen (2)? ik sta tenslotte al tijden droog (grapte ze erbij natuurlijk)!"
quote:zij zei zelf al: "ik heb natuurlijk mijn verantwoordelijkheden, mijn kinderen. dus ik ga echt niet het hele land afhoeren." -- maar ik begrijp haar wel, dit soort dingen heb je niet in de hand. want stel nou dat er inderdaad iets gebeurt, dan zou ik me als ik haar was wel wat beter voelen als ik zeker weet dat niemand haar daarmee kan 'terugpakken' zeg maar...
Op dinsdag 10 februari 2004 13:24 schreef Vaakje het volgende:
Is haar geklooi dan belangerijker dan de toekomst van haar kinderen??
quote:Overdrijven is ook een vak, zeg!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:27 schreef mymoodfentje het volgende:[..]
leuk voor die kinderen....steeds een nieuwe papa omdat mama om de zoveel tijd droog staat
quote:precies...:)
Op dinsdag 10 februari 2004 13:57 schreef Hartendiefje het volgende:
uit respect voor je ex en kinderen lijkt het me beter even te wachten. zo erg is dat toch niet?
Ik ben niet wettelijk gescheiden maar al wel jaren van tafel en bed zoals dat zo gezellie heet en ik heb in die tijd ook relaties gehad. Merkt mijn zoon nix van, hij is niet elk weekend bij mij dusssss.........en een nieuwe pappa????? Dacht het niet
Hij heeft er al een en daar heeft hij echt genoeg aan. Ik denk dat het belangerijkste voor de kinderen is dat ze weten dat de scheiding niet hun fout is en dat beide ouders heel veel van ze houden, al houden ze niet meer van elkaar. Vrienden blijven vind ik wel belangerijk voor evt. kids
quote:Heb je helemaal gelijk in. Maar het gaat er haar niet om om á-la-minute een nieuwe relatie op te bouwen, maar om erachter te komen wat voor impact een eventuele "uitglijder" kan hebben op bezoek- en allimentatieregelingen e.d.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:57 schreef Hartendiefje het volgende:
uit respect voor je ex en kinderen lijkt het me beter even te wachten. zo erg is dat toch niet?
Met "uitglijder" bedoelt ze: Stel dat ze uitgaat en opeens staat er een moordkerel voor d'r neus, en het komt van zoenen bijvoorbeeld. Kan haar "ex"-man haar hiermee "terugpakken" als hij zou willen? (vooralsnog: wettelijk/officieel zijn ze nog niet gescheiden)
[edit]
Let wel: ze zijn niet officieel van tafel en bed gescheiden. Hij woont gewoon tijdelijk (inmiddels al zowat 5 maanden dus) ergens anders tot hij iets anders heeft gevonden. Zij woont nog in 'hun' huis met de kids.
[/edit]
quote:Waar baseer jij deze informatie op? Kan ik dit ergens terugvinden op een juridische site o.i.d.?
Op dinsdag 10 februari 2004 15:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als haar ex haar wil laten betrappen dan kan ie gewoon de poitie langssturen. Wanneer er dan wordt vastgesteld dat...
Want platgezegd moet zij overal met de vingers van afblijven tot de scheiding wettelijk en officieel afgerond is. Dus geen "uitglijders" in discotheken e.d. -- en "avondbezoekjes" zijn al helemáál uit den boze begrijp ik? Ook al heeft zij zowat een half jaar geleden al aangegeven te willen kappen met de relatie?
quote:Ze kan wel met iemand zoenen, uitgaan is geen probleem. Het enige dat niet kan is iemand bij haar laten inwonen.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:18 schreef RazorShell het volgende:[..]
Waar baseer jij deze informatie op? Kan ik dit ergens terugvinden op een juridische site o.i.d.?
Want platgezegd moet zij overal met de vingers van afblijven tot de scheiding wettelijk en officieel afgerond is. Dus geen "uitglijders" in discotheken e.d. -- en "avondbezoekjes" zijn al helemáál uit den boze begrijp ik? Ook al heeft zij zowat een half jaar geleden al aangegeven te willen kappen met de relatie?
quote:Oke. Platgezegd: Ze kan in deze scheidingdperiode doen en laten wat ze wil, zolang het maar niet een van deze puntjes is:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:25 schreef terror623 het volgende:
het is wettelijk zo in nederland dat het NIET uitmaakt of je vreemdgaat tijdens een huwelijk, de scheidingsprocedure blijft HETZELFDE, in Amerika ligt dat echter anders! maar HIER dus niet
Dus ook al 'hoert' ze elke uitgaanstent in NL af, en heeft ze elke avond een ander bij 'haar' thuis op de bank zitten, zolang het niet aan de 3 bovenstaande puntjes voldoet heeft het geen invloed op allimentatie-regelingen en/of bezoekregelingen e.d.?
Maar waar halen jullie deze info vandaan? Staat dit in een 1 of ander juridsch document wat ik kan inzien? (ik vind de vraag met de minuut interessanter worden )
[Dit bericht is gewijzigd door RazorShell op 10-02-2004 16:37]
quote:Art. 160.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:30 schreef RazorShell het volgende:[..]
Oke. Platgezegd: Ze kan in deze scheidingdperiode doen en laten wat ze wil, zolang het maar niet een van deze puntjes is:
- Een openlijke nieuwe relatie starten (hertrouwen uit den boze ofcourse)
- Bij iemand anders intrekken
[edit]
- Andere dingen die bijv. een negatieve invloed op de kids hebben
[/edit]Dus ook al 'hoert' ze elke uitgaanstent in NL af, en heeft ze elke avond een ander bij 'haar' thuis op de bank zitten, zolang het niet aan de 3 bovenstaande puntjes voldoet heeft het geen invloed op allimentatie-regelingen en/of bezoekregelingen e.d.?
Maar waar halen jullie deze info vandaan? Staat dit in een 1 of ander juridsch document wat ik kan inzien? (ik vind de vraag met de minuut interessanter worden
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |