abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:05:55 #1
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17054912
Slipcursussen voor met de auto zijn er al genoeg. Maar met de fiets is het natuurlijk even glad. Gladder zelfs. En toch zie je nooit een fietsslipcursus. Een grof schandaal. Bnn.nl zet het even allemaal recht.

De goudenregel: ijs+fiets= op je bek gaan. Eigenlijk doe je daar vaak bitter weinig tegen. Ja: wat je met een auto niet moet doen, moet je ook met de fiets niet doen. Zoals heel hard gaan trappen. Of als n wilde aan je stuur gaan sjorren. Maar wat wel werkt in een auto, kan je op de fiets ook beter niet doen. Tegensturen bijvoorbeeld. Heeft geen enkele zin op de fiets. Maar niks doen is ook zo naar. Vooral omdat je zeker weet dat je dan niet alleen op je bek, maar ook onder je eigen fiets terecht komt. Daarom kan je meestal het beste de fiets zo snel mogelijk verlaten. Even de basic moves op een rijtje:

1) Stel je fietst op een weg en je ziet het ijs aankomen
Dat is mazzel hebben. Want dan kan je dus nog gewoon remmen (duh). Maar het is waarschijnlijker dat je aan het fietsen bent en dat je ineens ijs vanuit je ooghoek ziet. Net te laat om nog normaal te remmen. Toch is dat nog steeds mazzel. Spring gewoon van je fiets. Nee: natuurlijk niet richting het ijs! Probeer je fiets ook nog even zo te mikken dat ie niet voor n vrachtwagen komt. En ook al krabbelt er aan de overkant net een oud vrouwtje met een tas vol pruimen voorbij: beheers je.

2) Ineens ben je op ijs
Doe iets! Snel! Er over nadenken kan niet. Want al over 0,3 seconden neem je een grote hap uit de stoeprand. Het beste kan je een duik richting iets zachts proberen te maken. Een bosje ofzo. En niet die met die boom in het midden. Wat je dus nu niet moet doen is sturen of remmen. Hopelijk heb je handschoenen aan. Doe in elk geval één ding: bescherm je hoofd met je armen. Die schaafwonden helen wel. En doe vooral een ding niet: probeer niet de klap op te vangen met je handen. Zo worden nou polsen gebroken. Val gewoon op je knieën. Hadden we al gezegd dat die schaafwonden wel helen?

3) Ineens ben je op ijs (2)
Dat wordt vallen denk je nog. En dat klopt. Alleen niet zo hard. Want je bent dus minstens zo dronken als je moeder toen je verwekt werd (geintje okee). Je hoeft eigenlijk alleen nog maar een beetje op te letten dat je niet op je gezicht valt en niet op een druk kruispunt of een overweg ofzo. Dan zit je safe. Want als je dronken bent is je lichaam lekker slap als je valt. Iets breken is bijna onmogelijk. Dus relax en val. Wel oppassen dat je niet morgen wakker wordt in een berg sneeuw met een bevroren leuter. Sta dus ook weer op. Je kan het.

Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:07:54 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17054972
Thanks, ik raak altijd meteen in paniek als ik ook maar denk dat het glad word.
Ga bij voorbaat meestal maar gewoon lopen.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:09:30 #3
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17055024
Wat een kneus is TS zeg, tegensturen gaat zeker wel, Heb ik vaak genoeg gedaan. vereist wel enige oefening.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:13:40 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_17055160
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:09 schreef speedfreakssj het volgende:
Wat een kneus is TS zeg, tegensturen gaat zeker wel, Heb ik vaak genoeg gedaan. vereist wel enige oefening.
Eerste paar keer zeker goed hard op je achterhoofd gevallen?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_17055221
Een echte fietser heeft Snow studs of Ice Spikers gemonteerd:

http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich=produkte&einsatzbereich=3&produktgruppe=4&produkt=113

1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:17:34 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_17055269
Ik ben pas 2 keer (met regen) met slippende wielen door de bocht gegaan, en kan je vertellen dat dat heel spannend is

Verder: bij ijs gewoon rechtdoor fietsen! En in de bochten met zeer lage snelheid. Nieuwe banden wil ook wel helpen.

censuur :O
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:22:35 #7
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_17055385
Lachen zeg. Gewoon een beetje je gewicht verplaatsen en tegensturen. Heeft wat voeten in de aarde maar dan kan je hetzelfde straks doen met je brommertje en dan staat het wel stoer als je alslippend door de bocht gaat (driften).,
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_17055398
Wat is dit? Een pleidooi om bij vriesweer een paar borrels te nemen alvorens op de fiets te stappen?
Vind het wel een mooi plan.
Ja meneer agent. Ik heb gedronken. Met het oog op mijn verkeersveiligheid ;-)
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_17055503
Ik heb nog ergens een foto van een japanner die aan t driften is met z'n fiets.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:28:17 #10
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17055522
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:27 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb nog ergens een foto van een japanner die aan t driften is met z'n fiets.

Die willen we wel ff zien dan

Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:53:12 #11
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17065254
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:28 schreef edje34 het volgende:

[..]

Heb geen webspace. Iemand?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_17065745
Of je koopt gewoon een goede Schwalbe band voor je MTB

Kom maar op

Edit: oh, Drinkemaatje poste nagenoeg hetzelfde

Anyway..als je genoeg op ijs rijdt dan krijg je het wel voorelkaar...oefenen dus.

pi_17065806
Echte bikkel fietsen gewoon over ijs zoals ze over de weg fietsen .
al ga je een keer op je plaat
So what!
weet je hoe het voelt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_17065843
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:12 schreef Steve-O het volgende:
Echte bikkel fietsen gewoon over ijs zoals ze over de weg fietsen .
al ga je een keer op je plaat
So what!
weet je hoe het voelt
Precies! Zo doe je dat!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 18:15:38 #15
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_17065884
en ik weet hoe dat voelt
Drugs are good mkay?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 18:15:51 #16
24184 speedfreakssj
pi_17065892
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:13 schreef Flurry het volgende:

[..]

Eerste paar keer zeker goed hard op je achterhoofd gevallen?

nee hoor, ECHTE mannen hebben daar het gevoel voor.
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2004 @ 18:38:27 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17066473
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:15 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

nee hoor, ECHTE mannen hebben daar het gevoel voor.

échte vrouwen ook!
pi_17068300
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

échte vrouwen ook!

We hebben het hier toch niet op dikke vrouwen met een pakje zware shag in hun geruite blouse borstzakje?
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  dinsdag 10 februari 2004 @ 19:44:26 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17068333
als je een beetje je best doet kan je gewoon driften door de bocht
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_17068642
ik ben ook is na de eerste nachtvorst hard en genadeloos in een bocht naast het station op mijn plaat gegaan met mijn brommer. Ik had wel een helm op dus verder niks aan de hand. Toen ik overeind gekrabbeld was en de schade had bekeken kwam er een meneer aan gehold. Dat bleek mijn leraar scheikunde te zijn. Die vroeg me glimlachend hoe het met me ging. Dan voel je je soms knap lullig hoor.
pi_17068929
Bij ijs kun je toch gewoon blijven fietsen, mits je het een beetje voorzichtig doet.
Of ben ik de enigste met die gave
pi_17070624
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:04 schreef AltamirA het volgende:
Bij ijs kun je toch gewoon blijven fietsen, mits je het een beetje voorzichtig doet.
Of ben ik de enigste met die gave
Rechtdoor gaat het nog wel, maar maak maar eens een scherpe bocht...
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_17113107
quote:
maar maak maar eens een scherpe bocht...
Elke bocht is al te scherp hoe flauw ook.
pi_17113124
Ik weet mezelf altijd weer te redden uit dat soort situaties op de een of andere manier .
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:05:49 #25
24184 speedfreakssj
pi_17113590
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:45 schreef Cyberbert het volgende:

[..]

Elke bocht is al te scherp hoe flauw ook.

dan kan jij duidelijk NIET fietsen,

of je moet op de jaap edenbaan in amsterdam gaan fietsen waar het glad en net ijs is......

Ik fiets ook op die kinderkopjes met ijzel. gaat prima, alleen NIET trappen en ALS je begint de glijden effe je gewicht in de strijd gooien. en ik weeg "maar" 72 KG en ben 1,75

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')