abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:26:29 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1188991
quote:
LONDEN - Een Amerikaanse rechtbank heeft een vader van negen kinderen verboden nog meer kinderen te verwekken. De 34-jarige man heeft een proeftijd van vijf jaar gekregen, waarin hij geen kinderen mag verwekken, tenzij hij de financiële middelen heeft om ze te onderhouden. Als hij zich daar niet aan houdt, kan hij acht jaar gevangenisstraf krijgen.

Dat meldde de Britse internetnieuwsdienst Ananova woensdag. De man ontvangt nu ruim 46.500 gulden aan kinderbijslag en is volgens de rechters niet in staat voor zijn kinderen te zorgen. Het Hooggerechtshof van de staat Wisconsin heeft het vonnis in stand gehouden. De vier mannelijke rechters van het hof stemden voor, de drie vrouwelijke rechters tegen.

Misbruik

Volgens rechter William Bablitch heeft de man keer op keer laten zien dat hij geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel heeft. "Het is overduidelijk dat ieder kind dat hij in de toekomst verwekt, een toekomst van verwaarlozing, misbruik of nog erger tegemoet gaat", aldus Bablitch.

Volgens de drie vrouwelijke rechters, is het krijgen van kinderen een recht dat in de Amerikaanse grondwet is opgenomen. Rechter Ann Walsh Bradley denkt dat het lastig is om de straf uit te voeren en ertoe kan leiden dat vrouwen worden gedwongen tot een abortus. Het is voor het eerst dat een rechtbank in de Verenigde Staten een dergelijke straf oplegt.

www.nu.nl

Is dit een goed idee, moet dit in Nederland ook mogelijk worden?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:29:35 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1189018
Volgens mij is een uitgebalanceerd fokprogramma beter om een betere wereld te krijgen
GNU Terry Pratchett
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:31:16 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1189036
Kvind van wel, vind dat er sowieso een bepaald soort psychologische test afgenomen moet worden, vind het van sommige mensen echt onverantwoordelijk dat ze zomaar kinderen kunnen "fokken". Zelfs om auto te mogen rijden moet je een zwaarder examen afleggen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:33:07 #4
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1189055
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:29 schreef Lod het volgende:
Volgens mij is een uitgebalanceerd fokprogramma beter om een betere wereld te krijgen
FOK!programma?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_1189059
Ja, hier ben ik het helemaal mee eens. Alhoewel er in onze grondwet natuurlijk in principe niks vermeld staat over een maximum aantal kinderen vind ik dat zo'n man toch een "verwekverbod" moet krijgen.

Als je niet de motivatie of de financiën hebt om je kinderen redelijk op te voeden is het én voor de kinderen én voor de man zelf nadelig. Aangezien de kinderen dan gebrek hebben aan een zorgzame vaderfiguur en de man alleen maar tegen zijn zin in geld moet betalen.

Ik vind dus dat deze regel zeker in Nederland ingevoerd moet worden.

Verbaal genie in love!
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:34:39 #6
10188 links234
pi_1189075
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:31 schreef Vivi het volgende:
Kvind van wel, vind dat er sowieso een bepaald soort psychologische test afgenomen moet worden, vind het van sommige mensen echt onverantwoordelijk dat ze zomaar kinderen kunnen "fokken". Zelfs om auto te mogen rijden moet je een zwaarder examen afleggen.
Wat wil je in die test zetten dan? Hoe wil je dat in godsnaam uitvoeren? En als de vrouw dan toch, per ongeluk zwanger raakt, wat dan?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:37:24 #7
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1189106
ohw nog ff een ontopic reactie geven dan maar...

EN TERECHT! voor iemand die niet in staat is voor zichzelf te zorgen laat staan voor kinderen een voortplantverbod opzetten!

of misschien zelfs wel tijdelijk steriliseren?

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:40:11 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1189132
Persoonlijk vind dat bovengenoemde testen/maatregelen al genomen moeten worden als mensen een huisdier aan willen schaffen. Dus bij het nemen van een nieuw mensje in je leven al helemaal
GNU Terry Pratchett
pi_1189139
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:40 schreef Lod het volgende:
Persoonlijk vind dat bovengenoemde testen/maatregelen al genomen moeten worden als mensen een huisdier aan willen schaffen. Dus bij het nemen van een nieuw mensje in je leven al helemaal
Inbreuk op het recht op zelfbeschikking dus. Lekker liberaal weer.
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:43:06 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1189161
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:41 schreef dus het volgende:

[..]

Liberaal?
The Internets, I needs it..
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:43:50 #11
10188 links234
pi_1189175
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:33 schreef SkyMaster het volgende:
Als je niet de financiën hebt om je kinderen redelijk op te voeden is het én voor de kinderen én voor de man zelf nadelig.
Dus? Bijstandstrekkers mogen geen kinderen meer krijgen?
pi_1189187
Ik zou wel eens willen weten bij hoeveel vrouwen ie die 9 kinderen verwekt heeft.
Persoonlijk kan zo'n vonnis wel mijn goedkeuring verdragen, hoewel het wel link terrein is. Maar sommigen neuken er gewoon op los en zijn net een stel ratten zo produceren ze. En we weten allemaal wat er gebeurt met teveel ratten in een bakkie, die worden agressief en vechten elkaar op een gegeven moment dood.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 15:47:29 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1189209
"Stupid people should breed".

Deze CD van de Skatenigs werd geleverd met condoom .

Het van staatswege bepalen wie hoeveel mag fokken is niet echt nieuw. Niet bijzonder lang geleden werden mensen gesteriliseerd wegens een te laag IQ (zie het boek "The Measurement of Men" van Jay Gould als ik het wel heb...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:48:35 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1189218
Hmmm, moeilijke zaak. Het is moeilijk te ontkennen dat in dit specifieke geval het beter is dat de man geen kinderen meer verwerkt maarre...hoe wou men dit controleren? Als een man ze niet erkend, is het officieel zijn kind niet? En DNA tests kunnen in zo'n geval niet afgedwongen worden volgens mij.
Verder is het natuurlijk een simpel fysieke mogelijkheid van ieder mens, en ik vind dat je als staat wel heeeel eng bezig bent (facistisch?) om zoiets aan banden te leggen.

Wat de opmerkingen betreft dat iedereen een test zou moeten afleggen voordat ze zouden mogen "broeden"

Dan ben ik weg, in zo'n facistische staat weiger ik te wonen. Ik wil zelf uitmaken of ik een kind wil of niet. En daar ben ik geheel zelf (+partner) toe in staat. Daar heb ik geen regering voor nodig natuurlijk

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1189224
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:47 schreef Doc het volgende:
(zie het boek "The Measurement of Men" van Jay Gould als ik het wel heb...
U bedoelt Stephen Jay Gould. Niet te verwarren met de beroemde zestienvoudig wereldkampioen onderwaterborduren.
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:49:37 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1189232
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:34 schreef links234 het volgende:

[..]

Wat wil je in die test zetten dan? Hoe wil je dat in godsnaam uitvoeren? En als de vrouw dan toch, per ongeluk zwanger raakt, wat dan?

Een cursus geven

En wat er in die test moet; nou, ik denk dat een bepaalde mate van emotionele/psychische stabiliteit waargenomen moet worden (als we het hebben over kenmerken die zijn (negatieve) weerslag kunnen hebben in de opvoeding van het kind. e.d. ik zeg niet dat die mensen GEEN kinderen mogen krijgen maar dat ze dan meer begeleiding/controle/hulp bij de opvoeding moeten hebben oid.
Verder zou ik de motivaties willen testen waarom iemand ouder van een kind wil worden, de motivatie "kinderbijslag" valt dan al snel af denk ik.. maar ik ben me er terdege van bewust dat er in de praktijk een hoop haken en ogen aan zitten.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:50:16 #17
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1189237
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:41 schreef dus het volgende:

[..]

Ik ben best liberaal, maar ik ben m.i. ook rationeel genoeg om in te zien dat sommige mensen voor zichzelf (en anderen) te beschermen.
Ik mag van mezelf ook geen kinderen nemen.
GNU Terry Pratchett
pi_1189240
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:43 schreef links234 het volgende:

[..]

Dus? Bijstandstrekkers mogen geen kinderen meer krijgen?

Nou nee, dat wil ik nou ook niet gelijk verkondigen.

Ik denk dat het eerder een combi van die 2 is; zorg en financiën. Als je over geen van die twee beschikt en je toch nog als een geil wipkonijn blijft gedragen, dan vind ik zeker dat zo'n verbod moet worden ingesteld.

Aan de andere kant, als je weinig geld tot je beschikking hebt maar nog wel de motivatie en de "passie" hebt om je kinderen op te voeden moet dat zeker kunnen. Echter, bijstandstrekkers met 10 kinderen kan IMHO ook gewoonweg niet omdat je dan weer ongelooflijk in de knel komt met de spaarpot.

Er moet dus volgens mij een "verwekverbodsregel" opgesteld worden, die voor elke situatie wordt aangepast aan de verschillende factoren die daarin meespelen. In dit geval dus; -motivatie, -geld etc. etc.

Verbaal genie in love!
pi_1189258
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:50 schreef Lod het volgende:
Ik mag van mezelf ook geen kinderen nemen.
Da's je eigen standaarden tot absolute norm verheffen. Geen argument dus.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 15:52:39 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1189262
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:49 schreef dus het volgende:

[..]

U bedoelt Stephen Jay Gould. Niet te verwarren met de beroemde zestienvoudig wereldkampioen onderwaterborduren.

Yeps, Stephen is his first name
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:54:10 #21
10188 links234
pi_1189282
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Een cursus geven

En wat er in die test moet; nou, ik denk dat een bepaalde mate van emotionele/psychische stabiliteit waargenomen moet worden (als we het hebben over kenmerken die zijn (negatieve) weerslag kunnen hebben in de opvoeding van het kind. e.d. ik zeg niet dat die mensen GEEN kinderen mogen krijgen maar dat ze dan meer begeleiding/controle/hulp bij de opvoeding moeten hebben oid.
Verder zou ik de motivaties willen testen waarom iemand ouder van een kind wil worden, de motivatie "kinderbijslag" valt dan al snel af denk ik.. maar ik ben me er terdege van bewust dat er in de praktijk een hoop haken en ogen aan zitten.

Een cursusje "kinderen opvoeden voor beginners"?

En een motivatietestje lijkt me niet bepaald haalbaar:

- waarom wilt u een kind?
- Het lijkt me leuk!
- Da's geen goede reden, volgende!

En emotionele/psychische stabiliteit? Hoe bedoel je? Iemand met depressie mag geen koters werpen? Iemand met driftbuien ook niet?

woensdag 11 juli 2001 @ 15:56:05 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1189305
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 15:52 schreef dus het volgende:

[..]

Da's je eigen standaarden tot absolute norm verheffen. Geen argument dus.

Mijn standaarden zijn mijn absolute normen. Daar leef ik naar en daar beoordeel ik ook anderen naar. Voor mij is het dus wel een argument (los nog van het feit dat het ironisch bedoeld was).
GNU Terry Pratchett
  woensdag 11 juli 2001 @ 17:03:56 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1189851
Dit is voor het eerst dat ik het met Links eens ben

Ik ben fallikant, 100% tegen het van overheidswege opleggen van dit soort zaken. In een China met 1.200.000.000 wordt het door bepaalde zaken ontmoedigd, maar zelfs daar nog niet verboden (en hun hebben toch wel een goeie reden ervoor).

Als de overheid het gore lef heeft om te bepalen of ik WEL of NIET een kind mag hebben (dat bepaal ik zelf wel) en dat via een "test" wil te weten zien te komen (wat als je zakt? dan nog een keer? herhalinsgcursus????) en DENKT te weten zien te komen, dan ben ik hier weg (als ik tenminste nog langs de Gestappo-douane kom dan)

Resume: TEGEN!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 12 juli 2001 @ 00:15:58 #24
3542 Gia
User under construction
pi_1192921
In Nederland krijg je maar zo'n 16.000 gulden kinderbijslag per jaar voor pakweg 9 kinderen.
In Amerika 46.500?

En met 46.500 naast je loon/uitkering, kun je geen 9 kinderen opvoeden? Lijkt me stug!

donderdag 12 juli 2001 @ 00:18:46 #25
3542 Gia
User under construction
pi_1192946
Het is maar goed dat mannen binnenkort niet meer nodig zijn om kinderen te verwekken, kunnen ze meteen bij de geboorte gecastreerd worden.

Dan is dit topic ook verder overbodig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')