abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17049197
quote:
Rapsong van al-Qaida oogst bijval in Groot-Brittannië

Een extremistische rapsong, geproduceerd door het terreurnetwerk al-Qaida, oogst momenteel veel bijval bij jonge moslims in Groot-Brittannië. Dat schrijft de in Londen gevestigde Arabische krant al-Sharq al-Awsat maandag.

De krant ontving een klaarblijkelijk door al-Qaida geproduceerde videoclip die The Dirty Infidels heet (de vuile ongelovigen, nvdr). Naast gemaskerde extremisten, met een exemplaar van de Koran in de ene en een kalasjnikov in de andere hand, toont de clip ook beelden van de terreuraanslag op het World Trade Center in New York die ondersteund worden door samples van lachende rappers. De zanger, zo schrijft de krant, heet Sheik Terror en brengt raps waarin de lof van al-Qaida-boegbeeld Osama bin Laden wordt gezongen. Volgens al-Sharq al-Awsat is de clip gemaakt door jonge extremistische moslims in een Londense studio. De krant citeerde een leider van de islamitische beweging in Groot-Brittannië, die beweerde dat de rapsong in moskeeën in Londen en andere Britse steden circuleerde.

bron: Gazet van Antwerpen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_17049224
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 04:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

bron: Gazet van Antwerpen.

Hoe ziek hun ideeën ook mogen zijn, ik blijf elke keer denken net als met die vliegtuigen in het WTC hoe KOM je erop!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 05:38:55 #3
80564 missymouse
Lieve muisje :)
pi_17049378
Van mij mag het nu wel eens afgelopen met al die problemen overal
Wordt er langzaam beetje moe van (hard maar waarheid)
  dinsdag 10 februari 2004 @ 05:41:54 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17049386
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 05:38 schreef missymouse het volgende:
Wordt er langzaam beetje moe van (hard maar waarheid)
Idd. Als ik ook maar het woord middenoosten hoor. Enz. Zap ik naar iets anders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17050819
---> MUZ
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17067496
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 05:38 schreef missymouse het volgende:
Problemen als in Al Qaeda, of problemen in het algemeen?
pi_17067691
Hadden veel Amerikaanse rappers geen lidmaatschap bij die Amerikaanse militante islamfundamentalistengroepje?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_17067756
Eigenlijk wel bizar dat ze een van oorsprong Amerikaanse muzieksoort gebruiken om anti-Westerse haatpraat te verspreiden. En onder het bewind van de Taliban mocht er _helemaal_ geen muziek geluisterd worden (the horror..). Hoezo hypocriet.
quote:
Hadden veel Amerikaanse rappers geen lidmaatschap bij die Amerikaanse militante islamfundamentalistengroepje?
Ja, nogal wat rappers zijn lid van die 5% Nation of Nation of Islam en dergelijken, al wordt die versie van de Islam weer op een andere manier beleden dan de Arabische versie. Overigens hoeft dat niet te betekenen dat die rappers ook gelijk fundamentalistische praatjes uitslaan op hun platen, want bijv. de leden van A Tribe Called Quest zijn of waren ook Islamieten.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17078334
quote:
Qaeda Sympathizers Turn to Rap to Battle 'Infidels'

DUBAI (Reuters) - Al Qaeda's newest weapon against the West is a violent English-language rap tune urging young Muslims to wage holy war.

The song is being broadcast on the Internet in an attempt to lure music-loving youth into the terror network, which is blamed for the September 11, 2001 attacks on U.S. cities and other bombings around the world.

Titled "Dirty Kuffar" or "Dirty Infidels," the song is performed by a London-based group which Islamists said was deeply sympathetic to Osama bin Laden (news - web sites)'s network.

A music video accompanies the catchy yet violent lyrics, belted out by the group's lead singer Sheikh Terra -- rap lingo for terror -- and the Soul Salah Crew, a take-off on gritty British rappers So Solid Crew. Salah means righteousness or piety in Arabic.

The song calls on Muslims to wage jihad, or holy war, against "Crusaders and apostate Arab rulers," saying they will be "thrown inna fire."

"Be prepared for the battle with the infidels," it says.

The video, which uses footage from news agencies and television, opens with images of a U.S. soldier killing an Iraqi man and then cheering.

"Dirty Kuffar wherever you are; From Kandahar to Ramallah; OBL (Osama bin Laden) Crew be like a shining star; like the way we destroy them two tower ha ha," one singer raps in front of images of the September 11 airliner attacks on New York's World Trade Center.

Another frame shows the balaclava-clad Sheikh Terra, brandishing a pistol and a Koran, while denouncing a long list of Arab and Western heads of state -- mostly from countries that have cracked down on militant groups -- as "dirty infidels."

In the video, al Qaeda's second in command Ayman al-Zawahri morphs into a lion while President Bush (news - web sites) becomes a chimpanzee. Saudi Arabia's King Fahd turns into a devil and Egypt's "apostate" President Hosni Mubarak (news - web sites) becomes a vampire.

The video also shows Israeli Prime Minister Ariel Sharon (news - web sites), reviled in the Middle East for his hardline policies against Arabs, turning into a pig. Palestinian President Yasser Arafat (news - web sites) is labeled a traitor.

Former Iraqi President Saddam Hussein (news - web sites) is not spared -- a text reading "Allah doesn't protect tyrants" is superimposed on images of the bushy-haired Saddam shortly after U.S. troops captured him in December.

"Send 'em home in body bags," reads another blurb above images of U.S. troops in Baghdad. A U.S.-led military force toppled Saddam in April.

Reuters received a copy of the video from the Committee for the Defense of Legal Rights, a London-based Islamist group headed by Saudi dissident Muhammad al-Massari.

Reuters.
pi_17078353
Het is geen rapnummer maar een ragga deuntje.
Goan!!!
pi_17078500
Stond al op Geenstijl toch?

Politiek statement prima, maar maak dan teminste een goed liedje. Dit is echt trash ...

Trois Pistoles
pi_17078506
ik geloof er geen drol van
dat komt echt niet bij die al qaida lui vandaan.
die zijn toch tegen muziek enzo
het zal wel een of andere geflipt sjeik zijn die er geld in heeft gestoken ofzo
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17078517
Al Qaida is gewoon een verzamelnaam voor de media om moslim-fundamentalisten in een hokje te plaatsen ... complete onzin vind ik.
Trois Pistoles
  woensdag 11 februari 2004 @ 03:10:46 #14
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_17078547
Vreemde titel
-Shrink-
pi_17099498
Jezus, dat zit wel heel goedkoop in elkaar.... En die gast met die bivakmust doet wel heel erg tof (ook al versta ik hem niet). Maar om hier nou een amerikaans nummer voor te gebruiken....

deel van de lyric:
Peace to Hamas and the Hizbollah
OBL [bin-Laden] pulled me like a shiny star
Like the way we destroyed them two towers ha-ha
The minister Tony Blair, there my dirty Kuffar
The one Mr Bush, there my dirty Kuffar...
Throw them on the fire

clip kan je trouwens hier downloaden http://www.dopetunes.com/default.asp?Action=News

pi_17099745
Wel slim idee trouwens
pi_17100120
Ja, stelletje kapitalistische honden!

Vooral matig dat ze niet eens zelf muziek en ritme kunnen creëren.

Ik weet niet wat ik er precies van moet denken, het westen is toch fout bezig, maar dat moeten ze niet zo laten merken....

What's it going to be then, eh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')