Ik heb samen met een maat van me 32 domeinnamen geregistreerd, wat voorbeelden:
www.robinmusic.nl
www.meikemusic.nl
www.marliesfanclub.nl
www.maudfanclub.nl
Behalve 4 domeinen, bezitten we elke combinatie van naam + music/fanclub, van elke mogelijke winnaar van Idols 2004... We zijn hier van plan een soort ring op te zetten van elke idool waar Nederland fan van is.
Nu kregen we vanochtend een telefoontje van AT Productions, de platenmaatschappij die niet alleen de domeinen jimmusic.nl en jamaimusic.nl in bezit heeft, maar ook maudmusic.nl en marliesmusic.nl... Ze vertelden ons dat ze onze domeinen op een nette manier wouden overnemen, en anders met een advocaat.
Wij denken dat dit wat bangmakerij is, want ze weten wel dat deze namen een hoge waarde hebben en dat wij ze niet zomaar overdragen.
Maar goed.. ik vraag me af wat jullie ervan denken..
Bij Voorbaat Dank,
t3pke
In ieder geval internationaal gezien zijn er de laatste jaren veel mensen geweest die hun site over moesten dragen.
Jullie weten ook net zo goed dat deze namen een hoge waarden hebben. En je maakt mij niet wijs dat jullie de domeinen over gaan dragen als je daar een leuke prijs voor kunt krijgen. 32 sites tegelijk beheersen lijkt me vrij onmogelijk.
Als ik jou was zou ik gewoon een leuk dealtje met ze sluiten...
quote:de partij met de duurste advocaten wint...
Op maandag 9 februari 2004 23:48 schreef Stinkschaap het volgende:
Tiemie, je kunt mij niet wijsmaken dat ze *nu al* al die namen als merkrecht gedeponeerd hebben. Dus hebben ze in feite niets dat ze tegen je kunnen gebruiken.
quote:precies
Als ik jou was zou ik gewoon een leuk dealtje met ze sluiten...
Morgen vroeg bellen we AT Productions, we vertellen ze dat we eerst de domeinen niet uit handen geven, en dat ze schriftelijk een voorstel kunnen sturen.
quote:Goed plan, maar don't push your luck. Idols brengt zat op om een dure rechtzaak mee te beginnen
Op maandag 9 februari 2004 23:52 schreef t3pke het volgende:
Bedankt voor alle snelle reakties![]()
Morgen vroeg bellen we AT Productions, we vertellen ze dat we eerst de domeinen niet uit handen geven, en dat ze schriftelijk een voorstel kunnen sturen.
quote:Zeg eens eerlijk, proberen jullie hier nu alleen maar een slaatje uit te slaan, of willen jullie echt een site opzetten?
Op maandag 9 februari 2004 23:52 schreef t3pke het volgende:en dat ze schriftelijk een voorstel kunnen sturen.
quote:Haha, ik heb genoeg voorkennis hoor meneer, wees maar niet bang.. Ik dacht ik peil de meningen hier even op het fok forum.. En daarbij is jouw reply dus overbodig..
Op maandag 9 februari 2004 23:52 schreef EricV het volgende:
Dat je je zonder voorkennis over dit soort dingen hieraan waagt getuigt niet van intelligentie...
quote:Je moet niet vergeten dat je er op beide manieren een slaatje uit slaat.. Het lijkt me hardstikke leuk om een fanclub te hebben, ik heb een designer en een php-coder die staan te springen om die websites te maken (van idols #1 en #2 bijvoorbeeld)... Helemaal als het Maud wordt ofzo
Op maandag 9 februari 2004 23:53 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zeg eens eerlijk, proberen jullie hier nu alleen maar een slaatje uit te slaan, of willen jullie echt een site opzetten?
quote:Ik heb alle recht om een site te maken over iemand die ik bewonder! Zodra ik kan bewijzen dat er content op komt is er al niets aan de hand.. Als ik er een bordje 'Te Koop' op zet dan kan ik het wel schudden natuurlijk.. Maar het loopt anders..
Op maandag 9 februari 2004 23:54 schreef CoReTeX het volgende:
Ik zou ook voor het dealtje gaan. In een rechtzaak maak je geen schijn van kans. Je gebruikt de sites namelijk niet zelf ofzo, maar je hebt ze in eerste instantie al aangeschaft om vervolgens duur verder te verkopen.
Maar je hebt 1 heel sterk punt bij de rechter. Het zijn allemaal aanvullingen op eigennamen. Stel dat je fan ben van een Marlies, dan mag je een website beginnen met marliesfanclub.
En aangezien er nu nog geen merknaam opzit, geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Als ze toch met een rechtzaak komen zou ik de registratiekosten eisen plus 100 euro per domein. Heb je toch nog een leuke winst van 3200 euro
quote:¤¤¤
Op dinsdag 10 februari 2004 00:03 schreef ne0n het volgende:
wat
heb
je
daar
nou
in
godsnaam
aan
quote:Tja, wat je zelf kwijt was keer 2 en je hebt alweer een aardig centje, denk ik zo
Op dinsdag 10 februari 2004 00:07 schreef t3pke het volgende:
Wat vinden jullie een redelijke vergoeding voor die domeinnamen ?
quote:Ik denk dat 500 euro per domein wel een realistisch bedrag is. Misschien 1000. Bij zo'n bedrag zullen ze zich de moeite en kosten van juridische stappen waarschijnlijk wel besparen. En verder moet je natuurlijk zorgen dat je echt iets met de domeinen doet en ze niet alleen bezet houdt.
Op dinsdag 10 februari 2004 00:07 schreef t3pke het volgende:
Wat vinden jullie een redelijke vergoeding voor die domeinnamen ?
Veel succes en hou ons op de hoogte. .
quote:Ik denk persoonlijk dat je ze hebt geregistreerd om idols ff dwars te zitten en er lekker mee binnen te willen lopen.
Op maandag 9 februari 2004 23:45 schreef t3pke het volgende:
Ik heb samen met een maat van me 32 domeinnamen geregistreerd, wat voorbeelden:Behalve 4 domeinen, bezitten we elke combinatie van naam + music/fanclub, van elke mogelijke winnaar van Idols 2004... We zijn hier van plan een soort ring op te zetten van elke idool waar Nederland fan van is.
Lijkt me verstandig om ze netjes over te dragen, natuurlijk voor de kosten van de webhosting...en ms ook dat extratje waar je naar opzoek bent.
quote:Gelijk heb je, maar je kan nooit hard maken dat je fan bent van 30 verschillende mensen
Op maandag 9 februari 2004 23:57 schreef t3pke het volgende:[..]
Ik heb alle recht om een site te maken over iemand die ik bewonder! Zodra ik kan bewijzen dat er content op komt is er al niets aan de hand.. Als ik er een bordje 'Te Koop' op zet dan kan ik het wel schudden natuurlijk.. Maar het loopt anders..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |