abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1188772
Zwolle geeft computer aan bijstandgezinnen

Uitgegeven: 10-7-2001 19:23
Laatst gewijzigd: 11-7-2001 14:23

ZWOLLE - Zwolle gaat gezinnen die op bijstandsniveau leven, goedkoop een nieuwe computer aanbieden. Het project moet voorkomen dat de kinderen in arme gezinnen een achterstand oplopen in de omgang met computers.

Zodra de bijstandsgerechtigde een baan vindt, scheldt de gemeente de afbetaling kwijt. Anders moet de computer over een periode van drie jaar worden afbetaald.

Dat heeft wethouder J. Baarsma van Zwolle dinsdag bekendgemaakt. Het aanbod geldt voor zo'n zeshonderd gezinnen met een bijstandsuitkering met schoolgaande kinderen.

Onafhankelijk

De gezinnen betalen 36 maanden lang 25 gulden per maand. Wanneer de bijstandsgerechtigde ouder in de tussentijd een baan vindt, wordt het resterende bedrag kwijtgescholden. "Het is ons heel wat waard om mensen, ook voor hen zelf, onafhankelijk te maken van een uitkering", zegt Baarsma.

Tegelijk met de computer wordt de bijstandsgezinnen een computercursus aangeboden. De gemeente verwacht ruim 400.000 gulden aan het project, een samenwerking met computerbedrijf Dynabyte, kwijt te zijn. In oktober worden de eerste computers in gebruik genomen.
--------------------------------------
Dat moeten ze nu landelijk gaan doen,aan bijstands gezinnen een computer geven.

woensdag 11 juli 2001 @ 15:02:29 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1188799
Tering, zit dit forum binnenkort vol met die zwolse bijstandsproleten.

Te lui om te werken en zo.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1188837
Gelukkig zijn er ook nog mensen zoals Links234...
Faat zei: Nee hoor, ik heb įltijd roze borstjes
pi_1188931
kan danny dr weer een forum bij opengooien dan,
de socialedienstforum
pi_1189015
is niet duur 25 * 36 = 900 piek

wat voor pc zou dynatiet leveren

een veredelde typdoos ?

arme mensen

woensdag 11 juli 2001 @ 22:56:32 #6
10090 waspman
life is sweet
pi_1192270
ik vind het echt belachelijk.. maar goed.. als ze dan bijstandsgezinnen zo'n ding geven, vind ik dat de mensen die voor een laag (minimum)loon, dat amper hoger is dan een bijstandsuitkering), dit ook zou moeten kunnen.... zij WERKEN tenminste nog voor hun geld
  donderdag 12 juli 2001 @ 01:34:41 #7
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1193369
Ho ho ho, daar ging het topic niet over...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1193570
Te lui om te werken????
Er kunnen nog andere factoren zijn waarom iemand in de bijstand zit... en die gewoon even niet kan werken.

Denk daar maar is over na.
Vooral die link234 met z'n doordachte uitspraken, ik hoop dat je ooit nog is in zo'n zelfde toestand komt.. zielig ventje.

donderdag 12 juli 2001 @ 07:59:58 #9
10090 waspman
life is sweet
pi_1193644
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 03:44 schreef chris het volgende:
Te lui om te werken????
Er kunnen nog andere factoren zijn waarom iemand in de bijstand zit... en die gewoon even niet kan werken.

Denk daar maar is over na.
Vooral die link234 met z'n doordachte uitspraken, ik hoop dat je ooit nog is in zo'n zelfde toestand komt.. zielig ventje.

ik zeg helemaal niks over 'te lui'.. maar het is altijd zo dat er veel wordt gedaan voor bijstandsgezinnen.. mensen die laag ongeschoold werk doen (en dus bijna niks maar verdienen dan een bijstandsuitkering) vallen altijd buiten de boot. DAT vind ik dus niet eerlijk... het zou dan voor die mensen bijna beter zijn om te stoppen met werken en een bijstandsuitkering aan te vragen, zodat zij ook recht hebben op die extra's
  donderdag 12 juli 2001 @ 08:44:11 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1193727
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 07:59 schreef waspman het volgende:

[..]

ik zeg helemaal niks over 'te lui'.. maar het is altijd zo dat er veel wordt gedaan voor bijstandsgezinnen.. mensen die laag ongeschoold werk doen (en dus bijna niks maar verdienen dan een bijstandsuitkering) vallen altijd buiten de boot. DAT vind ik dus niet eerlijk... het zou dan voor die mensen bijna beter zijn om te stoppen met werken en een bijstandsuitkering aan te vragen, zodat zij ook recht hebben op die extra's

Ik moet zeggen dat ik het voor een keer eens ben met waspman.

Ik vind het goed dat dit voor bijstandsgezinnen wordt gedaan, maar de kring mag wel wat groter...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')