Uitgegeven: 10-7-2001 19:23
Laatst gewijzigd: 11-7-2001 14:23
ZWOLLE - Zwolle gaat gezinnen die op bijstandsniveau leven, goedkoop een nieuwe computer aanbieden. Het project moet voorkomen dat de kinderen in arme gezinnen een achterstand oplopen in de omgang met computers.
Zodra de bijstandsgerechtigde een baan vindt, scheldt de gemeente de afbetaling kwijt. Anders moet de computer over een periode van drie jaar worden afbetaald.
Dat heeft wethouder J. Baarsma van Zwolle dinsdag bekendgemaakt. Het aanbod geldt voor zo'n zeshonderd gezinnen met een bijstandsuitkering met schoolgaande kinderen.
Onafhankelijk
De gezinnen betalen 36 maanden lang 25 gulden per maand. Wanneer de bijstandsgerechtigde ouder in de tussentijd een baan vindt, wordt het resterende bedrag kwijtgescholden. "Het is ons heel wat waard om mensen, ook voor hen zelf, onafhankelijk te maken van een uitkering", zegt Baarsma.
Tegelijk met de computer wordt de bijstandsgezinnen een computercursus aangeboden. De gemeente verwacht ruim 400.000 gulden aan het project, een samenwerking met computerbedrijf Dynabyte, kwijt te zijn. In oktober worden de eerste computers in gebruik genomen.
--------------------------------------
Dat moeten ze nu landelijk gaan doen,aan bijstands gezinnen een computer geven.
Te lui om te werken en zo.
Denk daar maar is over na.
Vooral die link234 met z'n doordachte uitspraken, ik hoop dat je ooit nog is in zo'n zelfde toestand komt.. zielig ventje.
quote:ik zeg helemaal niks over 'te lui'.. maar het is altijd zo dat er veel wordt gedaan voor bijstandsgezinnen.. mensen die laag ongeschoold werk doen (en dus bijna niks maar verdienen dan een bijstandsuitkering) vallen altijd buiten de boot. DAT vind ik dus niet eerlijk... het zou dan voor die mensen bijna beter zijn om te stoppen met werken en een bijstandsuitkering aan te vragen, zodat zij ook recht hebben op die extra's
Op donderdag 12 juli 2001 03:44 schreef chris het volgende:
Te lui om te werken????
Er kunnen nog andere factoren zijn waarom iemand in de bijstand zit... en die gewoon even niet kan werken.Denk daar maar is over na.
Vooral die link234 met z'n doordachte uitspraken, ik hoop dat je ooit nog is in zo'n zelfde toestand komt.. zielig ventje.
quote:Ik moet zeggen dat ik het voor een keer eens ben met waspman.
Op donderdag 12 juli 2001 07:59 schreef waspman het volgende:[..]
ik zeg helemaal niks over 'te lui'.. maar het is altijd zo dat er veel wordt gedaan voor bijstandsgezinnen.. mensen die laag ongeschoold werk doen (en dus bijna niks maar verdienen dan een bijstandsuitkering) vallen altijd buiten de boot. DAT vind ik dus niet eerlijk... het zou dan voor die mensen bijna beter zijn om te stoppen met werken en een bijstandsuitkering aan te vragen, zodat zij ook recht hebben op die extra's
Ik vind het goed dat dit voor bijstandsgezinnen wordt gedaan, maar de kring mag wel wat groter...
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |