Heeft er iemand ervaring met onderhandelen in de winkel. Ik wil binnen kort een mooie nikon camera aanschaffen analoog en ik denk de f 65 Maar daar koop ik ook een lens bij van 200 euro dus kom ik uit op een 600 euro. Ik weet niet of er een tas ofzo bij zit. En ik wil ook graag filters voor bv zwart wit of bepaalde kleuren te fotograveren. Heeft iemand ooit gehandeld in de winkel en hoe kan ik dat het beste aanpakken gewoon zeggen van ik wil er dit en dit gratis bij?
graag tips en ervaringen
Niets willen(doe iig zo terwijl je praat) en met respect enzo praten maar weer niet TE. Probeer te doen alsof het helemaal niet zeker is dat je dat ding gaat kopen; hij verkoopt liever iets voor minder dan helemaal niets...Betekent dus ook praten als in de zin van doen alsof je op het punt staat weg te gaan omdat je het toch een beetje te duur vindt. Mocht het een slim mannetje zijn en je doorzien kun je pech hebben; dan zegt ie "ok" en sta je daar van hmm ..
Moeilijk in woorden te zeggen, maar je moet gewoon handig zijn.
quote:tegenantwoord: "dan koopt u hem daar toch". Zo doorzichtig..
Op maandag 9 februari 2004 20:43 schreef Grimli het volgende:
gewoon zeggen: " ik neem aan dat er een tas bij zit".
zegt de meneer "nee"
gewoon zeggen "verderop wel"
quote:'chemisch' niet analoog in dit geval
Op maandag 9 februari 2004 20:38 schreef Pientje1984 het volgende:
Hoi,
... nikon camera aanschaffen analoog en ik denk de
/mierenneuk
hoedanooksuccess
quote:niet brutaal zijn. Wees beleefd tot op zekere hoogte, hangt van de verkoper af..
Op maandag 9 februari 2004 20:44 schreef Pientje1984 het volgende:
hihi cool .. maar ik wil er ook een fotorolletje bij en.. ik koop dus de grote lens van 200 euro en de camera.. van 400.. ik neem aan dat er wel iets bij zit dan toch? :S iets van filters.. of een gratis tas en rolletje ofzo :p .. of moet ik gewoon brutaal zijn en zeggen? heeft iemand ervaring?
quote:Doe alsof je een hoop drvan weet, lul dr omheen maar doe niet TE stoer met de kennis die je niet hebt. Weet niet of je het bent maar gedraag je iig niet als een een of andere naieve leek
Op maandag 9 februari 2004 20:46 schreef Pientje1984 het volgende:
haha cool... nou ik kan wel een beetje onderhandelen.. en misschien doet hij wel iets van de prijs af.. en zo niet dan wil ik graag dingen er gratis bij.. (lijkt me leuk als ie bv zegt.. doe ik er 2 fotorolletjes bij om te experimenteren.. en een mooie tas voor de veiligheid.. ) maar dat wil ik er wel bij voor die prijs! Of is dat stom??? Ik bedoel 600 euro.. kun je toch wel iets extra's verwachten of denk ik nu anders?
Je kunt m trouwens ook zeggen dat je er wel wat extra's bij verwacht(niet 'wil'), vanwege het aanzienlijke bedrag. (ofzo)
En er zijn nog wel een aantal topics over geloof ik.
Maar ik ben eigenlijk ook niet brutaal hahaha.. maar ik denk die man die ik al gesproken heb die heeft veel ervaring en ik denk haast wel dat hij aan me ziet dat ik er iets bij wil.. of althans dat hij spontaan zegt van goh ik doe er wel een rolletje bij ofzo..
Ik wil niet brutaal zijn want dat vind ik niet netjes.. je komt toch iets bij hem kopen.. maar wel "klant is koning.. " ahaha doe mij die andere camera er dan maar gratis bij :p
quote:De marges op een camera zijn erg klein , maar op een tas of zoiets kunnen ze best wel iets doen.
Op maandag 9 februari 2004 20:56 schreef Pientje1984 het volgende:
Ja dat klopt idd. Het is bij de fotovakman, dus ik neem aan dat er wel meer mensen afdingen? en ik denk dat ze wel gevoelig zijn als je interesse bied.. ze laten je niet zomaar uit de winkel vertrekken denk ik!
Volgens mij komt ie voor ¤ 199,- met 28-80 lens , maar weet ik niet zeker.
Ik ga voor je kijken morgen op de zaak.
[Dit bericht is gewijzigd door Tha_Flash op 09-02-2004 21:01]
bij aanbiedingen , ¤ 249,- met 28-80
( ik was in de war met f-55 die is ¤ 199,- )
quote:Eerst heel lang naar dat ding blijven staren en de verkoper in spanning laten wachten. Als hij zelf niet lager gaat zeggen dat je hem wel wilt hebben, maar voor minder. Als hij niet laag genoeg gaat zeggen dat je er nog ff over na wilt denken. (in mijn geval ging hij toen nog wat lager)
Op maandag 9 februari 2004 20:54 schreef Pientje1984 het volgende:
jeetje haha.. en hoe duur was ie als ik vragen mag? en hoe heb je dat in godsnaam gedaan jeetje 100 euro!!
wouw haha kijk dat is echt handelen hahaha
quote:F 65 met 28-80 mm € 249,-
Op maandag 9 februari 2004 22:11 schreef Pientje1984 het volgende:
maar wat zouden jullie er allemaal bij willen dan? Wat is reeel om er allemaal bij te vragen/ doen... ik koop dus een camera met grote lens ongeveer 600 / 700 euro...
Helemaal compleet voor een mooie prijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |