abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18200104
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:09 schreef Renesite het volgende:

En nu weet ik ook wat voor een loze site bouwer ik zelf ben, t ziet er niet goed uit in andere browsers
http://www.w3.org/
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 19:14:24 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18200119

Back to FireFox!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 5 april 2004 @ 19:34:27 #228
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_18200752
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Leshy: nu pakt ie 71 MB bij mij, ik heb ong 15 tabs open
Ah, gewoon netjes dus, praktisch gelijkwaardig. Er was onlangs een discussie op het Opera over het geheugengebruik daarvan, wat soms nogal op kan lopen als er veel geheugen beschikbaar is
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:09 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, ik heb nu 3 browsers, dus t moet wel lukken
Allemaal hebben ze hun nadeel
Als je toch browsers aan het uitproberen bent, kan ik Opera 7 aanraden. Naar verluidt loopt het ook erg lekker op wat langzamere systemen.
  FOK!fossiel dinsdag 6 april 2004 @ 01:37:53 #229
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_18210784
Ik heb met Firefox (en ook oudere versies) steeds last van 2 problemen:

- Pagina's met heel erg veel foto's (zeg maar een B&H topic met 200 (grote) foto's) gaat ie helemaal over de zeik. Pakt opeens gi-gan-tisch veel geheugen, reageert ontzettend langzaam, scrollen is onmogelijk, naar andere tabs werkt haast niet en uiteindelijk moet ik 'm via taskmanager quitten. Heb echt genoeg geheugen over.

- Ik gebruik middelste muisknop om links te openen in een nieuwe tab. Nu heb ik na een tijdje forummen 3 a 4 van die scrollknoppen door het scherm staan. (normaal druk je die knop 1x in en kan je dan naar boven beneden links rechts scrollen). als ik uit het beeld scroll gaan ze weg. Ga ik naar een andere tab dan zijn ze weer terug. Heel erg irritant.

Specs: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040206 Firefox/0.8
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 6 april 2004 @ 01:54:00 #230
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_18210941
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 01:37 schreef RemCow het volgende:
- Pagina's met heel erg veel foto's (zeg maar een B&H topic met 200 (grote) foto's) gaat ie helemaal over de zeik. Pakt opeens gi-gan-tisch veel geheugen, reageert ontzettend langzaam, scrollen is onmogelijk, naar andere tabs werkt haast niet en uiteindelijk moet ik 'm via taskmanager quitten. Heb echt genoeg geheugen over.
Yup, en als je dan scolt, gaat de beeldopbouw ook nog eens enorm flippen.

Het probleem zit er al erg lang in, en is volgens mij ook wel bekend, maar wat er aan te doen is?
Ik ga naar huis.
  FOK!fossiel dinsdag 6 april 2004 @ 01:57:17 #231
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_18210973
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 01:54 schreef nietzman het volgende:

[..]

Yup, en als je dan scolt, gaat de beeldopbouw ook nog eens enorm flippen.

Het probleem zit er al erg lang in, en is volgens mij ook wel bekend, maar wat er aan te doen is?
Klopt.
Ik heb het inderdaad al sinds ik Mozilla gebruik . Om nou voor zulke pagina's steeds waar IE op te starten word ik ook wat flauw van.

En ik word gek van die scroll-button-gevallen-wtf-het-ook-mag-heten .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  Moderator dinsdag 6 april 2004 @ 09:10:52 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18212485
Hou maar mooi IEE
Maar opera kan ik ook nog ff proberen, als ik kwart v 3 weer thuis ben
pi_18213968
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 09:10 schreef Renesite het volgende:
Hou maar mooi IEE
Helaas moet je tegenwoordig altijd IE er nog naast hebben draaien, omdat je niet de enige webmaster bent die zich niet houdt aan de W3C norm.....

Ik kan ook niet telebankieren via de Rabobanksite met een andere browser dan IE
pi_18214989
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 10:45 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Helaas moet je tegenwoordig altijd IE er nog naast hebben draaien, omdat je niet de enige webmaster bent die zich niet houdt aan de W3C norm.....

Ik kan ook niet telebankieren via de Rabobanksite met een andere browser dan IE
Telebankieren met ABN-Amro gaat prima via FF! .
En als sites niet werken, sja dan bezoek ik ze niet hoor .
Je komt wel eens webwinkels tegen die gewoon niet werken in FireFox. Waar ben je dan mee bezig als webwinkel? Bij zulke shops bestel ik dus ook niet.
pi_18216546
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:32 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Telebankieren met ABN-Amro gaat prima via FF! .
En als sites niet werken, sja dan bezoek ik ze niet hoor .
Je komt wel eens webwinkels tegen die gewoon niet werken in FireFox. Waar ben je dan mee bezig als webwinkel? Bij zulke shops bestel ik dus ook niet.
Dat is ook mijn mening, maar helaas stap ik niet zo makkelijk over van bank aangezien ik niet alleen mijn bankrekening daar heb. En wil ik toch blijven internetbankieren.....

Zal wel eens een klachtenmailtje sturen .... voor zover dat gaat helpen.....
  dinsdag 6 april 2004 @ 15:16:49 #236
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_18221133
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:35 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening, maar helaas stap ik niet zo makkelijk over van bank aangezien ik niet alleen mijn bankrekening daar heb. En wil ik toch blijven internetbankieren.....

Zal wel eens een klachtenmailtje sturen .... voor zover dat gaat helpen.....
Ik heb ook nog IE op mn computer staan voor de Rabobank. Maar er zijn zo veel sites die Java VM gebruiken, of gewoon echt slecht werken in FireFox. Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen .
Nulla verba sed acta
pi_18221918
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:50 schreef nietzman het volgende:

[..]

Voor trage PCs is K-meleon een aanrader.
Inderdaad razendsnel programma. Qua opbouw van sites is volgens mij Firefox weer wat sneller.

[ Bericht 0% gewijzigd door yootje op 06-04-2004 15:47:35 ]
pi_18222071
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:16 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb ook nog IE op mn computer staan voor de Rabobank. Maar er zijn zo veel sites die Java VM gebruiken, of gewoon echt slecht werken in FireFox. Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen .
Met Java VM is op zich niks mis, Sun VM draait prima icm firefox.
Enige jammere is dat het laden weer even duurt, en het vooral van die fphover (wie kent ze niet ) dingen ofzo heel firefox supertraag wordt.
pi_18222095
quote:

[..]

Maar dat zijn kromme gegevens...... De Rabobank kan ook gaan schermen met dat soort getallen, maar ik hoor (op de Rabobank site tenminste) ook tot de 99%, omdat het anders gewoonweg niet werkt....

Meer mensen moeten klagen !
pi_18222221
Oeh, die k-meleon is best okay. Starten vind ik hier wel meevallen, maar ik heb het idee dat de pagina er eerder staat dan bij firefox het geval is? .
  Moderator dinsdag 6 april 2004 @ 16:50:48 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18224118
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:50 schreef veldmuis het volgende:
Oeh, die k-meleon is best okay. Starten vind ik hier wel meevallen, maar ik heb het idee dat de pagina er eerder staat dan bij firefox het geval is? .
Had ik ook.
Maar ik mis wel wat bij k-meleon, ik vind het ergg lastig dat het zo uitgekleed is dat Flash en java enzo er nog op moeten.
Ik hou het eerst ff op een middenmoter, IEE
  Moderator dinsdag 6 april 2004 @ 16:58:19 #242
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18224355
Anders zit er een lelijke advertentie banner in Opera.
IEE
Of Firefox,
niet een uitgeklede, of een Banner in mijn browser

Klote dat FF zo sloom is ;-(
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:12:05 #243
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_18224837
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 16:58 schreef Renesite het volgende:
Anders zit er een lelijke advertentie banner in Opera.
Opera heeft ook inkomsten nodig

Overigens zijn er wel cracks te vinden om de banner uit te zetten, en de nieuwste 7.50 heeft ook kleinere text-ads, wat behoorlijk scheelt. Ik zou zeggen, negeer de banner en test de browser zelf eens voor een dagje. All that is gold does not glitter
quote:
Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen .
Dat is een ongelofelijk kromme redenatie waar wel meer bedrijven zich schuldig aan maken. Ze maken hun site ontoegankelijk in een bepaalde browser, vervolgens bezoekt niemand die site met die browser, en dan gebruiken ze dat als excuus om er niets aan hoeven te doen
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:36:04 #244
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_18225487
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:46 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Met Java VM is op zich niks mis, Sun VM draait prima icm firefox.
Enige jammere is dat het laden weer even duurt, en het vooral van die fphover (wie kent ze niet ) dingen ofzo heel firefox supertraag wordt.
Ik krijg dat dus met geen mogelijkheid aan de praat (jaja, vrouwen en techniek), iemand een idee?

(Ik heb J2RE 1.4.2_04 geinstalleerd, maar die pakt Mozilla/Netscape niet)
Nulla verba sed acta
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:04:09 #245
44679 Leshy
Held met sokken.
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:25:54 #246
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_18230190
Hier staat een XPI die het ook gewoon doet. Kan er alleen zo snel de bijbehorende webpagina niet bijvinden.
Ik ga naar huis.
  woensdag 7 april 2004 @ 11:37:13 #247
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_18242172
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 20:04 schreef Leshy het volgende:
http://www.gemal.dk/archives/000271.html

Asje
Amazing, dankje!
Nulla verba sed acta
pi_18251807
Hmmz, misschien nuttig om eventjes te vermelden, maar die laatste versie van Sun Java is echt veel sneller als de versie die ik gebruikte.
Ik gebruikte v 1.4.0 en heb nu 1.4.2_03
scheelt hier stukken!
  Spellchecker donderdag 8 april 2004 @ 04:33:16 #249
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_18266716
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:12 schreef Leshy het volgende:

[..]

Opera heeft ook inkomsten nodig

Overigens zijn er wel cracks te vinden om de banner uit te zetten, en de nieuwste 7.50 heeft ook kleinere text-ads, wat behoorlijk scheelt. Ik zou zeggen, negeer de banner en test de browser zelf eens voor een dagje. All that is gold does not glitter
Ik vind Mozilla persoonlijk beter en lekkerder werken als Opera, en dat terwijl Mozilla OSS is en Opera eigenlijk een soort "shareware" (banner)
Als Mozilla op deze manier kan blijven bestaan, waarom Opera niet
Zal misschien ook wel komen omdat ik aan bepaalde sneltoetsen gewend ben (ctrl+t = nieuw tabje, ctrl+w = tabje sluiten)
quote:
[..]

Dat is een ongelofelijk kromme redenatie waar wel meer bedrijven zich schuldig aan maken. Ze maken hun site ontoegankelijk in een bepaalde browser, vervolgens bezoekt niemand die site met die browser, en dan gebruiken ze dat als excuus om er niets aan hoeven te doen
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar Hiteker (de fabrikant van mijn toen nieuwgekochte DVD speler), omdat hun helpdesk in Mozilla compleet f*ck*d up was... Ik kreeg diezelfde dag een reply dat ze er naar zouden kijken

Het is na meer dan een jaar nog steeds niet veranderd
Tevens -purist.
  donderdag 8 april 2004 @ 14:00:16 #250
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_18273976
quote:
Op donderdag 8 april 2004 04:33 schreef NoBody122 het volgende:
Als Mozilla op deze manier kan blijven bestaan, waarom Opera niet
Omdat Opera ASA een bedrijf is met werknemers, kantoorruimte, etc
quote:
Zal misschien ook wel komen omdat ik aan bepaalde sneltoetsen gewend ben (ctrl+t = nieuw tabje, ctrl+w = tabje sluiten)
Mja, ik ben juist weer gewend aan de mouse gestures en sneltoetsen van Opera (g = images aan/uit, . = find as you type), ligt er een beetje aan wat je maar gewend bent
quote:
Het is na meer dan een jaar nog steeds niet veranderd
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar nu.nl omdat ze een flash banner hadden die in Opera voor problemen zorgde. Na een korte emailwisseling was het nog dezelfde dag gefixed. Er zijn blijkbaar ook sites die het wel prima aanpakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')