Sowieso al suf dat de Postbank een apart pasje heeft om mee te chippen, maar laat ze dan ook vooral niet compatible zijn met produkten van andere banken. Grrrr.
Ik wil weten hoeveel saldo erop stahaaat.......
quote:Random reader is van rabobank... DUH!
Op maandag 9 februari 2004 16:26 schreef Whiskers het volgende:
Chippas (Postbank)
Rabobank Europas
quote:daar kan je achter komen bij elk oplaadpunt en bijna elk betaalpunt... druk maar op 't vraagtekentje nadat je de pas erin gestopt hebt...
Op maandag 9 februari 2004 16:26 schreef Whiskers het volgende:
Ik wil weten hoeveel saldo erop stahaaat.......
dat het kut is dat ze er een apart pasje van maken ben ik het me eens...
quote:Sinds februari 2002 wél !
Op maandag 9 februari 2004 16:32 schreef robh het volgende:
Is dat niet Chipper vs Chipknip? Die chipmodules zijn iig niet gelijk.
quote:dat zou zo moeten zijn... ik ken in mijn woonplaats als zo 3 plekken waar ik niet met mijn postbank chipknip kan betalen... speciaal daarvoor een rabo rekening geopend waar het wel mee lukt...
Op maandag 9 februari 2004 16:32 schreef Miss_Nexhil het volgende:[..]
Sinds februari 2002 wél !
dat het misschien past, betekent niet dat het signaal ook hetzelfde is
quote:Werkt je Chippas op andere plaatsen wel ?
Op maandag 9 februari 2004 16:33 schreef whoops het volgende:[..]
dat zou zo moeten zijn... ik ken in mijn woonplaats als zo 3 plekken waar ik niet met mijn postbank chipknip kan betalen... speciaal daarvoor een rabo rekening geopend waar het wel mee lukt...
Het is dezelfde Chipkniptechnologie die gebruikt wordt. De Chips zijn qua betaal- en oplaadmogelijkheden identiek.
-edit- Het zou zo moeten zijn is trouwens een ongefundeerde uitspraak. De Chippas van de Postbank heeft aanzienlijk minder mogelijkheden dan de eerdere Chipper. Denk aan : thuis opladen via de Telechipper, telefoonnummers opslaan en gebruiken (en ook opladen) in de KPN-telefooncel. Qua product was de Chipper beter. Alleen door hoge kosten voor ondernemers om betaalapparatuur geschikt te maken voor de Chipper is het niet echt doorgebroken. Jammer eigenlijk. Want er had zoveel meer mee gekund.
Daarom is nu gekozen om dezelfde technologie als de andere bank te gebruiken : ChipKNIP. Wél een aparte pas, maar toch dezelfde mogelijkheden. De PIN-code voor pinnen en chippen is gelijkgeschakeld hierdoor en oplaadpunten van andere banken kunnen ook gebruikt worden.
Met een Chippas van de Postbank kun je dus op dezelfde betaalterminals betalen als met de Pin/Chippas van bijvoorbeeld de Rabobank. Tenzij er iets mankeert aan de chip.
Ik typ teveel .
quote:ehh, menu? die grote oranje knop in het midden...
Op maandag 9 februari 2004 17:01 schreef Frollo het volgende:
Dus... ik had al die jaren al met de Random Reader het chipsaldo van mijn Rabopas af kunnen lezen? WTF??? Hoe dan hoe dan hoe dan???
quote:Kaart erin.
Op maandag 9 februari 2004 17:01 schreef Frollo het volgende:
Dus... ik had al die jaren al met de Random Reader het chipsaldo van mijn Rabopas af kunnen lezen? WTF??? Hoe dan hoe dan hoe dan???
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:05 schreef Whiskers het volgende:
ehh, menu? die grote oranje knop in het midden...
quote:Hehe
Op maandag 9 februari 2004 17:05 schreef sooty het volgende:
Kaart erin.
Klik op menu, klik op ok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |