abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17022901
Voor de gitaristen onder ons....

Zoals wellicht bekend is, ga ik binnenkort weer aan de slag met m'n gitaren en pedaaltjes. Nou woon ik in een tussenwoning, en wordt het spelen buiten de repetitie om, natuurlijk een probleem. Nu werd ik door een vriend van mij gewezen op de V-Amp / POD. In eerste instantie had ik het er niet zo op, maar dit weekend ben ik eens wat reviews gaan lezen.

Nou is mijn vraag, kun je met een V-Amp/POD je versterker 'vervangen'? Dus in plaats van je versterker deze ertussen zetten en met een koptelefoon spelen. Ik wil wel gebruik blijven maken van mijn eigen effecten.
Ik wil dus lekker (voluit) spelen, zonder dat iemand daar last van heeft.

Of zijn er andere oplossingen voorhanden?
* Rooligan is n00b op modelling gebied

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_17022955
Ja dat kan, in de pod/v-amp zitten verschillende versterker en luidspreker simulaties en ook nog enkele effecten.

En ze kunnen ook nog vrij goed klinken, vooral de podXT klinkt bij veel opnames echt geweldig imo, beter dan opgenomen amps in wat goedkopere opname situaties.

pi_17023034
Ik wil dus eigenlijk een 'goedkope' vervanging van mijn versterker, puur alleen om thuis te oefenen. Die V-amp heeft wel verschillende effecten (Chorus e.d.) die ik al in pedaalvorm heb.
Tijdens repetities en optredens, gebruik ik uiteraard mijn versterker.

Oh, en als zuinige Hollander zijnde: het moet niet te duur zijn

Volgende optredens:
pi_17023383
Dan volstaat een v-amp 2 wel, die kun je 2e hands voor rond de 100 euro vinden.
pi_17029449
Die guitarport van Line6, kun je die alleen op je PC aansluiten?
Volgende optredens:
pi_17029520
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:24 schreef Rooligan het volgende:
Die guitarport van Line6, kun je die alleen op je PC aansluiten?
Zelfs alleen maar Windows. Geen Macintosh, geen Linux.

Wel een comfortabele manier om gitaar direct op te nemen in je sequencer trouwens .

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 9 februari 2004 @ 15:31:45 #7
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_17029614
Als je kan kiezen zou ik wel voor de POD (1/2/pro/XT) gaan ipv de v-amp! de pod vind ik persoonlijk beter klinken
pi_17029722
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
Als je kan kiezen zou ik wel voor de POD (1/2/pro/XT) gaan ipv de v-amp! de pod vind ik persoonlijk beter klinken
Zoiets dacht ik al, toen ik de prijzen vergeleek. Nogmaals: tis alleen voor te oefenen thuis; niet voor studio-opnames of live-optredens. Dus de V-Amp ligt me qua prijs beter.
Volgende optredens:
pi_17029834
Ik heb de V-Amp 2 gehad. hij klinkt niet goed Kost toch 150 euro, bij Feedback..en ik vind het geluid echt heel plastic klinken. Kep m dan ook maar 'n maandje of 2 gehad en toen weer verkocht
pi_17029964
Maar voor thuis gebruik, en dus geen opnames issie wel goed genoeg.. gewoon om te spelen maar misschien een 10 watt versterker ook wel, die zijn ook niet duurder dan de V-amp 2
pi_17051729
Volgende optredens:
pi_17177792
De V-amp klinkt helemaal niet slecht als je een beetje met de settings gaat knoeien. Hij klinkt stukken beter dan de meeste versterkers in die prijsklasse (100- 225 euro)
Ik heb hem voor 100 euro gekocht.
pi_17178215
Hoe zit dat met die guitarport? Gaat je hele PC niet naar de kl*te?
Zitten dr meer effecten op dan bij de POD of zijn die hetzelfde?
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_17178694
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:38 schreef NB_TD het volgende:
Hoe zit dat met die guitarport? Gaat je hele PC niet naar de kl*te?
Het gitaarsignaal wordt omgezet naar een line-in signaal zodat je je geluidskaart niet opblaast. Hoe je denkt met de Guitarport je hele PC naar de kl*te te helpen ontgaat me nog even.
quote:
Zitten dr meer effecten op dan bij de POD of zijn die hetzelfde?
Minder, maar gegeven het prijsverschil is dat niet echt onverwacht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_17178953
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het gitaarsignaal wordt omgezet naar een line-in signaal zodat je je geluidskaart niet opblaast. Hoe je denkt met de Guitarport je hele PC naar de kl*te te helpen ontgaat me nog even.
[..]

Minder, maar gegeven het prijsverschil is dat niet echt onverwacht.

Ow ja.............het was de geluidskaart helemaal vergeten. Dat had je al in het vorige topic gezegd . Ik had daar dus in het vorige topic iets van opgevangen; maar niet helemaal juist, ik heb het iets opgeblazen . Tja zo ontstaan de geruchten.

effe ontopic: Ik lees over de guitarport veel goede dingen op de line6.com site. Ik denk dat dit voor de beginner dan best een goede optie is. Daarnaast is ie ook maar 150 euro, niet echt duur. Zolang de belangrijkste effecten dr maar in zitten
Voor mezelf ook. Mn computer staat altijd aan en ik speel toch in stilte mijn kamer, dus waarom niet

Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_17179429
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
Mee eens. Ik heb zelf een pod2 en een v-amp geprobeerd en ik was niet onder de indruk. Maar als ik er één moest kiezen dan zou ik wel de pod nemen. Het signaal van de v-amp bevat erg veel ruis imho en daar had de pod minder last van.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 23:29:49 #17
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_17185264
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Los_Bastardos het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb zelf een pod2 en een v-amp geprobeerd en ik was niet onder de indruk. Maar als ik er één moest kiezen dan zou ik wel de pod nemen. Het signaal van de v-amp bevat erg veel ruis imho en daar had de pod minder last van.

je zou dan eens de podXT moeten proberen die is weer stukken mooier dan de 2(al was die ook al niet misselijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')