Zoals wellicht bekend is, ga ik binnenkort weer aan de slag met m'n gitaren en pedaaltjes. Nou woon ik in een tussenwoning, en wordt het spelen buiten de repetitie om, natuurlijk een probleem. Nu werd ik door een vriend van mij gewezen op de V-Amp / POD. In eerste instantie had ik het er niet zo op, maar dit weekend ben ik eens wat reviews gaan lezen.
Nou is mijn vraag, kun je met een V-Amp/POD je versterker 'vervangen'? Dus in plaats van je versterker deze ertussen zetten en met een koptelefoon spelen. Ik wil wel gebruik blijven maken van mijn eigen effecten.
Ik wil dus lekker (voluit) spelen, zonder dat iemand daar last van heeft.
Of zijn er andere oplossingen voorhanden?
* Rooligan is n00b op modelling gebied
En ze kunnen ook nog vrij goed klinken, vooral de podXT klinkt bij veel opnames echt geweldig imo, beter dan opgenomen amps in wat goedkopere opname situaties.
Oh, en als zuinige Hollander zijnde: het moet niet te duur zijn
quote:Zelfs alleen maar Windows. Geen Macintosh, geen Linux.
Op maandag 9 februari 2004 15:24 schreef Rooligan het volgende:
Die guitarport van Line6, kun je die alleen op je PC aansluiten?
Wel een comfortabele manier om gitaar direct op te nemen in je sequencer trouwens .
quote:Zoiets dacht ik al, toen ik de prijzen vergeleek. Nogmaals: tis alleen voor te oefenen thuis; niet voor studio-opnames of live-optredens. Dus de V-Amp ligt me qua prijs beter.
Op maandag 9 februari 2004 15:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
Als je kan kiezen zou ik wel voor de POD (1/2/pro/XT) gaan ipv de v-amp! de pod vind ik persoonlijk beter klinken
http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=AmpworksG
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/22837.htm?oudei=30
Is dat wat?
quote:Het gitaarsignaal wordt omgezet naar een line-in signaal zodat je je geluidskaart niet opblaast. Hoe je denkt met de Guitarport je hele PC naar de kl*te te helpen ontgaat me nog even.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:38 schreef NB_TD het volgende:
Hoe zit dat met die guitarport? Gaat je hele PC niet naar de kl*te?
quote:Minder, maar gegeven het prijsverschil is dat niet echt onverwacht.
Zitten dr meer effecten op dan bij de POD of zijn die hetzelfde?
quote:Ow ja.............het was de geluidskaart
Op zaterdag 14 februari 2004 19:55 schreef Litpho het volgende:[..]
Het gitaarsignaal wordt omgezet naar een line-in signaal zodat je je geluidskaart niet opblaast. Hoe je denkt met de Guitarport je hele PC naar de kl*te te helpen ontgaat me nog even.
[..]Minder, maar gegeven het prijsverschil is dat niet echt onverwacht.
effe ontopic: Ik lees over de guitarport veel goede dingen op de line6.com site. Ik denk dat dit voor de beginner dan best een goede optie is. Daarnaast is ie ook maar 150 euro, niet echt duur. Zolang de belangrijkste effecten dr maar in zitten
Voor mezelf ook. Mn computer staat altijd aan en ik speel toch in stilte mijn kamer, dus waarom niet
quote:Mee eens. Ik heb zelf een pod2 en een v-amp geprobeerd en ik was niet onder de indruk. Maar als ik er één moest kiezen dan zou ik wel de pod nemen. Het signaal van de v-amp bevat erg veel ruis imho en daar had de pod minder last van.
Op maandag 9 februari 2004 15:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
Als je kan kiezen zou ik wel voor de POD (1/2/pro/XT) gaan ipv de v-amp! de pod vind ik persoonlijk beter klinken
quote:je zou dan eens de podXT moeten proberen die is weer stukken mooier dan de 2(al was die ook al niet misselijk!
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Mee eens. Ik heb zelf een pod2 en een v-amp geprobeerd en ik was niet onder de indruk. Maar als ik er één moest kiezen dan zou ik wel de pod nemen. Het signaal van de v-amp bevat erg veel ruis imho en daar had de pod minder last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |