Q-Zar - PowerZone (Super mix).quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:11 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ja man , ik wil muziek downloaden , ga zo op vakantie en moet wat lekkere nummers hebben vor in de auto en later in de ghettoblaster , ff die fransen laten horen wat muziek is
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:12 schreef SuperUli het volgende:
[..]
Q-Zar - PowerZone (Super mix)..
Oh, daarom wil dat kreng niet connecten...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:36 schreef Ceased2Be het volgende:
servermigratie toch? zoiets las ik net op het forum...
ik ben nu al een tijdje online hoorquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:35 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Oh, daarom wil dat kreng niet connecten...
Ja, ik ook inmiddels...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:34 schreef keijz het volgende:
[..]
ik ben nu al een tijdje online hoor
Ga naar je soulseek map in : C:"\program filesquote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:46 schreef Jaydeem het volgende:
ehm ik heb een lastig probleemje met soulseek, als ik online ben, kan ik gewoon downloaden en uploaden, maar na een tijdje wordt soulseek afgesloten met een foutmelding...... dit kan na een uurtje al zijn, of na een hele dag pas, zit geen patroon in.... ik draai op xp
Zit je misschien achter een router? Dan zul je op de router tcp poorten 2234 en 5534 moeten doormappen naar je pc waar je soulseek draait, of als je een firewall hebt dan zul je die poorten moeten openzetten of iig soulseek server toestemming geven. Misschien heb je de windows Xp firewall aanstaan? Die blockt alle inkomende verbindingen als je ze niet zelf openzet.quote:Op woensdag 28 juli 2004 01:59 schreef nozem het volgende:
Vraagje: Ik gebruik hier windows XP en volgens mij kan ik dan niks sharen, ik geef het wel aan, maar ik zit dan blijkbaar achter een ingebouwde firewall, kunnen mensen dan niks van me downloaden? Is het trouwens een veilig programma zodat wanneer ik aangeef dat ik maar een enkele map wil sharen (bijv. "C:mijn muziek") mensen niet stiekem heel heel mijn c-drive leeg kunnen plukken?
Graag uw antwoord..
Bedankt schorpioen, ik heb alleen geen kaas gegeten van poorten doormappen en dat soort dingen, ik weet ook niet hoe ik de windows XP firewall aan of uit kan zetten, ik gebruik al jaren i-net maar in dat soort dingen ben ik echt een ontzettende leek..quote:Op woensdag 28 juli 2004 03:24 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Zit je misschien achter een router? Dan zul je op de router tcp poorten 2234 en 5534 moeten doormappen naar je pc waar je soulseek draait, of als je een firewall hebt dan zul je die poorten moeten openzetten of iig soulseek server toestemming geven. Misschien heb je de windows Xp firewall aanstaan? Die blockt alle inkomende verbindingen als je ze niet zelf openzet.
Soulseek is in mijn ervaring een veilig programma, even (on)veilig als andere bekende sharing programma's. Er kan niks gedownload worden wat je zelf niet geshared hebt. Bovendien zie je altijd wat mensen van je downloaden, dus kun je ingrijpen mocht het gebeuren. Maar ik gebruik soulseek heel veel, en afaik zijn er geen security exploits bekend, en er is nooit iets gedownload wat ik zelf niet geshared heb.
De Xp firewall kun je aan/uitzetten via conf.scherm - netwerkverbindingen (via internet- en netwerkverbindingen) en dan de eigenschappen van je lan kaart opvragen door met je rechtermuisklik op het icoontje ervan te klikken. Daarna naar tabblad "geavanceerd" en daar kun je hem uit/aanzetten (bovenste checkbox).quote:Op woensdag 28 juli 2004 03:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Bedankt schorpioen, ik heb alleen geen kaas gegeten van poorten doormappen en dat soort dingen, ik weet ook niet hoe ik de windows XP firewall aan of uit kan zetten, ik gebruik al jaren i-net maar in dat soort dingen ben ik echt een ontzettende leek..
Ik heb zojuist van een paar mensen op soulseek vernomen dat ze gewoon spul van me kunnen downloaden, het is dus oke zo. Er is zoveel muziek te vinden daar zeg, ik weet gewoon niet waar te beginnen..quote:Op woensdag 28 juli 2004 03:48 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
De Xp firewall kun je aan/uitzetten via conf.scherm - netwerkverbindingen (via internet- en netwerkverbindingen) en dan de eigenschappen van je lan kaart opvragen door met je rechtermuisklik op het icoontje ervan te klikken. Daarna naar tabblad "geavanceerd" en daar kun je hem uit/aanzetten (bovenste checkbox).
Over poorten doormappen: daarvoor moet ik op zijn minst weten wat voor merk/type router je hebt. Dat verschilt nl per router hoe dat moet.
Ah, okquote:Op woensdag 28 juli 2004 05:06 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb zojuist van een paar mensen op soulseek vernomen dat ze gewoon spul van me kunnen downloaden, het is dus oke zo. Er is zoveel muziek te vinden daar zeg, ik weet gewoon niet waar te beginnen..![]()
Het lijkt erop dat SoulSeek geen verbinding kan krijgen door een firewall, router of iets dergelijks. Hier ben ik er binnen vijf seconden op.quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:27 schreef Lammie het volgende:
Hallo, ik ben de hele dag aan het proberen om op Soulseek te komen maar het lukt mij niet.
Mijn vraag, zijn er meer mensen hier die dat vandaag ook hebben?
Kom jij er wel op?quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:39 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat SoulSeek geen verbinding kan krijgen door een firewall, router of iets dergelijks. Hier ben ik er binnen vijf seconden op.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:33 schreef teknomist het volgende:
Ik heb het volgende probleem. Al een hele tijd lang sloot Soulseek zich soms uit zichzelf af. Dat was op zich geen probleem (gewoon even herstarten); je kon Soulseek alleen niet aan laten staan als je er een tijdje niet was. Maar nu loopt Soulseek per definitie vast als ik em opstart; dat gebeurt tijdens het scannen van mijn folders.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik hier aan kan doen? Ik heb versie 152 btw.
2e vraag: weet iemand een link naar de nieuwste betaversie van SS?
Alvast bedankt.
Ik kan er weer op, ik heb het programma opnieuw geinstaleerd.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:45 schreef UncleFunk het volgende:
Jup.
[quote]Op donderdag 29 juli 2004 17:41 schreef Schorpioen het volgende:
Ik kwam er gisteren en vandaag iig gewoon op hoor.
In het soulseek forum heb ik gelezen dat het vastlopen kan gebeuren als je shared folder te groot is.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:33 schreef teknomist het volgende:
Ik heb het volgende probleem. Al een hele tijd lang sloot Soulseek zich soms uit zichzelf af. Dat was op zich geen probleem (gewoon even herstarten); je kon Soulseek alleen niet aan laten staan als je er een tijdje niet was. Maar nu loopt Soulseek per definitie vast als ik em opstart; dat gebeurt tijdens het scannen van mijn folders.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik hier aan kan doen? Ik heb versie 152 btw.
2e vraag: weet iemand een link naar de nieuwste betaversie van SS?
Alvast bedankt.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:49 schreef dopa het volgende:
[..]
In het soulseek forum heb ik gelezen dat het vastlopen kan gebeuren als je shared folder te groot is.
Ik heb veel links naar de nieuwe versie geprobeerd maar ik word iedere keer geredirect naar de homepagequote:De nieuwe versie kan je trouwens op de homepage zelf vinden, gewoon bij news kijken (of iets anders, alleszins 1 van de dingen in het menu linksboven op de homepage)
http://www.slsknet.org/slsk154test3j.exequote:Op zondag 1 augustus 2004 15:38 schreef teknomist het volgende:
[..].
[..]
Ik heb veel links naar de nieuwe versie geprobeerd maar ik word iedere keer geredirect naar de homepage.
Misschien met spaties werken?quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:52 schreef nozem het volgende:
Waarom kun je op soulseek eigenlijk niet gericht naar een artiest en een nummer zoeken? Als ik bijvoorbeeld : The Police-Message in a Bottle intyp krijg ik geen hits, als ik alleen The Police intyp krijg ik er honderden. Doe ik iets verkeerd?
Thanksquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:09 schreef dopa het volgende:
[..]
http://www.slsknet.org/slsk154test3j.exe
Nee dat levert niks op. Het is niet dat ik DAT nummer perse moet hebben, voor bekende dingen gebruik ik wel Kazaa, het was als voorbeeld. Ik zoek eigenlijk dingen van een band die The Sound heet, alleen de bandnaam intypen geeft duizenden hits die niks met die band van doen hebben..quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Misschien met spaties werken?
Om een oplossing te bieden voor dat probleem: gebruik de naam van de band en een of meer woorden uit de titel. Werkt niet vlekkeloos, maar in ieder geval gerichter. Voor de band The Sound zou ik hetzelfde adviseren, probeer via internet een aantal titels te achterhalen, zodat je wat gerichter kunt zoeken.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee dat levert niks op. Het is niet dat ik DAT nummer perse moet hebben, voor bekende dingen gebruik ik wel Kazaa, het was als voorbeeld. Ik zoek eigenlijk dingen van een band die The Sound heet, alleen de bandnaam intypen geeft duizenden hits die niks met die band van doen hebben..
Volgens de Soulseek FAQ moeten poorten 2234 en 5534 open zijn. Als dat niet helpt zou ik het ook niet weten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:42 schreef HAL9000S het volgende:
mmm, zit sinds kort achter een router en nu kan ik niks meer downloaden met S.S. en andere alternatieven. Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Check anders ook de firewall van de router.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:42 schreef HAL9000S het volgende:
mmm, zit sinds kort achter een router en nu kan ik niks meer downloaden met S.S. en andere alternatieven. Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Wat wil je anders met stichting Brein op je hielenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:21 schreef Heliospan het volgende:
Ligt het aan mij of wordt het aantal niet-sharers met de dag exponentieel groter? Hoe vaak ik de afgelopen week 'no files shared' heb gezien en mensen heb moeten bannen is echt ongelovelijk. Alsof heel Kazaa naar Soulseek komt.
Het valt mij eveneens op dat het aandeel grijs tov zwart bij de searches ook steeds groter wordtquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:21 schreef Heliospan het volgende:
Ligt het aan mij of wordt het aantal niet-sharers met de dag exponentieel groter? Hoe vaak ik de afgelopen week 'no files shared' heb gezien en mensen heb moeten bannen is echt ongelovelijk. Alsof heel Kazaa naar Soulseek komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |