abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17012715
Ik ga denk ik een Fender kopen, en nu zit ik te twijfelen tussen:

American Stratocaster (http://www.fender.com/products/show.php?partno=0117402)
Bij Feedback ongeveer E 940,- (goedkoopste die ik kon vinden)

Highway 1 Stratocaster (http://www.fender.com/products/show.php?partno=0111100)
Bij Feedback ongeveer E 670,- (goedkoopste die ik kon vinden)

Het zijn beide USA gitaren alleen de Highway is dus een soort budget versie. Maar nu twijfel ik dus, en vraag ik mij af of het prijsverschil het wel waard is.

Wat ik al weet:

- De lak laag bij de Highway is veeeeeel slecht (ik heb gehoord maar 4 lagen ipv 20 bij de American).
Met je plectrum krijg je met geen mogelijkheid een kras/deuk in de American, maar bij de Highway is dat geen probleem. Maar ik vind de Highway er wel mooier uit zien, je ziet het hout er een beetje doorheen, bij de American is het gewoon 1 glimmende kleur. En daarbij is het bij de Highway geloof ik het idee dat hij er al snel geleeft uit gaat zien, of IK dit mooi vind weet ik nog niet.

- De elementen zijn anders, Vintage bij de Highway.
Die zouden (heb ik mij laten vertellen) een scherper geluid geven. Ik heb het zelf niet goed kunnen horen (kheb geloof ik geen goude oortjes) maar ik zou ook graag wat willen weten over de kwaliteit van de elementen, en wat jullie van het geluid vinden van beide Fenders. Misschien hoorde ik trouwens het verschil niet omdat ik het met een Ipod teste en ik heb ook geen idee hoe die dingen verder echt werken dus..

- Het tremelo systeem is anders (ik geloof slechter bij de Highway)
Ten eerste kan iemand mij vertellen wat een "Synchronized Tremolo" is? en dan ook meteen wat een "2-Point Synchronized Tremolo" is? (Als je het weet ERG bedankt)
Maar het verschil tussen deze twee gitaren heb ik op dit punt niet goed gemerkt, de tremelo's waren bij beide gitaren te gebruiken, en ze bleven (naar mijn mening) ongeveer even zuiver. Ze werden wel een beetje vals na hevig gebruik, maar ik vond weinig verschil tussen de beide gitaren (ik heb ze gestemt en getest met een Ipod) Maar ook hier zou ik dus graag de kwaliteits verschillen willen weten, graag in de zin van hoe goed ze het in het algemeen doen (van beide gitaren) alswel in de zin van hoe lang ze meegaan. Ik heb nu nogal slechte ervaringen met een gitaar met een tremelo, ik zou nu graag een goed systeem willen.

Wat ik mij hierbij ook afvraag, is dat misschien bepaalde delen bij de American wel beter zijn, maar in het algemeen misschien toch vaak verandert wordt.
Bijv. Stel dat de elementen beter zijn bij de American, maar uiteindelijk toch weer niet geweldig, waardoor iedereen ze vervangt, dan is het dus zonde om die duurdere te kopen, als je het daarna toch verandert (toch?)
Maar misschien is de American wel beter, maar de Highway goed genoeg? Of istie helemaal niet beter zelfs(zou kunnen).

Ik zou dus graag extra info, gebreken, ervaringen, meningen en "deskundigen" willen horen

Alvast erg bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Aseslno op 08-02-2004 23:07]

pi_17012866
Ik heb die 1e rode voor je
pi_17012957
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:06 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Ik heb die 1e rode voor je
Ja maar ik moet wel zeker weten of ik die American wel wil natuurlijk Ik zoek trouwens wel een rode, maar daar vond ik dus ook de Highway wel wat mooier
pi_17013299
Tja ik heb er geen klachten over, heb 3 jaar gespeeld ofzo.
Zit wel een krasje op dacht ik
pi_17013513
Die American is mooi!

Maar waar betaal je nou eigelijk meer voor?

feest
pi_17013538
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Die American is mooi!

Maar waar betaal je nou eigelijk meer voor?

Prijzen staan erbij toch?
pi_17013894
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:24 schreef WcB0rSt3l het volgende:

[..]

Prijzen staan erbij toch?

denk dat hij bedoelt, wat het verschil is in beide gitaren dat het verschil in bedrag meer dan 300 maakt

-Z-

I Am Insane, What Is Your Excuse?
pi_17013949
Hij bedoelt natuurlijk, waarom die hogere prijs, en welke heb jij nou?

[Dit bericht is gewijzigd door Aseslno op 08-02-2004 23:08]

pi_17014043
Heb ook een ibanez voor je, imo iets betere gitaar ook mooi rood !
pi_17014332
Ik heb al een Ibanez, en die ben ik goed zat o.a. door het tremelo systeem, maar ik zou ook wel graag een ander geluid willen.

Maar iemand nog iets te vertellen over deze gitaren?

[Dit bericht is gewijzigd door Aseslno op 08-02-2004 23:08]

maandag 9 februari 2004 @ 10:15:35 #11
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_17021638
Gewoon blijven proberen het liefst in en winkel die ze naast elkaar heeft staan. dat is de beste keus, pas sowiso op dat je geen gitaar koopt waar je zo op uitgekeken raakt.
ete
pi_17021714
koop gewoon een tweedehands gewone american strat
pi_17041761
Ik hoorde vanmiddag van iemand dat de Highway eigenlijk een veredelde Mexicaan was, als dat wara is dan gaat de prijs/kwaliteit verhouding wel een beetje omlaag, aangezien de Mexicaan E 500,- is. Iemand anders ook die ervaring?
pi_17042909
mindere kwaliteit onderdelen, volgens mij wordt hij slechts gedeeltelijk in de VS geassembleerd. Bekijk het van deze kant, een highway is 700 euro, een mexicaan classic is niet veel minder. Kijk dan eens naar de uurlonen in Mexico en de VS en bedenk dan eens waar dat verschil mee wordt gecompenseerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')