abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17012038
fans hier van deze prog band?
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
  zondag 8 februari 2004 @ 21:45:45 #2
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17012118
Welke van de 2 ?

Wel van de engelse met John Jewitt !

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_17012376
Ik wist nog geen dat er 2 waren . Ik heb het in in ieder geval over de Ark met de cd's Burn The Sun en het naar hun zelf genoemde album.
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
  zondag 8 februari 2004 @ 21:57:07 #4
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17012538
Da's wel heel lang geleden zeg ! 1988 ??
Ik heb die lp ook al in geen jaren meer uit de kast gehaald.

Ze zijn volgens mij ook nooit verder dan 1 lp gekomen , toch ?

zondag 8 februari 2004 @ 21:58:06 #5
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17012572
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:52 schreef ChildOfBodom het volgende:
Ik wist nog geen dat er 2 waren . Ik heb het in in ieder geval over de Ark met de cd's Burn The Sun en het naar hun zelf genoemde album.
Dan ken ik toch een andere

Jij bedoeld de noorse.

[Dit bericht is gewijzigd door fripper op 08-02-2004 22:05]

pi_17012796
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:52 schreef ChildOfBodom het volgende:
Ik vind beide albums erg lekker. Zeer afwisselende platen (alle muziekstijlen komen zo ongeveer langs), met een fantastische zanger, die nog 't best te vergelijken is met Ronnie James Dio. Heb ze een jaartje of 2 geleden ook live gezien in Rijssen. Erg goed!
pi_17012807
Misschien kan iemand er wat meer over vertellen. Dan is het ook leuk voor de geïnteresseerde lezer.
  zondag 8 februari 2004 @ 22:28:35 #8
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17013726
Ben ook wel benieuwd. Ken allleen hun naamgenoten.

De naam Ark was hier al eens eerder gevallen :
Progressive rock (Symfo)

pi_17014489
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:05 schreef Seborik het volgende:
Misschien kan iemand er wat meer over vertellen. Dan is het ook leuk voor de geïnteresseerde lezer.
Even een snelle introductie dan:

Ark is een Noorse band, die bestaat uit muzikanten die hun sporen inmiddels wel verdiend hebben. John Macaluso drumde bij aor-band TNT, Tore Ostby speelde gitaar bij symfo/metal-band Conception, bassist Randy Coven is bekend van zijn werk met Steve Vai en Steve Morse en toetsenist Mats Olausson van Yngwie Malmsteen. Zanger Jorn Lande komt uit het wat onbekendere The Snakes.

Ark maakt in essentie een soort stevige (power-)hardrock/metal, maar met dat label zou je ze flink tekort doen. Stijlen als flamengo, jazz, reggae, symfo, 't komt allemaal langs op hun platen. Het is dan ook vreemd dat de nummers toch zo compact zijn en een vrij traditionele songstructuur hebben. Uitblinkers zijn het basbeest Coven, met zijn inventieve basloopjes en zanger Lande, een 'ouderwetse' hardrockzanger met veel power en een groot bereik (je moet er van houden ).

Tot nu toe heeft Ark 2 platen gemaakt:

Ark (1999)

Burn the Sun (2001)

Ark heeft een website: http://www.arksite.com
Daar kun je ook wat nummers luisteren, zelfs een medley van de plaat Burn the Sun. Nou ben ik niet zo'n fan van medleys, maar als je deze luistert hoor je in ieder geval hoe afwisselend Ark is.

zondag 8 februari 2004 @ 23:07:16 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17015162
Klinkt helemaal niet verkeerd !
Mooie website ook.
pi_17015365
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:07 schreef fripper het volgende:
Klinkt helemaal niet verkeerd !
Mooie website ook.
Site is alleen niet meer geupdate sinds 2002. Ben benieuwd waar ze mee bezig zijn (of ze nog bestaan). Ik zag op allmusic dat de zanger afgelopen jaar zong bij Masterplan (een power-metal-gelegenheidsband).
  zondag 8 februari 2004 @ 23:36:58 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17016181
Valt wel mee, ze hebben het zelfs over een 3e album

van de website ( 19 november 2003):

quote:
As you know form our last note, we've been underground investigating stalactites and other natural phenomenon. We apologize for a long delay of information, but the band as well as the music had to fall from space back to nature and other earthly works. We feel it is now time to speak because we wanted things set in stone. Fans of the band will really love and appreciate the new style we have captured. The music is where we wanted it to be. After a full year of trauma, pain, joy, experimentation, love and struggle we've finally hit our mark.

Fearing the number 3 is a very common phobia. We are gonna use this phobia in a positive sense. Our third album is our lives splattered on a round silver disc. We are extremely proud of the songs written, and totally excited being in the recording process. This album is as deep as the wholes of Galdhøpiggen to the ancient caves of Tautavel Man, which both gave inspiration to the writing (no joke). We're on our third week of recording here in New York. Again imbedded deep in the city. We found a great drum tracking team in Dynamite Sound as big, fat and tight as your aunt Betsey.

The results are coming out fantastic!

zondag 8 februari 2004 @ 23:42:46 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_17016377
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:45 schreef fripper het volgende:
John Jewitt ! John Jowitt

Ken ze wel. Heb het ook in de kast staan en moet het er weer eens uit halen want echt heel erg kon het me niet boeien. Geef het morgen ofzo wel weer eens een kans

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')