abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17071778
Is het geen idee om vanaf het station taxi's te delen? Dan hoef je ook niet op een bus te wachten die misschien net weg is. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:35:57 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17071832
Er zijn nu meer mensen dus dat idee wordt idd steeds haalbaarder.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17071907
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:35 schreef Dagonet het volgende:
Er zijn nu meer mensen dus dat idee wordt idd steeds haalbaarder.
Mja, ik wilde een lijstje maken met mensen die komen, maar iedereen komt pas als er ineens op magische wijze vervoer is. Die bus schiet idd niet op, dus is dit een idee? Taxi's delen?

Ja, goed idee, MUUS.

Mooi, wie komen er nu dan? .

Oi!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:39:20 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17071946
!meldt*
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_17072145
Mits op een zondag , wil ik ook graag komen met 2 persona's . zaterdags 1 persoon
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 februari 2004 @ 22:21:27 #31
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17073292
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 03:25 schreef paladin het volgende:
goed, wat betreft haarzuilens, da's een nep-kasteel.
Gemaakt uit luxe, iets meer dan 100 jaar terug, geloof ik (Of was het nu 200?). In ieder geval iemand met veel geld die besloot dat deze een kasteel wilde.
Neemt niet weg dat het nog steeds leuk kan zijn
Ja en nee. De familie van Zuylen van Nyevelt had het landgoed de Haar al in zijn bezit. Daar komt de naam 'Haarzuilens' ook vandaan. Er stond een oud kasteel, inmiddels vergaan tot ruine. Baron Etienne van Zuylen van Nyevelt en zijn vrouw Barones Helene de Rotschildt erfden het terrein en hij besloot het kasteel in ere te herstellen (ron 1880 ofzo) en heeft het herbouwd op de fundamenten van de oude ruine. Overigens is het dorp Haarzuilens 850 meter verplaatst zodat de baron zijn volledige landgoed weer kon hebben, Haarzuilens lag namelijk net naast het kasteel.

(Sinds ik erachter ben gekomen dat ik afstam van de familie van Zuylen van Nyevelt ben ik even hun geschiedenis ingedoken, niet veel gevonden, maar bovenstaande dus wel)

Ik ga graag mee, lijkt me erg leuk, vooral nu ik een wat meer persoonlijke link met het kasteel heb.
Ik moet nog even kijken of het allemaal uitkan, maar zit wel met OV.
-edit- ik zie dat er een bus rijdt die ergens bij Haarzuilens stopt, moet goedkomen dus

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:28:28 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17073512
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-edit- ik zie dat er een bus rijdt die ergens bij Haarzuilens stopt, moet goedkomen dus
Afspreken op Utrecht Centraal en daar met een groep een taxi pakken, zie een paar posts boven je (met de bus ben je een half uur bezig waarna je nog 20 minuten moet lopen)
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:06:53 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_17074714
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja en nee. De familie van Zuylen van Nyevelt had het landgoed de Haar al in zijn bezit. Daar komt de naam 'Haarzuilens' ook vandaan. Er stond een oud kasteel, inmiddels vergaan tot ruine. Baron Etienne van Zuylen van Nyevelt en zijn vrouw Barones Helene de Rotschildt erfden het terrein en hij besloot het kasteel in ere te herstellen (ron 1880 ofzo) en heeft het herbouwd op de fundamenten van de oude ruine. Overigens is het dorp Haarzuilens 850 meter verplaatst zodat de baron zijn volledige landgoed weer kon hebben, Haarzuilens lag namelijk net naast het kasteel.

(Sinds ik erachter ben gekomen dat ik afstam van de familie van Zuylen van Nyevelt ben ik even hun geschiedenis ingedoken, niet veel gevonden, maar bovenstaande dus wel)

Als je nog wat meer informatie wilt hebben, heb ik dat misschien nog wel. Ergens in mijn archief moet nog een kranteartikeltje van een tijdje terug liggen .('dan verplaatst de baron toch gewoon het dorp') Die verplaatsing was trouwens niet het enige dat de baron voor elkaar kreeg: in Utrecht zijn een aantal huizen gesloopt/verbouwd omdat de baron van heinde en verre volwassen bomen had gehaald. Hij wilde namelijk dat het park er niet nieuw uit zag, en dus liet hij maar wat honderden jaren bomen overkomen.

Het huidige kasteel is inderdaad gebouwd op de fundamenten van de oude ruine. Dat gebeurde in de 19e/20e eeuw overigens wel vaker. 'Herbouwd' vind ik in dit geval niet terecht, het enige wat nog min of meer overeenkomt met het oude kasteel is het grondplan, de rest is fantasie.

De herbouwing van het kasteel is uitgevoerd door de heer Cuypers, onder andere bekend van het Central Station en het Rijksmuseum in Amsterdam. Tijdens de bouw is er nogal wat onenigheid geweest tussen meneer Cuypers, en de baron en de baronnes.

Niet heel lang geleden was het kasteel nog onderwerp van paniek: het grote, zware gebouw (en dan met name de massief ijzeren overkapping van de binnenplaats) bleek te zwaar voor de middeleeuwse fundamenten. Met flink wat subsidie is het kasteel en het park gekocht door onder andere natuurmonumenten en het lijkt erop dat het nu gereed is.
Tot zo ver wat ik me zo uit mijn hoofd kan herinneren.
Oh, en ik wil - onder voorbehoud van dag enzo - ook wel mee

Iets verderop zag ik een link over een kastelentopic. Dat ga ik ook eens even nieuw leven inschoppen

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 februari 2004 @ 23:20:08 #34
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17075173

Huidig

Tekening van het oude kasteel.

Er zijn dus wel enkele overeenkomsten

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:28:18 #35
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_17075416
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[afbeelding]
Huidig

[afbeelding]
Tekening van het oude kasteel.

Er zijn dus wel enkele overeenkomsten

Dat zijn inderdaad nog wel meer overeenkomsten dan ik gedacht had Hoe oud is die tekening?
Overigens zie je ook duidelijk de verschillen, die ronde toren links bijvoorbeeld die op de tekening niet eens bestaat (als ik het perspectief tenminste goed heb..) Maar op de tekening die ik gezien heb zag het er heel anders uit, Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 februari 2004 @ 23:42:20 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_17075844
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad nog wel meer overeenkomsten dan ik gedacht had Hoe oud is die tekening?
Overigens zie je ook duidelijk de verschillen, die ronde toren links bijvoorbeeld die op de tekening niet eens bestaat (als ik het perspectief tenminste goed heb..) Maar op de tekening die ik gezien heb zag het er heel anders uit, Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Ik heb nog een tekening, waar duidelijk staat dat de toren links wel bestaat, maar wel anders is, momentje

-edit- gevonden

Een tekening uit 1744 door Jan de Beyer. De herkomst van de andere tekening is onbekend. Hierop is de ronde toren wel te zien. Rechts van de ronde toren is de zijde te zien op bovenstaande tekening. Links van de ronde toren is waar nu de huidige hoofdingang is, waarvan het vooraanzicht op de foto in de openingspost van dit topic te zien is. Dat is dus wel aangrijpend veranderd. Hoewel niet helemaal. Het meest linkse gedeelte, nabij de andere hoektoren, daar is datzelfde huisgedeelte te zien, met die trapgevel.

pi_17077737
Ik zie geen kantelen! Hoe kun je zo een beetje behoorlijk kokende olie op de vijand pleuren?!

Sorry, ik heb een kantelenfetisch.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_17082898
Muus je hebt mijn plaatje gejat! En ik had hem nog wel speciaal gegoogled
pi_17084501
hmmmm... geronseld door tarararaboemdijee om mee te gaan.
Onder voorbehoud van data: count me in!
Carpe diem
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:13:43 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17085199
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik zie geen kantelen! Hoe kun je zo een beetje behoorlijk kokende olie op de vijand pleuren?!

Sorry, ik heb een kantelenfetisch.

Olie gooi je niet over de kantelen maar door de gaten onderaan de borstwering. Of als ze door een tunneltje heenlopen op weg naar de poort
Als je het over de kantelen zou gooien dan moet je eerst die potten optillen en giet je de helft op de kantelen zelf en zet je je eigen troepen in de hens.

burn, baby, burn

pi_17093219
Pijlen schieten en speren gooien, dan! Terwijl je maten kokende olie gieten door gaten.

Maar met gaten heb ik geen bijzonder affiniteit.

woensdag 11 februari 2004 @ 17:37:26 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17093249
Je gaat wel mee?

Kasteel is te jong, toen hadden ze al kanonnen.

pi_17093322
Ja. In principe wel.

Kanonnen zijn dan weer zo "technisch" dat ik dan weer weinig met de oude varianten heb. Ik sla dan meteen door naar de moderne speeltjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 11-02-2004 17:41]

woensdag 11 februari 2004 @ 17:40:48 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17093337
Leuk!
pi_17093579
Ik heb een lijst in de OP gezet. De terugvindposters en misschieners heb ik er ook maar een beetje tussen geprakt. .

Als iemand nu hysterisch wordt, omdat hij/zij op de lijst staat en er niet hoort of als iemand er juist niet opstaat en daardoor helemaal in de knoop zit, zeg het dan ff. .

Oi!
pi_17093699
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:49 schreef MUUS het volgende:
Ik heb een lijst in de OP gezet. De terugvindposters en misschieners heb ik er ook maar een beetje tussen geprakt. .

Als iemand nu hysterisch wordt, omdat hij/zij op de lijst staat en er niet hoort of als iemand er juist niet opstaat en daardoor helemaal in de knoop zit, zeg het dan ff. .

Ik kom ook als het even kan.
For great justice!
pi_17093868
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:53 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik kom ook als het even kan.

Leuk. .

En je staat er bij!

Oi!
  woensdag 11 februari 2004 @ 18:23:16 #48
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_17094477
ik heb me vrouwtje er ook even bijgezet die wil ook wel mee
pi_17095590
ik ga alleen mee als ik op die datum kan hoor!
met andere woorden: als het op een zaterdag is! (of in de vakantie)
Carpe diem
pi_17096175
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:49 schreef MUUS het volgende:

Misschienlijst!!! Er is een misschienlijst!!! Ik wil op de misschienlijst!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')