maar eeh van die site:
Openbaar vervoer
Vanaf Utrecht Centraal Station neemt u streekbus 127 in de richting Breukelen/Kockengen (deze bus vertrekt één keer per uur). Stap uit in Haarzuilens op halte 'Kasteel' of 'Brink'. Vanaf hier is het nog zo'n 20 minuten lopen naar het kasteel. U kunt ook de trein nemen naar station Vleuten en vanaf hier een taxi naar het kasteel (tel. nr taxi Van Rhijn 030-67712 71). Een goed alternatief is natuurlijk de fiets.
edit- zie reactie dagonet
Goed idee van je MUUS!
* Natalie is gék op kastelen.
quote:Je gaat mee! Niet zeuren
Op maandag 9 februari 2004 09:52 schreef QyRoZ het volgende:
tvp
*terugvindpost*
Kijk als je Zandsteen uit munster of Bentheim hebt maakt dat een heel stuk uit in kleur erosie !
dit waren bakstenen zoals een normaal 13 de eeuws betuigd(onderlaag zoals ik het zie ) maar heeft iemand kennis over het gebruikte baksteen fenomeen ??
Neem de kerk in Delft...is gebouwd uit 2 soorten Zandsteen en baksteen .
Het zwarte gedeelte is NIET door de Brand !! is door erosie....er zijn namleijk 2 soorten zandsteen gebruikt ...een uit de Munster steen mijn en een uit de bentheim mijn (het kasteel Bentheim is dan ook anders gekleurd door de jaren ! )
In enschede zie je dat aan de Oude kerk welke is gebouwd uit hout in 800 NC en welke tot steen is verbouwd in 1200 NC en een tweede kerk naast is gezet van ander steen dan het gedeelte uit 1200 ! (1400 zoveel !)
dit zie je in heel nederland .....ik woon nu in schiedam naas het slot van vrouwe Aleida van Hengouwe (jajaja Nostradamus Tail ) en die is gebouwd uit bakstenen wat naar min mening in die tijd alleen door Templars werd gebruikt ??
iemand meer kennis please
het kasteel blaak (rotterdam ondergrondse staion )onderaarts verbaasde mij nogal......had dit met de grootte rivier verplaatsing in Holland te maken (jajaj HOLLAND niet de rest van Nderland secu Hol-Land secu Hout-land)
jaja kastelen is mijn hoby...ga nu slapen
Dit in het kader van de door Vork ingeztte traditie van uitgebreide terugvindposts. En ik stem voor de XL rondleiding .
quote:Then hie thee to this topic:
Op dinsdag 10 februari 2004 03:31 schreef merlin693 het volgende:
[off topic]
jaja kastelen is mijn hoby...ga nu slapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |