---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry, maar ik kreeg bericht van iemand in wiens adresboek ik sta, dat hij het teddybeer virus (jdbgmgr.exe) had gekregen via het adresboeksysteem, dit ondanks het permanente gebruik van een virusscanner en een abonnement op de virusscanner van planet!. Het virus plant zich voort via het adresboek-systeem.
En ik heb inderdaad het virus op mijn C-schijf aangetroffen! Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je geïnfecteerd!!!!
Dit virus is buiten mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.
Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
Stuur dit bericht naar alle personen in jouw adresboek. Ook zij zijn geïnfecteerd. (Ook al heb je zelf niet gemaild naar iemand!!)
Verstuur dit bericht per BCC naar iedereen in jouw adresboek, dan kan niemand in jouw adresboek het e-mailadres van een ander achterhalen.
Het virus genaamd jdbgmr.exe wordt NIET gevonden door Norton Antivirus, McAfee en Sophos antivirusscanners. Het virus zit gewoon 14 dagen te wachten voor het schade gaat aanrichten. Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het adresboek of je nu wel of niet e-mail verstuurd naar adressen!
Handleiding:
Voor zover nodig: om het virus te verwijderen ga je als volgt te werk;
* ga naar START
* dan naar ZOEKEN/FIND
* kies voor FILE/FOLDERS (BESTANDEN OF MAPPEN) en geef de naam van het virus in: jdbgmgr.exe
* zorg ervoor dat je zeker de C-schijf en alle andere harde schijven
controleert en alle subfolders (directories/mappen)
* klik nu op ZOEKEN/FIND (het virus heeft een icoon van een teddybeer met
de naam jdbgmgr.exe OPEN HET NIET!!!!!
* ga nu, indien gevonden, naar BEWERKEN (boven in de menubalk) en klik
ALLES SELECTEREN aan. DUS NIET 2X KLIKKEN , MAAR 1X KLIKKEN! OPEN HET FILE
NIET!
* ga nu naar BESTAND/FILE boven in de menublak en kies voor
VERWIJDEREN/DELETE; de file(s) wordt nu naar de PRULLENBAK/ RECYCLE BIN
gegooid.
* ga nu naar de PRULLENBAK/ RECYCLE BIN en VERWIJDER het virus daar ook,
men kan ook de PRULLENBAK LEEGMAKEN aanklikken.
* Als het virus is gevonden ben je genoodzaakt alle personen van jouw
adresboek hiervan op de hoogte te brengen, zodat zij ook dit virus kunnen
verwijderen. Doe nu het volgende:
* open een nieuw e-mailbericht
* klik op het icoon van het adresboek links naast AAN/TO
* kies alle namen en voeg deze bij BCC
* kopieer dit bericht
* voeg bij onderwerp VIRUS in
* plak dit bericht in het e-mail bericht en verstuur het.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Het genoemde bestand is géén virus, maar een bestand dat Windows zelf gebruikt om normaal te kunnen functioneren, dus pas op....
Mocht je deze mail als eens hebben gehad en jdbgmgr.exe al hebben verwijder dan heb ik hier een manual om dit probleem op te lossen...
Greetz Bjorn
de gast die mij dit mailtje stuurde, stuurde dat ook naar 23 anderen, en van die 23 hebben het er 20 verwijderd...
Dat schiet toch op...
quote:Helaas zijn er ook teveel simpele gebruikers die het ook daadwerkelijk geloven wat ze in die email lezen
Op zondag 8 februari 2004 14:35 schreef Murray het volgende:
Je moet ook wel het iq van een amoebe hebben om daar in te trappen.
quote:Er zijn mensen die daar wel intrappen hoor
Op zondag 8 februari 2004 14:35 schreef Zwansen het volgende:
Hier trapt toch zowiezo niemand in! Toch?
ik niet, maar ik ken er wel een paar
quote:ik krijg ze ook nog steds en stuur meteen terug dat ze er mee op moeten houden. helaas werkt het niet altijd...
Op zondag 8 februari 2004 14:35 schreef Zwansen het volgende:
Hier trapt toch zowiezo niemand in! Toch?
Had laatst wel een trojan, bkdr_idealbot of zoiets, maar die heb ik er zelf af kunnen mieteren
Nu nog een goede virus scanner
quote:panda nogwat scanner...dies wel goed
Op zondag 8 februari 2004 14:57 schreef Meaghan het volgende:
Ben ik effe blij dat ik hier nooit ingetrapt benHad laatst wel een trojan, bkdr_idealbot of zoiets, maar die heb ik er zelf af kunnen mieteren
![]()
Nu nog een goede virus scanner
quote:Hé thnx, ik zal es kijken.
Op zondag 8 februari 2004 14:59 schreef nXn het volgende:[..]
panda nogwat scanner...dies wel goed
en gratis
Ik heb nu AntiVir, maar die kan ik om een of andere reden niet meer upgraden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |