abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17067328
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:35 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

Je maakt wel een kapitale misser in je openingspost.. Het nummer Gardenia schrijf je niet als Gardenian (Ik zal maar niet gaan zeuren dat Demon Cleaner los van elkaar hoort )

Gardenia is denk ik wel mijn all time favorite, Welcome to Skyvalley is IMO het beste album. Als Gardenia opent dan krijg ik kippenvel

Hee man! Toen ik dat schreef was ik 22 of zo!
  woensdag 11 februari 2004 @ 03:09:53 #77
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17078542
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:51 schreef Toolshed het volgende:
"Spasm" is ons minst stoner-achtige nummertje "Abby" en "Dikke Soep" passen wat meer in dit topic. Maar het is allemaal opgenomen met 1 microfoon in de oefenruimte, helaas hebben we nog geen geld voor goede opnametechnieken.
Ah oke, dat dacht ik al. Hoeveel kost dat eigenlijk, een beetje degelijke opnames maken?
pi_17081990
Oh dat verschilt denk ik wel heel erg per studio. Ik zag laatst op de lokale Uilenstede kabelkrant een advertentie van een studio die 150 euro per dag vroeg. Maar je kunt natuurlijk ook iets van een lokale popprijs proberen te winnen, dan krijg je soms gratis studiotijd. Alleen ik weet niet of die wel staan te wachten op onze ranzige stonerrock
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 februari 2004 @ 12:43:07 #79
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17084395
Ik luister nu naar Spacefuck. Best geinig. Doet me wat aan "Outskirts of Infinity" denken. Dat zijn weer bekenden van Nick Saloman (=The Bevis Frond). Bevis Frond is niet echt stonerrock, maar heeft wel tracks die van een psychedelisch lengte en kwaliteit zijn. Kent iemand hier het (oude) werk van The Bevis Frond?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_17085061
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:07 schreef brother52 het volgende:

[..]

en natuurlijk Captain dog rides again

Precies dat wilde ik ook even melden
Naast Welcom to sky valley is de 1e van Blind dog (the last adventures of captain dog) wel mijn favoriete stoneralbum.

En nou wat meer in nederland gezocht, wat dachten jullie van bands als:
35007 (meer de spacenoise sinds de zanger weg is)
Celestial Season (vanaf Sonic orb onvervalste stoner helaas alweer paar jaar RIP)
Lawn (zeker 1e album toch nog flinke stukken stoner maar vooral postrock)
Beaver (persoonlijk vind ik het niet echt wat eigenlijk)

En Incense rockt zeker live nog heel erg hard

(zo dit was een verkapte terugvind post )

woensdag 11 februari 2004 @ 13:08:44 #81
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17085065
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:29 schreef Summoner:

Dus kom op mensen als Nipeng en Doc! Let's talk stoner...

Ik wist niet dat ik inmiddels een reputatie als stonerliefhebber had opgebouwd.

Favorieten:

Kyuss
Qotsa
Fu Manchu
High on Fire
Electric Wizard
Orange Goblin
Atomic Bitchwax
Los Natas
The Heads

(Check Sleep - Dopethrone eens Summo)

quote:
Tesamen met de nieuwe Negative Reaction / Ramesses split. Ramesses is met Mark Greening en Tim Bagshaw, voormalig Electric Wizard-leden.
Eindelijk wat van Ramesess dat wordt dit weekend ff checken bij de cdboer.
quote:
Op maandag 9 februari 2004 09:59 schreef B1tchwax het volgende:
Meld me ook maar voor dit topic

Op het moment luister ik veel naar:
Boris - Amplifier Worship

Boris Daar moet ik ook nog wat albums van aanschaffen. Heb enkel absolutego op dit moment.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:10 schreef TimoBasso het volgende:
*en wat is zo'n beetje het geilste "stoner" optreden dat jullie hebben gezien?

Mij toch wel Nebula/Dozer/Winnebago Deal in de 013 ..

Toch niet van dit jaar he? Nebula was niet echt op dreef toen. De gaafste stoner concerten, uhmm. Ik heb zoveel gezien daar moet ik even over nadenken.
pi_17086429
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:08 schreef nipeng het volgende:

(Check Sleep - Dopethrone eens Summo)

Wat een kapitale misser

Het is:
Sleep - Dopesmoker (of Jerusalem)
Electric Wizard - Dopethrone

Foei, voor iemand die zich een liefhebber noemt

In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:06:57 #83
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17086929
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:53 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

Wat een kapitale misser

Het is:
Sleep - Dopesmoker (of Jerusalem)
Electric Wizard - Dopethrone

Foei, voor iemand die zich een liefhebber noemt

Oeps

Hij moet ze beide checken.
Van Sleep heb ik zowel Jerusalem als Dopesmoker.

P.s. check de verwachtlijst van de Effenaar eens...

pi_17087050
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:06 schreef nipeng het volgende:

[..]

Oeps

Van Sleep heb ik zowel Jerusalem als Dopesmoker.

P.s. check de verwachtlijst van de Effenaar eens...

Heb al doorgekregen van TimoBasso dat zowel TAB als Orange Goblin kwamen. Hell yea

Of heb ik dan nog iets gemist?

pi_17087432
Zie trouwens dat zondag 14 Maart Baby Woodrose in de patronaat (Haarlem) optreed.

Entree is als ik het goed begrijp gratis, dus aardig concert als je toch in de buurt bent.

Beschrijving:
zo 14 Club Funday: Blows your mind: Baby Woodrose (Dk) + Sun dial (members of current 93, hypnosis & T2/uk) + Wiseguy + DJ Mister FineWine & VJ Poeba / Slash Design. Hosted by Len(GRATIS).

woensdag 11 februari 2004 @ 16:07:28 #86
57951 History_Rocks
Hallo jonge vriend !
pi_17090738
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:29 schreef Doc het volgende:
Stoner is voor mij ook een soort ultieme rock-jazz. Een van de ultieme stoner momenten was voor mij ook de 26 minuten uitvoering van ik geloof "give the mule what he want" die QOTSA in 2001 in de Melkweg speelde. Pure jazz, imho. Niet dat ik veel van jazz weet, overigens. Daar zou ik ook veel meer van willen leren kenne, want volgens mij zit daar ook veel spul wat voor mij het "stoner" gevoel heeft ...
Vele excuses voor de late reactie, maarrrrrrr

IK WIL EEN 26 MINUTEN UITVOERING VAN "GIVE THE MULE WHAT HE WANTS" !!!

Wish i were there......

Wel kijke, nie aankomme !
  woensdag 11 februari 2004 @ 16:13:44 #87
18413 Summoner
pi_17090957
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:06 schreef nipeng het volgende:
Hehe, due plaat van Electric Wizard heb ik wel, zeer gaaf inderdaad. Ik heb er nog twee van die band in bestelling. Sleep zal ik eens checken, heb ik idd zeer goede reviews van gelezen.
  woensdag 11 februari 2004 @ 16:15:31 #88
18413 Summoner
pi_17091023
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:20 schreef B1tchwax het volgende:
Zie trouwens dat zondag 14 Maart Baby Woodrose in de patronaat (Haarlem) optreed.
Baby Woodrose is wel cool, ik heb die "Blows Your Mind!" plaat. Heb jij het tweede album ook? Die schijnt erg van het debuut te verschillen...?
  woensdag 11 februari 2004 @ 16:19:20 #89
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17091141
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:13 schreef Summoner het volgende:

[..]

Hehe, due plaat van Electric Wizard heb ik wel, zeer gaaf inderdaad. Ik heb er nog twee van die band in bestelling. Sleep zal ik eens checken, heb ik idd zeer goede reviews van gelezen.

Welke andere heb je in bestelling. Ik heb de meeste al denk ik.

Baby Woodrose zal ik denk ik in April (W2) gaan zien.

woensdag 11 februari 2004 @ 18:13:00 #90
18413 Summoner
pi_17094228
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:19 schreef nipeng het volgende:
Welke andere heb je in bestelling. Ik heb de meeste al denk ik.
"Let Us Prey" en "Come My Fanatics"
quote:
Baby Woodrose zal ik denk ik in April (W2) gaan zien.
Word.

woensdag 11 februari 2004 @ 18:50:39 #91
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17095176
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 18:13 schreef Summoner het volgende:

[..]

"Let Us Prey" en "Come My Fanatics"
[..]

Pssttt Bongzilla - Gateway

woensdag 11 februari 2004 @ 22:49:43 #92
18413 Summoner
pi_17103369
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 18:50 schreef nipeng het volgende:

Pssttt Bongzilla - Gateway
Die lijkt me wel tof, zeker. Ik heb van Bongzilla de volgende plaat:

Ik heb ze een tijdje terug ook live gezien, dat was idd een zeer memorabele ervaring. Al vielen de wiet-gordijnen me wat tegen... Blutch speelde toen voor Bongzilla, dat was ook zeer de moeite waard.

woensdag 11 februari 2004 @ 22:56:59 #93
18413 Summoner
pi_17103632
Ik heb trouwens ook een review geschreven van die Negative Reaction / Ramesses split, is voor jou denk ik wel interessant nipeng:
quote:
Negative Reaction / Ramesses - split cd
Label: Psychedoomelic Records

De twee nummers die Negative Reaction op deze split presenteert liggen in het verlengde van het materiaal van het vorige album "Everything You Need For Galactic Battle Adventures", alleen hebben de heren hun sound iets zuiverder gemaakt en is er ook op vocaal gebied wat vooruitgang geboekt. Ik vergeleek zanger Ken Bones in het verleden met Grover van Sesamstraat, maar als ik dezelfde vergelijking nu maakte, zou het misschien wat vergezocht zijn. De sound is dus iets zuiverder, wat waarschijnlijk voor een groot deel aan de productie ligt. Liefhebbers van de vorige plaat kunnen echter gerust zijn: Negative Reaction blijft een band die z'n riffs met een flinke distortion over het gitaargeluid ten gehore brengt. Kwalitatief is men ook consistent. De band laat met deze twee krakers van nummers een prima indruk achter: "A Song For Constance" en "NOD" behoren tot de beste Negative Reaction-nummers die ik gehoord heb. Met name de tweede track is opmerkelijk, en niet alleen vanwege het totaal onverwachte stukje fluitspel dat halverwege z'n entree maakt. Deze twee bulldozers van nummers vertegenwoordigen het beste wat het sludge-genre te bieden heeft, en luisteren verrassend lekker weg. Ik zou zelfs zo ver gaan om dit materiaal wat 'toegankelijker' te noemen dan het oudere werk. Maar laat ik dat maar niet doen, dit blijft natuurlijk muziek voor freaks met smaak.

Ramesses dan. Niet zomaar een band, aangezien het hier gaat om het pasgeboren kindje van ex-Electric Wizard leden Tim Bagshaw en Mark Greening! Hoge verwachtingen dus, en het resultaat mag er dan ook wezen. "Master (Your Demons)" komt oncomfortabel op gang met nare orgelklanken, waarna lompe gitaren inzetten en zanger Adam Richardson z'n wanhopige klaagzang in de strijd gooit. Dit is erg rauwe shit, zeer doomy in structuur maar met een smerige Hellhammer-achtige sound, die alle mogelijke verwachtingen dat Ramesses Bagshaw en Greenings versie van Electric Wizard zou zijn op nietsontziende wijze verpulvert. "Hoe heb je ooit zoiets stompzinnig kunnen denken, delusional motherfucker?", schreeuwen de twee heren met deze eerste release. En daarin moedig ik ze volmondig aan. Dit is zoveel interessanter dan een kloon van Electric Wizard, die misschien wel heel erg goed was geweest, maar nooit zo'n indruk had kunnen maken als Ramesses. De vocalen van Richardson staan erg in de achtergrond, maar zowel zijn 'zuivere' (dat is natuurlijk altijd een kwestie van graad bij dit soort muziek) als zijn grunt-achtige klanken vullen de instrumentale doodsmars perfect aan. Ik ben zeer benieuwd naar een volledig album van deze band, en dan met name hoe de diabolische, kwellende sound op dat formaat tot z'n recht komt. In de tussentijd hebben we deze zeer aardige split, die nog vele rondjes in mijn speler zal draaien.

Tracklist:

1. A Song For Constance (Negative Reaction)
2. NOD (Negative Reaction)
3. Master (Your Demons) (Ramesses)
4. Ramesses II (Ramesses)

donderdag 12 februari 2004 @ 06:59:20 #94
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17109329
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:49 schreef Summoner het volgende:

[..]

Die lijkt me wel tof, zeker. Ik heb van Bongzilla de volgende plaat:

[afbeelding]

Ik heb ze een tijdje terug ook live gezien, dat was idd een zeer memorabele ervaring. Al vielen de wiet-gordijnen me wat tegen... Blutch speelde toen voor Bongzilla, dat was ook zeer de moeite waard.

Tijdens die tour heb ik ze 2x gezien. Blutch was erg leuk. Het Fra Diavolo album is zeer ok.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:56 schreef Summoner het volgende:
Ik heb trouwens ook een review geschreven van die Negative Reaction / Ramesses split, is voor jou denk ik wel interessant nipeng:
[..]
Ja peper het nog maar eens in dat ik het album nog niet heb.

donderdag 12 februari 2004 @ 07:01:37 #95
11502 nipeng
The last ride is free
pi_17109331
Is er ergens een zaak waar ze veel van dit spul hebben?
Bullit te Eindhoven heeft e.e.a. staan. Wat is er nog meer in de regio Eindhoven?

Is er ook online wat te vinden in NL?

pi_17123532
Nick Oliveri buitengezet uit Queens Of The Stone Age...
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:44:10 #97
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_17123600
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:40 schreef Rex_Everything het volgende:
Nick Oliveri buitengezet uit Queens Of The Stone Age...
Joey Castillo ook..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_17123624
Die was geen vast lid. Die mocht gewoon een tourtje meedrummen. Dat Nick buiten ligt vind ik persoonlijk een teut erger. Dat betekent zoveel als een split.
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:52:15 #99
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_17123818
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:45 schreef Rex_Everything het volgende:
Die was geen vast lid. Die mocht gewoon een tourtje meedrummen. Dat Nick buiten ligt vind ik persoonlijk een teut erger. Dat betekent zoveel als een split.
Joey Castillo was tegenwoordig wel vast bij Queens..
Nou dat Nick eruit ligt.. kan je wel vast stellen dat het zo'n beetje gedaan is met Queens... en ze hadden nog wel plannen voor hun 4de album

*Ben trouwens wel benieuwd naar de "nieuwe" bandleden.. als het toch de mannen zijn van Screaming trees .. kunnen we toch nog iets moois verwachten.. maarja het zal nooit niet meer het zelfde zijn

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:55:07 #100
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_17123893
Als de nieuwe cd wordt gemaakt door Josh Homme, Mark Lanegan, Chris Goss, Alain Johannes en Tim Vanhamel, dan lukt het misschien nog, maar het zal toch anders zijn. Behalve als Nick nu zogezegd als 'guest' mee speelt, wat ook nog kan. Blijven hopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')