abonnement Unibet Coolblue
pi_16991260

Granaatappels, lekker door de aardbeiensapzooi van Coolbest, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel whiskey erbij...
(Als ontbijt een aanrader!!)

quote:
Granaatappel

De granaatappel is afkomstig uit Perzie en Afghanistan, maar groeit tegenwoordig overal in de landen met een subtropisch klimaat. Het is een vrucht met een rijke historie. De eerste afbeeldingen werden al gevonden op grafschilderingen van Egyptenarenvan 2500 voor Christus. De prachtige, roodglanzende bloemen vormden het symbool voor liefde en de vele pitjes in de vrucht het symbool voor vruchtbaarheid. De granaatappel groeit aan een boom van ongeveer 8 meter hoog. De vrucht is een schijnbes ter grootte van een sinaasappel en is enigszins uivormig.

De schil is glad en leerachtig. De vrucht is roodbruin van kleur. Binnen de schil verdelen witachtige vliezen de vrucht in compartimenten. Hierin zitten talloze rode kogeltjes. Ze bestaan uit gelei-achtige licht tot donkerrood vruchtvlees met een eetbaar wit pitje erin.

Soort : Granaatappel

Vitamine C : aanwezig

Vitamine B : aanwezig

IJzer : ruim aanwezig

K-joules : 322 per 100gr.

Kcal : 77 per 100gr.


[b][url=http://mitglied.lycos.de/mindistortion/movies/freedomawaits.swf]FREEDOM[/url][/b]
  zondag 8 februari 2004 @ 03:38:28 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_16991438
quote:
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel whiskey erbij...
Als ontbijt...
Ik kán mij voor de zondagochtend een 'frisser' ontbijt voorstellen,..
* Peewee denkt aan de hoofdpijn van morgenvroeg
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_16991589
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:38 schreef Peewee het volgende:

[..]

Ik kán mij voor de zondagochtend een 'frisser' ontbijt voorstellen,..
* DarkChroom denkt aan de hoofdpijn van morgenvroeg


Wat is er mis met een vitaminerijk ontbijt na alle eiwitten?
[b][url=http://mitglied.lycos.de/mindistortion/movies/freedomawaits.swf]FREEDOM[/url][/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')