abonnement Unibet Coolblue
pi_16990896
ik hou enorm van avocado's

als ik avocado's koop komen ze meestal uit israël (carmel-merk)

nu weet je nooit waar deze avocado's vandaan komen.
ze kunnen uit israël komen maar ook uit joodse gemeenschappen in de gazastrook of de westelijke-jordaanover.

ik wil deze gemeenschappen niet steunen die op land van de palestijnen leven.

waar kan ik nu avocado's halen die niet uit deze gebieden komen. avocado's uit israël zelf is prima maar je weet het dus niet.

dit geldt natuurlijk ook voor ander fruit en eigenlijk alle (landbouw)producten

ik wil echt avocado's blijven eten en guacamole blijven maken...

[Dit bericht is gewijzigd door Caesu op 08-02-2004 02:53]

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 8 februari 2004 @ 02:51:45 #2
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_16990911
Ik koop zelf nooit avocado's maar ik weet wel dat ze enorm lekker zijn door de sla
vijfhonderd stuks
pi_16990917
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:51 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik koop zelf nooit avocado's maar ik weet wel dat ze enorm lekker zijn door de sla
wat heb ik daar nu aan?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 8 februari 2004 @ 02:53:30 #4
78570 MalcomX
I will return to you
pi_16990932
jij komt me heel erg bekend voor...... kloon?
"Together, we shall overcome"
pi_16990954
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:53 schreef MalcomX het volgende:
jij komt me heel erg bekend voor...... kloon?
klonen? daar ben ik ook tegen
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 8 februari 2004 @ 02:55:12 #6
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_16990964
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:52 schreef Caesu het volgende:

[..]

wat heb ik daar nu aan?


Niet veel natuurlijk.

Heb je trouwens een recept om guacemole te maken Heerlijk voor bij de tortilla chips

vijfhonderd stuks
pi_16991019
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:55 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Niet veel natuurlijk.

Heb je trouwens een recept om guacemole te maken Heerlijk voor bij de tortilla chips


ik rommel meestal wat aan
het belangrijkste is dat ze zacht zijn de avocado's
en paar dagen zacht laten worden op kamertempratuur dus

gewoon prakken, koriander, citroensap, zou er doorheen
je kan van alles doorheen gooien (niet alle bij elkaar)
geraspte kaas
mayo
tomaat
wat je wil

maar ik baal er echt van dat die dingen altijd uit israel komen.
die nederzettingen steun je er echt mee
het landbouwbeleid is erop gericht die nederzettingen voordeelregelingen te geven dus grote kans dat het er vandaan komt

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_16991074
Wist je dat Carmel een plaats in Israel is, en dat ze daar veel fruit enzo verbouwen. Dus dat fruit met het Carmel merk zal wel uit Carmel komen. (carmel ligt niet in de so called 'westbank' of gaza)
pi_16991144
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:01 schreef groene_banaan het volgende:
Wist je dat Carmel een plaats in Israel is, en dat ze daar veel fruit enzo verbouwen. Dus dat fruit met het Carmel merk zal wel uit Carmel komen. (carmel ligt niet in de so called 'westbank' of gaza)
ik weet dat

nee carmel is een grote landbouwcooperatie door de regering ingesteld. behelst het hele land + bezette gebieden
ze hebben van alles op fruit en groente gebied.

carmel is trouwens ook een israelische wijnsoort - sichron yaakov <mooiste plaats in israel zonder twijfel

carmel is een bekende israelische naam ontelbare hotels, plaatsjes bedrijven. vernoemt naar de berg carmel haifa

maar weet niemand een supermarkt ofzo waar ze niet uit israel komen

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_16991214
Ja dat is waar, maar wat maakt het ook eigenlijk waar het vandaan komt. De joodse gemeenschappen in Judea/samaria en Gaza zijn gewoon in Israel.
  zondag 8 februari 2004 @ 04:03:50 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_16991638
Vraag het eens bij een biologische/reform/ecologische/vage mensenwinkel zou ik zeggen...
Mensen die zich erin verdiepen waar voedsel vandaan komt, onbespoten, zonder kinderarbeid enzo, die mensen weten misschien ook wel waar avocado's vandaan komen die jij wel wil en waar die te koop zijn.
Maak je meer kans mee dan hier denk ik... en vaak zijn die mensen ook wel bereid je te helpen in je zoektocht

Ik vond avocado's eerst heel vies, ik had guacamole gemaakt met onrijpe avocado's heel erg zonde
Maar goed, ik wist dus niet wat een rijpe avocado inhield, later weer geprobeerd en jummie!
Tortilla besmeren met een lekkere dikke kwak avocadopuree en dan tacovlees en -groenten erop, dan een kwak zure room en dan geraspte kaas erop HMMMMMM
Ik hou ervan!

Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_16991642
Ik kan niet zonder....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16993799
quote:
Op zondag 8 februari 2004 04:05 schreef RichardQuest het volgende:
Ik kan niet zonder....
me too
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_16993911
Naar mijn weten komen avocado´s alleen maar uit Israel. Ik heb ze tenminste nog nooit uit een ander land verkocht. Er zullen misschien nog wel een aantal andere landen zijn, maar daar zal de productie waarschijnlijk minimaal zijn.
pi_16999963
Als je echt zo begaan bent met het lot van de palestijnen stop je toch gewoon met avacodo's eten.
Of vind je het allemaal toch niet zo erg?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')