Zo gauw België hier normaal aan bod komt, krijg je almaar van die reacties van: "dat achterlijk land", "niets dan armoede" ...
Wel wat vinden jullie Nederlanders hier nu van ???
als je alleen al in Luik komt.... bah wat een gigantisch viezen stad
quote:De Noren natuurlijk
Op dinsdag 10 juli 2001 20:21 schreef menjo het volgende:
wie heeft die lijst btw opgesteld?
Onze overheid heeft inderdaad minder geld dan de Nederlandse. (Heeft natuurlijk ook veel te maken met jullie gasbellen).
Maar de inwoners zijn stukken rijker.
Verder werd naar gezondheidszorg gekeken (Belgen worden 78.2 jaar oud, Nederlanders 78 jaar, scheelt toch weeral een maandje), onderwijs (op de Belgische voorbereidingsexamens slaagt gemiddeld 1 Belg op 3 tov 1 Nederlander op 4. Dit zou te wijten zijn aan het meer academische onderwijs in België) en sociale zekerheid.
Vlaanderen is veel welvarender dan Wallonië, omwille van de rijkdom in Vlaanderen, wordt het veel armoedigere Wallonië mee opgetrokken.
Dat is natuurlijk de reden dat de Waalse steden zoals bv Luik er armoediger uitzien.
België is echter een federaal land met 2 regeringen: één voor Vlaanderen & één voor Wallonië. Luik kan je dus niet zomaar vergelijken met Antwerpen of Gent.
Trouwens de rijke Nederlanders worden natuurlijk niet bij het Belgisch kapitaal gerekend.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Enforcer op 10-07-2001 20:26]
quote:Tja,das dan ook een stad hé ! Amsterdam ziet er toch ook veeel viezer uit dan een rustig plattelandsdorpje ?
Op dinsdag 10 juli 2001 20:19 schreef merulez het volgende:
ik vind Nederland der iig rijker uitzien....
als je alleen al in Luik komt.... bah wat een gigantisch viezen stad
quote:Zou ik ook wel es willen weten.
Op dinsdag 10 juli 2001 20:18 schreef The_Enforcer het volgende:
Wel wat vinden jullie Nederlanders hier nu van ???
quote:Dat vergeten we ff hé
Op dinsdag 10 juli 2001 20:20 schreef menjo het volgende:
Komt natuurlijk door al die rijke nederlanders in Belgie he!
(bv. Brussel 1.000.000 inwoners, A'pen, 475.000, Gent, +/- 300.000, A'dam: 400.000)
quote:regio A'dam is +- 1.000.000, regio Rdam ook.
Op dinsdag 10 juli 2001 20:31 schreef The_Enforcer het volgende:
Je mag de Belgische steden ook niet echt vergelijken met de Nederlandse. Belgische steden zijn veel groter dus hebben ook meer met grootstadproblemen te maken dan de Nederlandse dorpen.(bv. Brussel 1.000.000 inwoners, A'pen, 475.000, Gent, +/- 300.000, A'dam: 400.000)
Als je de stadsregio van Brussel erbij telt, zitten we daar met 2.000.000 inwoners.
Telt dus niet !
(Trouwens mijn 400.000 was al naar boven afgerond !)
[Dit bericht is gewijzigd door The_Enforcer op 10-07-2001 20:37]
quote:dat zijn alleen de steden zelf ja
Op dinsdag 10 juli 2001 20:36 schreef speknek het volgende:
Nouja, kdenk dat 750.000 en 650.000 een betere schatting is, maar toch.
iig is de heel regio Rdam (dus met schiedam, vlaardingen etc erbij) iets van 1 miljoen.
quote:Of puissante rijkdom. 8 Van de 10 rijkste mensen ter wereld zijn Amerikaan.
Op dinsdag 10 juli 2001 20:20 schreef waspman het volgende:
leuk lijstje hoor, maar je kunt mij niet wijsmaken dat de USA meer welvarender is dan Nederland.... met al die armoede en werkloosheid die daar is
Zoals ik al zei, als we alle randgemeentes van Brussel erbij tellen zitten we daar aan 2 miljoen. 1 miljoen is het getal voor STAD BRUSSEL. Leer toch eens lezen (of kom naar een Belgische school )
quote:je vergeet dat er in amsterdam heeeeel veel illegalen zitten.... ik denk toch zeker wel een paar honderdduizend
Op dinsdag 10 juli 2001 20:36 schreef The_Enforcer het volgende:
Sorry Menjo, ik heb de officiële cijfers van de site van A'dam www.amsterdam.nl .Als je de stadsregio van Brussel erbij telt, zitten we daar met 2.000.000 inwoners.
Telt dus niet !
(Trouwens mijn 400.000 was al naar boven afgerond !)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |