quote:Jij doet dus je beklag "in de rol van allochtoon" en je voelt je eigenlijk helemaal geen Nederlander ? Vind je het gek dat mensen je dan zo gaan aanspreken!
Op zondag 8 februari 2004 01:25 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Kom op man, als ik als allochtoon mijn beklag doe over hoe er er door sommige autochtone Fokkers wordt gepost of sommigen (terecht) aanklaag wegens anti-allochtoon taalgebruik krijg ik stand als antwoord:
huili, slachtofferrolbekleder, blij zijn dat ik hier woon, etc...
Ik parodiëer even, even grote jongen zijn hoor !
Als ik je posts hier lees en je ontzettend lachwekkende topic van gisteren Wij vallen op allochtone mannen ! zo eens bekijk, lijk je mij er ook niet de persoon naar om erg serieus genomen te worden!
In dit land hebben we behoefte aan allochtonen die willen. Die hun best willen doen om Nederlander te worden, en zichzelf op den duur ook zo noemen. Voor huilebalken die continue in een slachtoferrol kruipen en notabene zelf steeds het onderscheid maken kopen we hier niet zo veel.
Mischien vind je dit allemaal een beetje hard klinken, zo is het gewoon. Jammer maar helaas!
quote:Als ik tegen jou zeg Nederlanders zijn een IQ loos volk dan ga je toch ook zeuren van hé mij is Nederlander wat doe je
Op zondag 8 februari 2004 01:32 schreef BFSkinner het volgende:
is dat het enige wat hij is
je snapt mijn punt
quote:Mwoah, eigenlijk probeerde ik meer Goodluck even gerust te stellen dat niet elke allochtoon een autochtoon als racist beschouwt die gewoon van zijn land houdt.
Op zondag 8 februari 2004 01:29 schreef BFSkinner het volgende:[..]
man voel je toch niet zo aangevallen elke keer, het is FOK!
met je "als allochtoon", je kruipt al in een rol voordat iemand anders jou die heeft toegewezen
Heb er trouwens geen moeite mee om mensen te laten weten wie ik ben, heeft niks met slachtofferrol te maken,maar in dit soort topics is het vaak al fijn om anderen te laten weten wie je bent anders krijg je hele vreemde,verkeerde situaties...
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 02:44]
quote:Hier bestaan inderdaad geen woorden voor.
Op zondag 8 februari 2004 01:27 schreef onanymous het volgende:[..]
Ja inderdaad zo'n reactie zat er wel in ja... tegenargumenten zijn er immers niet te bedenken...
Sorry, maar mensen die vaderlandsliefde paralel stellen aan de 2e wereldoorlog moeten eens goed bij zichzelf te raden gaan en mischien psychische hulp gaan zoeken. Een en ander heeft concreet namelijk helemaal niks met elkaar te maken.
quote:dan zou ik niet eens met je in discussie gaan
Op zondag 8 februari 2004 01:34 schreef onanymous het volgende:[..]
Als ik tegen jou zeg Nederlanders zijn een IQ loos volk dan ga je toch ook zeuren van hé mij is Nederlander wat doe je
je snapt mijn punt
We zouden met z'n allen nu onderhand wel moeten weten dat wanneer er gekankerd wordt op allochtonen, het merendeel de criminele allochtonen bedoeld, de zgn. Kutmarokkanen(vul elke etniciteit in). Om vervolgens elke keer iemand te zien die zich zo erg aangesproken voelt, doe effe normaal joh
huillie gedrag is zo
quote:Waar lees jij dat ik het parallel stel aan??? Ik zeg alleen; het kan escaleren tót.
Op zondag 8 februari 2004 01:37 schreef Goodluck het volgende:
Hier bestaan inderdaad geen woorden voor.Sorry, maar mensen die vaderlandsliefde paralel stellen aan de 2e wereldoorlog moeten eens goed bij zichzelf te raden gaan en mischien psychische hulp gaan zoeken. Een en ander heeft concreet namelijk helemaal niks met elkaar te maken.
quote:Ja, en auto rijden kan escaleren tót een ongeluk.
Op zondag 8 februari 2004 01:39 schreef onanymous het volgende:[..]
Waar lees jij dat ik het parallel stel aan??? Ik zeg alleen; het kan escaleren tót.
Wees wijs, en maak jezelf in het vervolg niet meer zo ontiegelijk belachelijk.
quote:tja dat is nu juist waar het me om ging, alsof je alleen maar allochtoon bent en that's it
Op zondag 8 februari 2004 01:35 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Mwoah, eigenlijk probeerde ik meer goodluck even gerust te stellen dat niet elke allochtoon een autochtoon als racist beschouwd die gewoon van zijn land houdt.
Heb er trouwens geen moeite mee om mensen te laten weten wie ik ben, heeft niks met slachtofferrol te maken,maar in dit soort topics is het vaak al fijn om anderen te laten weten wie je bent anders krijg je hele vreemde,verkeerde situaties...
zo zwart-wit is het niet
quote:En wat jij hier aan 't doen bent in dit topic is niets anders dan bezig zijn met escaleren tót... kutmarokkanen dit en dat en wij ubernederlanders met onze stampotten profiteren allemaal níet van de verzorgingsstaat...
Op zondag 8 februari 2004 01:40 schreef Goodluck het volgende:
Ja, en auto rijden kan escaleren tót een ongeluk.Wees wijs, en maak jezelf in het vervolg niet meer zo ontiegelijk belachelijk.
quote:Nou dankjewel hoor,
Op zondag 8 februari 2004 01:35 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Mwoah, eigenlijk probeerde ik meer goodluck even gerust te stellen dat niet elke allochtoon een autochtoon als racist beschouwd die gewoon van zijn land houdt.
quote:Nogmaals raad ik je aan om gewoon eens uit die slachtofferrol te kruipen en je eens normaal op te stellen. Met dat huilebalkengedrag schiet je namelijk geen ene barst op. Als jij een Nederlander wilt zijn noem ik jou een Nederlander, als jij jezelf allochtoon noemt noem ik je allochtoon.
pot->ketel->zwart
quote:als je dat aan mij moet vragen,
Op zondag 8 februari 2004 01:27 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Tot welke categorie behoor ik?
dus
doei !
quote:Dit kun je vast wel even onderbouwen met voorbeelden ?
Op zondag 8 februari 2004 01:43 schreef onanymous het volgende:En wat jij hier aan 't doen bent in dit topic is niets anders dan bezig zijn met escaleren tót... kutmarokkanen dit en dat en wij ubernederlanders met onze stampotten profiteren allemaal níet van de verzorgingsstaat...
quote:Hier ga ik niet eens op in
Dus waarschuw ik je er even voor... dat soort praktijken hebben we eerder gehad en de geschiedenis is daar niet mooier op geworden
van de pot gerukt
een mooier voorbeeld heb ik lang niet gelezen.....
quote:
Op zondag 8 februari 2004 01:43 schreef Oversight het volgende:
Geloof het of niet, maar dit berichtje heb ik onlangs uit een
landelijk dagblad geknipt:Vandaag begint in Amsterdam het proces tegen de Hells
Angel J.D. Hij wordt ervan beschuldigd de 65-jarige Annie
W. te hebben doodgeslagen met een fietsketting. Vermoedelijk
motief: wraak, omdat de vrouw zich beledigend had
uitgelaten over het clubhuis aan de Wenchebachweg.
De geschokte welzijnswerker Piet Krikke zwengelde vorige
maand de discussie aan over de onmacht van de hulpverlening
bij de opvoeding van jonge Hells Angels. Hoe kan het wijkopbouworgaan
voortaan een rol spelen bij het voorkomen van
excessen, vroeg hij zich af. Hij speurt naar mogelijkheden om te
voorkomen dat culturele verschillen tussen buurtbewoners en
Hells Angels uit de hand lopen. Dat is hard nodig, zegt hij,
want deze zaak is slechts het topje van een ijsberg.
Op een bijeenkomst in het buurthuis kwam het onderwerp
gisteren aan de orde. De conclusies: er moet meer begrip komen
voor de Hells Angels, er moet een handleiding komen voor het
omgaan met cultuurverschillen, er moeten meer Hells Angels
worden ingeschakeld bij het onderwijs, en het wijkopbouworgaan
moet meer Hells Angels in dienst nemen. Krikke: Het is
inderdaad te gek dat 50 procent van de bewoners van de Wenckebachweg
lid is van de Hells Angels, terwijl slechts twee procent
van onze streetcornerworkers die achtergrond heeft. Daar
moeten we iets aan doen. Op zn minst zullen we meer Hells
Angels als stadwachten en hulpverleners moeten aanstellen.
Ook moet er meer begrip worden gekweekt voor de specifeke
sub-cultuur van de Hells Angels, vindt Krikke. In Nederland
huldigen we het principe dat sub-culturen zich maar moeten
aanpassen. Punt uit. In deze buurt geldt zaterdag als uitgaansavond.
Het is dus vanzelfsprekend dat de zondag een rustdag is.
Maar aan het feit dat de Hells Angels altijd op zondag hun
nieuwe leden ritueel inwijden denken we niet. Terwijl dat voor
een groot deel van de Hells Angels net zo belangrijk is.
Voor zijn streetcornerworkers heeft hij speciaal 50 exemplaren
besteld van het boek Subcultuur, identiteit en moord.
Deze studie van de Hells Angel Sjaak Plomp naar het verschijnsel
de Harley Davidson als ritueel moordwapen is voor streetcornerworkers
een must. Als ze dan met de Hells Angels praten,
weten ze precies waar ze het over hebben.
Hoe ver de hulpverlening mag gaan bij het bestrijden van
culturele conflicten, blijft een moeilijke materie, aldus Krikke.
Annie W. heeft zich uit angst voor wraakacties een halfjaar in
haar woning schuilgehouden, voor ze door J.W .werd doodgeslagen.
Hadden we haar in die tussentijd op moeten zoeken? Om
te bemiddelen? Eigenlijk is het onze taak niet, maar misschien
had het geholpen.
Is die geitenbreier van een Krikke soms helemaal van de pot
gerukt, vraagt u zich nu af. Ik heb dat berichtje dan ook een
heel klein beetje gewijzigd, moet ik u bekennen. De dader
was in werkelijkheid geen Hells Angel, maar de Turk Ozkan B.,
die overeenkomstig de Turkse folklore zijn eigen dochter had
doodgeschoten, omdat ze verkering had met een bleekgezicht.
En dan komen de Krikkes van deze wereld onveranderlijk met
dit soort voorstellen aanzetten. Zonder dat iemand ze vraagt of
ze soms van de pot gerukt zijn.
Maar van de pot gerukt zijn ze: Hart van Nederland wist
maandag met een olijke knipoog te melden dat 75
procent van de Amsterdammers het helemaal niet erg
vindt als een wethouder af en toe een dame van lichte zeden
bezoekt. De strekking was duidelijk: wie daar over valt, die is
een bekrompen provinciaal. Dat er aan de Theemsweg, waar
Oudkerk vaste klant was, ook slachtoffers van vrouwenhandel
en minderjarige heroïnehoeren tippelden, werd voor het gemak
buiten beschouwing gelaten. Of denkt u dat Oudkerk altijd
eerst zorgvuldig de oudste temeier uitzocht die hij vinden kon,
om namens de gemeente een beurt te geven?
Column
Pamela Hemelrijk
Publiciste
bron
Metro
quote:net zo een foute vergelijking als die ene opmerking (wo2, hitler) die jij zo belachelijk vond
Op zondag 8 februari 2004 01:53 schreef Oversight het volgende:
wordt nou toch eens wakker:van de pot gerukt
een mooier voorbeeld heb ik lang niet gelezen.....
[..]
quote:Het verschil is dat ik het allochtoonzijn niet zie als een negatief iets of iets waar ik me voor moet schamen of steeds link met slachtoffersituaties. Als ik dat schrijf dan wil ik andere posters gelijk duidelijk maken wie ze voor zich hebben. Ik schrijf volgens mij accentloos Nederlands en je kan mijn kleur niet aflezen aan mijn manier van schrijven.
Jij doet dus je beklag "in de rol van allochtoon" en je voelt je eigenlijk helemaal geen Nederlander ? Vind je het gek dat mensen je dan zo gaan aanspreken!
Dus nogmaals, ik voel me helemaal niet aangevallen als ik met allochtoon aangesproken wordt, integendeel...
quote:Ben ik blind of jij? Kan ik Nederlands lezen of jij? Ben jij nou hier de domme autochtoon en ik de slimme allochtoon?
Als ik je posts hier lees en je ontzettend lachwekkende topic van gisteren Wij vallen op allochtone mannen ! zo eens bekijk, lijk je mij er ook niet de persoon naar om erg serieus genomen te worden!
Het staat in Onzin voor je leven ! meneer de koekenpeer... ![]()
En als je vindt dat ook topics in dat forum niveau moeten hebben dan heb ik duizend en één ONZ-links voor je die het tegendeel bewijzen.
quote:* SKMbeat praat nu weer verder met een huili-toon
In dit land hebben we behoefte aan allochtonen die willen. Die hun best willen doen om Nederlander te worden, en zichzelf op den duur ook zo noemen. Voor huilebalken die continue in een slachtoferrol kruipen en notabene zelf steeds het onderscheid maken kopen we hier niet zo veel.
quote:Ik weet niet of je nu verwachtte dat ik in huilen zou uitbarstte,maar als je je daar goed bij voelt:
Mischien vind je dit allemaal een beetje hard klinken, zo is het gewoon. Jammer maar helaas!
* SKMbeat barst in snikken uit ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 02:07]
quote:
Op zondag 8 februari 2004 01:56 schreef BFSkinner het volgende:[..]
net zo een foute vergelijking als die ene opmerking (wo2, hitler) die jij zo belachelijk vond
quote:Ipv elke keer te zeggen wat ik wel en niet moet doen en dat het belachelijk is wat ik doe kan je ook gewoon even beargumenteren waarom je dat dan wel niet vindt vriend....
Op zondag 8 februari 2004 01:49 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dit kun je vast wel even onderbouwen met voorbeelden ?
[..]Hier ga ik niet eens op in
quote:Als iets wél klopt dan vind ik niet dat je het niet mag zeggen. Ten tijde van hitler was het namelijk ook verboden bepaalde dingen die het regime niet zo goed uitkwamen te zeggen
Op zondag 8 februari 2004 01:51 schreef Monidique het volgende:
Ten eerste en ten laatste: vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn not done. Niet omdat ze wellicht niet kloppen, ze kunnen immers wél kloppen, maar omdat alles wat met deze oorlog te maken heeft gehad nooit op zichzelf kan worden gezien. Wanneer men denkt aan het opkomen van Hitler, denkt men aan Auschwitz. Daarom: geen WO2.
quote:ja jij sukkel, je bent toch ook nederlander net als hij
Op zondag 8 februari 2004 01:57 schreef Oversight het volgende:[..]
ik ?
moeilijk he ? lezen.......
quote:Hallo, in dit soort topics is het handig te weten wie je bent. In muziekfora handig om te weten welk instrument je speelt. In culinair wat je kan koken, etc. Nogmaals, allochtoon zijn is voor mij een objectieve definitie en ik kan daar prima meeleven,want ik ben in een ander land geboren en ik voldoe op die manier dus aan de defintie van CBS. Dat anderen het linken met criminaliteit, untermensch, huili's, slachtoffertje willen spelen, dat is hun zaak.
Op zondag 8 februari 2004 01:42 schreef BFSkinner het volgende:[..]
tja dat is nu juist waar het me om ging, alsof je alleen maar allochtoon bent en that's it
zo zwart-wit is het niet
quote:Oh, als je het echt graag wilt zeggen, moet je dat doen. Geen dwang van mijn kant. Maar het is wel een flinke dooddoener.
Op zondag 8 februari 2004 01:59 schreef onanymous het volgende:[..]
Als iets wél klopt dan vind ik niet dat je het niet mag zeggen. Ten tijde van hitler was het namelijk ook verboden bepaalde dingen die het regime niet zo goed uitkwamen te zeggen
quote:ik heb jou nu nog niet 1x in dit topic een inhoudelijke beargumentering of bewering zien doen, het enige wat je doet is ononderbouwd roepen dat jij gelijk hebt en iedereen die links is, is dom.
Op zondag 8 februari 2004 02:02 schreef Oversight het volgende:
wat doe je hier eigenlijk ?
[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 08-02-2004 02:07]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |