Naast alle voor de hand liggende dingen, heb ik zelf een een dagtocht naar False Bay (vanuit Simonstown) gemaakt. De enige plaats in de wereld waar haaien uit het water springen om hun prooi (zeehonden) van bovenaf te grijpen! Heel spectaculair om te zien en achteraf gezien vond ik het nog mooier dan de Kruger-safari.quote:Op woensdag 7 juli 2004 14:52 schreef Hik het volgende:
Natuurlijk vind ik het leuk om in ZA "beestjes te gaan kijken"...
Wij zijn volop bezig met onze planning voor Oktober en in de buurt van Plettenberg Bay is er onder andere ook Monkeyland. Een soort 'reservaat' waar allerlei soorten apen vrij leven en waar je wandelsafari kan doen al dan niet onder begeleiding. Ze zijn naar het schijnt van plan om hier weldra ook enkele gorilla's te huisvesten.quote:Op maandag 12 juli 2004 14:38 schreef Marije het volgende:
Ik ga 20 juli voor 3 maanden naar Plettenberg Bay (ligt op de Garden Route). Iemand die daar toevallig is geweest en tips heeft voor tripjes in de omgeving om in de weekenden te doen??
Hm, ja dat dacht ik al een beetje dus. Het lijkt me leuker om een stukje minder Europees te zien. Zijn er nog specifieke zaken in Transkei die je aan kunt raden (dorpjes, markten, stadjes etc.?)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:12 schreef bassieVL het volgende:
De Garden Route is een leuke route, maar doet soms toch vrij Europees aan, als je noordelijker gaat, met name Transkei, veranderd het landschap en de mensen; zeker net zo interessant als de G.R..
mmmm..... kwa prijzen waar moet ik ongeveer op rekenen? Ik bedoel voor de B&B pppnquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:41 schreef Hik het volgende:
Campsites weet ik niet. Leuke B&B in Hermanus: Zoete Inval (23 Main Road). Allemaal verschillende kamertjes en een hele leuke eigenaresse (Marilyn), die betrokken is in allemaal projecten in de locale township. Als je gaat: stapel pennen meenemen voor haar leuke "SWOP-project"!www.swop-shop.za.net
Heb in Cape Town ook in een prachtige B&B gezeten, maar daar moet ik even wat harder voor zoeken...
Super link!!!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:10 schreef Ginirover het volgende:
wij hebben het meeste van onze accomodatie geboekt via http://www.portfoliocollection.com/Destinations/South-Africa/
Misschien ietsjes duurder dan bij HIK, maar ik vond ze allemaal zonder mee dik in orde !
Ben je nog geweest? Zo ja, vertel! Ik ben namelijk zelf ook van plan om van Johannesburg, via het Krugerpark, naar Kaapstad te rijden per huurauto. Wat zijn de kosten ongeveer?quote:Op maandag 24 mei 2004 19:06 schreef MasterE het volgende:
ha,
waarschijnlijk gaan we met een paar jongens in november drie weken naar Zuid Afrika..! Heeft iemand nog tips qua het bezoeken van parken/ steden/ activiteiten/ hotels...?
Waarschijnlijk reizen we van Johannesburg naar Kaapstad en huren we een auto... De laatste dagen willen we overigens een paar dagen in Kaapstad relaxen. Als je tips voor een goed hotel hebt graag, maar eigenlijk alle tips zijn welkom..!
thx alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |