abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16980427
Welke band het allerbeste is laat ik in het midden, daar komen we toch niet uit. Maar dat ze op de voet worden gevolgd door Blind Melon staat wel vast!

Zelfs de grootste muziekanalfabeet kent hen wel als de eendagsvlieg die ooit een hitje scoorde met No Rain, een jengelend folkrockliedje dat uitkwam in de hoogtijdagen van de grunge, met een videoclip over een meisje in een bijenpakje, dansend in een veld vol bloemen.

Zoals zo vaak is dit nou net een van hun mindere nummers. Akkoord, je hoort al de twinkelende gitaren, de Janis Joplin-achtige falset van zanger Shannon Hoon, en de losse, ongedwongen manier van spelen die hun, veelal semi-akoestische, liedjes kenmerkt.

Maar No Rain haalt het niet bij zo oneindig veel betere nummers als het loom rockende Sleepyhouse, het uit-het-open-dak-van-een-auto-met-je-haren-in-de-wind-gevoel van St. Andrew's Fall, het beklemmende Mouthful of Cavities of het funky Tones of home.
Om maar eens een paar pareltjes op te duiken.

Blind Melon, zo goed als vergeten. Een entry in de Oor-popencyclopedie hebben ze nooit gehad, laat staan een eigen topic op Fok! Dat ene hitje, en een gastoptreden op de Guns 'N Roses ballad Don't Cry is alles wat er over lijkt te zijn gebleven van deze fenomenale band.

Maar schijn bedriegt, want wie eens door de bakken bij Plato of een andere goed gesorteerde platenboer snuffelt, loopt kans te stuiten op een van de volgende drie albums:

Blind Melon, het self-titled debuutalbum. Klik op het plaatje om wat fragmenten te beluisteren.

Soup, naar mijn idee hun beste cd, en sowieso een van de beste platen uit de jaren negentig. Klik op het plaatje om te luisteren...Toes across the floor is wel een van hun mooiste nummers.

Nico, een collectie rarities en unreleased tracks, uitgebracht na het overlijden van Sahnnon Hoon op 27jarige leeftijd. Dit is vooral interessant voor de fans...

Doe jezelf een groot plezier en laat je overweldigen door de schoonheid van de muziek van Blind Melon

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16980479
die lead zanger had toch zelfmoord gepleegt? of een overdosis

kan me herinneren dat ik ooit zoiets gelezen heb....

"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_16980502
Leuke muziek, al heb ik geen cd van. Videoclip met het meisje als bij verkleed staat me nog bij.
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_16980552
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:38 schreef Pharell het volgende:

Overdosis ja, 27 jaar werd 'ie .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16980558
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:38 schreef Pharell het volgende:

Overdosis
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_16980653
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:38 schreef Jerommeke het volgende:
Leuke muziek, al heb ik geen cd van. Videoclip met het meisje als bij verkleed staat me nog bij.
Ik geloof dat het meisje uit die clip het zusje van de zanger was.
pi_16980801
never éver heard of
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_16980852
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:43 schreef Lucyfurr het volgende:
[quote]Op zaterdag 7 februari 2004 20:38 schreef Jerommeke het volgende:
[/quote

Ik geloof dat het meisje uit die clip het zusje van de zanger was.

nope .
quote:
The bee girl, Heather DeLoach, appears in the Weird Al Yankovic video of Bedrock Anthem (parody of Give it Away by the Red Hot Chili Peppers) as the bee girl.
DeLoach / Hoon -> not his sister . Althans, onwaarschijnlijk, en ik kan het nergens terug vinden.
pi_16980880
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:48 schreef Fixxxer het volgende:
never éver heard of
Kazaa aanzwengelen dan maar.
pi_16980914
'Blind Melon entered the US mainstream in 1993. One of their major claims to fame was introducing the phenomenon of the "bee girl". Back in their home base of Columbus, Mississippi, Graham was passing round a snap of his sister, Georgia, appearing in a school play. The band elected to use the shot, which presented young Georgia as an awkward, publicity-shy youngster adorned in a bee-suit, on their debut album. The image would also reappear in the video for their second single, "No Rain", in June 1992. Directed by Sam Bayer (responsible for Nirvana's "Smells Like Teen Spirit"), the Bee Girl was portrayed by 10-year-old Heather DeLoach. MTV played the clip relentlessly, helping to boost the fortunes of their album. The young girl became a huge cult icon, beloved of various rock stars including Madonna, while Blind Melon profited greatly from their association with her.'

Okay, z'n zusje staat dus op de cd-cover, maar het bijenmeisje uit de clip is een ander.

zaterdag 7 februari 2004 @ 20:52:28 #11
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16980945
Haha, cool
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:11:55 #12
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_16981556
Cool topic! Ben destijds afgestudeerd met Blind Melon op de achtergrond!

*Newsflash: Kirke gaat binnenkort No Rain coveren*

'T best bewaarde geheim van Nederland
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:16:38 #13
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16981711
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:11 schreef Kirke het volgende:
Cool topic! Ben destijds afgestudeerd met Blind Melon op de achtergrond!

*Newsflash: Kirke gaat binnenkort No Rain coveren*

Hey Kirke! Ik wist wel dat je dit goed zou vinden .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2004 @ 21:19:43 #14
862 Arcee
Look closer
pi_16981804
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:36 schreef Kwark het volgende:
Maar No Rain haalt het niet bij zo oneindig veel betere nummers...
Jaha, je bent wel stoer.
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:20:28 #15
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16981827
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jaha, je bent wel stoer.

Wil je m'n spierballen zien?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:21:02 #16
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_16981845
BL was live ook errug goed, alhoewel de zanger in een jurk op kwam en zo enthousiast was dattie zichzelf bijna ophing in zijn microfoonsnoer!
Fijne muziek....
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:25:24 #17
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16981996
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:21 schreef Kirke het volgende:
BL was live ook errug goed, alhoewel de zanger in een jurk op kwam en zo enthousiast was dattie zichzelf bijna ophing in zijn microfoonsnoer!
Fijne muziek....
Damn, je hebt ze gewoon nog live gezien...

*jaloers*

zaterdag 7 februari 2004 @ 21:27:47 #18
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_16982066
*Kirke telt haar kraaiepootjes*
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:28:39 #19
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16982089
hij is toch ook de neef van Axl Rose?

Verder ken ik alleen No Rain

De Narcis van Gabon
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:30:55 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16982179
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:28 schreef PogueMahone het volgende:
hij is toch ook de neef van Axl Rose?

Verder ken ik alleen No Rain

Een jeugdvriend, oud-schoolgenoot uit Lafayette, Indiana. Je hoort hem backing vocals doen op Don't Cry van GNR...

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 07-02-2004 21:49]

zaterdag 7 februari 2004 @ 21:33:04 #21
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16982250
Ah oke

ik zal ook eens wat meer van hen beluisteren

De Narcis van Gabon
pi_17077586
Blind Melon!

Ik had destijds een vriendin die beangstigend veel weg had van het bij-meisje (dat is gelukkig later goed gekomen) en alleen om die reden het eerste album kocht. Ik ben haar nog altijd dankbaar voor die aankoop, want foei, wat een wereldband!

Mijn top 3:
1. Change
2. Life ain't so shitty
3. All that I need

woensdag 11 februari 2004 @ 01:15:02 #23
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_17077680
No Rain is nog steeds een van mijn favoriete nummers aller tijden. Dat nummer kan ik wel 100 keer per dag horen of ik nu vrolijk of verdrietig ben maakt me geen fuck uit. Soup is een geniaal album. Jammer dat Hoon eruit is gestapt. Was toch een zeer groot talent.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')