abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16995342
Als ik "Leve Nederland" hoor, denk ik gelijk aan neo-nazi's, dat hebben ze zelf veroorzaakt. Ik wil best trots op mijn land zijn, maar als dat "Leve Nederland" ten koste gaat van duizenden levens, dan hoeft het van mij niet zo.
  zondag 8 februari 2004 @ 12:48:36 #52
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995542
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:41 schreef yootje het volgende:
Als ik "Leve Nederland" hoor, denk ik gelijk aan neo-nazi's, dat hebben ze zelf veroorzaakt. Ik wil best trots op mijn land zijn, maar als dat "Leve Nederland" ten koste gaat van duizenden levens, dan hoeft het van mij niet zo.

Wat een bullshit, lul je altijd zo slap of doe je het expres om mijn ochtendhumeur te verergeren?
Je denkt zeker ook bij lonsdale aan neo nazis.
Bekrompen joch, mensen selecteren op uitspraken, ik draag ben sherman en lonsdale omdat ik het mooie kleding vind en ik vind best dat ik trots mag zijn op het land waarin ik leef.

Dat jij me gelijk associeert met neo nazis zegt meer over jouw bekrompen gedachtengang dan over de zin 'leve nederland' of het kledingmerk lonsdale.
Om vaderlandsliefde en een kledingmerk te linken met neo nazis en de holocaust getuigt niet echt van een buitengewoon grote schedelvulling.

Alleen in dit land wonen er mensen die zo debiel zijn vaderlandsliefde te veroordelen, zelfs in Duitsland reageren ze minder spastisch.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 8 februari 2004 @ 12:50:37 #53
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995596
quote:
Op zondag 8 februari 2004 01:40 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Hangt je vaderlandsliefde af van de tweede kamer?

Kben het eigenlijk wel met je eens, hoewel er een aantal goede tussen zitten.

Ja, de tweede kamer vertegenwoordigt het Nederlandse volk, aan het kabinet kun je een grove aflezing maken van de algemene tendens in een land.
En de schijterigheid en bekrompenheid van Nederland neigt naar het maximum.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_16995622
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:48 schreef Piro het volgende:

[..]

Wat een bullshit, lul je altijd zo slap of doe je het expres om mijn ochtendhumeur te verergeren?
Je denkt zeker ook bij lonsdale aan neo nazis.
Bekrompen joch, mensen selecteren op uitspraken, ik draag ben sherman en lonsdale omdat ik het mooie kleding vind en ik vind best dat ik trots mag zijn op het land waarin ik leef.

Dat jij me gelijk associeert met neo nazis zegt meer over jouw bekrompen gedachtengang dan over de zin 'leve nederland' of het kledingmerk lonsdale.
Om vaderlandsliefde en een kledingmerk te linken met neo nazis en de holocaust getuigt niet echt van een buitengewoon grote schedelvulling.

Alleen in dit land wonen er mensen die zo debiel zijn vaderlandsliefde te veroordelen, zelfs in Duitsland reageren ze minder spastisch.

* yootje lach vrolijk terug

Heb ik ook maar iets gezegd over Lonsdale? Man, Sherman ken ik niet eens. En ik weet heus wel dat Lonsdale niet alleen door nazi's gedragen wordt. Over bekrompenheid gesproken.

Ik zeg alleen maar dat door neo-nazi's (en extreem rechtse mensen) ik steeds minder durf te zeggen dat ik tots ben op NL.

zondag 8 februari 2004 @ 12:55:46 #55
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16995750
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:48 schreef Piro het volgende:
Maar dat komt dan ook alleen omdat vaderlandsliefde/patriotisme ala Frankrijk of Amerika gewoon niet bij Nederland hoort.

Sinds wanneer draag jij Lonsdale?

Ik ga naar huis.
  zondag 8 februari 2004 @ 12:56:56 #56
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995788
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:51 schreef yootje het volgende:

[..]

* yootje lach vrolijk terug

Heb ik ook maar iets gezegd over Lonsdale? Man, Sherman ken ik niet eens. En ik weet heus wel dat Lonsdale niet alleen door nazi's gedragen wordt. Over bekrompenheid gesproken.

Ik zeg alleen maar dat door neo-nazi's (en extreem rechtse mensen) ik steeds minder durf te zeggen dat ik tots ben op NL.

Je weet dat lonsdale niet alleen door extreemrechtsen gedragen wordt, dan zou je ook moeten weten dat vaderlandsliefde niet alleen is voorbehouden aan diezelfde extreemrechtsen.

Precies wat ik bedoel met die slappe mentaliteit hier, oh god, ik mag niet trots zijn op nederland, straks ben ik een nazi, mama!!
Grow a pair.

zondag 8 februari 2004 @ 12:58:15 #57
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995834
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:55 schreef nietzman het volgende:

[..]

Maar dat komt dan ook alleen omdat vaderlandsliefde/patriotisme ala Frankrijk of Amerika gewoon niet bij Nederland hoort.

Sinds wanneer draag jij Lonsdale?

En waarom niet?
Is het tegenwoordig verkeerd om trots te zijn op het land waarin je woont?
pi_16995841
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:56 schreef Piro het volgende:

[..]

Je weet dat lonsdale niet alleen door extreemrechtsen gedragen wordt, dan zou je ook moeten weten dat vaderlandsliefde niet alleen is voorbehouden aan diezelfde extreemrechtsen.

Precies wat ik bedoel met die slappe mentaliteit hier, oh god, ik mag niet trots zijn op nederland, straks ben ik een nazi, mama!!
Grow a pair.

Hoe intepreteer jij het 'leve Nederland !' in deze context dan ?
quote:
26.000 asielzoekers, 26.000 uitkeringen?
Uitgeprocedeerde asielzoeker? Illegaal? Uitzetten die hap!
Leve Nederland!
pi_16995842
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 08-02-2004 12:58]

zondag 8 februari 2004 @ 13:00:29 #60
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995912
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe intepreteer jij het 'leve Nederland !' in deze context dan ?
[..]

Je quote het antwoord al Gelly.
Edit : waarmee ik dus poog te zeggen; ook de klu klux klan misbruikt de liefde voor het land in hun standpunten, maar dat hoeft niet te betekenen dat elke vaderlandsliefhebbende een neo nazi is, of wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 08-02-2004 13:01]

pi_16995929
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:00 schreef Piro het volgende:

[..]

Je quote het antwoord al Gelly.

Het is een vraag aan jou.
  zondag 8 februari 2004 @ 13:02:09 #62
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16995964
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Zie edit, roadrunner.
  zondag 8 februari 2004 @ 13:02:43 #63
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_16995983
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk, gelly
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_16996031
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:00 schreef Piro het volgende:

[..]

ook de klu klux klan misbruikt de liefde voor het land in hun standpunten, maar dat hoeft niet te betekenen dat elke vaderlandsliefhebbende een neo nazi is, of wel?

Dat beweert toch ook niemand, jij begint er ineens over te krijsen. In het geval van het mailtje is gewoon duidelijk in welke hoek je de auteur moet zoeken. En dat is niet die van de vaderlandslievende oranjegek, maar van een extreem-rechtse malloot.
  zondag 8 februari 2004 @ 13:04:38 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16996045
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:58 schreef Piro het volgende:
En waarom niet?
Is het tegenwoordig verkeerd om trots te zijn op het land waarin je woont?
Zolang het rond een EK of WK gebeurd, is het hier redelijk normaal. Buiten die periode om gebeurd het gewoon niet. "Nuchtere Hollanders", ken je ze nog?
Ik ga naar huis.
  zondag 8 februari 2004 @ 13:08:19 #66
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16996160
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat beweert toch ook niemand, jij begint er ineens over te krijsen. In het geval van het mailtje is gewoon duidelijk in welke hoek je de auteur moet zoeken. En dat is niet die van de vaderlandslievende oranjegek, maar van een extreem-rechtse malloot.

Dat ontken ik niet, maar ga jij eens op straat leve nederland schreeuwen, of iets in die hoek.
Of draag een nederlands vlaggetje op je jas.

Half nederland staat op zijn achterste poten, je bent meteen een nazi en dan is nederland ineens wel vol.

Vooroordelen anyone?

zondag 8 februari 2004 @ 13:10:02 #67
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16996213
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:04 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zolang het rond een EK of WK gebeurd, is het hier redelijk normaal. Buiten die periode om gebeurd het gewoon niet. "Nuchtere Ruggengraatloze Hollanders", ken je ze nog?

Ja, die ken ik nog wel ja.
pi_16996265
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:08 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet, maar ga jij eens op straat leve nederland schreeuwen, of iets in die hoek.
Of draag een nederlands vlaggetje op je jas.

Half nederland staat op zijn achterste poten, je bent meteen een nazi en dan is nederland ineens wel vol.

Vooroordelen anyone?

Omdat de meeste mensen met een nederlands vlaggetje op hun bomberjack niet die vaderlandslievende oranjegekken zijn, maar meestal een extreem-nationalistische of extreem-rechtse levensvisie hebben. Dat heeft niks met vooroordelen te maken, maar alles met feiten en de realiteit.

Of ken jij mensen met een nederlands vlaggetje op hun bomberjack die geen problemen hebben met allochtonen ? Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Als er tijdens een WK/EK of koninginnedag iemand met een nederlandse vlag zwaait en 'oranje boven!' roept krijg je gelijk klappen of kijkt men je raar aan volgens jou Misschien tijd voor een reality check ?

zondag 8 februari 2004 @ 13:15:54 #69
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16996377
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen met een nederlands vlaggetje op hun bomberjack niet die vaderlandslievende oranjegekken zijn, maar meestal een extreem-nationalistische of extreem-rechtse levensvisie hebben. Dat heeft niks met vooroordelen te maken, maar alles met feiten en de realiteit.

Of ken jij mensen met een nederlands vlaggetje op hun bomberjack die geen problemen hebben met allochtonen ? Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Hoi.
Alleen geen bomberjack, maak je daar een probleem van?
quote:
Als er tijdens een WK/EK of koninginnedag iemand met een nederlandse vlag zwaait en 'oranje boven!' roept krijg je gelijk klappen of kijkt men je raar aan volgens jou Misschien tijd voor een reality check ?
Je weet wat ik bedoel.

Volledig OT: het sneeuwt!

zondag 8 februari 2004 @ 13:28:31 #70
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16996773
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:10 schreef Piro het volgende:
Ja, die ken ik nog wel ja.
Ken je de gouden eeuw nog? Waar men in de schilderijen nog wel veel aan vaderlandsliefde naar voren bracht door vlaggengezwaai?

Ook in die tijd liep de economie al op buitenlanders, en dan heb ik het niet over de slaven, maar de duizenden huurlingen die voeren op de schepen van het leger.

(Al hadden die huurlingen natuurlijk een contract waarin stond dat ze weer op moesten rotten naar land van herkomst als ze niet meer nodig waren...)

Ik ga naar huis.
  zondag 8 februari 2004 @ 19:50:48 #71
20939 brotherlouie98
Cheri Cheri Lady
pi_17008451
Goede zaak dit!
Oprotten met die asielzoekers. Die gasten leven dan lekker van onze belastingcenten. Schande!
pi_17009114
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:15 schreef Piro het volgende:

[..]

Hoi.
Alleen geen bomberjack, maak je daar een probleem van?
[..]

Je weet wat ik bedoel.

Volledig OT: het sneeuwt!

laat me raden, jij hebt het niet zo op buitenlanders
" And if I don't make it, know that I loved you all along "
pi_17009142
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:50 schreef brotherlouie98 het volgende:
Goede zaak dit!
Oprotten met die asielzoekers. Die gasten leven dan lekker van onze belastingcenten. Schande!
en jij ook niet echt
" And if I don't make it, know that I loved you all along "
pi_17009400
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:50 schreef brotherlouie98 het volgende:
Goede zaak dit!
Godverdomme.
  zondag 8 februari 2004 @ 20:23:43 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_17009524
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:50 schreef Schepseltje het volgende:
- asielzoekers zijn geen ras
- nergens blijkt uit dat men hen 'minderwaardig' vind

het is een beetje loos provocerend mailtje, meer niet

Niet racistisch, wel discrminerend en neerbuigend.
Uit de opmerking 26.000 asielzoekers, 26.000 uitkeringen blijkt dat men hen minderwaardig vindt. Men suggereert daarmee immers dat alle asielzoekers waarschijnlijk niet zelf willen / kunnen werken.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')