abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:40:46 #1
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977101
Ik heb een bijbaantje in een heren-modezaak in Leeuwarden. Daar is wat het volgende zich vanochtend 10:00 afspeelde.
Waar de regen met bakken uit de hemel viel, en geen sterveling zich nog in de stad waagde, stapten -out of the blue- 3 heerschappen binnen.
Mannen van Marokkaanse afkomst, jongemannen. Geschatte leeftijd 18, 21 en 25 jaar. Type baseball-cap, Nike air Max, gouden tanden, Carlo Colucci trui aan. Dit was al opvallend, want die truien heb je niet in Leeuwarden. Daar weten ze niet eens wat Carlo Colucci is. Het waren van die mafkezen met bij wijze van een blaffer tussen de broekriem en die niet schuwt eventjes te laten zien. Types die je liever ontloopt in 't dagelijks leven en ik in Leeuwarden nog nooit rond heb zien lopen. In half Marokkaans, en Randstad-getint Nederlands stortten zij zich op de nieuwe collectie. Stinkend naar alchohol, zichtbaar gespannen, doch duidelijk geen intentie om te stelen. We werden trouwens keurig behandeld door de welbespraakte heerschappen.
Binnen een kwartier hadden zij, zonder te passen, voor dik 1500 Euro bij elkaar verzameld. En ook gewoon "maar wat gepakt", zonder echt te orienteren. Van sommige kledingstukken meerdere maten, ook zo vreemd. Nou dat moest natuurlijk betaald worden, nu komt het dacht ik, al probeerde ik serieus niet teveel te generaliseren, stigmatiseren + al die andere foute menselijke eigenschappen waar allochtonen en semi-allochtonen veel te veel mee geconfronteerd worden. Mogen we wel pinnen? Best. Bliksemsnel werd er een pas tevoorschijn getoverd en geprobeerd te pinnen. "Saldo ontoereikbaar". In 3 etappes van 500 dan. "Saldo ontoereikbaar".
De heren moesten maar even naar "de bank" zeiden ze. "Oh ja en menir waar kan je in leeuwarden Boticelli's kopen!" Nergens meneer. (Roberto Boticelli is een ontzettend duur schoenenmerk wat vooral in de Randstad populair is onder vermogende medelanders red.).

Ze zijn (uiteraard) niet meer teruggekeerd. Niks opgehaald, niks betaald.

Hebben deze gasten nou een pinpas gejat van iemand? Of is dit normaler dan ik denk?

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16977170
wat vaag
nou dat is echt heel raar hoor, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
zou het wel verdacht vinden als ik ze zo zou zien
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_16977200
Zou heel goed kunnen..
pi_16977213
Hmm zoals jij het verteld stinkt dit zaakje. Ik zou er melding van maken bij de politie. Heeft niets met vooroordelen te maken, maar gewoon met alert zijn.
pi_16977231
wil idd geen overhaast conclusies trekken, maar als je voor 1500 euro aan kleren koopt kies je het toch wel goed uit en ga je niet in verschillende maten kopen? en weet je iig toch wel zeker dat rond de 1500 euro op je rekening hebt staan, en niet minder dan 500?

Nouja, mocht het gestolen zijn dan staat er iig niet super veel op of is die al geblokeerd

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_16977236
Vast een nachtelijkinbraak oid.. of een tasjesdief actie..ofzo..
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:48:26 #7
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977292
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:45 schreef Joachim het volgende:
wil idd geen overhaast conclusies trekken, maar als je voor 1500 euro aan kleren koopt kies je het toch wel goed uit en ga je niet in verschillende maten kopen? en weet je iig toch wel zeker dat rond de 1500 euro op je rekening hebt staan, en niet minder dan 500?

Nouja, mocht het gestolen zijn dan staat er iig niet super veel op of is die al geblokeerd

Ze trokken het gewoon uit de kasten, en het ging op een stapel. Ook niet kijken of het wel klopte met de bedragen (11 stuks kleding, dus best een waslijst). Haast was blijkbaar belangrijk.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:49:18 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_16977311
Zou je niet te pas en te onpas woorden cursief willen maken, leest nogal vervelend.

Ik denk dat die pas niet van hun was, en daar laat ik het bij .

Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:49:24 #9
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977315
Ik kan ze zo natekenen whehehe, best typische mannetjes.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:53:37 #10
59009 paullo
vini vidi vici
pi_16977455
Wat een stad zeg als je er niet eens een paar fatsoenlijke schoenen kan kopen en boticelli is zo duur niet hoor dus zo vermogend hoef je niet te zijn.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:54:45 #11
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977486
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:53 schreef paullo het volgende:
Wat een stad zeg als je er niet eens een paar fatsoenlijke schoenen kan kopen en boticelli is zo duur niet hoor dus zo vermogend hoef je niet te zijn.
Op die leeftijd, zijn dat absurde bedragen voor schoenen.

Want wat kosten die dingen ook alweer? En dan niet van de goedkoopste uitgaan.

pi_16977496
Vannacht komen ze terug !

serieus:

Vreemde toestand....
Erg vreemd...

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_16977547
Kosten die schoenen dan...?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:57:59 #14
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977565
Moeke zei al, kijk voor de gein eens opsporing verzocht. Daar laten ze wel eens van die lui zien, die pinautomaten plunderen met gepikte pasjes.
pi_16977628
Vreemd... maar ze wisten in ieder geval wèl de pincode van die pas anders had er wel "Pincode onjuist" (of zoiets) gestaan i.p.v. "Saldo ontoereikbaar"

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Maar ik denk wel dat ik ongeveer net zo zou reageren als jij deed... half wantrouwend, maar tegelijkertijd toch niet tè vooroordelend.

zaterdag 7 februari 2004 @ 19:01:05 #16
59009 paullo
vini vidi vici
pi_16977640
gemiddeld denk ik 250 ongeveer en sommige zitten hoger maar ga een beetje goede schoenenwinkel binnen en koop eens een paar van Bommels ben je het ook kwijt en Jaguar zit ook gemiddeld op 300 euro. Goede leren schoenen zijn gewoon erg duur maarja dan heb je ook wat vind ik en het gaat lang mee.
pi_16977686
Kakkerlakken met smaak zo te horen
pi_16977712
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:01 schreef paullo het volgende:
gemiddeld denk ik 250 ongeveer en sommige zitten hoger maar ga een beetje goede schoenenwinkel binnen en koop eens een paar van Bommels ben je het ook kwijt en Jaguar zit ook gemiddeld op 300 euro. Goede leren schoenen zijn gewoon erg duur maarja dan heb je ook wat vind ik en het gaat lang mee.
250 euro?!?!?
dat noem ik wel duur ja, doe mij maar een paar van 100 euro ofzo, gaat ook wel een paar jaar mee
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_16977749
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:02 schreef KonnieKipke het volgende:
Kakkerlakken met smaak zo te horen
Het schijnt dat heel veel van dit soort uh... "kakkerlakken" goeie kledingsmaak hebben.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 19:06:19 #20
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16977796
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:00 schreef P-Style het volgende:
Vreemd... maar ze wisten in ieder geval wèl de pincode van die pas anders had er wel "Pincode onjuist" (of zoiets) gestaan i.p.v. "Saldo ontoereikbaar"

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Maar ik denk wel dat ik ongeveer net zo zou reageren als jij deed... half wantrouwend, maar tegelijkertijd toch niet tè vooroordelend.

Ik dacht dat de pas geblokkeerd was, of het daglimiet had overschreden. De kleinste van die lui, jaartje of 18, had ook een pakket geld in z'n broekzak zitten. Van die verse 50 biljetten. Het brandde 'm in z'n zak, hij moest 't ook gewoon even tevoorschijn halen en ermee spelen.
Ik denk, ik kijk stiekem de naam van die pas af, als ie 'm aan de pinautomaat zet. Hij schermde 'm alleen veel te handig af. Ik kon alleen zien dat 't een postbank pasje was.

Vreemd genoeg wilden ze niet cash betalen, of het was gewoon zijn geld. Hij zocht ook niks uit, dat deden die andere 2.
Even later liep dat mannetje (ironisch genoeg) met een Bart Smit tas, zag een andere collega toevallig.

pi_16977840
than again, geld = geld.
pi_16978002
Er zit in ieder geval een luchtje aan. Sterker nog, het stinkt
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16978108
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:06 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Ik dacht dat de pas geblokkeerd was, of het daglimiet had overschreden. De kleinste van die lui, jaartje of 18, had ook een pakket geld in z'n broekzak zitten. Van die verse 50 biljetten. Het brandde 'm in z'n zak, hij moest 't ook gewoon even tevoorschijn halen en ermee spelen.
Ik denk, ik kijk stiekem de naam van die pas af, als ie 'm aan de pinautomaat zet. Hij schermde 'm alleen veel te handig af. Ik kon alleen zien dat 't een postbank pasje was.

Vreemd genoeg wilden ze niet cash betalen, of het was gewoon zijn geld. Hij zocht ook niks uit, dat deden die andere 2.
Even later liep dat mannetje (ironisch genoeg) met een Bart Smit tas, zag een andere collega toevallig.

Hmm... tja... ik vraag me af of jij dan in zo'n geval als winkelier mag vragen of je die pinpas, plùs legitimatie mag zien. Dan weet je gelijk of die pas van hun is of niet. Maar ik vind het inderdaad èrg verdacht allemaal
  zaterdag 7 februari 2004 @ 19:20:15 #24
59009 paullo
vini vidi vici
pi_16978171
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:03 schreef Joachim het volgende:

[..]

250 euro?!?!?
dat noem ik wel duur ja, doe mij maar een paar van 100 euro ofzo, gaat ook wel een paar jaar mee

Goede schoenen van kwaliteit leer kosten nu gewoon duur en dan heb je tenminste ook een fatsoenlijke schoen. En
pi_16979480
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:20 schreef paullo het volgende:

[..]

Goede schoenen van kwaliteit leer kosten nu gewoon duur en dan heb je tenminste ook een fatsoenlijke schoen.

Kost zekers duur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')