maar op school hadden we het over de chinese muur dat dit het enige "gebouw" was wat je vanaf de maan kon zien.
iemand die weet of dit waar is ?
en het is een "bouwwerk"
quote:leraar zou gebouw
Op zaterdag 7 februari 2004 12:38 schreef Mr.Noodle het volgende:en het is een "bouwwerk"
dan zou je de petronas towers ook moeten zien want die zijn hoger
[Dit bericht is gewijzigd door daeri op 07-02-2004 12:40]
quote:Dude, wtf heeft dat met hoogte te maken? Eerder met dikte/breedte en lengte
Op zaterdag 7 februari 2004 12:39 schreef GotenSSJ het volgende:
maar hou kan dat dandan zou je de petronas towers ook moeten zien want die zijn hoger
quote:Ja dat klopt.
Op zaterdag 7 februari 2004 12:37 schreef GotenSSJ het volgende:
sorry ik weet niet waar deze in moet dus verplaats hem maar of zomaar op school hadden we het over de chinese muur dat dit het enige "gebouw" was wat je vanaf de maan kon zien.
quote:hmm ja dat zou wel kunnen ja...
Op zaterdag 7 februari 2004 12:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Chinese muur was dacht ik 2500 Km lang ofzo
Misschien dat dat het wat uitmaakt?
[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 07-02-2004 12:45]
quote:EDIT:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Chinese muur was dacht ik 2500 Km lang ofzo
Misschien dat dat het wat uitmaakt?
3000Km lang
Zie deze link
[Dit bericht is gewijzigd door SnowBite op 07-02-2004 12:49]
quote:lijkt me sterk
Op zaterdag 7 februari 2004 12:44 schreef Gerako het volgende:
Afsluitdijk is ook te zien vanaf de maan geloof ik, dat is ook een bouwwerk.
quote:Ja, klopt, was even in de war.
Op zaterdag 7 februari 2004 12:44 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
lijkt me sterk
quote:Nee, niet vanaf de maan, maar vanuit een space shuttle (Belgie is het meest verlichte land ter wereld gezien vanuit de ruimte...oftewel het meest licht verspillende land ter wereld relatief gezien).
Op zaterdag 7 februari 2004 12:42 schreef silver_bullet het volgende:[..]
Ja dat klopt.
Het schijnt ook dat je belgië kan zien vanaf de maan. België is in het donker heel erg goed verlicht.
De Chinese muur kun je trouwens met het blote oog niet zien vanaf de maan en ook niet vanuit de space shuttle (wel met een verrekijker).
Heeft laatst een artikel op Space.com gestaan met uitleg hierover. Ik zal eens zoeken.
Gevonden: http://www.space.com/scienceastronomy/great_wall_031017.html
Edit: Je zou hem dus wel moeten kunnen zien...maar dat is nog niet gelukt (wellicht door de airpollution in china).
[Dit bericht is gewijzigd door WimP op 07-02-2004 12:48]
quote:niet waar
Op zaterdag 7 februari 2004 12:37 schreef GotenSSJ het volgende:
sorry ik weet niet waar deze in moet dus verplaats hem maar of zomaar op school hadden we het over de chinese muur dat dit het enige "gebouw" was wat je vanaf de maan kon zien.
quote:ik zie geen muur hoor.
Op zaterdag 7 februari 2004 12:44 schreef SnowBite het volgende:[..]
6800Km jah...
Maar het is niet 1 lange muur, het loopt kris-kras door elkaar...
[afbeelding]
quote:Vanaf mir zie je niet zoveel meer hoor. Die ligt in een paar duizend brokstukjes op de bodem van de oceaan
Op zaterdag 7 februari 2004 12:43 schreef nuffniet het volgende:
Het schijnt dat je vanuit een onderzoeksstation in de ruimte ( mIR geloof ik ) 2 dingen heel duidelijk waar kunt nemen: de Chinese muur en de Belgische autosnelwegen. De muur overdag, en de autowegen 's nachts.
Of dit vanaf de maan ook waarneembaar is . . geen idee . . .
Misschien dat het vanaf het ISS beter gaat.
quote:ja vroeger misschien
Op zaterdag 7 februari 2004 12:57 schreef frankuitouddorp het volgende:[..]
Vanaf mir zie je niet zoveel meer hoor. Die ligt in een paar duizend brokstukjes op de bodem van de oceaan
Misschien dat het vanaf het ISS beter gaat.
las vegas is niet zo groot denk ik
en de chin muur is daadwerkelijk vanaf de ruimte zichtbaar
hebben daar toch foto's van?
quote:Amerikanen bevestigden dit eerder wel, dus misschien hing er een dikke mistlaag overheen ofzo
Op zaterdag 7 februari 2004 16:40 schreef Tha_Mars het volgende:
ontopichttp://english.peopledaily.com.cn/200310/17/eng20031017_126232.shtml
quote:geloof jij amerikanen dan
Op zaterdag 7 februari 2004 16:46 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Amerikanen bevestigden dit eerder wel, dus misschien hing er een dikke mistlaag overheen ofzo
quote:Tja, NASA....ik weet niet...
Op zaterdag 7 februari 2004 16:48 schreef Tha_Mars het volgende:[..]
geloof jij amerikanen dan
Mocht je een mooie internetwandeling willen maken op de Chinese muur, check dan deze fantastische site:
Je hebt echt het gevoel alsof je in China bent op de muur !
quote:Later ook weer rechtgebreid...
Op zaterdag 7 februari 2004 16:53 schreef Tha_Mars het volgende:
nou aangezien er ook al die geruchten gaan dat ze niet de werkelijke kleuren van mars weergeven... Ik weet het zo nog niet hoor
Dit geval dus... Palm-Island.
Ze hebben het zelfs over het 8ste wereldwonder.. . En een Nederlands bedrijf is verantwoordelijk voor het baggerwerk..
quote:Deze foto is dus gemaakt terwijl Apollo 8 rond de maan ging. Goede ogen als je de muur kunt zien vanaf die regio. Vanuit de ruimte (bijvoorbeeld in een space shuttle die rondom de aarde zweeft schijnt het wel mogelijk te zien, mits het weer het toestaat).
The rising Earth is about five degrees above the lunar horizon in this
telephoto view taken from the Apollo 8 spacecraft near 110 degrees east
longitude. The horizon, about 570 kilometers (250 statute miles) from the
spacecraft, is near the eastern limb of the Moon as viewed from the Earth.
On the earth, the sunset terminator crosses Africa. The south pole is in
the white area near the left end of the terminator. North and South
America are under the clouds. The lunar surface probably has less
pronounced color than indicated by this print.
dacht dat hij eerst vanaf de ruimte bedoelde
quote:Inderdaad.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:54 schreef SKMbeat het volgende:
Mensen, waarom zou je de Chinese Muur vanaf de maan willen zien? Gaan we er binnenkort wonen?Mocht je een mooie internetwandeling willen maken op de Chinese muur, check dan deze fantastische site:
Je hebt echt het gevoel alsof je in China bent op de muur !
quote:Ja, dit is werkelijk een buitengewoon bijzonder project. Al die miljarden voor dit project hadden natuurlijk ook voor nuttigere zaken gebruikt kunnen worden, maar ach, zo zit de wereld helaas niet in elkaar....
Op zaterdag 7 februari 2004 17:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
Volgens mij is het waar, heb alleen geen bron bij de hand. Dat nieuwe, pretentieuze bouwwerk wat ze voor de kust van Pakistan aan het bouwen zijn, schijnt ook al vanaf de maan te zien te zijn. Het is dan ook in de vorm van een gigantische palmboom.[afbeelding]
Dit geval dus... Palm-Island.Ze hebben het zelfs over het 8ste wereldwonder..
. En een Nederlands bedrijf is verantwoordelijk voor het baggerwerk..
Maar voor astronauten is het natuurlijk wel aardig, die hebben weer wat extra's te zien
This radar image (not a naked eye image) shows a segment of the Great Wall of China in a desert region of north-central China, about 700 km (434 miles) west of Beijing. The wall appears as a thin orange band, running from the top to the bottom of the image. The wall is between 5 and 8 meters high (16 to 26 feet) in this area. The wall is easily detected from space by radar because its steep, smooth sides provide a prominent surface for reflection of the radar beam. Near the center of the left image, two dry lake beds have been developed for salt extraction. Rectangular patterns in the image indicates agricultural development, primarily wheat fields. The image is centered at 37.7° N and 107.5° E.
This image was acquired by the Spaceborne Imaging Radar-C/X-Band Synthetic Aperture Radar (SIR-C/X-SAR) onboard the space shuttle Endeavour on April 10, 1994. SIR-C/X-SAR, a joint mission of the German, Italian and the United States space agencies, is part of NASA's Mission to Planet Earth.
Can you see the Great Wall of China from the moon or outer space?
Many are familiar with the claim that the Great Wall of China is the only man-made object visible from space or from the moon with the naked eye. This is simply not true.
From a low orbit of the earth, many artificial objects are visible on the earth, such as highways, ships in the sea, railroads, cities, fields of crops, and even some individual buildings. While at a low orbit, the Great Wall of China can be seen from space but it is not unique in that regard.
Furthermore, when leaving the earth's orbit and acquiring an altitude of more than a few thousand miles, no man-made objects are visible at all. NASA says, "The Great Wall can barely be seen from the Shuttle, so it would not be possible to see it from the Moon with the naked eye." Thus, it'd be tough to spot the Great Wall of China or any other object from the moon. Furthermore, from the moon, even the continents are barely visible.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |