abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16961740
Topics lopen beter met een openingspost en zijn ook direct duidelijk voor nieuwe gebruikers. Zeker bij langlopende reeksen is dit een groot voordeel. Niet altijd is duidelijk waar een topic over gaat met alleen een titel en enige woorden in de openingspost met inhoud zijn dan ook zeker geen overbodige luxe.

Vooral voor langlopende reeksen is het van belang. Nu is zo'n beetje de langstlopende serie topics de "Ik zoek een nummer"-serie en die is vaak niet of amper voorzien van een opener. Het idee is dan ook om een vaste opener te verzinnen. Misschien hebben jullie hier ideeën over en willen jullie meehelpen verzinnen van een goede opener die als vaste gaat dienen voor de serie "Ik zoek een nummer."

Enkele zaken die er zeker in moeten worden vermeld zijn:

• Elk nieuw topic uit de serie wordt vermeld in de FAQ en is dus daar terug te vinden.
  • De bedoeling van het topic. Niet alleen "ik zoek een nummer"-vragen, maar ook omgekeerde vragen zijn mogelijk, bijvoorbeeld "Ik zoek de artiest van het nummer." Eventueel kan hier ook nog bij dat je hier om nummers kunt vragen die op dat moment op de radio zijn met enige vorm van omschrijving en nummers die benoemd zijn tot achtergrondmuziek van een reclamefilmpje.
  • Een instructie in het gebruik van het topic. Proberen zo goed mogelijk het gezochte nummer te omschrijven etc.
  • De best passende openingspost wordt de nieuwe vaste van het forum. De persoon die het verzint, gaat dus eeuwig de geschiedenis in als "De persoon die de beste openingspost voor de 'Ik zoek een nummer'-topics heeft verzonnen."

Mike, it's amazing!

zaterdag 7 februari 2004 @ 00:54:36 #2
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_16961834
    is dat wel zo handig?
    mocht die persoon dan naar 't werk / school zijn of wat
    heb je mischien wel een halve dag geen centraal topic en komen er dus allemaal andere topics of mensen die zelf een centraal topic openen zonder zo'n openingspost..
    schoot me ff te binnen

is 't dan niet slimmer dat er een "standaard openingspost-voor-centraal-ik-zoek-een-blabla" komt? en dat mensen die moeten knippen plakken uit een sticky topic of uit vorige deel of wat?

edit: ooh wat heb ik slecht gelezen op dit tijdstip :/ ik dacht dat er een vast iemand werd gezocht die zo'n post verzon en voortaan alleen nog die topics openen mocht

* Erosjuhhh zal mee denken ^^

Topic titel:

quote:
    [Centraal] Help! ik zoek een nummer/artiest/titel deel#
    openingspost:
    quote:
    In dit [Centraal] Topic kun je vragen stellen over liedjes die je zoekt, mits je op zoek bent naar:
  • Titel van het liedje / album
  • Artiest van het liedje / album
  • Muziek die je ergens hebt gehoord en hebt opgenomen (max 30 seconden) en hier neer hebt gezet voor artiest & titel
  • Muziek uit reklames (zoek eerst op www.ster.nl)
  • Waar je de muziek vinden kan, welke winkel of online store; Het is NIET de bedoeling dat je hier gaat vragen WAAR je de muziek kan downloaden! dus geen subtiele hints als *kuch kazaa* of urls van site's waar het liedje illegaal te downloaden is.
  • Het is de bedoeling dat je een zo uitgebreid mogelijke omschrijving geeft van het liedje dat je zoekt denk hierbij aan:

• Muziekstijl; klassiek, jazz, rock, hardcore,house etc.
  • Wie het zong; man, vrouw, meerdere mensen, etc.
  • Welke instrumenten duidelijk te horen waren: gitaar, piano,trompet etc.
  • Waar je hem gehoord hebt, en hoe laat; hierdoor kunnen mensen tips geven voor eventuele online playlists van radiostations etc.
  • Hoe oud het je het liedje ongeveer schat; kan zijn dat je hem lang geleden al eens hebt gehoord, of pas voor 't eerst en ook zeer modern klinkt.
  • Op welk liedje, het liedje dat jij zoekt lijkt bijvoorbeeld door te roepen van een band die soort gelijke muziek maakt etc.
  • En neem eventueel ook even een kijkje bij de vorige 3 delen van de reeks, mocht je dit liedje veel vaker gehoord hebben laatste tijd

Help! ik zoek een nummer deel 91
    Help! ik zoek een nummer/artiest deel 92
    Help! Ik zoek een nummer/artiest. deel 93

Het nieuwste deel is, mocht je hem niet kunnen vinden ook te vinden in de FAQ en voor andere vragen / opmerkingen kun je hier terecht: Feedbacktopic.

zoiets?

en 't is natuurlijk wel de bedoeling dat die laatste 3 ik zoek een nummer topics, elke keer vervangen wordt, dat laatste deel erbij komt, en oudste v/d 3 de rij verlaat
    (zo'n rij van bijna 100 oude topics heb je niks aan of wel? )
    en de Feedback topic dient ook te worden gewijzigd mocht dat deel van nu vol zijn ^^

[Dit bericht is gewijzigd door Erosjuhhh op 07-02-2004 01:36]

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
    pi_16961879
    dus je bedoelt zeg maar voorbeeld =

http://www.3dmedia.nl/Tiesto_in_Concert_May_10_2003/clips/CIMG0696.AVI
    dit nummer werdt gedraaid tijdens Tiësto in concert en ik zoek de titel en de artiest...voor de rest heb ik geen info.
    het beeld en geluid is wel wat slecht.

dat zoek ik ook in het echt

pi_16962256
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2004 00:57 schreef tiesto-boy het volgende:
    dus je bedoelt zeg maar voorbeeld =

http://www.3dmedia.nl/Tiesto_in_Concert_May_10_2003/clips/CIMG0696.AVI
    dit nummer werdt gedraaid tijdens Tiësto in concert en ik zoek de titel en de artiest...voor de rest heb ik geen info.
    het beeld en geluid is wel wat slecht.

dat zoek ik ook in het echt

Dat is in ieder geval een goed aanknopingspunt om naar te zoeken, maar een openingspost is het niet.
    pi_16962535
    Ah, orde en overzicht. Kan nooit kwaad.
    What's it going to be then, eh?
    pi_16979900
    Schopje.
    pi_16979929
    Het is op zich een goede duidelijke Erosjuh.

Goed dat je er ook nog even over die mp3's bij hebt gezet.

zaterdag 7 februari 2004 @ 20:21:45 #8
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_16979990
    edit, dom! sorry
    Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
    See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
      zaterdag 7 februari 2004 @ 20:23:07 #9
    34813 Jerommeke.nl
    Jorasho.nl zul je bedoelen.
    pi_16980023
    krijgen we ook een eervolle vermelding?
    pi_16984833
    Misschien.
      zondag 8 februari 2004 @ 00:04:15 #11
    34813 Jerommeke.nl
    pi_16987199
    dat klinkt goed
      zondag 8 februari 2004 @ 15:10:07 #12
    34813 Jerommeke.nl
    pi_17000377
    quote:
    Bij deze deel 94 in de immer succesvolle topicreeks "Ik zoek een nummer". Zoals de titel eigenlijk al zegt gaat het in dit topic om het vinden van artiest bij titel, titel bij artiest of gewoon een liedje uit wat vage brabbels . Ook kan je hier overleggen met mensen wanneer je een stuk onvindbare muziek nodig hebt.

Maar hoe werkt dat zoeken van onbekende nummers dan?
    Nou, dat zit zo, in dit topic kan je een verzoek plaatsen om mensen te helpen met het vinden van een nummer, waarvan de titel of artiest onbekend is. Het is hierbij erg nuttig zoveel mogelijk dingen te noemen.

Maar welke dingen zijn dat dan zoal?
    Nou, je zou aan bijna alles kunnen denken. Maar om een suggestie te geven hierin, je zou kunnen denken aan:

• Uitvoerende artiest(en) of een van de uitvoerders.
    • Titel, deel van titel
    • Fragment uit de tekst
    • Een datering van het nummer dat je zoekt
    • Het soort nummer; ballad, rocking billy, of hardcore wil hierin nogal wat verschil maken.
    • Een bepaalde toon, instrument of ritme, mits je daarin erg goed bent
    • In het geval dat het een reclame is die je zoekt, ook de reclame beschrijven waar het nummer uit komt.

Over het algemeen geldt: Hoe meer informatie je geeft, hoe groter de kans dat het nummer te vinden is

Kan ik hier dan ook vragen welke muziek onder reclames horen?
    Ook dat kan. Volg dan wel de aanwijzigingen die hierboven zijn gegeven, en noem vooral ook welke reclame dit nummer uit afkomstig is, met misschien waar mogelijk een link naar het filmpje.

Wel is het goed altijd te kijken op www.ster.nl, aangezien daar al aparte pagina's gewijd zijn aan muziek onder bepaalde reclames.

En dan heb ik eindelijk dat nummer gevonden, maar dan is het nergens te krijgen?
    Ook dan ben je hier van harte welkom! Wanneer je een nummer zoekt en dit niet kan vinden in de muziekwinkels in de buurt, dan kan je dat altijd hier vragen. Ook hier geldt weer; wees zo volledig mogelijk. Te denken valt aan het plaatsen van onder andere; artiest, titel, nummer, albums waarop het nummer staat in het geval van een specifiek nummer. Voor het vinden hiervan is GraceNote ook handig: http://www.gracenote.com/music.

Mike, het is geweldig! Maareuhm, zijn er dan ook nog regels aan al dit vreugd?
    Inderdaad, ook die zijn er, want anders wordt het een zooitje. Te weten, op dit topic is ook de policy van toepassing, en dat houdt vooral in (we noemen het maar expliciet) dat vragen waar nummers te downloaden zijn, alsmede het aanbieden van links hiernaar niet is toegestaan. Verder mag bijna alles.

En dit is dan het zoveelste deel van die reeks, maar waar zijn de eerdere delen dan heen?
    Deze zijn inmiddels zo vol dat ze gesloten zijn. Maar je kan ze altijd nalezen via onderstaande links, naar de laatste 5 topics. Een volledige lijst van alle topics vindt je hier (link aanbrengen naar volledig overzicht).

Ik heb wat te zeuren! Waar kan dat?
    Niet hier. Hiervoor is het feedbacktopic !

Oke, dan weet ik geloof ik nu alles, of zijn er nog dingen die ik moet weten?
    Ja, ten allen tijde staat het nieuwste topic in de FAQ vermeldt, en dit hoogstliteraire stukje is opgesteld door Jerommeke.nl. Voor vragen over dit topic of het Muziek forum in het algemeen kan je ook in het Feedbacktopic terecht.

pi_17011792
    Wow, netjes.
    pi_17036709
    Geen nieuwe meer?
    pi_17036737
    quote:
    Op maandag 9 februari 2004 19:47 schreef Seborik het volgende:
    Geen nieuwe meer?
    Je had netzo goed "schop " kunnen posten, je ziet zelf toch ook dat er geen nieuwe waren
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_17036867
    quote:
    Op maandag 9 februari 2004 19:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Je had netzo goed "schop " kunnen posten, je ziet zelf toch ook dat er geen nieuwe waren

Ik had ook het volgende kunnen posten:

Call us fearless, call us crazy.
    Say what you want, say we're lazy!
    Say we're just, the violent type.
    Time has come y'know we're not too bright...

We don't care what you say. Fuck you!

Tell your friends we're really sick,
    Lie on yer backs an' comin' in trick
    This you should know cause you're so cool,
    Yer number one, yer nobody's fool.

Fuck you!!!

Step on over baby jump right in.
    This is one game that everybody's in.
    Don't care where you been, I don't care how you look,
    It's all fire now, we're gonna cook.

We don't care what you say. Fuck You!
    We don't care what you say, Fuck you!

Maar ik ben gewoon te aardig.

pi_17036945
    quote:
    Op maandag 9 februari 2004 19:52 schreef Seborik het volgende:
    Maar ik ben gewoon te aardig.
    Ik wil het wel doen, ik ben toch een klootzak.

Fuck you, vosss. Ga je broertje pesten ofzo.

I intend to live forever, or die trying.
      zondag 15 februari 2004 @ 10:33:00 #18
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_17190478
    Kick !

Misschien kun je in de openingspost opnemen dat het antwoord in de helft van de gevallen "Gary Jules met Mad world" is

Of iets algemener : plaats een lijstje op met een paar nummers waar dagelijks om gevraagd wordt.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_17190796
    Ik heb geen zin om dat bij te gaan houden, want dat kost veel werk aangezien het om steeds veranderende 'hypes' gaat. Het staat een ieder natuurlijk vrij om er zelf zoiets in te zetten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')