Ik doe het liever niet omdat ik het onzin vind... De een
wel en de ander niet terwijl iedereen een redelijk tot goed
salaris heeft (mensen waar ik het net over had).
Het is niet eens uit zuinigheid (na een avondje flink stap-
pen kan die paar euro voor de portier er ook nog wel
af), maar de schijnbare vanzelfsprekendheid (die ik dus niet
zo zie)...
Geven jullie altijd echt puur uit jezelf of meer omdat je
je anders opgelaten voelt?
quote:Poging gedaan
Op vrijdag 6 februari 2004 20:22 schreef -bart- het volgende:
Heb je wel eens van 'de zoek' gehoord?
Voel me dan niet verplicht, doe het voor mezelf en voor hun. Want ze helpen me goed... Mag wat tegenover staan!
courtesy of Reservoir Dogs
quote:Heb je gelijk in, en daar kan ik ook goed inkomen...
Op vrijdag 6 februari 2004 20:24 schreef Rorik het volgende:
Vaak krijg je er iets voor terug later, een goede fooi bij het hotel een glimlach en goede tips waar je bijv. wel of niet moet gaan eten in de stad. Aan de bar de 30 eurocent van de 4,70 laten zitten levert een snellere bestelling op, een glimlach, je verzoeknummertje misschien wel sneller gedraaidVoel me dan niet verplicht, doe het voor mezelf en voor hun. Want ze helpen me goed... Mag wat tegenover staan!
Mijn moeder heeft een amerikaanse achternicht als loge gehad een paar maanden geleden, die zijn gewend om fooi te geven.
Bij het eerste restaurantbezoek gaf ze ¤15,00 fooi
quote:Zoek een goedkopere kapper.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:21 schreef Mieky het volgende:
Maar de kapper (waar ze in 15 min. al ruim ¤20,- aan
mij verdienen).
Nee het is geen turk.
Ik vind fooitjes ook wel een beetje onnodig.
What about the rest? Dus de portiers, winkelpersoneel,
kappers?
(Bij de Appie voel ik me altijd zo stom als ik wacht op mn 5
cent terug ofzo... nou ja, ik wacht er niet op, maar ben meestal
nog niet klaar met alles (bonnetje in portemonnee opbergen,
bonuskaart weer terug)...
quote:I don't tip because society says I have to..
Op vrijdag 6 februari 2004 20:26 schreef Posdnous het volgende:
Who didn't throw in?
Mr.Pink.
Mr.Pink?
Why not?
He don't tip.
You don't tip? What do you mean you 'don't tip'?
He don't believe in it.
Shut up. What do you mean, you 'don't believe in it'?
I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise.courtesy of Reservoir Dogs
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:58 schreef Svyatagor het volgende:[..]
I don't tip because society says I have to..
quote:Ze verdienen die E0,05 toch niet? ..
Op vrijdag 6 februari 2004 20:55 schreef Mieky het volgende:
Ik denk dat iedereen wel (met enige regelmaat) fooi geeft in
een restaurant...What about the rest? Dus de portiers, winkelpersoneel,
kappers?(Bij de Appie voel ik me altijd zo stom als ik wacht op mn 5
cent terug ofzo... nou ja, ik wacht er niet op, maar ben meestal
nog niet klaar met alles (bonnetje in portemonnee opbergen,
bonuskaart weer terug)...
quote:Goh, nog nooit aan gedacht
Op vrijdag 6 februari 2004 20:53 schreef woutabest het volgende:[..]
Zoek een goedkopere kapper.
![]()
en bij die afhaal toko's? ik ging laatst met mn broer eten halen bij een afhaal griek en hij vroeg of ik wel fooi had gegeven. nou niet dus. ik ben zo lomp met dat soort dingen dus hij: 'waarom niet dan? dat is asociaal man!'. maar je gaat die man die je patat bakt bij een snackbar toch ook geen fooi geven? die mensen bij een toko bedienen je toch verder niet ofzo? ja ze maken je eten klaar. so? bij de etos zetten ze alle producten netjes in de vakken zodat ik ze gewoon kan vinden. daar word je ook geholpen alshet nodig is. die geef je toch ook geen fooi?
een portier geef ik alleen fooi als ik nog kleingeld heb en als ik in een goede bui ben.
wat is trouwens een beetje een normaal bedrag voor een fooi?
quote:Toen ik hoorde dat mijn ouders fooi gaven aan de kapper (er staat ook een fooienpot), was ik ook verbaasd (fooienpot nog nooit gezien, niet op gelet ofzo... was nog klein)...
Op vrijdag 6 februari 2004 22:27 schreef sassa het volgende:
ik heb serieus nog nooit gehoord over een kapper fooi gevenis dat normaal? word dat echt gedaan?
en bij die afhaal toko's? ik ging laatst met mn broer eten halen bij een afhaal griek en hij vroeg of ik wel fooi had gegeven. nou niet dus. ik ben zo lomp met dat soort dingen
dus hij: 'waarom niet dan? dat is asociaal man!'. maar je gaat die man die je patat bakt bij een snackbar toch ook geen fooi geven? die mensen bij een toko bedienen je toch verder niet ofzo? ja ze maken je eten klaar. so? bij de etos zetten ze alle producten netjes in de vakken zodat ik ze gewoon kan vinden. daar word je ook geholpen alshet nodig is. die geef je toch ook geen fooi?
een portier geef ik alleen fooi als ik nog kleingeld heb en als ik in een goede bui ben.
wat is trouwens een beetje een normaal bedrag voor een fooi?
[Dit bericht is gewijzigd door Mieky op 06-02-2004 22:56]
Maar met mijn huidige situatie kan ik het me niet permitteren om naar gelegenheden te gaan waar fooi gegeven wordt
Ik dacht dat het alleen bij ons in de Randstad zo erg was, maar schijnt dus overal zo erg te zijn? ( dat personeel, hoe chagrijnig ook, fooi van je verwacht )..
Ik heb alleen nog nooit bij de kapper fooi gegeven... want kappers verprutsen mijn haar meestal . (
)
quote:Ik kom uit Utrecht...
Op vrijdag 6 februari 2004 22:55 schreef Andoire het volgende:
[.....]Ik dacht dat het alleen bij ons in de Randstad zo erg was, maar schijnt dus overal zo erg te zijn? ( dat personeel, hoe chagrijnig ook, fooi van je verwacht )..
[.....]
En er is een wettelijk minimumloon hoor, ook voor kappers. Ik snap dus niet hoe het kan dat er bij het salaris rekening mee wordt gehouden. Minimumloon krijg je altijd, daar komt je baas niet onderuit...
quote:En ik uit Amsterdam (
Op vrijdag 6 februari 2004 22:58 schreef Mieky het volgende:[..]
Ik kom uit Utrecht...
Daar is het echt erg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |