abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18145081
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:53 schreef daReaper het volgende:

[..]

Als je der weer ziet moet je haar maar zeggen:

"Tu esi smuka meitene, gribi skūpstīt?"
oftewel fonetisch: "Toe essi smoeka meetene, gribi skoepstiet?", met klemtoon steeds op eerste lettergreep, succes

Wat deden ze hier trouwens?
Eigenlijk niet doorgevraagd. Maar ze spreken ook Russisch
All good things must come to an end...
pi_18145659
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 01:36 schreef Praag het volgende:

[..]

Eigenlijk niet doorgevraagd. Maar ze spreken ook Russisch
Ah kijk, dan kan je ook "Блядь" (bljed) tegen ze zeggen... Hoewel de klap in je gezicht daarna niet zacht aan zal komen Iets aardiger misschien is "Как дела" (kak djela), oftewel "Hoe gaat het". Maar het is in Letland zo dat ongeveer de halve bevolking Lets, en de andere helft Russisch is, en de Letten spreken vaak wel russisch, maar de russen geen Lets...

Misschien is "Kā iet?" (kaa ijet?) toch beter dan, want letten zijn erg trots op hun taal. Als ze hier voor langere tijd blijken te zijn mag je ze wel eens aan me voorstellen iig Is wel weer eens leuk om Lets te kunnen praten (tegen iemand die het verstaat iig), en de bevolking van het landje waar ik toch wel n beetje van ben gaan houden weer eens te zien. Maar goed, nog enkele maandjes en ik ben daar als het een beetje meezit (financiëeel).
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_18146428
Ik begon gewoon met 'aaahhh, Latvia? You speak Russian then. Govorju malko Russky' Ik haal alleen wel een beetje Russisch, Bulgaars en Oekraiens door elkaar. Dus ik improviseer altijd maar wat. Sommige woorden gok ik ook met het Tsjechisch in gedachten.
pi_18146438
Блядь staat niet in m'n woordenboek. Maar dat hoor je als Bljad uit te spreken. Niet Bljed
pi_18146461
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 03:58 schreef Praag het volgende:
Блядь staat niet in m'n woordenboek. Maar dat hoor je als Bljad uit te spreken. Niet Bljed
Helaas moet ik je toch teleurstellen: die ь zorgt er namelijk voor dat Блядь als bljed wordt uitgesproken, en niet als bljad, zoals dat bij Бляд het geval zou zijn Althans, dat is mij daar verteld, en als je met de gemiddelde let een gesprek begint, komt het ook meermaals per zin naar boven
pi_18146510
Ach ja, er is overal verschil. Mensen uit Moskva en mensen uit Kyyv spreken ook allebei een ander soort Russisch. En die Tsjechische zin in mijn signature is ook niet correct Tsjechisch, maar zo geschreven als mensen in Praag het zeggen/schrijven. En m'n Russische taalkennis is maar heel beperkt.
pi_18146618
Dialect heb je overal natuurlijk Russisch kom ik ook nie verder mee dan:

да, нет, я, ты, чай, пиво, блядь, нахуй (of hoe je dat ook schrijft), как дела, добро ден en привет (vast nog wel meer, maar kan er ff niet op komen)

gelukkig is mijn lets beter:

jā, nē, es, tu, teja, alus, mauka, pimpis, kā iet, labdien en sveiki
vertalingen van de russische woorden hier boven

dan weet ik ook nog:
viņĻ, viņa, mēs, jūs, viņi, viņas, būt, gribēt, ēst, labs, slikts, normāls, varēt, dzert, dators, nams, māja, dzivoklis, tirgus, ledus, medus, interesants, Ļodien, pirmdiena, otrdiena, trēsdiena, ceturtdiena, piektdiena, sestdiena, svētdiena, viens, divi, trīs, četri, pieci, seĻi, septiņi, astoņi, deviņi, desmit, cigarete, pelnutrauks, zāle, brīvība, laukums, iela, autobuss, braukt, strādāt, darbs, sniegs, kabata, bet, vēl, jau, ar, par, pār, bez, zem, aiz, priekĻ, dēļ, pec, pirms, etc, etc, etc, etc

Maar helaas heb ik er in dit land bijzonder weinig aan 't is te weinig om bij de overheid als tolk aan de slag te gaan, maar teveel om er nix mee te doen, omdat er maar weinigen die taal spreken
  zaterdag 3 april 2004 @ 17:45:18 #108
90017 beachbaby
Show me the money
pi_18154349
Nou poehhoee ik heb alles gelezen hoor, wat een verhalen. Tis leuk om te lezen omdat je precies schrijft wat je denkt. Neem maar van oma hier aan dat de dames in kwestie je aandacht heerlijk vinden, maar dat ze toch een beetje met je spelen. Als je ik jou was zou ik ns een keertje bedenken dat je leuk genoeg bent en dat ze ook wat voor jou mogen doen. Je hoeft echt niet zo je best te doen hoor, als het goed is gaat 't een beetje vanzelf. Succes wou ik nog effe zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')