quote:Kunstschaatsen kijken?
Op vrijdag 6 februari 2004 18:28 schreef Jerruh het volgende:
goeienavond.
ik ben moe, ik ga niet uit maar mij hier vermaken.
jallow iedreen
.
quote:nee.. ik ga autocadten
Op vrijdag 6 februari 2004 18:31 schreef Idril-2 het volgende:[..]
Kunstschaatsen kijken?
quote:De PC maakt in dit geval geen fouten, hij doet precies wat door zijn bouwers van hem gevraagd wordt
Op vrijdag 6 februari 2004 18:28 schreef Ang3l het volgende:[..]
Dan is de pc dom
Want nu heb ik dus gvd een tijd naar de formule zitten spieken of die fout was, want het moest OK geven, maar hij gaf geen ok vanwege dus een miniscuul getalletje wat de pc dus fout aangeeft! Grrr (dus nu maar een IF-formule met SUM(bladiebla)<=0.000005
)
Een PC benadert reele getallen en dat geeft in de praktijk heel bruikbare resultaten. Je zou, als het om boekhouding gaat, kunnen besluiten om binnen Excel alle resultaten van bewerkingen naar hele centen af te ronden. Dan moet het wel werken.
Overigens, niet alleen pc's hebben hier last van. Ook miijn oude rekenmachientje van het VWO gaf ook wel eens kleine fouten als gevolg van afrondingen.
quote:Dan hebben de bouwers een fout gemaakt. Maar het slaat toch nergens op? Als ik gewoon een afgerond getal en nog een afgerond getal samen optel moet er toch nog steeds hetzelfde uitkomen?
Op vrijdag 6 februari 2004 18:42 schreef fulco- het volgende:[..]
De PC maakt in dit geval geen fouten, hij doet precies wat door zijn bouwers van hem gevraagd wordt
. Je hebt wel gelijk dat het gevoelsmatig heel dom overkomt.
Een PC benadert reele getallen en dat geeft in de praktijk heel bruikbare resultaten. Je zou, als het om boekhouding gaat, kunnen besluiten om binnen Excel alle resultaten van bewerkingen naar hele centen af te ronden. Dan moet het wel werken.
Overigens, niet alleen pc's hebben hier last van. Ook miijn oude rekenmachientje van het VWO gaf ook wel eens kleine fouten als gevolg van afrondingen.
Een ander voorbeeld:
+1.020.395,89
-1.018.167,45
2228,44000000006000000
Je zou toch echt zeggen dat het 2.228,44 is Waar haalt ie die 6 vandaan?
[Dit bericht is gewijzigd door Ang3l op 06-02-2004 19:05]
quote:Eeej Nathan
Op vrijdag 6 februari 2004 18:19 schreef NathaN het volgende:Hoi Maik
quote:Schat... gooi je ALS statement om naar iets als:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:24 schreef Ang3l het volgende:Maar er GEBEURT niets ver na de komma, want.... het zijn harde getallen met allemaal maar 2 cijfers achter de komma! Dat was nu net het hele punt!
=ALS((AFRONDEN(A1;2))<>0;"sukkol, het is geen nul";"nul")
(waarbij A1 dan zegmaar het celletje is wat dan feitelijk nul hoort te zijn) en er gaat een wereld voor je open. De termen "ALS" en "AFRONDEN" desgewenst vervangen door "IF" en "ROUND" als je met een engelse versie werkt.
quote:Eeej Tweedinges :p
Op vrijdag 6 februari 2004 19:00 schreef Twoflower het volgende:
![]()
![]()
Mike!!!!
![]()
![]()
quote:Ik kom op 2.228,35 en Google ook
Op vrijdag 6 februari 2004 18:55 schreef Ang3l het volgende:[..]
Dan hebben de bouwers een fout gemaakt. Maar het slaat toch nergens op? Als ik gewoon een afgerond getal en nog een afgerond getal samen optel moet er toch nog steeds hetzelfde uitkomen?
En normaal zie je dat natuurlijk niet, een getal ergens in de 10e decimaal. Maar een IF-statement dus wel en daarom geeft ie steeds FOUT aan
![]()
Een ander voorbeeld:
+1.020.395,89
-1.018.167,542228,44000000006000000
Je zou toch echt zeggen dat het 2.228,44 is
Waar haalt ie die 6 vandaan?
quote:45 moest het zijn
Op vrijdag 6 februari 2004 19:03 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Ik kom op 2.228,35 en Google ook
.
[Dit bericht is gewijzigd door Ang3l op 06-02-2004 19:06]
quote:heb ik net gedaan
Op vrijdag 6 februari 2004 18:44 schreef Vlarp het volgende:![]()
*boterhammetjes van vanmiddag oppeuzel*
quote:Ik kan wel met excel omgaan hoor
Op vrijdag 6 februari 2004 19:02 schreef Parleur het volgende:[..]
Schat... gooi je ALS statement om naar iets als:
=ALS((AFRONDEN(A1;2))<>0;"sukkol, het is geen nul";"nul")
(waarbij A1 dan zegmaar het celletje is wat dan feitelijk nul hoort te zijn) en er gaat een wereld voor je open. De termen "ALS" en "AFRONDEN" desgewenst vervangen door "IF" en "ROUND" als je met een engelse versie werkt.
quote:Het probleem zit hem gewoon in hoe Excel jouw +1.020.395,89 en -1.018.167,54 berekent. Dat zijn geen vaste ingevoerde waarde maar uitkomsten van een door jouw ingenieus geweven web van vast allerlei ingewikkelde formuletjes en optellinkjes teneinde net te doen alsof je vreselijk ingewikkelde dingen doet. Zit ik warm?
Op vrijdag 6 februari 2004 18:28 schreef Ang3l het volgende:Dan is de pc dom
Want nu heb ik dus gvd een tijd naar de formule zitten spieken of die fout was, want het moest OK geven, maar hij gaf geen ok vanwege dus een miniscuul getalletje wat de pc dus fout aangeeft! Grrr (dus nu maar een IF-formule met SUM(bladiebla)<=0.000005
)
Als je wilt, wil ik maandag wel bellen. Doe ik me voor als iemand van De Nederlandse Bank... dat ik muurvast zit met Excel en formules.. en of ze misschien een expert in huis hebben die me kan helpen... en dan verbaster ik een beetje je naam, maar net niet goed genoeg dat ze er niet uit op kunnen maken dat ik jou bedoel :p
quote:Kijk, zo kennen we Mike...
Op vrijdag 6 februari 2004 19:12 schreef Parleur het volgende:[..]
Het probleem zit hem gewoon in hoe Excel jouw +1.020.395,89 en -1.018.167,54 berekent. Dat zijn geen vaste ingevoerde waarde maar uitkomsten van een door jouw ingenieus geweven web van vast allerlei ingewikkelde formuletjes en optellinkjes teneinde net te doen alsof je vreselijk ingewikkelde dingen doet. Zit ik warm?
Als je wilt, wil ik maandag wel bellen. Doe ik me voor als iemand van De Nederlandse Bank... dat ik muurvast zit met Excel en formules.. en of ze misschien een expert in huis hebben die me kan helpen... en dan verbaster ik een beetje je naam, maar net niet goed genoeg dat ze er niet uit op kunnen maken dat ik jou bedoel :p
Mamma Mia al gezien Mike?
quote:Microsoft Excels at sucking
Op vrijdag 6 februari 2004 19:07 schreef Ang3l het volgende:
Ik kan wel met excel omgaan hoor(excel alleen niet met mij
) dus dat heb ik inmiddels ook al gedaan, maar moest dus wel een boel formules gaan zitten aanpassen
quote:Nee. Want het zijn geen berekeningen. Het zijn gewoon 2 hard ingegeven getallen. Ofwel: ik typ ze zo hard in de cel in. geen formule, geen link, niets. Gewoon gezellig de getallen vanaf m'n toetsenbordje. Probeer het anders zelf ff
Op vrijdag 6 februari 2004 19:12 schreef Parleur het volgende:[..]
Het probleem zit hem gewoon in hoe Excel jouw +1.020.395,89 en -1.018.167,54 berekent. Dat zijn geen vaste ingevoerde waarde maar uitkomsten van een door jouw ingenieus geweven web van vast allerlei ingewikkelde formuletjes en optellinkjes teneinde net te doen alsof je vreselijk ingewikkelde dingen doet. Zit ik warm?
quote:Mischien als je wat liever en minder hard bent?
Op vrijdag 6 februari 2004 19:18 schreef Ang3l het volgende:
Nee. Want het zijn geen berekeningen. Het zijn gewoon 2 hard ingegeven getallen. Ofwel: ik typ ze zo hard in de cel in. geen formule, geen link, niets. Gewoon gezellig de getallen vanaf m'n toetsenbordje. Probeer het anders zelf ff
quote:Ik hou van hard
Op vrijdag 6 februari 2004 19:20 schreef NathaN het volgende:[..]
Mischien als je wat liever en minder hard bent?
quote:Dán zou ik eens een keertje bij celeigenschappen kijken... Daar staat vast iets geks.. of het is gewoon een hele exotische versie van Excel... dat kán ook.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:18 schreef Ang3l het volgende:Nee. Want het zijn geen berekeningen. Het zijn gewoon 2 hard ingegeven getallen. Ofwel: ik typ ze zo hard in de cel in. geen formule, geen link, niets. Gewoon gezellig de getallen vanaf m'n toetsenbordje. Probeer het anders zelf ff
quote:Owja, dat had ik moeten weten, ja...
Op vrijdag 6 februari 2004 19:20 schreef Ang3l het volgende:
Ik hou van hard
quote:Nope... ik weet ook niet of ik hem eigenlijk wel wil zien. Wel ga ik naar The Lion King.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:16 schreef Twoflower het volgende:Kijk, zo kennen we Mike...
Mamma Mia al gezien Mike?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |