abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17018448
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een keer de rijmende bedelaar in de trein tussen naar Rotterdam een oliebol aangeboden.
Die gast is gaaf! Krijgt altijd wel wat van me voor een rijmpje.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 9 februari 2004 @ 01:05:30 #77
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17018504
Als je een zwerver geld geeft, is dit alleen maar een motivatie voor/hem/haar om zo door te gaan. Geef ze een broodje, koffie, een trui of laat ze wat mij betreft douchen of zo, MAAR GEEF NOOIT GELD JA?!?!?! dan komen er alleen nog maar meer bij!!
pi_17019350
Er is een zwerver hier in de binnenstad die ik nog van school ken, (gozer is 22 ofzo) die laat ik meestal wel een peuk draaien van me. Of als ik toch nieuwe shag op zak heb krijgtie mn ouwe pakkie. Maar over het algemeen ken ik zwervers echt niet uitstaan! Eerst gaan lopen bedelen, en vervolgens jonge meiden lastig gaan vallen als ze nix willen geven?
to quote my brother's hidden message: BUYWINDOWSBUYWINDOWSBUYWINDOWS
pi_17019434
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:22 schreef kasper het volgende:
Eén keer, op station Duivendrecht.

De zwerver vroeg iets te eten. Ik ben met hem naar de kiosk gelopen en hem 2 broodjes naar keuze laten uitzoeken. Melk erbij. Klaar!

Hij was oprecht blij.

En ik om de één of andere reden ook...

Ja, maar in veel gevallen (zelfde traject, WTC-Duivendrecht) vraagt zo'n zwerver direct naar geld ivm een vergoeding die de daklozenopvang voor een nacht onderdak vereist.

Ik heb ooit gehoord dat er voor dit soort situaties een soort systeem met coupons zou worden ingevoerd, maar daar heb ik sindsdien weinig meer overgehoord. En ik kom de laatste tijd opvallend weinig daklozen tegen die daklozenkranten verkopen. Maar dat zou natuurlijk aan concurrentie door de gratis Metro's en Spitsen op het station kunnen liggen.

Het is ook zo'n vervelend dillemma: ik wil de medemens heus wel helpen, maar ik geef liever geen contact geld, wat mogelijk (en vaak ook waarschijnlijk) aan drugs wordt verspild.

Ars longa, vita brevis
pi_17020210
Hier in Den Bosch loopt een zwerver met 2 honden rond, altijd als ik 'm tegen kom geef ik 'm 5 euro. Hij rent dan altijd naar de dichtsbijzijnde supermarkt om voer voor z'n honden te kopen
Hij gebruikt ook geen drugs, zuipt nooit. Hij is alleen door verschillende omstandigheden op straat komen te staan, en zo'n man moet je gewoon helpen vind ik
  maandag 9 februari 2004 @ 07:20:03 #81
62182 Georges
That's the shit
pi_17020213
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb overigens wel eens een zwerver gezien zonder schoenen.
vond ik best zielig.
dus ik naar m toe vragen waarom die geen schoenen had.
bleken gejat te zijn door een andere zwerver in een slaaphuis ofzo.
vond ik zielig
toen heb ik mn schoenen uitgedaan en aan hem gegeven (zelfs nog bij hem aangedaan ) en mn weg op sokken vervolgd
Goeie actie zeg, ik wist niet dat het nog kon.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17020236
Nee ik geef zwervers alleen geld als ik van ze af moet. Heb 1 keer een broodje willen geven aan iemand en die begon helemaal te flippen... jaja geld nodig voor eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')