quote:Die gast is gaaf! Krijgt altijd wel wat van me voor een rijmpje.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een keer de rijmende bedelaar in de trein tussen naar Rotterdam een oliebol aangeboden.
quote:Ja, maar in veel gevallen (zelfde traject, WTC-Duivendrecht) vraagt zo'n zwerver direct naar geld ivm een vergoeding die de daklozenopvang voor een nacht onderdak vereist.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:22 schreef kasper het volgende:
Eén keer, op station Duivendrecht.De zwerver vroeg iets te eten. Ik ben met hem naar de kiosk gelopen en hem 2 broodjes naar keuze laten uitzoeken. Melk erbij. Klaar!
Hij was oprecht blij.
En ik om de één of andere reden ook...
Ik heb ooit gehoord dat er voor dit soort situaties een soort systeem met coupons zou worden ingevoerd, maar daar heb ik sindsdien weinig meer overgehoord. En ik kom de laatste tijd opvallend weinig daklozen tegen die daklozenkranten verkopen. Maar dat zou natuurlijk aan concurrentie door de gratis Metro's en Spitsen op het station kunnen liggen.
Het is ook zo'n vervelend dillemma: ik wil de medemens heus wel helpen, maar ik geef liever geen contact geld, wat mogelijk (en vaak ook waarschijnlijk) aan drugs wordt verspild.
quote:Goeie actie zeg, ik wist niet dat het nog kon.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb overigens wel eens een zwerver gezien zonder schoenen.
vond ik best zielig.
dus ik naar m toe vragen waarom die geen schoenen had.
bleken gejat te zijn door een andere zwerver in een slaaphuis ofzo.
vond ik zielig
toen heb ik mn schoenen uitgedaan en aan hem gegeven (zelfs nog bij hem aangedaan) en mn weg op sokken vervolgd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |