abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:25:21 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_16943057
Ik heb een keer de rijmende bedelaar in de trein tussen naar Rotterdam een oliebol aangeboden. Ik was redelijk zat na 'n oudejaarsborrel van mijn werk en had al een burger weggewerkt. Hij was er oprecht blij mee, dus dat vond ik wel leuk.

Verder geef ik nooit geld. Vervelend is wel dat als je regelmatig met de trein reist, je op een gegeven moment de zwervers leert kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door Duvel op 06-02-2004 14:26]

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:25:50 #27
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_16943066
mijn kortingskaart vand e snackbar en 5 euro aan zown iemand gegeven werd er toch alleen maar dik van

was in een sociale bui

Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_16943081
Soms wat geld voor het slaaphuis, soms wat te eten. Ligt eraan wat ik bij me heb.

Straatkrant verkopers geef ik over het algemeen wat meer, heb er wat meer vertrouwen in dat het dan aan eten/drinken wordt besteed.

pi_16943515
Zwervers geld geven is niet helpen. Ja, je helpt ze op die manier te blijven doen wat ze doen, overlast veroorzaken dus.

Volgens mij is het vreselijk lucratief om zwerver te zijn. Als je per dag 200 mensen aanspreekt (1 per 2 minuten = 30 per uur = 240 in 8 uur, voor iedereen een normale werkdag) en 10% geeft 2 euro, dan heb je 40 euro per dag. Aan het eind van een maand heb je dan 1200 euro, zwart welteverstaan, dus geen belasting betalen. Een heel haalbare situatie.

Een zwerver verdient dan meer dan een vakkenvuller of vuilnisman of zo je wilt een uitkering, en hij heeft ook nog eens geen vaste lasten, hoeft niet zoveel kleren te kopen want als ie er te netjes uit ziet dan krijgt ie niks meer... dus hij kan belachelijk veel bier en leuke dingen kopen voor z'n geld. Wat een leven!

Ik geef dus NOOIT meer iets aan een zwerver. Dankzij die t*eringlijers kun je niet eens meer even een ijsje eten in de stad of je wordt aangesproken. Ik heb 1x gevraagd waarom ie niet gewoon een baan zocht, haalt ie meteen een ketting tevoorschijn en begint te dreigen. Klootzakken.

pi_16943534
k geef ook wel eens 1 of 2 euro aan een zwerver.

maar laatst op het station (Haarlem) was k een kaartje uit die automaat aant halen en toen kwam er ook zo'n zwerver en die begon zich ermee te bemoeien. op welk knopje ik moest drukken en alles.
(alsof ik dat niet weet)
en toen begon hij een heel lul verhaal over ze hond en zei hij dat hij ze geld VERGETEN was en of k dan 2 euro aan hem kon geven, want dan kon hij voer voor ze hond kopen.

naja , ik hou niet van liegen,
so...
(en ook niet van dat geslijm door me te helpen met die automaat)

this is my story , and I have to end it
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:41:11 #31
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16943567
Ik geef ze wel eens een vacaturekrant.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_16943660
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik geef ze wel eens een vacaturekrant.

*lol*
pi_16943762
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:24 schreef FLipKick het volgende:

- "Zwerver hijst alles op, inclusief tip..."

pi_16944325
Afgelopen zomer, toen het zo gruwelijk warm was heb ik veel drinken weggegeven. Toen vroegen ze ook echt om een slokje omdat het zo warm was.
Paar weken terug in de trein een gast een halve fles drinken gegeven, nog nooit een gozer zo snel een halve liter naar binnen zien werken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:09:45 #35
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16946643
Ik heb ooit tijdens een vakantie (ik meen in L.A.) een grote zak snoepjes gekocht (van die winegum achtige dingen), eigenlijk omdat ik er zelf zin in had maar ze bleken helemaal niet zo als hier te smaken en ipv ze weg te gooien heb ik ze toen aan zo'n zwerver gegeven.

Die was dolblij met z'n zak (was best 'n grote zak), hij keek hardstikke verbaasd en begon toen te roepen van "bless you" "thank you very much".

Verder geef ik eigenlijk nooit geld aan zwervers, behalve andere valuta als je weer terug op vakantie gaat en je heb nog wat kleingeld over.
Dan heb je nog een paar dollar in kleingeld over voordat je terugvliegt en bij 't vliegveld hangt ook wel van alles rond.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16946653
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb overigens wel eens een zwerver gezien zonder schoenen.
vond ik best zielig.
dus ik naar m toe vragen waarom die geen schoenen had.
bleken gejat te zijn door een andere zwerver in een slaaphuis ofzo.
vond ik zielig
toen heb ik mn schoenen uitgedaan en aan hem gegeven (zelfs nog bij hem aangedaan ) en mn weg op sokken vervolgd
Ach, jij kan vast wel een van je 32 paar schoenen missen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16946843
Dat jullie ze uberhaubt iets geven! ik ga ze echt niks geven, ik moet ook werken voor m'n geld, eten en kleding.
pi_16946908
Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan, maar zou best wel eens zoiets willen doen ja... zo weet je tenminste zeker dat je die persoon iets goeds geeft.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:22:23 #39
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_16947021
Eén keer, op station Duivendrecht.

De zwerver vroeg iets te eten. Ik ben met hem naar de kiosk gelopen en hem 2 broodjes naar keuze laten uitzoeken. Melk erbij. Klaar!

Hij was oprecht blij.

En ik om de één of andere reden ook...

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_16947136
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:16 schreef Tom het volgende:
Dat jullie ze uberhaubt iets geven! ik ga ze echt niks geven, ik moet ook werken voor m'n geld, eten en kleding.
Die discussie is hier niet aan de orde.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16947280
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:24 schreef mat_herben het volgende:
ik geef de zwervers altijd heel veel liefde.
Wel ff douchen na die tijd.
pi_16949446
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:26 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Die discussie is hier niet aan de orde.

Die discussie is hier zeker wel aan de orde. Het onderwerp van het topic is 'zwervers iets anders geven dan geld'. Uit de reacties blijkt dat zwervers hier meestal niet van gediend zijn. Ze willen gewoon geld, het is dus hun werk. Ik wil ook geen brood van m'n baas, maar pegels.
pi_16949787
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:06 schreef Retro het volgende:

[..]

Ik weet niet wie me nu meer medelijden opwekt, jij of die zwerver.

kijk maar eens in haar fotoboek
pi_16950159
ja op vakantie, betaal je van te voren een bedrag en dan kan je de hele vakantie eten en drinken halen (je hoeft dan niks te betalen, heb je al gedaan)

en we gingen met al die arme mensen daar bijv. hamburgers en bier ruilen voor schelpen ofzo :D

pi_16950327
Geef ze maar een krant! dan hebben ze het teminste warm!

pi_16952872
geef ze maar een baan hebben ze tenminste werk!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 19:48:55 #47
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16953117
Ik geef ze helemaal niks.
als ze iets willen. Gaan ze er maar wat voor doen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16953494
Ik geef in pricipe nooit wat meestal omdat ze toch nooit de waarheid spreken. Verhalen als.. ik ben beroofd en ik kan niet meer terug naar huis. heeft u geld voor een treinkaartje voor mij ? Toen ik die zwerver in dit voorbeeld een grote mond gaf begon die te schelden en huilen tegelijk. Wat een toneel speler was dat. In een ander geval was het al vrij laat en donker de man die ik weg wuifde bleek volgens een vriend van mij helemaal onder het bloed te zitten, hij was blijkbaar in elkaar geslagen. Ik had dat niet zo snel gezien in het donker. daar had ik achteraf wel spijt van maarja. het is ook zovaak anders dat je ze automatisch al niet meer serieus neemt. 1 x heb ik wel geld gegeven aan een zwever die een sigaren doos had met hele leuke aanzichtkaarten van rotterdam van vroeger (ja ik ben rotterdammer) hij vertelde er ook zo'n leuk verhaal bij en vertelde eerlijk waarom hij het verkocht dat ik hem wat geld in zijn handen hebt gestopt en hem bedankt heb voor het leuke gesprek. er zitten dus ook nog leuke zwervers tussen.
pi_16954007
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:22 schreef kasper het volgende:
En ik om de één of andere reden ook...
Er stond een meisje bij de kiosk die dat heel nobel van je vond?

Excuseer mijn denkwijze...

pi_16955084
Ik heb 1 keer gehad dat er zo'n kutjunk een heel verhaal ging vertellen in de trein en dat ie geld nodig had voor eten en onderdak bij het leger des heils. Ik ga dus echt geen geld aan zulke lui geven, maar omdat ik toch nog brood overhad dacht ik dan geef ik dat wel. Toen ik het aan hem wilde geven begon ie opeens heel kwaad te kijken en zei hij dat ie dat niet moest.
Eerst had ie nog zielige praat dat hij zo'n honger had en geld voor een maaltijd wilde, en dan geef ik hem wat te eten hoeft ie opeens niet meer Waarom zegt ie niet meteen dat ie geld voor drugs nodig heeft?

Van mij krijgen die zwervers dus helemaal niks meer. Dan gooi ik het liever in de vuilnisbak dan dat ik het aan zo'n sloeber geef.

[Dit bericht is gewijzigd door Maffioso op 06-02-2004 20:56]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')