abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:52:25 #26
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16949918
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:21 schreef mcintosh het volgende:
Net gebeld met de belastingdienst.

Omdat ik 2 banen heb ben ik gewoon de lul
Is toch ook verschrikkelijk, de mensen die het hardst werken worden gewoon genaaid. Nu gaat er bij mijn 2e baan al heel veel belasting af, zo'n 40 procent van het brutoloon maar nu blijkt dat dus niet genoeg te zijn nog, waardoor ik elk jaar 350 euro kan bij dokken. Asociaal gewoon, ik ben niet vermogend ofzo, ik heb niet voor niks 2 banen

oke eigenlijk mag ik niet klagen financieel gezien, maar dat komt juist door die 2 banen, ik werk er hard zat voor

Je behoort bij je 2e werkgever ook aan te geven dat hij de arbeidkorting NIET mag toepassen. Aan het einde van het jaar krijg je toch wel weer terug omdat je geen korting hebt gehad... btw... Ik krijg lekker ff bijna 2000 pleurootjes trug.. sja.. dubbele baan en gedaan volgens DE regels
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:54:04 #27
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16949968
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 08:40 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kerel ik heb de hele aangifte ingevuld via dat programma op de belastingsite en er staat nergens of ik geld terug krijg of geld moet bij betalen Ik heb alleen nog niet op verzenden gedrukt, dan zou het daarna moeten komen, maar dat lijkt me niet. En als jij van mening bent dat het er wel bij staat mag jij me vertellen onder wel kopje dat staat.

En ik doe helemaal niet of ik slim ben, wat lul je nou, ik stel een simpele vraag en als je het antwoord erop niet wilt geven of niet weet/snapt wat mijn vraag is bemoei je er dan niet mee man.

En bedankt

1... ikke NIET kerel
2... Je hebt het zelf over de brief die je gehad hebt dat je aangifte moet doen
3.. ik weet nu echt zeker dat je niet slim bent
4... en mannen hebben altijd commentaar over vrouwen die niet met geld om kunnen gaan????? *proest*
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:56:40 #28
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16950060
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:21 schreef mcintosh het volgende:
Net gebeld met de belastingdienst.

Omdat ik 2 banen heb ben ik gewoon de lul
Is toch ook verschrikkelijk, de mensen die het hardst werken worden gewoon genaaid. Nu gaat er bij mijn 2e baan al heel veel belasting af, zo'n 40 procent van het brutoloon maar nu blijkt dat dus niet genoeg te zijn nog, waardoor ik elk jaar 350 euro kan bij dokken. Asociaal gewoon, ik ben niet vermogend ofzo, ik heb niet voor niks 2 banen

oke eigenlijk mag ik niet klagen financieel gezien, maar dat komt juist door die 2 banen, ik werk er hard zat voor

Je hebt het geld al het afgelopen jaar gebruikt... Had je maar beter moeten opletten en nu niet zo zeuren... Je had het geld of aan de kant moeten zetten of je had EERLIJK moeten zijn... sja dat resulteert nu in 348 pleuro betalen
pi_16950581
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:56 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je hebt het geld al het afgelopen jaar gebruikt... Had je maar beter moeten opletten en nu niet zo zeuren... Je had het geld of aan de kant moeten zetten of je had EERLIJK moeten zijn... sja dat resulteert nu in 348 pleuro betalen

Wat lul je nu eerlijk zijn

Ik heb 2 banen. Bij de een verdien ik 18000 per jaar. Daar betaal ik 38,4 % belasting over. Das schijf 2, die geld tot een bedrag van 28.850 euro ofzoiets. Das 6912 euro belasting. Bij de andere baan verdien ik 8000, das schijf 1 32,90 % belasting. ( een verschil van 6 procent ) Das 2632 euro belasting. Bijelkaar is dat 9544 belasting.

Maar bij de aangifte worden de bedragen opgeteld, dus dan wordt het 26000 euro, welke in zijn geheel valt in schijf 2. Dus das 9984 euro belasting in totaal. Zie je het verschil?

Het heeft dus geen drol met eerlijkheid te maken, wederom lees je niet goed, en ga je conclusies trekken die helemaal niet kloppen.

[Dit bericht is gewijzigd door mcintosh op 06-02-2004 18:17]

There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_16950629
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:54 schreef Mickeys het volgende:

[..]

1... ikke NIET kerel Dat verklaard een heleboel
2... Je hebt het zelf over de brief die je gehad hebt dat je aangifte moet doen en waar zeg ik dan dat i geen aangifte ga doen of wil doen
3.. ik weet nu echt zeker dat je niet slim bent jij bent de enige die het niet snapt hoor...
4... en mannen hebben altijd commentaar over vrouwen die niet met geld om kunnen gaan????? *proest* generaliseren kun je ook al lekker

En jij hebt het erover dat ik niet slim ben
pi_16950694
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je behoort bij je 2e werkgever ook aan te geven dat hij de arbeidkorting NIET mag toepassen. Aan het einde van het jaar krijg je toch wel weer terug omdat je geen korting hebt gehad... btw... Ik krijg lekker ff bijna 2000 pleurootjes trug.. sja.. dubbele baan en gedaan volgens DE regels

Jezus he , wat een ongefundeerd commentaar lever je zeg. Natuurlijk heb ik aangegeven dat er geen arbeidskorting moet worden toegepast bij m'n 2e baan ( en ja dat is de baan waarbij ik het minst verdien )

Verder nog wat te vertellen wat van geen kant klopt??

vrijdag 6 februari 2004 @ 19:06:45 #32
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16952063
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:18 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Jezus he , wat een ongefundeerd commentaar lever je zeg. Natuurlijk heb ik aangegeven dat er geen arbeidskorting moet worden toegepast bij m'n 2e baan ( en ja dat is de baan waarbij ik het minst verdien )

Verder nog wat te vertellen wat van geen kant klopt??

Ja, JIJ. Grote mond opzetten en doen alsof je het allemaal weet...

VRAAG HET DAN OOK NIET

pi_16952190
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:14 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Wat lul je nu eerlijk zijn

Ik heb 2 banen. Bij de een verdien ik 18000 per jaar. Daar betaal ik 38,4 % belasting over. Das schijf 2, die geld tot een bedrag van 28.850 euro ofzoiets. Das 6912 euro belasting. Bij de andere baan verdien ik 8000, das schijf 1 32,90 % belasting. ( een verschil van 6 procent ) Das 2632 euro belasting. Bijelkaar is dat 9544 belasting.

Maar bij de aangifte worden de bedragen opgeteld, dus dan wordt het 26000 euro, welke in zijn geheel valt in schijf 2. Dus das 9984 euro belasting in totaal. Zie je het verschil?

Het heeft dus geen drol met eerlijkheid te maken, wederom lees je niet goed, en ga je conclusies trekken die helemaal niet kloppen.

Jongen, het kàn niet verschillen. Je moet je eerst eens inlezen in fiscale wetgeving voordat je zo begint te blaten. Het maakt geen flikker uit waar je je geld verdient. Het punt is bij jou alleen, dat je bij alle twee je banen behandeld bent alsof het je enige baan was. Want in je salaris worden normaal gesproken kortingen verrekend, maar daar heb je natuurlijk per persoon maar één keer recht op. En niet twee keer.
pi_16954373
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:10 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jongen, het kàn niet verschillen. Je moet je eerst eens inlezen in fiscale wetgeving voordat je zo begint te blaten. Het maakt geen flikker uit waar je je geld verdient. Want in je salaris worden normaal gesproken kortingen verrekend, maar daar heb je natuurlijk per persoon maar één keer recht op. En niet twee keer.

Ik blaat niet, ik zeg toch dat ik de belastingtelefoon heb gebeld en dat is het verhaal dat hij me vertelde... kun JIJ wel wijs doen, maar die kerel aan de telefoon zal het wel weten he?

En ik wou dat ik me loonstrookjes kon inscannen, want dan zul je zien dat op de ene bij bij "heffingskorting" de code "0" staat. Ik ben niet helemaal achterlijk zeg. En iedereen begint hier allerlei dingen te roepen die niet eens wat met mijn vraag te maken heeft, welke trouwens allang beantwoord is ...

Voor de laatste keer: Ik heb maar 1 keer heffingskorting gekregen en wel bij de baan waar ik het meest verdien! En het verhaal wat ik hierboven beschreef klopt, en als iemand denkt dat het niet klopt dan mag ie uit gaan leggen WAAROM het niet klopt, en niet alleen zeggen dat het niet klopt. Want nogmaals die kerel van de belasting zal het echt wel weten. We hebben nota bene het allebei nog een keer tegeljk uitgerekend :}

quote:
Het punt is bij jou alleen, dat je bij alle twee je banen behandeld bent alsof het je enige baan was.
Echt ik vraag me af, hoe komen jullie hier toch bij Als dat zo was had ik echt wel meer dan 368 euro bij moeten betalen hoor

[Dit bericht is gewijzigd door mcintosh op 06-02-2004 20:30]

pi_16954420
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:06 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ja, JIJ. Grote mond opzetten en doen alsof je het allemaal weet...

VRAAG HET DAN OOK NIET

Oh ja tuurlijk, jij begint meteen te roepen wat er allemaal aan de hand is terwijl mijn vraag ALLANG beantwoord is, maar dat heb je niet in de gaten omdat je meteen conclusies trekt. En dan heb ik een grote mond als ik je terecht wijs.

Maar in ieder geval bedankt voor de moeite ( serieus )

vrijdag 6 februari 2004 @ 21:30:52 #36
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16956399
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:28 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk, jij begint meteen te roepen wat er allemaal aan de hand is terwijl mijn vraag ALLANG beantwoord is, maar dat heb je niet in de gaten omdat je meteen conclusies trekt. En dan heb ik een grote mond als ik je terecht wijs.

Maar in ieder geval bedankt voor de moeite ( serieus )

Ik was al aan het reageren voor er uberhaupt ooit een echt antwoord was gegeven maar dit ontaard in een ordinaire schreeuwtoestanden

offtopic
slotje

pi_16956429
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik was al aan het reageren voor er uberhaupt ooit een echt antwoord was gegeven maar dit ontaard in een ordinaire schreeuwtoestanden

offtopic
slotje

Je eerste antwoord was op een vraag die ik niet gesteld had ...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:51:57 #38
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_16958533
Heren, heren

Volgens mij is het heel simpel:

Stel dat het door 2 individuen verdient zou worden:
Persoon 1 die 18000 verdient betaalt belasting via inhouding bij zijn werkgever
Persoon 2 die 8000 verdient betaalt belasting via inhouding bij zijn werkgever

Beide hoeven geen "extra" belasting te betalen (logisch, dit heeft de werkgever ingehouden)

Maar de persoon hier in kwestie doet net alsof hij 2 losse personen is en steekt dan zijn hoofd in het zand

quote:
"Het tarief voor inkomen uit werk en woning is een oplopend tarief met 4 'schijven'. Daardoor gaat u naar verhouding meer belasting betalen als uw inkomen stijgt." (http://www.belastingdienst.nl/particulier/belastingstelselparticulieren/5a586b5.htm)

En 1 persoon die in totaal 26000 verdient betaalt dus meer belasting dan die andere 2 samen, omdat een groter gedeelte van het geld in een hogere schijf terecht komt.... (die inkomsten kunnen wel uit 10 banen komen als je dat zou willen/kunnen/mogen)

Je doet het werk van 2 personen die beide geen "extra" belasting hoeven te betalen, dus dat lijkt een beetje oneerlijk dat je "meer" moet betalen.

Maar iemand die 26000 met 1 baan verdient die betaalt exact hetzelfde!

pi_16959306
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:51 schreef HenriPaul het volgende:
Heren, heren

Volgens mij is het heel simpel:

Stel dat het door 2 individuen verdient zou worden:
Persoon 1 die 18000 verdient betaalt belasting via inhouding bij zijn werkgever
Persoon 2 die 8000 verdient betaalt belasting via inhouding bij zijn werkgever

Beide hoeven geen "extra" belasting te betalen (logisch, dit heeft de werkgever ingehouden)

Maar de persoon hier in kwestie doet net alsof hij 2 losse personen is en steekt dan zijn hoofd in het zand

quote:
"Het tarief voor inkomen uit werk en woning is een oplopend tarief met 4 'schijven'. Daardoor gaat u naar verhouding meer belasting betalen als uw inkomen stijgt." (http://www.belastingdienst.nl/particulier/belastingstelselparticulieren/5a586b5.htm)

En 1 persoon die in totaal 26000 verdient betaalt dus meer belasting dan die andere 2 samen, omdat een groter gedeelte van het geld in een hogere schijf terecht komt.... (die inkomsten kunnen wel uit 10 banen komen als je dat zou willen/kunnen/mogen)

Je doet het werk van 2 personen die beide geen "extra" belasting hoeven te betalen, dus dat lijkt een beetje oneerlijk dat je "meer" moet betalen.

Maar iemand die 26000 met 1 baan verdient die betaalt exact hetzelfde!

Ja dat snap ik dat ik net zoveel betaal als 1 persoon die met 1 baan 26000 verdient. MAAAR die kerel die ik gebeld heb legde me het, als ik het goed begrepen heb, zo uit:

Ik verdien 8000 euro, valt in schijf 1, dus betaal x,x% belasting.
Ik verdien ook nog eens 18000 euro, valt in schijf 2, dus betaal hoger % belasting dan schijf 1. Dat betaal ik het hele jaar door aan belasting. Apart.

Einde van het jaar. Belasting kijkt naar je gezamelijke inkomen. 8000 plus die 18000 = 26000 = dus volledig schijf 2. Wil dus zeggen dat ik over die 8000 te weinig belasting heb betaald, omdat die als schijf 1 werd gezien...

Zo legde ie het uit als ik het goed begrepen heb.

Heb ik het niet ( helemaal ) goed begrepen dat weet ik in ieder geval 2 dingen zeker!

1. Ik moet 368 euro bij betalen.
2. Ik heb maar 1 keer heffingskorting gekregen!

zaterdag 7 februari 2004 @ 00:28:30 #40
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16961281
http://www.belastingdienst.nl/aangifte/download/530.htm

Try it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Ik ben geen kerel, heer, vent of mannelijk*

pi_16963913
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:28 schreef Mickeys het volgende:
http://www.belastingdienst.nl/aangifte/download/530.htm

Try it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Ik ben geen kerel, heer, vent of mannelijk*

Ow lieve schat

Wil je zelf even tellen hoevaak ik al gezegd heb in dit topic dat ik dat ding allang heb ingevuld?? Met behulp van dat programma, wat ik trouwens al enkele jaren doe. En wil je dan meteen kijken of mijn vraag iets te maken heeft met die link van jou?

Maar toch bedankt.... ofzo....

pi_16964822
is het zo erg om te betalen? betaal mijn 25049 euro dan ook even die het T formulier aangeeft lol.

Tussen haakjes, bovenstaande bedrag is 0% loonheffing over betaalt.

Hoe meer je verdient, Hoe meer je betaalt en als het niet bevalt ga je toch lekker verhuizen. ken zat landen waar het goedkoper is.

pi_16965071
Leuk dat je de Belastingtelefoon hebt gebeld. Daar heb ik vorig jaar ook gewerkt. Daar werken over het algemeen mensen die lager in functie zijn dan ik. Ik zal het dus ook wel weten, niet?

Het schijvenstelsel werkt cumulatief, dat wil zeggen: Het eerste deel van je inkomen valt in de laagste schijf, het deel wat daar bovenuit komt valt in de hogere schijf, enzovoorts.

Wat die knakker aan de telefoon heeft uitgelegd zal vast goed geweest zijn, je hebt het misschien alleen verkeerd begrepen.
Je betaalt precies evenveel belasting als iemand met één baan, die bruto hetzelfde verdient als jij. Bij jouw is, zo maak ik uit je verhaal op, alleen voor een te groot deel de eerste schijf toegepast. Dat is waarschijnlijk wat die mederwerker je ook heeft proberen te vertellen. Dit komt doordat je werkgevers allebei beginnen in de eerste schijf.
Dan kan het wel zo zijn dat ze niet twee keer de heffingskortingen berekenen (daar kan je heel blij om zijn, als dat gebeurt baal je echt), maar ze beginnen alsnog in schijf 1. Wat je hiertegen kan doen, is vragen of je werkgever meer voor je wil afdragen. Maar dit vinden werkgevers vaak niet leuk, en daarom zullen ze vaak zeggen dat dit niet kan.

Het enige verschil is dus, dat die knakker met één baan, het al gewoon via zijn salaris heeft betaald.

En nog iets: Heb je geen aftrekposten? Studiekosten? Reiskosten? Ziektekosten misschien(Zelfs bril en lenzen zijn aftrekbaar, alsmede je beetaalde premie ziekenfonds, ook die op je loonstrook, en ook die door je werkgever betaald is. Je met alleen boven een bepaalde grens uitkomen, maar gezien je inkomen is die grens niet zo hoog.).
Als je het terug weet te brengen tot 202 euro te betalen, wordt het kwijtgescholden. Heeft die knakker aan de telefoon dat niet verteld?

pi_16965086
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:21 schreef mcintosh het volgende:

Einde van het jaar. Belasting kijkt naar je gezamelijke inkomen. 8000 plus die 18000 = 26000 = dus volledig schijf 2. Wil dus zeggen dat ik over die 8000 te weinig belasting heb betaald, omdat die als schijf 1 werd gezien...

Zo legde ie het uit als ik het goed begrepen heb.

Dit heb je dus niet goed begrepen, het schijvenstelsel wekt cumulatief. Tot iets van 8000 euro valt het altijd in de eerste schijf. Wat daarboven komt valt in de tweede schijf. Er is alleen bij jou te veel eerste schijf toegepast. (Zie mijn post hierboven.)
  zaterdag 7 februari 2004 @ 10:50:36 #45
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_16965786
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 03:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ow lieve schat

Wil je zelf even tellen hoevaak ik al gezegd heb in dit topic dat ik dat ding allang heb ingevuld?? Met behulp van dat programma, wat ik trouwens al enkele jaren doe. En wil je dan meteen kijken of mijn vraag iets te maken heeft met die link van jou?

Maar toch bedankt.... ofzo....

Die link die ik gaf is het verschil tussen je Tj biljet en een aangifte!

Het zijn 2 verschillende dingen maar dat dringt niet tot je door

pi_16978964
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 09:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dit heb je dus niet goed begrepen, het schijvenstelsel wekt cumulatief. Tot iets van 8000 euro valt het altijd in de eerste schijf. Wat daarboven komt valt in de tweede schijf. Er is alleen bij jou te veel eerste schijf toegepast. (Zie mijn post hierboven.)

Ben het helemaal met je eens, maar iets wat wel vergeet wat ook een extra reden dat mensen met 2 banen een te betalen aanslag krijgen is dat de meeste bedrijven el enigszins rekening houden met de aanslaggrens (stond in 2002 op 204 euro).
Bij het ene bedrijf kom je uit op een te betaloen aanslag van 150 (wat dus een nihil aanslag word). Als ze bij het andere bedrijf ook uitkomen op een aanslag van zoiets van 175 euro), wat bij 1 baan een nihil aanslag zou worden, kom je nu dus lekker boven de aanslaggrens uit.

En dan maakt het niet uit of je je loonbelastingverklaring juist heb ingevuld, of dat de werkgever al uitgaat van de juiste schijf.

Een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
pi_16979118
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:48 schreef MoneY het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens, maar iets wat wel vergeet wat ook een extra reden dat mensen met 2 banen een te betalen aanslag krijgen is dat de meeste bedrijven el enigszins rekening houden met de aanslaggrens (stond in 2002 op 204 euro).
Bij het ene bedrijf kom je uit op een te betaloen aanslag van 150 (wat dus een nihil aanslag word). Als ze bij het andere bedrijf ook uitkomen op een aanslag van zoiets van 175 euro), wat bij 1 baan een nihil aanslag zou worden, kom je nu dus lekker boven de aanslaggrens uit.

En dan maakt het niet uit of je je loonbelastingverklaring juist heb ingevuld, of dat de werkgever al uitgaat van de juiste schijf.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen. Mensen de een voorlopige teruggaaf aanvragen hebben sowieso geen recht op die aanslaggrens, dus het lijkt me een beetje nutteloos.

Maar het zou kunnen.

Wat me logischer lijkt is dat ze gewoon allebei in schijf 1 zijn begonnen te tellen.

pi_16980938
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 09:27 schreef Toeps het volgende:
Leuk dat je de Belastingtelefoon hebt gebeld. Daar heb ik vorig jaar ook gewerkt. Daar werken over het algemeen mensen die lager in functie zijn dan ik. Ik zal het dus ook wel weten, niet?

Het schijvenstelsel werkt cumulatief, dat wil zeggen: Het eerste deel van je inkomen valt in de laagste schijf, het deel wat daar bovenuit komt valt in de hogere schijf, enzovoorts.

Wat die knakker aan de telefoon heeft uitgelegd zal vast goed geweest zijn, je hebt het misschien alleen verkeerd begrepen.
Je betaalt precies evenveel belasting als iemand met één baan, die bruto hetzelfde verdient als jij. Bij jouw is, zo maak ik uit je verhaal op, alleen voor een te groot deel de eerste schijf toegepast. Dat is waarschijnlijk wat die mederwerker je ook heeft proberen te vertellen. Dit komt doordat je werkgevers allebei beginnen in de eerste schijf.
Dan kan het wel zo zijn dat ze niet twee keer de heffingskortingen berekenen (daar kan je heel blij om zijn, als dat gebeurt baal je echt), maar ze beginnen alsnog in schijf 1. Wat je hiertegen kan doen, is vragen of je werkgever meer voor je wil afdragen. Maar dit vinden werkgevers vaak niet leuk, en daarom zullen ze vaak zeggen dat dit niet kan.

Het enige verschil is dus, dat die knakker met één baan, het al gewoon via zijn salaris heeft betaald.

En nog iets: Heb je geen aftrekposten? Studiekosten? Reiskosten? Ziektekosten misschien(Zelfs bril en lenzen zijn aftrekbaar, alsmede je beetaalde premie ziekenfonds, ook die op je loonstrook, en ook die door je werkgever betaald is. Je met alleen boven een bepaalde grens uitkomen, maar gezien je inkomen is die grens niet zo hoog.).
Als je het terug weet te brengen tot 202 euro te betalen, wordt het kwijtgescholden. Heeft die knakker aan de telefoon dat niet verteld?

Super, nu begrijpen we elkaar
Ik heb inmmiddels al overlegd met de werkgever waarbij ik het minst verdien, en die kwam met hetzelfde verhaal, dat over dat loon alleen schijf 1 van toepassing is, terwijl op het eind van het jaar schijf 2 wordt geheven. Er is dus weinig aan te doen inderdaad helaas. Moet het gewoon gaan incalculeren elk jaar, das wel minder.

Aftrekposten heb ik bijna niet, ik betaal natuurlijk wel ziekefonds en ben ook nog eens apart verzekerd via die andere werkgever. Misschine dat ik daar watr mee kan? Als ik het goed begrijp kan ik betaalde premie ziekenfonds helemaal aftrekken? Heb je anders een link ofzo waar ik kan vinden hoe dat werkt als je geen tijd/zin hebt om dat uit te leggen?
Want als ik het onder die 202 kan krijgen zou dat mooi zijn natuurlijk!

[Dit bericht is gewijzigd door mcintosh op 07-02-2004 20:55]

pi_16980965
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 10:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Die link die ik gaf is het verschil tussen je Tj biljet en een aangifte!

Het zijn 2 verschillende dingen maar dat dringt niet tot je door

Jewel dat snap ik wel, waaruit leid je af dat ik dat verschil niet snap dan
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:58:52 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16981157
Wie gaat er dan ook een TJ-biljet opsturen en er zelfs de belastingdienst nog voor opbellen alstie geld terug moet betalen

Dude, de belasting ligt echt niet wakker van die 340 eurootjes van jou Grote kans dat je er nooit meer iets van hoort als je niks betaalt! Maarja, dan moet je het niet zelf gaan melden

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')