abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16917567
Ik vond helemaal geen topic over deze muziek.

Iemand die deze muziek ook leuk vind?

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-02-2004 20:55]

pi_16917694
Moet zeggen dat ik het niet ken
Wat is het precies voor iets?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_16917831
- This is it
- Be good
- I can see clearly now
- Don't go

Dit zijn wat bekendere nummers

pi_16918010
Hothouse Flowers
Sparkling flowers...

De Hothouse Flowers openden met het meeslepende 'Glad to be here'. Zeebrugge zal het alleszins geweten hebben, The Benzini Brothers hadden er duidelijk zin in. Lekker weertje, melodieuze popsongs... soms super melancholisch dan weer vlijmscherp.

Hun eerste wereldtournee verzorgen de Hothouse Flowers in het voorprogramma van Dire Straits. De Hothouse Flowers zijn duidelijk meer dan zomaar een opwarmer. Op het podium stralen deze heren heel wat présence uit.

Ontdekt door superster Bono - de invloeden van U2 niet verloochenend- losten de Hothouse Flowers een salvo popsongs op het zonnebadend publiek van het Axion Beach Rock. Muzikaal putten the Hothouse Flowers uit een mix van folk, R&B en electrische blues met fraaie popzanglijnen. Liefde en haat, schuld en onschuld zijn de thema's die de muziek van Hothouse Flowers tot poëzie verheffen.

Toch komt de akoestische intimiteit waarmee de twee Welshmen Liam O'Maonlai en Fiachna O'Braonain met hun songs de volkse clubs en pubs op het Ierse platteland kunnen bekoren, niet echt tot zijn recht op het BeachFestival.

De echte festivalsfeer breekt pas los met de megahit 'Don't Go'. De wereldhit -over een half uur uitgesmeerd- deed het zonovergoten strand van Zeebrugge uit een roes opveren. Hope to CU soon back...

Informatie van deze site gehaald:
http://www.netwise.be/slideshow/ABR98/hothouseflowers/

[Dit bericht is gewijzigd door japiejo op 05-02-2004 17:44]

pi_16918032
Jazeker, die drie cd's heb ik dus ook. Plus het album Born.
Heerlijke muziek. Ontdekt tijdens het Eurovisie Songfestival toen ze in de pauze mochten optreden. Dit was toen Ierland het organiseerde.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16918109
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:42 schreef Lucille het volgende:
Jazeker, die drie cd's heb ik dus ook. Plus het album Born.
Heerlijke muziek. Ontdekt tijdens het Eurovisie Songfestival toen ze in de pauze mochten optreden. Dit was toen Ierland het organiseerde.
Kijk eens aan, gelukkig iemand
pi_16918229
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:44 schreef japiejo het volgende:

[..]

Kijk eens aan, gelukkig iemand

Aan sommige nummers heb ik hele goede herinneringen. Zoals Isn't it Amazing (staat op Songs from the rain). Dat nummer heb ik zo vaak gehoord in het vliegtuig op weg naar Canada, ik moet telkens aan die fantastische vakantie denken als ik dat nummer weer hoor. Dat basloopje, ehhhhh wat lekker.
pi_16922958
Ik draai nu Songs from the rain.
pi_16923422
Haha, ik ook toevallig, kben bij nummer 5, good for you.
pi_16923454
Ik bij nr 6, mijn favoriet
pi_16923502
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 20:43 schreef Lucille het volgende:
Ik bij nr 6, mijn favoriet
Nu ook inmiddels
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:03:10 #12
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_16939297
Jazeker! Ik heb "People", ben eigenlijk nooit verder gekomen... Erg goed album! Heb deze CD in ik meen '87 veel gehoord tijdens een vakantie in Engeland.
Jaren nadien uiteindelijk toch nog op CD gekocht, eigenlijk omdat ik me weer herinnerde hoe goed ik de muziek vond na de "ALT"-CD's waar Liam O'Maonlai (de _L_, naast _A_ndy White en _T_im Finn) aan meewerkte. Ken je de ALT-CD's?? Er zijn er twee, "Altitude" en "Bootleg". Een must voor muziekliefhebbers...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:08:08 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_16939427
Bescheiden hitje met don't go, altijd erg goed gevonden.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 8 februari 2004 @ 01:37:24 #14
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_16989685
hun versie van I can see clearly now....
geweldig

ontdekt als pauzenummer bij het songfestival....

wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')