quote:beetje koppijn, maar verder goed... en met jouw ?
Op donderdag 5 februari 2004 16:05 schreef edje34 het volgende:
nooit gehoord van dit spel.
Hoe gaat het?
quote:Heel kaartspel wordt opgedeeld (met z'n drieën gaan alle tweeën eruit), speelt het normaal met 4 mensen. Je moet dan eigenlijk 'setjes' verzamelen, op het begin bepaal je wie mag beginnen en deze gooit bijvoorbeeld een drie op. De volgende een 5 en de andere bijvoorbeeld een 10; als het in dat geval maar een kaart is, het moet altijd hoger zijn dan de vorig kaart. Als je een aas opgooit heb je 'm want die is het hoogst.
Op donderdag 5 februari 2004 16:05 schreef edje34 het volgende:
nooit gehoord van dit spel.
Hoe gaat het?
Als je de 'slag' hebt, ofwel als laatste de hele zooi dan mag jij opgooien, bijvoorbeeld twee vieren of zoiets, de andere moeten daar dan met twee kaarten overheen, niet met een of drie. Je mag ook passen, als je niet kan, het spel gaat dan verder tussen de andere mensen, als er twee mensen gepast hebben is de slag voor de hoogste die er dan ligt. Het gaat erom je kaarten als eerst allemaal kwijt te zijn.
Dan waren de regels wel zo'n beetje denk ik!
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:09 schreef Un-X-PecteD het volgende:[..]
beetje koppijn, maar verder goed... en met jouw ?
quote:Jouw zullen we negeren.....
Op donderdag 5 februari 2004 16:10 schreef bananaflip het volgende:
Is negeren niet dat je allemaal met wat drank voor de tv gaat zitten. En dan adten als er een neger op tv is
Ow, ik vergat iets.
Als je de eerste bent die al je kaarten weggespeeld hebt mag je aan het begin van de volgende ronde drie kaarten van de verliezer (de neger) hebben en de verliezer moet zijn drie 'beste' kaarten geven, of in ieder geval kaarten waarmee de ander tevreden is, dus als hij er drie geeft waarmee hij niet te vreden is geeft hij er drie, of bv. twee terug waarop de ander andere kaarten moet geven.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:09 schreef Un-X-PecteD het volgende:[..]
beetje koppijn, maar verder goed... en met jouw ?
quote:
Is negeren niet dat je allemaal met wat drank voor de tv gaat zitten. En dan adten als er een neger op tv is
quote:Lijkt me gaaf... wat is adten
quote:Ze noemen het ook wel assholen of peteren. En ieder groepje heeft weer zijn eigen regels.
Op donderdag 5 februari 2004 16:13 schreef WebJaap het volgende:[..]
[..]Jouw zullen we negeren.....
Ow, ik vergat iets.
Als je de eerste bent die al je kaarten weggespeeld hebt mag je aan het begin van de volgende ronde drie kaarten van de verliezer (de neger) hebben en de verliezer moet zijn drie 'beste' kaarten geven, of in ieder geval kaarten waarmee de ander tevreden is, dus als hij er drie geeft waarmee hij niet te vreden is geeft hij er drie, of bv. twee terug waarop de ander andere kaarten moet geven.
quote:Kort voor Ad Fundum. Latijns voor in 1 slok ofzo(eigenlijk iets als "zonder onderbreking").
Op donderdag 5 februari 2004 16:19 schreef Un-X-PecteD het volgende:[..]
Lijkt me gaaf... wat is adten
Wel leuk spel, Zap the neger.:p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |