Ik kreeg meestal iets van 400 euro terug.
Opeens halverwege een jaar stond opeens op mn loonbriefje, heffingskorting ja, daarvoor stond er altijd nee.
Ik zou het graag willen weten!
Bedankt.....
quote:Ja maar hoe kan dat zo ineens veranderen??? Is zo nadelig voor mij! Zie er geen enkel voordeel in...
Op donderdag 5 februari 2004 15:58 schreef ikbengeweldig het volgende:
Je hebt geen loonheffing betaald.
quote:Euhm, het is juist niet nadelig. Het is makkelijker en je krijgt je geld meteen, i.p.v. aan het eind van het jaar.
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef Anne_85 het volgende:[..]
Ja maar hoe kan dat zo ineens veranderen??? Is zo nadelig voor mij! Zie er geen enkel voordeel in...
quote:Maar wat ik dus niet snap... Ik heb twee jaar(vanaf mn 16e) het wél teruggekregen. Waarom nu opeens niet????
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef Murray het volgende:
Er is een regeling (vooral voor scholieren/studenten), kan even niet op de naam komen of hoe het precies zit.
Maar die houdt in dat je geen loonheffing betaald, dus terugvragen kan dan logischerwijs ook niet.
quote:Jij als werknemer bepaalt of er loonheffingskorting moet worden toegepast bij de werkgever. Dat doe je via het zetten van kruisjes bij de loonbelastingverklaring. Die heb je toen je in dienst kwam getekend. Kan dus niet plotseling veranderen zonder jou medeweten...
Op donderdag 5 februari 2004 15:56 schreef Anne_85 het volgende:
Opeens halverwege een jaar stond opeens op mn loonbriefje, heffingskorting ja, daarvoor stond er altijd nee.
Overigens is het bijna altijd zo dat er loonheffingskorting moet worden toegepast bij je eerste baan(tje).
Op mijn jaaropgave stond iets van 2040 euro,
en bij ingehouden loonheffing 180 euro.
Kan ik nou die volledige 180 euro terug krijgen
quote:IB 2004 programmaatje downloaden bij belastingdienst.nl en invullen maar. Dan weet je wat je terugkrijgt of moet bijbetalen
Op donderdag 5 februari 2004 16:06 schreef -En4Cer- het volgende:
Kan ik nou die volledige 180 euro terug krijgen
quote:Even een TJ biljet aanvragen en invullen.
Op donderdag 5 februari 2004 16:06 schreef -En4Cer- het volgende:
Ik heb ook een vraagje,Op mijn jaaropgave stond iets van 2040 euro,
en bij ingehouden loonheffing 180 euro.Kan ik nou die volledige 180 euro terug krijgen
quote:Heb je die 2 jaar dat je het wel terug kreeg soms meerdere baantjes naast elkaar gehad? Want die heffingskorting kan je maar bij 1 baan toepassen.
Op donderdag 5 februari 2004 16:03 schreef Anne_85 het volgende:[..]
Maar wat ik dus niet snap... Ik heb twee jaar(vanaf mn 16e) het wél teruggekregen. Waarom nu opeens niet????
Maar nu is het toch juist beter, nu krijg je gelijk aan het eind van de maand die loonheffing terug ipv pas na je belastingaangifte.
quote:Nee dat is juist het rare, ik krijg helemaal niks extras! Mn nettoloon is wel gestegen, heel iets. Maar daarvoor was het al veranderd. ik krijg gewoon mn nettoloon, plus helemaal niks. Die twee jaar daarvoor kreeg ik ook gewoon met nettoloon, maar kon ik aan het eind van het jaar wel 400 euro vangen!
Op donderdag 5 februari 2004 16:10 schreef sonnescherm het volgende:[..]
Heb je die 2 jaar dat je het wel terug kreeg soms meerdere baantjes naast elkaar gehad? Want die heffingskorting kan je maar bij 1 baan toepassen.
Maar nu is het toch juist beter, nu krijg je gelijk aan het eind van de maand die loonheffing terug ipv pas na je belastingaangifte.
quote:Vreemd, wat je moet toch echt zelf aangegeven dat je van die loonheffingskortingsregeling gebruik wilt maken. Dat geef je aan als je in dienst treedt bij je werkgever.
Op donderdag 5 februari 2004 16:13 schreef Anne_85 het volgende:[..]
Nee dat is juist het rare, ik krijg helemaal niks extras! Mn nettoloon is wel gestegen, heel iets. Maar daarvoor was het al veranderd. ik krijg gewoon mn nettoloon, plus helemaal niks. Die twee jaar daarvoor kreeg ik ook gewoon met nettoloon, maar kon ik aan het eind van het jaar wel 400 euro vangen!
quote:Ik zal het maar gaan navragen. bedankt voor je reacties!
Op donderdag 5 februari 2004 16:22 schreef sonnescherm het volgende:[..]
Vreemd, wat je moet toch echt zelf aangegeven dat je van die loonheffingskortingsregeling gebruik wilt maken. Dat geef je aan als je in dienst treedt bij je werkgever.
* kaputwiehund denkt dat je werkgever tegenwoordig wat vaker een biefstukje eet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |