abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16914265
Wie kan mij vertellen waarom ik vorig jaar wel loonheffing terug kon krijgen van de belasting (het jaar daarvoor ook) en nu opeens niet meer?

Ik kreeg meestal iets van 400 euro terug.

Opeens halverwege een jaar stond opeens op mn loonbriefje, heffingskorting ja, daarvoor stond er altijd nee.

Ik zou het graag willen weten!

Bedankt.....

pi_16914321
Je hebt geen loonheffing betaald.
pi_16914434
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:58 schreef ikbengeweldig het volgende:
Je hebt geen loonheffing betaald.
Ja maar hoe kan dat zo ineens veranderen??? Is zo nadelig voor mij! Zie er geen enkel voordeel in...
pi_16914440
Er is een regeling (vooral voor scholieren/studenten), kan even niet op de naam komen of hoe het precies zit.
Maar die houdt in dat je geen loonheffing betaald, dus terugvragen kan dan logischerwijs ook niet.
pi_16914490
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef Anne_85 het volgende:

[..]

Ja maar hoe kan dat zo ineens veranderen??? Is zo nadelig voor mij! Zie er geen enkel voordeel in...

Euhm, het is juist niet nadelig. Het is makkelijker en je krijgt je geld meteen, i.p.v. aan het eind van het jaar.
pi_16914505
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:01 schreef Murray het volgende:
Er is een regeling (vooral voor scholieren/studenten), kan even niet op de naam komen of hoe het precies zit.
Maar die houdt in dat je geen loonheffing betaald, dus terugvragen kan dan logischerwijs ook niet.
Maar wat ik dus niet snap... Ik heb twee jaar(vanaf mn 16e) het wél teruggekregen. Waarom nu opeens niet????
pi_16914549
netto loon toevallig ook gestegen zo rond halverwege het jaar?
right cookie
pi_16914594
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 15:56 schreef Anne_85 het volgende:
Opeens halverwege een jaar stond opeens op mn loonbriefje, heffingskorting ja, daarvoor stond er altijd nee.
Jij als werknemer bepaalt of er loonheffingskorting moet worden toegepast bij de werkgever. Dat doe je via het zetten van kruisjes bij de loonbelastingverklaring. Die heb je toen je in dienst kwam getekend. Kan dus niet plotseling veranderen zonder jou medeweten...

Overigens is het bijna altijd zo dat er loonheffingskorting moet worden toegepast bij je eerste baan(tje).

ex-Graz stalker
pi_16914612
Ik heb ook een vraagje,

Op mijn jaaropgave stond iets van 2040 euro,
en bij ingehouden loonheffing 180 euro.

Kan ik nou die volledige 180 euro terug krijgen

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_16914644
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:06 schreef -En4Cer- het volgende:
IB 2004 programmaatje downloaden bij belastingdienst.nl en invullen maar. Dan weet je wat je terugkrijgt of moet bijbetalen
ex-Graz stalker
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:07:54 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16914647
Als je voldoet aan de eisen voro het Tj-biljet in principe wel ja.
pi_16914667
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:06 schreef -En4Cer- het volgende:
Ik heb ook een vraagje,

Op mijn jaaropgave stond iets van 2040 euro,
en bij ingehouden loonheffing 180 euro.

Even een TJ biljet aanvragen en invullen.
pi_16914716
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:03 schreef Anne_85 het volgende:

[..]

Maar wat ik dus niet snap... Ik heb twee jaar(vanaf mn 16e) het wél teruggekregen. Waarom nu opeens niet????

Heb je die 2 jaar dat je het wel terug kreeg soms meerdere baantjes naast elkaar gehad? Want die heffingskorting kan je maar bij 1 baan toepassen.

Maar nu is het toch juist beter, nu krijg je gelijk aan het eind van de maand die loonheffing terug ipv pas na je belastingaangifte.

** Proud member of the Britney Spearhead Troopers**
pi_16914832
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:10 schreef sonnescherm het volgende:

[..]

Heb je die 2 jaar dat je het wel terug kreeg soms meerdere baantjes naast elkaar gehad? Want die heffingskorting kan je maar bij 1 baan toepassen.

Maar nu is het toch juist beter, nu krijg je gelijk aan het eind van de maand die loonheffing terug ipv pas na je belastingaangifte.

Nee dat is juist het rare, ik krijg helemaal niks extras! Mn nettoloon is wel gestegen, heel iets. Maar daarvoor was het al veranderd. ik krijg gewoon mn nettoloon, plus helemaal niks. Die twee jaar daarvoor kreeg ik ook gewoon met nettoloon, maar kon ik aan het eind van het jaar wel 400 euro vangen!
pi_16914879
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:07 schreef Vork het volgende:
Als je voldoet aan de eisen voro het Tj-biljet in principe wel ja.
Wat zijn de eisen dan?
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_16915120
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:13 schreef Anne_85 het volgende:

[..]

Nee dat is juist het rare, ik krijg helemaal niks extras! Mn nettoloon is wel gestegen, heel iets. Maar daarvoor was het al veranderd. ik krijg gewoon mn nettoloon, plus helemaal niks. Die twee jaar daarvoor kreeg ik ook gewoon met nettoloon, maar kon ik aan het eind van het jaar wel 400 euro vangen!

Vreemd, wat je moet toch echt zelf aangegeven dat je van die loonheffingskortingsregeling gebruik wilt maken. Dat geef je aan als je in dienst treedt bij je werkgever.
** Proud member of the Britney Spearhead Troopers**
pi_16915264
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:22 schreef sonnescherm het volgende:

[..]

Vreemd, wat je moet toch echt zelf aangegeven dat je van die loonheffingskortingsregeling gebruik wilt maken. Dat geef je aan als je in dienst treedt bij je werkgever.

Ik zal het maar gaan navragen. bedankt voor je reacties!
Kus
pi_16915911
Bel de Belastingtelefoon of kijk op belastingdienst.nl
Что было, то прошло..
pi_16916382
Ik denk dat je werkgever je een oor probeert aan te naaien, door de studenten en scholierenregeling te passen zonder dat je daar toestemming voor hebt geven. Het zou dan logisch zijn om je salaris te verhogen, maar dat heeft hij kennelijk niet gedaan.

* kaputwiehund denkt dat je werkgever tegenwoordig wat vaker een biefstukje eet

Zu hause ist alles besser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')