Al mijn hele pubertijd tot nu heb ik last van zweethanden. Ik probeer er van alles aan te doen en nu word ik binnenkort moeder (als uiteraard alles meezit). Maar ik zie mij al met mijn glibberhandjes de baby vasthouden , visioenen van zvieze zweterige babykleertjes en uit-mijn-handen-glibber-accidenten doemen voor mijn oogvlies op.....wat kan ik er aan doen?
quote:moet je er een huisarts tegenaan houden?????
Op donderdag 5 februari 2004 09:46 schreef godard_k het volgende:
huisarts?
daar zie ik het nut niet zo van in.
ontopic: keb geen idee
quote:tja, je ken wat spulletjes bij de drogist vinden geloof ik, maar dat van die operatie lijkt me echt het meeste definitieve.
Op donderdag 5 februari 2004 09:50 schreef Catootje het volgende:
Uiteraard huisarts, maar daar heb ik nooit iets zinnigs van gehoord...volgens mij is het niet psychisch, maar heb ik gewoonweg teveel zweetkliertjes op die handen van mij! Ik had ook wel eens gehoord van die operatie, maar zijn er andere middelen?
Er zijn zalfjes die dat proberen te remmen.
Suc6
je kan voor je handen een botox behandeling doen. na drie maanden is het wel uitgewerkt en moet je het opnieuw doen
http://www.wellnesskliniek.com/N_transpiration.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Uriel op 05-02-2004 10:01]
Het moet ook om de zoveel maanden opnieuw gedaan worden want die Botox raakt natuurlijk uitgewerkt.
En het is duur en pijnlijk.
Dermatoloog , homeopaat of misschien zelfs een accupuncturist lijkt mij een beter oplossing dan zo'n operatie.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:00 schreef Uriel het volgende:
hier nog een linkje:http://www.wellnesskliniek.com/N_transpiration.htm
quote:Hmmm, gezellig, zo'n heerlijk gevaarlijk virusje onder je huid!
De zweetkliertjes van oksels, handpalmen en voetzolen kunnen tijdelijk stilgelegd worden door een plaatselijke injectie met Botox (Botulinum). Na een drietal maanden is het effect van de behandeling uitgewerkt en is een herhalingsbehandeling nodig.
Ik kwam onlangs een kennis van mij tegen, voor een ziekenhuis van Dordrecht, waar hij, door middel van een nieuwe methode, aan deze kwaal behandeld werd, naar hij mij vertelde. Bij deze methode wordt op bepaalde zenuwpunten een electrische stroom gezet, waardoor een bepaald signaal naar de zweetkliertjes als het ware verdoofd wordt.
Klinkt mij minder drastisch in de oren dan een vorm van botulisme in je aders te laten stromen...
Ik heb er ook last van. Ook bij de oksel. Je kan bij de apotheek een middel tegen zweetvoeten halen met alu-chloride en dat werkt goed voor oksels maar niet tegen de handen. Oderex heeft ook een middeltje dacht ik, te koop bij de AH.
Je kan voor je handen een Botox behandeling nemen, kost aardig wat euro's! Mijn verzekering betaald alleen als ik het laat doen bij een ziekenhuis. In Haarlem wordt het dacht ik gedaan maar ik heb het nog nooit geprobeerd.
Meer info op : http://www.zweten.nl/
Cheers,
Niels
quote:Klopt..
Op donderdag 5 februari 2004 09:52 schreef realist_ik het volgende:
volgens mij heb je daar een speciaal soort talkpoeder voor...
Dit is wel extreem.
Er schijnen homeopatische middeltjes te zijn, waaronder 'bloesems'
Kijk eens bij de drogist
Het schijnt een wonder middel te zijn, maar dat zegt iedere fabrikant van zijn product. Dus het valt altijd te bezien achteraf.
Mensen die het gebruiken zijn er positief over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |