abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16888931
Ok, ik zit met een probleem....
7de dag na mn eerste menstruatie heb ik seks gehad en toen scheurde het condoom. Volgende dag meteen morningafterpil geslikt. Niet in mn vruchtbare periode seks gehad en morningafter verkleint de kans ook nog eens behoorlijk. Nu, 10 dagen na de seks heb ik pijn in mn onderbuik, op de plek van de eierstokken ongeveer. Kan iemand mij zeggen of dit toch een teken van zwangerschap is???
pi_16888972
ik zou eerst je eerstvolgende ongesteldheid afwachten.

Het kan zelfs zijn dat je nu spontaan een dag of wat later ongesteld wordt omdat je tussen je oren........;) Een ex van me had dat ooit eens, die dacht ok dat ze zwanger was, t heeft toen 5 dagen langer dan normaal geduurd voor ze ongesteld werd

ik zou iig de 1e menstruatie afwachten als ik jou was.

sterkte iig!

woensdag 4 februari 2004 @ 19:27:27 #3
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_16888979
Als het je eerste menstruatie was kan je helemaal niet weten of het je vruchtbare periode was of niet.
Lijkt me geen teken van zwangerschap, eerder vervroegde menstruatie (geen uitzondering na het slikken van de MA-pil)

Als je je écht zorgen maakt, testje doen .

pi_16888996
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:25 schreef tirzju het volgende:
Ok, ik zit met een probleem....
7de dag na mn eerste menstruatie heb ik seks gehad en toen scheurde het condoom. Volgende dag meteen morningafterpil geslikt. Niet in mn vruchtbare periode seks gehad en morningafter verkleint de kans ook nog eens behoorlijk. Nu, 10 dagen na de seks heb ik pijn in mn onderbuik, op de plek van de eierstokken ongeveer. Kan iemand mij zeggen of dit toch een teken van zwangerschap is???
Ik ben geen expert, maar ik geloof niet dat buikpijn een van de "1e" verschijnselen is van zwangerschap. bovendien zouden je eierstokken al helemaal geen pijn moeten. Op internet is er genoeg over te vinden zoek daar even rond zou ik zeggen.
pi_16889012
Misschien heb je gewoon buikpijn van de stress/zenuwen en valt het uiteindelelijk wel mee.
pi_16889015
Zwangerschapstest lost alles op .
pi_16889052
Niet mn eerste menstruatie, maar eerste menstruatieDAG, sorry... Was een typfoutje. Ben 21, dus weet inmiddels wel wat mn vruchtbare periode is.
pi_16889056
Is het niet gewoon de eisprong die je voelt????

Dat kan bij sommige dames best naar aanvoelen.

Wacht gewoon even af tot je ongesteld zou moeten worden, word je niet ongesteld dan haal je even een testje en weet je hoe of wat.

Maar is het niet misschien verstandig om aan de pil te gaan?????

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16889088
Het lijkt me dat de kans dat je zwanger bent echt heel erg klein is.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
  Milf woensdag 4 februari 2004 @ 19:31:08 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16889091
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:29 schreef tirzju het volgende:
Niet mn eerste menstruatie, maar eerste menstruatieDAG, sorry... Was een typfoutje. Ben 21, dus weet inmiddels wel wat mn vruchtbare periode is.
het is toch zo dat je twee weken na je eerste menustruatiedag in je vruchtbaarheidsperiode zit?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16889139
Nou, als het je eerste menstruatie is/was, dan verklaard dat alles kwa last van je buik. En die morning afters pils doen het meestal tog wel effectief d8 ik zo. so don't worry
pi_16889180
Bij mij doet mijn eisprong altijd pijn, en de pijn die ik nu voel lijkt erop, alleen voel ik het nu aan beide kanten. En ik dacht dat de morningafter juist de eisprong zou moeten tegenhouden...
Wat betreft die pil, wel gebruikt, maar in verband met allergie tijdelijk gestopt...
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:33:18 #13
7817 Gstar
JUST THE PRODUCT
pi_16889182
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:31 schreef nikky het volgende:

[..]

het is toch zo dat je twee weken na je eerste menustruatiedag in je vruchtbaarheidsperiode zit?

klopt
pi_16889234
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:33 schreef tirzju het volgende:
Bij mij doet mijn eisprong altijd pijn, en de pijn die ik nu voel lijkt erop, alleen voel ik het nu aan beide kanten. En ik dacht dat de morningafter juist de eisprong zou moeten tegenhouden...
Wat betreft die pil, wel gebruikt, maar in verband met allergie tijdelijk gestopt...
Het kan misschien ook wel pijn doen door de grote hoeveelheid hormonen uit de moring-after pil.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_16889269
Staat er misschien wat in de bijsluiter van de morning after pil over bijwerkingen???
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16889345
Dat is het m nou juist, die heb ik inmiddels al weggegooid... Heb wel naar de bijwerkingen gekeken, maar kan me dit verschijnsel niet herinneren dat het er in staat.
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:38:23 #17
50672 Soepkip1980
Soepkip is lekker
pi_16889389
Volgens mij kun je ook niet zwanger zijn.
1 dag menstruatie en dan +/- 2 weken er bij optellen= eisprong.
Daarnaast ook nog de MA geslikt wat geloof ik in 90% procent van de gevallen werkt dus... niet te druk maken.

En tja.... ben je nog niet overtuigd dan ff een testje doen

Als er insecten in die grote mond van je vliegen mag ik ze dan?
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:39:18 #18
70743 Miss_Nexhil
pi_16889420
quote:
Levonorgestrel is sinds 1966 internationaal op de markt. Deze morningafterpil met levonorgestrel is sinds 2000 in Nederland op recept verkrijgbaar onder de merknaam Norlevo.

1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?

Dit middel is een morningafterpil. Het bevat het vrouwelijk progestageen hormoon levonorgestrel. De hoeveelheid hiervan in de morningafterpil zorgt ervoor dat een eventueel bevrucht eitje zich niet kan innestelen in de wand van de baarmoeder. Artsen schrijven de morningafterpil voor bij:

Zwangerschap, voorkomen van
De morningafterpil kan worden toegepast als een noodmaatregel als u onbeschermd geslachtsgemeenschap heeft gehad. Ook kan de morning-afterpil worden gebruikt als de normale anticonceptie heeft gefaald, zoals een gescheurd condoom, of als u de gewone pil bent vergeten of als door diarree of braken de gewone pil niet meer betrouwbaar is.

De morningafterpil met levonorgestrel bestaat uit twee tabletten. Voor een juiste werking is het nodig om de eerste tablet zo snel mogelijk na de onbeschermde geslachtsgemeenschap in te nemen. Het liefst binnen 12 uur, maar in ieder geval binnen 72 uur (drie dagen). De tweede tablet moet u 12 tot 24 uur na de eerste innemen. De eerstvolgende menstruatie kan soms eerder, soms later komen en heviger zijn dan normaal. Mocht de menstruatie langer dan vijf dagen uitblijven na de verwachte menstruatiedatum, dan is er een kans dat de morningafterpil niet goed heeft gewerkt. Het is dan raadzaam een zwangerschapstest uit te voeren.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij zwangerschap, voorkomen van

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

De belangrijkste bijwerkingen zijn:
misselijkheid, buikpijn. Ongeveer een kwart van de vrouwen heeft hier last van. Het verdwijnt meestal weer binnen twee dagen na de laatste tablet. U kunt de arts vragen om een middel tegen misselijkheid, dat u tegelijkertijd kunt innemen. Als u binnen drie uur na inname van de morning-afterpil moet braken, moet u ervan uitgaan dat de pil is uitgebraakt. Neem dan zo snel mogelijk een nieuwe tablet in en vraag de arts om een nieuw recept voor nog een tablet.
vermoeidheid, hoofdpijn, duizeligheid. Eén op de vijf tot twintig vrouwen heeft hier last van. De verschijnselen verdwijnen weer binnen twee dagen na de laatste tablet.
gevoelige borsten. Dit kan gedurende de rest van de cyclus aanhouden en verdwijnt dan weer.
onregelmatig bloedverlies, doorbraakbloedingen. Dit komt bij één op de zes of zeven vrouwen voor en kan voortduren tot de volgende cyclus. Ook kan de menstruatie op een ander moment komen. Blijft de menstruatie langer dan vijf dagen uit na de verwachte menstruatiedatum, dan kunt u het best een zwangerschapstest doen.
Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van een van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart, waar u zich zorgen over maakt.

Bron
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:43:15 #19
70743 Miss_Nexhil
pi_16889543
Soepkip1980 schreef :
quote:
Daarnaast ook nog de MA geslikt wat geloof ik in 90% procent van de gevallen werkt dus... niet te druk maken.
quote:
Overzicht morning after anticonceptie en betrouwbaarheid

Uit een recent gepubliceerd onderzoek in de Lancet* blijkt, dat er een duidelijke relatie bestaat tussen het tijdstip van inname van de eerste dosis en de effectiviteit van de methode. Wordt de eerste dosis van 2 tabletten Neogynon of Stediril-D ingenomen binnen 24 uur na het ongeval, dan voorkomt de behandeling 77% van de te verwachten zwangerschappen. Wordt de eerste dosis ingenomen tussen 25 en 48 uur, dan daalt dit percentage tot 36 en wordt met de eerste dosis begonnen tussen 49 en 72 uur post-coïtum, dan wordt nog slechts 31% van de te verwachten zwangerschappen voorkómen. Eenzelfde effect wordt gezien met de behandeling van uitsluitend levonorgestrel in een dosering van 2 x 0.75 mg. De percentages van de zwangerschappen die voorkómen worden zijn dan resp. 95, 85 en 58 van de te verwachten zwangerschappen. Deze laatste methode is effectiever dan de Yuzpe methode. Het morning-after spiraaltje is het meest effectief: meer dan 99% van de te verwachten zwangerschappen wordt voorkomen.

Bron

pi_16889813
Zelf heb ik ook al zo geredeneerd dat ik niet in mn vruchtbare periode seks heb gehad, omdat die 2 weken na de eerste dag van de menstruatie begint. En dan heb ik ook nog die MA geslikt, dus de kans is zowat nihil. Maar ik ben er gewoon zo in mn hoofd mee bezig, en zo bang dat ik toch zwanger ben... Als je dan ineens dingen voelt die je anders niet voelt, schrik je gewoon. Ik ga zeker een test doen zodra dat kan, maar ik had gewoon even geruststelling nodig.
In elk geval bedankt voor de reacties tot nu toe. Thanks!!
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:54:59 #21
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')