abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:07:03 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16885413
Zit ik eens even op de site van het Department of Motorvehicles te kijken naar wat informatie over mijn rijbewijs, kom ik ergens het volgende tegen over het theorie examen:
quote:
What other languages is the written or audio test available in?

Besides English, the basic Class C written driver license exam is also available in the following languages:

Amharic Arabic Armenian Cambodian
Chinese Croatian French German
Greek Hebrew Hindi Hmong
Hungarian Indonesian Italian Japanese
Korean Laotian Persian/Farsi Polish
Portuguese Punjabi Romanian Russian
Samoan Spanish Tagalog/Filipino Thai
Tongan Turkish Vietnamese

Besides English, the basic Class C audio driver license exam is also available in the following languages:

Armenian Chinese/Mandarin Hindi Hmong
Japanese Korean Portuguese Punjabi
Russian Spanish Vietnamese

En in Nederland maar zeiken dat ze maar Nederlands moeten gaan spreken..... Kijk in California liggen ze met meer dan 50% niet-blanke immigranten (35% Hispanic, 10% Asian, 5% Anders) natuurlijk een heel stuk voor op integratiepolitiek dan in Nederland natuurlijk, dus mischien is het beter voor Nederland om de hoop maar meteen op te geven, en examens te gaan drukken in Turks, Arabisch, Papiamento (spelling), Esparanto, en nog wat mooie talen

Integratie is pas echt compleet als je iedereen in z'n waarde laat en z'n eigen taal laat spreken toch?

Jammer dat Nederlands niet bij de tests zit.... mischien toch eens navragen

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_16885461
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:07 schreef maartena het volgende:

Integratie is pas echt compleet als je iedereen in z'n waarde laat en z'n eigen taal laat spreken toch?

niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:09:21 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16885483
quote:
Dan verschillen wij duidelijk van mening over het begrip 'Intergratie'. IMO is intergratie dat de 'nieuwkomer' zich kan handhaven in de maatschappij. Dus ook die taal spreekt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16885497
Integratie is de taal spreken waar je onder vaart. (o.a.)
pi_16885516
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:08 schreef LostFormat het volgende:

[..]

idd
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:12:37 #6
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_16885582
in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
2 [econ.] het samenbrengen in één bedrijf van alle productiestadia...

In Nederland betekent het: "opnemen in een geheel"

Signature
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:18:33 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16885740
Ik vond het gewoon erg grappig dat men in Nederland met minder dan 10% immigranten zo'n heisa maakt over het feit of een immigrant wel fatsoenlijk Nederlands spreekt, terwijl California als je het als land zou rekenen de 5e economie van de Wereld is (Ja, een grotere Economie als Frankrijk) met een immigranten bevolking die op ong. 50% ligt waarvan verreweg de meesten geeeneens Engels spreken.....

Blijkbaar kan integratie ook heel goed zonder de taal! Dat viel me alleen even op aan het hele verhaal

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_16885789
quote:
Zit ik eens even op de site van het Department of Motorvehicles te kijken naar wat informatie over mijn rijbewijs, kom ik ergens het volgende tegen over het theorie examen:
[..]

En in Nederland maar zeiken dat ze maar Nederlands moeten gaan spreken..... Kijk in California liggen ze met meer dan 50% niet-blanke immigranten (35% Hispanic, 10% Asian, 5% Anders) natuurlijk een heel stuk voor op integratiepolitiek dan in Nederland natuurlijk, dus mischien is het beter voor Nederland om de hoop maar meteen op te geven, en examens te gaan drukken in Turks, Arabisch, Papiamento (spelling), Esparanto, en nog wat mooie talen

Als de integratie in Amerika zo goed gelukt was, werden originele bewoners, dus de indianen nu nog steeds niet onderdrukt.

Sprak iedereen daar de taal van de originele bewoners en werden ook de normen en waarden gehandhaafd van de originele bewoners..

Nee Amerika is juist een duidelijk voorbeeld van hoe het absoluut niet moet. Niet samenleven, maar de originele bewoners verdrijven en onderdrukken.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:20:40 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16885791
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:18 schreef maartena het volgende:
Ik vond het gewoon erg grappig dat men in Nederland met minder dan 10% immigranten zo'n heisa maakt over het feit of een immigrant wel fatsoenlijk Nederlands spreekt, terwijl California als je het als land zou rekenen de 5e economie van de Wereld is (Ja, een grotere Economie als Frankrijk) met een immigranten bevolking die op ong. 50% ligt waarvan verreweg de meesten geeeneens Engels spreken.....

Blijkbaar kan integratie ook heel goed zonder de taal! Dat viel me alleen even op aan het hele verhaal

Maar hoe geweldig is California?! De maatschappij daar is naar mijn idee toch minder dan hier. Meer armoede, meer ghetto's, meer individualisme... Hoe geintergreerd is het? Ik vermoed dat wij de lat gewoon hoger leggen dan zij....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:28:28 #10
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_16886014
quote:

Integratie gaat ook niet alleen om de taal.
pi_16886572
quote:

Hoeveel moorden worden er in dat fantastisch geintegreerde california van jou gepleegd?

Nog wat...jij bent in ieder geval geintegreerd...een echte amerikaan ziet zijn eigen land ook als het beste ter wereld terwijl de ellende maar even vergeten wordt voor het gemak.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Stupid op 04-02-2004 17:59]

Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16886650
Je kunt hier zelfs in het Turks afrijden, lekker als er later zo iemand tegen je aanknalt, kun je elkaar dus niet verstaan.
pi_16891008
quote:
Dat is volstrekte onzin. Als je iedereen maar zijn eigen taal laat spreken en zijn normen en waarden laat houden, dan onstaan er een soort van ghetto's, met op elk stukje een ander volk. Denk je soms dat je een land dan nog kan besturen? Het zou een chaos worden. Zaken als eerwraak en besnijdenis zouden dan worden toe gestaan. En het excuus? De cultuur.
  woensdag 4 februari 2004 @ 20:46:43 #14
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16891542
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:29 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Dat is volstrekte onzin. Als je iedereen maar zijn eigen taal laat spreken en zijn normen en waarden laat houden, dan onstaan er een soort van ghetto's, met op elk stukje een ander volk. Denk je soms dat je een land dan nog kan besturen? Het zou een chaos worden. Zaken als eerwraak en besnijdenis zouden dan worden toe gestaan. En het excuus? De cultuur.

Ik wilde zelf een reactie toevoegen, maar Daphne zegt het prima zo. Niets op aan te merken
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:20:19 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16893231
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:20 schreef Xtreem het volgende:
Maar hoe geweldig is California?! De maatschappij daar is naar mijn idee toch minder dan hier. Meer armoede, meer ghetto's, meer individualisme... Hoe geintergreerd is het? Ik vermoed dat wij de lat gewoon hoger leggen dan zij....
Ik denk dat die lat van armoede, ghetto's een andere lat is dan de "integratie" lat. En inderdaad, Nederlanders stellen meer eissen aan een immigrant dan in de VS. In California is het spaans zelfs een officiele taal, en wordt het Spaans als tweede geluid doorgegeven op de meeste grote TV kanalen. Wel heel grappig om Friends in het Spaans te zien

Verder denk ik dat Nederlanders meer individualistisch zijn dan Amerikanen, Amerikanen zijn alleen meer kapitalistisch dan Nederlanders (kopen, kopen en meer kopen), wellicht dat je dat bedoelde

-
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:30:10 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16893765
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:49 schreef Dr.Stupid het volgende:
Hoeveel moorden worden er in dat fantastisch geintegreerde california van jou gepleegd?
Heel wat meer als in Nederland. Maar ik denk dat dat meer ligt aan de soepelere ( ) wapenwet dan aan het integratiebeleid. En dat vindt ik juist weer heel slecht aan Amerika, die wapenwet! Je kunt op je 18e al een geweer kopen als je wil.... terwijl je op je 21e pas bier mag drinken. En Bush veranderd daar ook weer niets aan.

Maar ga nu het aantal fietsendiefstallen en steekpartijen maar eens vergelijken met de VS..... Geweren worden er niet gedragen, en een steekpartij overleef je makkelijker dan een schietpartij.

quote:
Nog wat...jij bent in ieder geval geintegreerd...een echte amerikaan ziet zijn eigen land ook als het beste ter wereld terwijl de ellende maar even vergeten wordt voor het gemak.
Ik geloof dat ik net wat ellende opgesomt heb. En ik ben geen Amerikaan

Nogmaals, er is genoeg criminaliteit hier, maar ik denk dat de redenen daar bij andere factoren ligt dan bij het integratiebeleid. Statistisch gezien worden de meeste moorden door autochtonen gepleegd trouwens.

-
pi_16969214
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:30 schreef maartena het volgende:
Statistisch gezien worden de meeste moorden door autochtonen gepleegd trouwens.
Bedoel je met 'meeste' absoluut of relatief? Want dat absoluut gezien de meeste moorden door autochtonen wordt gepleegd is logisch. De wereld bestaat namelijk nog steeds vooral uit autochtonen.
pi_16969357
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:38 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Bedoel je met 'meeste' absoluut of relatief? Want dat absoluut gezien de meeste moorden door autochtonen wordt gepleegd is logisch. De wereld bestaat namelijk nog steeds vooral uit autochtonen.

De wereld? Ik dacht dat we het over Nederland hadden. Of is jouw wereld echt zo klein?
pi_16970852
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:44 schreef kLowJow het volgende:
De wereld? Ik dacht dat we het over Nederland hadden. Of is jouw wereld echt zo klein?
We hebben het hier over het algemene begrip 'autochtoon', dat is dus voor elk land anders. Een Turk is in zijn eigen land ook een autochtoon.

Ps: we hadden het ook over de VS

zaterdag 7 februari 2004 @ 15:42:36 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16972281
quote:
Dat is volstrekte onzin. Als je iedereen maar zijn eigen taal laat spreken en zijn normen en waarden laat houden, dan onstaan er een soort van ghetto's
Dat van de taal ben ik het mee eens, maar dat van de normen en waarden niet.

Iedereen loopt altijd te zeiken over die normen en waarden terwijl een groot deel van die mensen volgens mij geen flauw idee heeft waar ze over praten.

Bla bla, meer normen en waarden, bla bla.

Iedereen heeft waarden (dingen die je belangrijk vindt) deze zijn per persoon verschillend. Normen (regels) zijn hieruit afgeleid, die zijn dus ook per persoon verschillend, alhoewel er bij heel veel mensen grote overlap zal zijn.

NIEMAND in nederland heeft dezelfde normen en waarden als welke andere nederlander dan ook, dus houdt er eens over op te zeiken.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_16980198
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:42 schreef Aaargh! het volgende:
Iedereen heeft waarden (dingen die je belangrijk vindt) deze zijn per persoon verschillend. Normen (regels) zijn hieruit afgeleid, die zijn dus ook per persoon verschillend, alhoewel er bij heel veel mensen grote overlap zal zijn.

NIEMAND in nederland heeft dezelfde normen en waarden als welke andere nederlander dan ook, dus houdt er eens over op te zeiken.

Ik doelde alleen op de overduidelijk-anti-Nederlandse-onacceptabele-normen...dus eerwraak en besnijdenis. Als ze varkens onrein willen vinden, dan zal ik niet gaan zeiken...maar als ze homoseksualiteit een ziekte noemen, dan krijgen ze wél een hoop gezeik.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:47:49 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16980786
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:28 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ik doelde alleen op de overduidelijk-anti-Nederlandse-onacceptabele-normen...dus eerwraak en besnijdenis. Als ze varkens onrein willen vinden, dan zal ik niet gaan zeiken...maar als ze homoseksualiteit een ziekte noemen, dan krijgen ze wél een hoop gezeik.

Toch moet je er mee oppassen, want wie bepaald wat acceptabel is ?
Kijk, als je andere mensen kwetsen dan ligt daar de grens, maar verder heeft niemand zich te bemoeien met de normen en waarden van wie dan ook.

The right to swing your fist ends at the tip of my nose.
En dat geld beide kanten op.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:53:21 #23
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16980975
quote:
[..]

Vind jij het niet nogal dom een land, pardon verzameling staten met een gezamenlijk defensiebeleid, dat altijd alleen uit immigratie heeft bestaan, dat geen officiele taal heeft en dat geen authentieke geschiedenis heeft te vergelijken met een land waar een taal wel ontstaan is?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:02:50 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16981286
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Vind jij het niet nogal dom een land, pardon verzameling staten met een gezamenlijk defensiebeleid, dat altijd alleen uit immigratie heeft bestaan, dat geen officiele taal heeft en dat geen authentieke geschiedenis heeft te vergelijken met een land waar een taal wel ontstaan is?

Dus de oorspronkelijke bewoners van de VS die spraken niet met elkaar ?

In de VS wonen 99,999% niet-geintegreerde allochtonen.

pi_16981401
quote:
Kijk in California liggen ze met meer dan 50% niet-blanke immigranten (35% Hispanic, 10% Asian, 5% Anders)...
En je moet natuurlijk niet vergeten dat blanke Engelssprekende Amerikanen ook immigranten zijn.
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:07 schreef maartena het volgende:Integratie is pas echt compleet als je iedereen in z'n waarde laat en z'n eigen taal laat spreken toch?
Pas echt compleet?!? Weer helemaal terug bij af zul je bedoelen!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:17:36 #26
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16981736
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:07 schreef P-Style het volgende:
Pas echt compleet?!? Weer helemaal terug bij af zul je bedoelen!
Eigen taal spreken is niet erg, maar als je ook maar de 'algemene' taal spreekt.

De meeste 'allochtone' nederlanders zijn trouwens ook niet geintegreerd. 't is imho een beetje bekrompen om nederland als 1 stukje te zien en als je daar maar binnen past dan is 't goed. Er hoort gewoon 1 taal te zijn die elke wereldburger hoort te spreken (Engels bij voorkeur).
Als 't grootste deel v/d mensen in de bijlmer taal X spreekt, moet een 'nederlander' in die daar woont die taal dan ook spreken ?
En een 'autochtone' bijlmerbewoner moet wel nederlands ?

Waarom de grens leggen bij nederland (het land) ? waarom niet bij de bijlmer (een wijk) ? of bij europa (een continent) ?
Waarom uberhaupt grenzen trekken ? We zijn gewoon allemaal wereldburgers.

zaterdag 7 februari 2004 @ 21:30:55 #27
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16982178
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:02 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dus de oorspronkelijke bewoners van de VS die spraken niet met elkaar ?

Jawel, maar niet 1 taal en ze zijn uitgeroeid.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:35:35 #28
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16982324
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:30 schreef Robert_Jensen het volgende:
Jawel, maar niet 1 taal en ze zijn uitgeroeid.
De bewoners van europa spreken ook niet 1 taal, dus nu hoeven allochtonen in Nederland ook geen Nederlands te leren ?

Ennuh, wat dat uitgeroeid zijn betreft, ik denk dat er een heleboel 'native americans' zijn die het oneens zijn met je op dat punt.

zaterdag 7 februari 2004 @ 21:40:02 #29
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16982482
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:35 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

De bewoners van europa spreken ook niet 1 taal, dus nu hoeven allochtonen in Nederland ook geen Nederlands te leren ?

Nou, de indianen hadden volgens mij geen afgebakende natie-staten met officiele talen gecreeerd hoor.
quote:
Ennuh, wat dat uitgeroeid zijn betreft, ik denk dat er een heleboel 'native americans' zijn die het oneens zijn met je op dat punt.
Ik noem enkele tienduizenden in kampen weggedouwd op 247.000.000 zo goed als uitgeroeid.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:46:39 #30
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16982708
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:40 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nou, de indianen hadden volgens mij geen afgebakende natie-staten met officiele talen gecreeerd hoor.

En wat maakt een staat en taal 'officieel' volgens jou ?
Hadden ze ergens een papiertje moeten maken waarop stond dat ze officieel een staat waren en dat in een kluis moeten leggen ofzo ? Helaas hadden ze toen geen kluizen.
Een staat is een staat bij de gratie van de inwoners, als die vinden dat ze 1 volk zijn met en dat het stuk land waar ze op wonen aan het volk behoord, dan is dat zo.
En als alle mensen in die groep dezelfde taal spreken, dan is dat de 'officiele' taal.
't is leuk als je ergens een fancy uitziend document hebt waar het opstaat maar dat is geen vereiste en maakt het ook niet waar.
quote:
Ik noem enkele tienduizenden in kampen weggedouwd op 247.000.000 zo goed als uitgeroeid.
Mag best, maar vermeld het in het vervolg even als je begrippen opnieuw definieerd.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:59:07 #31
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_16983106
quote:

[..]

Als je iedereen maar zijn eigen taal laat spreken en zijn normen en waarden laat houden, dan onstaan er een soort van ghetto's, met op elk stukje een ander volk.

zoals in California dus
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 22:02:28 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16983224
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:59 schreef trekpop het volgende:

[..]

zoals in California dus

Elk land op zichzelf voldoet aan die definitie, dus elk land is eigenlijk een soort ghetto van mensen die niet willen integreren met de mensen van de landen om hun heen.

Wat is de gemiddelde wereldbewoner toch ook heerlijk bekrompen, we've got a loooong way to go.

zaterdag 7 februari 2004 @ 22:03:49 #33
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16983279
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:46 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En wat maakt een staat en taal 'officieel' volgens jou ?
Hadden ze ergens een papiertje moeten maken waarop stond dat ze officieel een staat waren en dat in een kluis moeten leggen ofzo ? Helaas hadden ze toen geen kluizen.
Een staat is een staat bij de gratie van de inwoners, als die vinden dat ze 1 volk zijn met en dat het stuk land waar ze op wonen aan het volk behoord, dan is dat zo.
En als alle mensen in die groep dezelfde taal spreken, dan is dat de 'officiele' taal.
't is leuk als je ergens een fancy uitziend document hebt waar het opstaat maar dat is geen vereiste en maakt het ook niet waar.

De Indianen woonden niet op een definieerbare plaats. Het waren nomaden. Dat maakt ze niet minderwaardig, het is alleen een feit.
quote:
Mag best, maar vermeld het in het vervolg even als je begrippen opnieuw definieerd.
Mwa, beetje begrijpend lezen mag best.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 23:00:56 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16985012
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

De Indianen woonden niet op een definieerbare plaats. Het waren nomaden. Dat maakt ze niet minderwaardig, het is alleen een feit.

Dus iemand die in een circus werkt kan geen nederlander zijn, want hij woont niet op een vaste plek ?
pi_17023954
intergratie, zie je al een stel buitenlanders op Frans Bouwer de polonaise doen???

In hoe verre moeten zij zich aanpassen, zolang ze zich normaal duidelijk kunnen maken dan is het best, nee, maar wij willen dat ze het volkslied kunnen mee zingen.

Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  maandag 9 februari 2004 @ 18:19:44 #36
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_17034357
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:09 schreef Speher het volgende:
intergratie, zie je al een stel buitenlanders op Frans Bouwer de polonaise doen???
Of ze Frans Bauwer luisteren weet ik niet, maar zo erg geintegreerde buitenlanders bestaan echt wel, alleen die worden het land weer uit gejaagd.

Er was een aantal weken geleden op TV (NL1 geloof ik) een documentaire over een aantal buitenlanders die naar Nederland waren gevlucht. Die mensen hebben hier vervolgens een aantal jaren zitten wachten op hun procedure, en ondertussen mogen ze niet eens werken.
Omdat ze van mening waren dat ze zo geen goed voorbeeld waren voor hun kinderen zijn ze door ge-emigreerd naar Engeland waar dat wel mag.

Maar goed, die lui waren al een hele tijd in NL en ondertussen goed geintegreerd. Wat heeft dit nu voor een vreemde situatie opgeleverd:
Er is nu in Engeland een dorpje vol met immigranten (zeg maar 'gekleurde' types) die daar met z'n allen zwaar Nederlands lopen te wezen.
Een van die mensen had daar bijvoorbeeld een winkeltje met allemaal typisch nederlandse spullen (werd drop enzo verkocht), Er werd op de school in het Nederlands les gegeven (in Engeland is een wet dat als meer dan 50% van een stad/dorp een andere taal dan Engels speelt dan moet er in die taal worden lesgegeven).
Bij de mensen thuis hing een grote nederlandse vlag aan de muur en foto's van Wim-Lex & Maxima en de familie zat gezellig via de schotel GTST te kijken.

En dat soort mensen jagen we met onze bureaucratische regeltjes weg, zo mislukt de integratie inderdaad.

pi_17038884
Hmm misschien dat die amerikanen zo ook eens een andere taal dan het Amerikaans-Engels leren, Maartena?
  maandag 9 februari 2004 @ 21:09:59 #38
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_17039581
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:09 schreef Speher het volgende:
zie je al een stel buitenlanders op Frans Bouwer de polonaise doen???
Nee, maar dat zie ik mezelf ook niet doen
Asjemenou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')