abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16920767
Zeker weten een grote stap! Let bij die overstap op veel meer college-uren (is bij mij iig zo) en dus op veel meer te leren stof... plus dat de stof veel abstracter is!
Maar het is te doen, mits het HBO je nu makkelijk afgaat en je bereidt bent een groter deel van je vrije tijd op te geven om te studeren!
pi_16946581
Ik ben het levende bewijs dat het mogelijk is in ieder geval
Maar ik heb dan ook op de havo en op dat ene jaar HBO niks uitgevoerd en toch alles gehaald, nu moet ik ineens wel een beetje studeren, dus dat kost discipline, maar het is prima te doen als je slim genoeg bent..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16947248
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:08 schreef nozem het volgende:
Ik ben het levende bewijs dat het mogelijk is in ieder geval
Maar ik heb dan ook op de havo en op dat ene jaar HBO niks uitgevoerd en toch alles gehaald, nu moet ik ineens wel een beetje studeren, dus dat kost discipline, maar het is prima te doen als je slim genoeg bent..
mss handig als je erbij zegt welke studie je doet
pi_16947368
Ik ben van mening dat het goed te doen is. Als je je echt inzet voor je studie is het echt prima te doen. Maar het moet natuurlijk wel in je zitten. Als je het echt niet kan dan zal het nooit lukken, hoeveel moeite je ook doet.
pi_16947676
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:29 schreef nurdasbeste het volgende:

[..]

mss handig als je erbij zegt welke studie je doet

Ruimtelijke Wetenschappen (Sociale Geografie) 2e jaar nu..
En nee, die studie heeft niks te maken met psychologie/sociologie of pedagogiek. Ik zeg het vast, want veel mensen laten zich misleiden door het woord sociaal
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16949338
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:12 schreef Vandalist het volgende:
Hoi ik heb mijn Hbo propedeuse gehaald. Ik vroeg me af of het nu echt zo'n grote stap is als ze zeggen om meteen de overstap te maken naar de universiteit? Heeft iemand hier zelf ervaring mee?
de mogelijkheid 1e hbo>>. 1e wo bestaat
dus in principe zal je dat wel lukken.
laat je niet 'n paniek raken' door ervaringen van andere mensen...want eindelijk alleen jouw prestatie/capaciteit telt mee.
het is zeker een stapje groter dan 1e hbo>> 2e hbo. maar als je je nu al voorbereidt dan kun je het verschil minimaliseren..door bijv. je zwakste kanten te laten ontwikkelen,, door boeken lezen/leren waarvan je zeker weet dat je ze in de toekomst zal krijgen ...
ik zie dat je al wil naar wo, dus als ik jou was dan zou ik deze vraag stellen: hoe kan ik mijn kansen vergroten op wo?
pi_16994641
Hmz,

lekker allemaal... wat wil je bereiken met de overstap?? en had je dat niet van tevoren kunnen bedenken voordat je op de HBO ging??

verder.... is het niet handiger om ff bij die uni te informeren hoe de slagingsscore is van overstappers bij jou studierichting dan zomaar reacties van mensen te vragen??

overigens.. opleiding zegt geen drol.... levenservaring zegt veel meer.

zondag 8 februari 2004 @ 12:49:59 #33
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_16995585
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:10 schreef joyjoy het volgende:
overigens.. opleiding zegt geen drol.... levenservaring zegt veel meer.
Natuurlijk, jij kunt met X jaar levenservaring advocaat, doctor of ingenieur worden. Absoluut.
  zondag 8 februari 2004 @ 12:57:31 #34
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_16995812
werkervaring PLUS een goede opleiding is inderdaad heel belangrijk, maar met alleen een mavo diploma is het toch lastiger om een hoge baan te krijgen. Ik denk dat het aantal afvallers die enkel met een hbo-p naar de uni gaat zo hoog is, omdat die mensen nou eenmaal minder capaciteiten hebben. Als je slim genoeg bent lukt het je heus wel, en dan maakt het echt geen reet uit of je een hbo-p hebt of je vwo diploma.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_31335404
Ben eerstejaars student met vwo aan een universiteit, het valt me op dat studenten met een HBO-P echt vaak een 4havo-mentaliteit hebben (lui om het maar grof te zeggen) en ze zeggen gewoon dat ze soms "geen flikker" doen. Uiteraard is niet iedereen hetzelfde, er zijn vast ondanks de slechte statistieken HBO-P'ers die de bul uiteindelijk halen, maar het hangt ook af van de mentaliteit!
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:38:13 #36
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_31337625
Ik heb zelf vorig jaar een jaartje maatschappelijk werk (HBO) gestudeerd, en ben na dat jaar overgestapt naar de universiteit, omdat ik vond dat er te weinig uitdaging was bij maatschappelijk werk.
IIk studeer nu Arabisch, en ik vind dat het verschil tussen HBO en WO echt heel erg groot is, maar als je een goede motivatie hebt, dan moet het echt wel lukken. Ik loop (nog) niet achter bij studiegenoten die wel direct van het VWO gekomen zijn, maar ik moet wel zeggen dat ik op het HBO met vrij weinig doen, met zevens en achten mijn propedeuse gehaald heb en dat ik er nu wel heel erg hard voor werk...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')