abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2004 @ 20:29:47 #126
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19028354
Waarom zie ik deze reeks nu pas? .
En waarom lees ik hier niets over Venetian Snares? .
...dass wir fliegen.
pi_19031050
quote:
Op maandag 10 mei 2004 20:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom zie ik deze reeks nu pas? .
En waarom lees ik hier niets over Venetian Snares? .
Het antwoord op je eerste vraag is als volgt: je hebt mijn postgeschiedenis niet in de favorieten staan van je browser. Het antwoord op de tweede vraag: omdat de liefhebbers hier van Venetian Snares nog nooit een interessante, beeldende beschouwing geschreven hebben over de kwaliteit van Venetian Snares. Of dat aan Venetian Snares ligt of aan haar luisteraars laat ik in het midden, .
  maandag 10 mei 2004 @ 21:59:20 #128
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19031407
quote:
Op maandag 10 mei 2004 21:48 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het antwoord op je eerste vraag is als volgt: je hebt mijn postgeschiedenis niet in de favorieten staan van je browser. Het antwoord op de tweede vraag: omdat de liefhebbers hier van Venetian Snares nog nooit een interessante, beeldende beschouwing geschreven hebben over de kwaliteit van Venetian Snares. Of dat aan Venetian Snares ligt of aan haar luisteraars laat ik in het midden, .
Maak dan je borst maar nat, zodiakk!

Nee maar, ofschoon ik nooit in staat zal zijn zulke mooie beeldende beschouwingen als u te schrijven (- het schrijven zit me nu eenmaal niet in het bloed- ), zal ik binnenkort eens een poging wagen. .
...dass wir fliegen.
pi_19045254
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:44 schreef zodiakk het volgende:
Voor de freaks onder ons:

Syndrone - Salmataxia
Is dat soms het tweede album van Syndrone op Merck ? Ik heb hier de eerste liggen, maar het tweede album had ik nog niet gezien. Is het tweede album van Proem (ook op Merck) al gesignaleerd ?
pi_19046086
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:44 schreef zodiakk het volgende:
Schande dat men Boards-cd's ruilt!

Voor de freaks onder ons:

Syndrone - Salmataxia
hadden ze em maar beter moeten maken!
pi_19046847
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:09 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Is dat soms het tweede album van Syndrone op Merck ? Ik heb hier de eerste liggen, maar het tweede album had ik nog niet gezien. Is het tweede album van Proem (ook op Merck) al gesignaleerd ?
Ja, de eerste Merck-release was van Syndrone (Triskaideka). Het tweede album is behoorlijk heftig, parallellen met de huidige Autechre. Het tweede album van Proem is toch die Socially Inept (merck23)? Overigens is die Malcom Kipe op Merck ook niet te versmaden (is wat meer instrumental hiphop).
  dinsdag 11 mei 2004 @ 16:10:46 #132
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19048634
quote:
Op maandag 10 mei 2004 21:48 schreef zodiakk het volgende:

[..]

... Het antwoord op de tweede vraag: omdat de liefhebbers hier van Venetian Snares nog nooit een interessante, beeldende beschouwing geschreven hebben over de kwaliteit van Venetian Snares. Of dat aan Venetian Snares ligt of aan haar luisteraars laat ik in het midden, .
Error ... omdat Venetian Snares zo goed is in vergelijking met de andere IDM artiesten dat ie een eigen topic heeft ... Venetian Snares
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 19:49:15 #133
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19053808
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 16:10 schreef Weakling het volgende:

[..]

Error ... omdat Venetian Snares zo goed is in vergelijking met de andere IDM artiesten dat ie een eigen topic heeft ... Venetian Snares
Venetian Snares wordt, bij gebrek aan beter, nogal eens vergeleken met Squarepusher en Aphex Twin.
Volslagen idioot natuurlijk, want buiten het feit dat meneer Funk een compleet eigen stijl heeft, laat ie ze ook nog eens alle hoeken van de kamer zien.
Venetian Snares is een Aphex Twin met rode pepers in z'n reet én een Squarepusher die veelvuldig klaarkomt.
Sinds ik Venetian Snares heb ontdekt, doen de andere heren niet veel meer dan stof happen. Ultravisitor, toch geen slecht album, ligt er nog bij voor de sier.

Nee,
Venetian Snares draait hier overuren, en de verslaving wordt alsmaar groter.
...dass wir fliegen.
pi_19061906
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 19:49 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Venetian Snares wordt, bij gebrek aan beter, nogal eens vergeleken met Squarepusher en Aphex Twin.
Volslagen idioot natuurlijk, want buiten het feit dat meneer Funk een compleet eigen stijl heeft, laat ie ze ook nog eens alle hoeken van de kamer zien.
Venetian Snares is een Aphex Twin met rode pepers in z'n reet én een Squarepusher die veelvuldig klaarkomt.
Sinds ik Venetian Snares heb ontdekt, doen de andere heren niet veel meer dan stof happen. Ultravisitor, toch geen slecht album, ligt er nog bij voor de sier.

Nee,
Venetian Snares draait hier overuren, en de verslaving wordt alsmaar groter.
Dit lijkt er al meer op! . Oveirgens kan ik je RJD2 - Deadringer aanraden. Is compleet anders (instrumentale hiphop), maar dat draait nu overuren in mijn speler.

Venetian Snares trek ik persoonlijk niet.
  woensdag 12 mei 2004 @ 02:19:54 #135
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19063290
breakcore

Wat is de link tussen instrumentale hiphop en de exotische electronica die dit topic vertegenwoordigen zodiakk? Zit er een experimenteel aspect in de muziek van RJD2?, abstracte beats? ghetto-soundscapes? Is de rapper in kwestie getrouwt met de zus van Richard D James..? Tell me.....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:43:22 #136
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19065582
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 00:34 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Dit lijkt er al meer op! . Oveirgens kan ik je RJD2 - Deadringer aanraden. Is compleet anders (instrumentale hiphop), maar dat draait nu overuren in mijn speler.

Venetian Snares trek ik persoonlijk niet.
Het was slechts een reactie, maar als ik tijd en zin heb (- een combinatie die maar zelden voorkomt- ) schrijf ik nog wel een fatsoenlijke beschouwing over de held, .

Dat je VS niet meteen trekt is niet geheel verwonderlijk, maar het is dan toch vooral een kwestie van even door de zure appel heen bijten, zodiakk. Schoonheid nestelt zich vaak in de details, he.
...dass wir fliegen.
pi_19065855
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 02:19 schreef HAL9000S het volgende:
breakcore

Wat is de link tussen instrumentale hiphop en de exotische electronica die dit topic vertegenwoordigen zodiakk? Zit er een experimenteel aspect in de muziek van RJD2?, abstracte beats? ghetto-soundscapes? Is de rapper in kwestie getrouwt met de zus van Richard D James..? Tell me.....
Er zit geen enkele link tussen rjd2 en exotische electronica. Maar ik wilde slechts aangeven welke cd overuren in mijn cd-speler draait, zodat er bij De-oneven-2 een nieuwsgierigheid gewekt wordt naar Rjd2. Sorry, het is toch mijn evangelische aard die ervoor zorgt dat ik compleet voor dit topic irrelevante platen opnoem.
pi_19074452
ik wil wel weten wat je favorieten nummers/albums zijn dan de-oneven-2, want die ik heb: 237..etc is echt pure crap, staan misschien 2 fatsoenlijke nummers op. Daarnaast klinkt de rest van snares een beetje teveel naar squarepusher (teveel DSP effecten). Zijn eerdere gabber albums vind ik wel zeer vet, maar wat ie sinds dolldolldoll uit heeft gebracht zit weinig voor mij tussen. Daarnaast spuwt ie, voor mij!, teveel albums uit. Ik heb nl. geen zin om maar 1 artiest te luisteren voor de rest van men leven.
  woensdag 12 mei 2004 @ 20:24:33 #139
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19081508
Persoonlijk vind ik het snoeiharde werk ook wat interessanter, maar als je VSNARES : 2370894 "echt pure crap" vindt en je hoort het overduidelijke verschil tussen Squarepusher en Venetian Snares niet eens, dan heeft het eigenlijk weinig zin om er nog verder op in te gaan.

Maar goed, ik ben de beroerdste niet, laat dat "afschuwelijke" album verder links liggen, doe alsof ik de rest niet gelezen heb en zal eens wat pareltjes ( -drie per album lijkt me wel een mooi aantal- ) van overige albums op een rijtje zetten voor je :

Making Orange Things : We Hate Russell, Unborn Baby, Viva Las Vegas
Songs About My Cats : Fluff Master, Pouncelciot, Kakenrooken Stivlobits
Find Candace : Befriend a Child Killer Remix, Find Candance, Children's Limbo
Winter in the Belly of a Snake : Dad, Suffocate, Fraujager
The Chocolate Wheelchair Album : Abomination Street, Einstein-Rosen Bridge, Ghetto Body Buddy

--

Nu ja,
we kunnen er nog lang en breed over lullen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je Venetian Snares of begrijpt, of niet begrijpt. Voor mij is het in ieder geval de enige IDM-artiest die me werkelijk weet te ontroeren. En dat is wat telt. Toch? .

edit : Viva Las Vegas mag natuurlijk niet ontbreken, .

[ Bericht 2% gewijzigd door De-oneven-2 op 12-05-2004 21:10:25 ]
...dass wir fliegen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 14:30:07 #140
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19099446
tip; luister meer IDM
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 13 mei 2004 @ 19:56:54 #141
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19106001
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:30 schreef HAL9000S het volgende:
tip; luister meer IDM
Is die tip voor mij?
Zo ja ; Ik ben met het merendeel bekend hoor, .
...dass wir fliegen.
pi_19111690
Volgens mij ligt het verschil hier:
ik: want die ik heb: 237..etc is echt pure crap, staan misschien 2 fatsoenlijke nummers op
jij: doe alsof ik de rest niet gelezen heb en zal eens wat pareltjes ( -drie per album lijkt me wel een mooi aantal- ) van overige albums op een rijtje zetten voor je.

Als ik 20 euro ga betalen voor een album moeten er toch echt meer dan 3 goeie nummers op staan.
Maar ik moet zeggen dat het er steeds meer op gaat lijken dat Winter... en Songs... stukken beter zijn. Maar chocolate wheelchair, behalve die grappige hitjes die je noemt, lijkt me net zo'n soort album als 237...
Het kan (zal) ook wel aan mij liggen, als ik herrie/gabber wil horen dan liever straight-up zoals hellfish of VS op Orange Things. Snares (net als []pusher) rammelen vaak maar puntloos een eind weg. Misschien is dat dan wel jazz ofzo maar dat is iets wat ik idd niet begrijp!
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:29:18 #143
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19111786
Ja, ik had er ook zo zes per album kunnen noemen hoor, maar ik heb er voor gekozen om er "maar" drie te doen, om het wat overzichtelijker te houden voor je. Daarbij : je vroeg toch om mijn favorieten?

Making Orange Things, Songs About My Cats en Find Candace zijn sowieso van begin tot eind retegoed.
...dass wir fliegen.
pi_19111825
Iemand de laatste Telefon Tel Aviv (Map Of What Is Effortless) gehoord?

http://www.discogs.com/release/223542
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:49:33 #145
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19117888
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:31 schreef teknomist het volgende:
Iemand de laatste Telefon Tel Aviv (Map Of What Is Effortless) gehoord?

http://www.discogs.com/release/223542
Ik vond hem behoorlijk tegenvallen, al helemaal als je hem vergelijkt met het vorige werk van TTA...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19119008
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:49 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik vond hem behoorlijk tegenvallen, al helemaal als je hem vergelijkt met het vorige werk van TTA...
Hun oudere werk ken ik niet maar ik vond het album behoorlijk aan spanning ontbreken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:29:19 #147
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19125791
Het Vsnares album 2370894 heeft mij ook nooit kunnen bekoren, maar Chocolate Wheelchair is in mijn oren 180 graden anders. Veel toegankelijker, welhaast echte songs en een duidelijkere evenwichtige structuur. Ik zie in ieder geval totaal niet de overeenkomsten met 2370894.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:45:10 #148
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19126253
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hun oudere werk ken ik niet maar ik vond het album behoorlijk aan spanning ontbreken.
Luister fahrenheit fair enough, prachtalbum
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:36:22 #149
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19134845
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 15:29 schreef Weakling het volgende:
Het Vsnares album 2370894 heeft mij ook nooit kunnen bekoren, maar Chocolate Wheelchair is in mijn oren 180 graden anders. Veel toegankelijker, welhaast echte songs en een duidelijkere evenwichtige structuur. Ik zie in ieder geval totaal niet de overeenkomsten met 2370894.
Vsnares is gewoon wat moeilijker te doorgronden, en vraagt daarom om wat meer aandacht.
Maar er is voldoende structuur en samenhang om alles bij elkaar te houden, hoor.
Dat de sinistere onvoorspelbaarheid desondanks blijft bestaan, maakt juist dat het album zo verdomd intrigerend is.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 01:46:46 #150
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19140698
Oh, voor ik het vergeet, de nieuwsgierigheid is gewekt, zodiakk.
Ik zal er ongetwijfeld spoedig antwoord aan geven.
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')