abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17445710
Hier kan je een verslag van 3voor12 lezen over de warp-avond in paradiso. Ze hebben ook de live-sets van die avond online staan.
pi_17502551
Tip: OOO - Upon Cycles. Sinds februari uit op Planet Mu. Hangt ergens tussen Aphex Twin en Chris Clark in, maar is wat evenwichtiger en rustiger qua sound. Prachtige melodieen, strakke beats, vette bassen en eigenlijk gewoon zeer plezierige electronica voor niet alleen de doorgewinterde freaks is, maar ook voor de nieuwkomers. Haal deze artiest binnen!

pi_17532042
van die site van warp-night:
quote:
De grote zaal is afgeladen vol: Plaid. Ed Hanley en Andy Turner zijn vanaf begin jaren negentig bezig. Eerst nog in Dark Dog met Ken Downie, daarna verder als Plaid
Dark Dog? : ) try Black Dog : P

ik zie btw geen Livesets? : (
- Oh, jetzt gevundet, maar ik kan em alleen streamen... en dan ook nog eens met real-troep

[ Bericht 12% gewijzigd door joehaann op 06-03-2004 12:45:18 ]
pi_17666372
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:53 schreef flaphead het volgende:
heb Gridlocks Pallid ff geluisterd....wow!!! dát smaakt naar meer! echt super.<br>SP's Ultravisitor vond ik na alle complimenten toch iets tegenvallen. gewoon te vaak gecompliceerd druk. ik mis ook een beetje zijn wat hardere breakbeatwerken, dus niet zozeer het percussiegefrommel. wat dan wel weer geinig is is dat Jenkinson op dit album veel meer van zijn basgitaarkwaliteiten laat horen. het is wel een beetje moeilijk in te passen bij de rest vh album, doet me dat betreft denken aan DrukQs, met zijn piano-interludes. hoe dan ook, misschien moet ik nog ff wennen maar zal toch nooit in de buurt komen van Feed Me Weird Things en Hard Normal Daddy.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik vind Ultravisitor echt de beste plaat van Squarepusher. Ik snap niet waarom je 'gecompliceerd druk' aanhaalt als een negatief punt. Squarepusher is groot gworden met gecompliceerde drukte. En het gemis aan breakbeatwerken zorgt er juist voor dat Squarepusher een nieuwe kant op gaat. Ik ben blij dat hij niet weer kiest voor een sound die in 1997 gestorven is. En hoewel de plaat zeker zijn zwakke kanten heeft (te lang, te langdradig, enkele zwakke tracks), moeten deze niet gezocht worden in de dingen die jij noemt. Vind ik dan. Al met al wel een supergave plaat.
pi_17688459
vr 26 Maart Doornroosje:
Four Tet + Radion + DJ Jorg

Vrijdag 26 maart, W2 Den Bosch
Richard Devine

Nu in het juiste topic..
pi_17960882
ff het topic bumpen: Wie heeft de nieuwe Fennesz al geluisterd..?
pi_17999476
Wat vinden jullie van:

"Two Dollar Egg - Graphit" op Klang ?

Deze plaat hangt wat mij betreft op een prettige manier tussen techno en electronics in en past wel bij o.a. "Brothomstates - Rktic" welke recentelijk is uitgebracht op Arcola (sublabel van Warp).
pi_17999510
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 11:02 schreef zodiakk het volgende:

Ik las trouwens zojuist op de site van Merck dat ze een techno sublabel zijn gestart (Narita).
Is dat in navolging van Warp, dat zich met het Arcola sublabel meer op DJ's probeert te richten ?
pi_18055301
Eindelijk na bijna 4 maand wachten Tri Repeatae binnen. Kwam er toevallig achter dat ze hem bij een andere winkel als waar ik hem besteld had nog op voorraad hadden liggen. Ik heb hem nog niet echt beluisterd , zal morgen wel komen.

Ook hoorde ik iets over dat ze in Atak in Enshcede eens in de twee maanden een space bar avond zouden gaan organiseren, en dat daar waarschijnlijk IDM zal worden gedraaid. Verder weinig over bekend, op de site van Atak is er ook geen info te vinden. Ik zal wel zien of het wat word.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 04:21:19 #110
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18056099
Hallo mijn beste elektronica freaks

Ik ben zeer benieuwd naar de 2 dollag egg album alleen ik moet nog een tijdje wachten voordat ik weer wat muziek kan binnenhalen...
Meest gedraaide album van de afgelopen tijd:

Króm - It All Makes Sense Now uitgebracht op ,absolute aanrader Ik weet niet meer van wie ik hem had, maar iig diegene bedankt...heerlijk album
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 30 maart 2004 @ 19:17:23 #111
25947 flaphead
twisted shit.
pi_18068503
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:38 schreef zodiakk het volgende:
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik vind Ultravisitor echt de beste plaat van Squarepusher. Ik snap niet waarom je 'gecompliceerd druk' aanhaalt als een negatief punt. Squarepusher is groot gworden met gecompliceerde drukte. En het gemis aan breakbeatwerken zorgt er juist voor dat Squarepusher een nieuwe kant op gaat. Ik ben blij dat hij niet weer kiest voor een sound die in 1997 gestorven is. En hoewel de plaat zeker zijn zwakke kanten heeft (te lang, te langdradig, enkele zwakke tracks), moeten deze niet gezocht worden in de dingen die jij noemt. Vind ik dan. Al met al wel een supergave plaat.
ben de plaat intussen ook al meer gaan draaien en beter gaan vinden maar qua sterkte behoudt ie zijn plek achter eerdergenoemden. de combi van breakbeat met melancholie raakte bij mij altijd de juiste (bas)snaar, en dat is hier wat minder geworden. ik vind ook dat dát meer het sterke punt van Squarepusher is. met 'gecompliceerde drukte' doel ik meer op de momenten dat er meer geforceerd moeilijk gedaan wordt en de klankpartij bijna niet meer te volgen is -in mijn ogen, eh oren natuurlijk. tis natuurlijk nog altijd een persoonlijke beleving. maargoed, ik heb niet voor niks wel alles van hem in mn rek staan

en ik ga dat Upon Cycles maar 'ns opzoeken.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  maandag 5 april 2004 @ 21:33:20 #112
72218 minton
skitzophonic
pi_18204731
Geen reutelende drumcomputers en lijzige melodietjes maar wel electronisch en 'intelligent' dus vandaar dat ik hier maar even tip (of spam zo u wilt):

An Evening With Daniel Wang: komende donderdag (20:30) in het Gaslab van de TU / Eindhoven!

lezing / performance met theremin en vintage synths over elektronische muziek in zn algemeenheid en de link tussen deze stroming en klassiek en jazz.

Wordt erg interessant volgens mij dus komt allen! (gratis toegang!)
.. a love supreme ..
  maandag 5 april 2004 @ 21:35:28 #113
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18204805
mmm, de naam daniel wang doet mij vooral denken aan cheesy electro met een vleugje italo eigenlijk...dat is vooral wat de beste man geproduceerd heeft iig...
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 5 april 2004 @ 21:58:52 #114
72218 minton
skitzophonic
pi_18205703
Klopt, afgezien van de benaming cheesy dan . Het optreden wat hij zal geven zal hier echter niet op gericht zijn, maar zoals gezegd eerder op het fenomeen 'electronische muziek' in zn algemeenheid, vandaar dat ik voor dit topic koos. In de DJ set die hij als afsluiting zal geven zal idd ongetwijfeld wat disco naar voren komen!
.. a love supreme ..
pi_18212278
De "Panoramic EP" van Daniel Wang op Playhouse is geen cheesy plaat, maar een soort Metro Area met een 303 en is dus wel een lekkere plaat, maar hier off-topic.
pi_18907251
Is er iemand die deze track op mp3/cd heeft: Speedy J Vs Math - Leave No Evidence ?
Deze beschrijving van de verzamelaar waar die op staat maakt me erg nieuwsgierig:
quote:
VA - Men with Boxes: This compilation starts off with a bang. The Netherlands' most celebrated electronic producer, Speedy J, joins forces with fellow Hollander Math and MCs Strike-1, D-Fanatic, and Pokerface for the most compelling fusion of abstract beats and hip-hop to come out if the IDM movement. It's dark and heavy, with a foreboding piano line beneath the spastic beats. Even parts of the vocals are run through the digital editor out of control, making post-apocalyptic rap a reality. It would be hard for any album to maintain the momentum after such an overwhelming start, and this one is not the exception to the rule. Gathering a lesser-known contingent of abstract beat artists (only Funkstorung is a familiar name, and they are identified on the sleeve only by iconography), the other men appear to have the right boxes, but no new idea to put in them. Although a thoroughly enjoyable and engaging listen from start to finish, it is ironic that the oldest artist on the compilation produces the most exciting new material. Score one more for the masters, because the rest is frosting. — Joshua Glazer
pi_18927647
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:25 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Is er iemand die deze track op mp3/cd heeft: Speedy J Vs Math - Leave No Evidence ?
Deze beschrijving van de verzamelaar waar die op staat maakt me erg nieuwsgierig:
[..]
Dat is een oudere compilatie CD uitgebracht door DUB/Clone, waar destijds ook een soort tournee aan gekoppeld was ala "We still kill the old way". Ik zou de tracklisting thuis eens ff na moeten kijken.
pi_18928219
Als je die kwijt wil, laat maar weten!
pi_18952062
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:49 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Als je die kwijt wil, laat maar weten!
Dit staat er in ieder geval op:

Various Artists - Men with Boxes (DUB Recordings CD5 2001)

Speedy J vs Math - Leave no evidence
EOG - Bolnes 1
Funkstorung - Smorrebrod
Phako - Bolnes 1
Funckarma - Cellular
Eaven - Lektrek
Pss2099 - Shadows
Andre Estermann - Fragile
Quench - Retrunx
D'arcangelo - Certy
Boom Operators - Focus

Naast de bekende Clone/DUB namen ook een aantal Musik aus Strom artiesten. Ik moet 'm eigenlijk weer eens opzetten, om wat meer kommentaar te kunnen geven. Math heeft overigens ook een 10" met remixes van o.a. Funckarma uitgebracht van een hiphop/IDM track die ik eigenlijk best wel zwaar ruk vond. Op de DUB verzamelaar "Nummer Drie" staat ook een track van Math (wel heel goed).
  vrijdag 7 mei 2004 @ 13:18:54 #120
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18952606
Ah, de funcken broertjes...hun album parts vond ik behoorlijk goed en hun meest recente project 'shadow huntaz - corrupt data uitgebracht op SKAM vond ik toch wel een zeer geslaagde productie, elektronisch geavanceerde hiphop
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18978703
Wie wil er cd's ruilen!? Ik heb:
Global Goon - Vatican Nitez
LFO - Sheath (met sheath)
Venetian Snares - 237-nog een boel cijfers
Cylob Cylobster Tracks (volgens mij een EP)
Richard Devine - Lipswitch
en BoC Geogaddi (limited zelfs) die ik alleen luister tegen classics die ik nog niet heb. Zoals We - Decentertainment, P73 - One word, Ae Tri repetae++, etc

Het hoeft niet per se IDM te zijn of course..
  zondag 9 mei 2004 @ 01:41:04 #122
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18988184
Ik wil Geogaddi wel ruilen tegen One word extinguisher maar dan moet je wel wachten tot 25 juli...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_18994402
Ben je em vanaf die datum zat dan ofzo?
  zondag 9 mei 2004 @ 20:06:18 #124
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19002195
Nee, dan ben ik pas weer thuis
Cop killer