abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2004 @ 19:10:13 #76
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17152706
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:14 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Nog wat random classics:

Richard H. Kirk a.k.a. Dj Parrot als de Sweet exorcist met het album; CCCD

Low Frequency Oscillator met Frequencies

Joehaan, Milli Tonverka Rules!!!

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_17170151
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 17:17 schreef HAL9000S het volgende:
Oke, tijd voor wat avant-gardistisch geweld...een stukje cultuur wat eigenlijk iedere zichzelfrespecterende elektronicaliefhebber in z'n bezit zou moeten hebben en zou moeten koesteren:
Sorry hoor, er zit hier veel onluisterbare herrie tussen. Er is niets muzikaals aan en ik vind het persoonlijk niet interessant om te weten door welke geluidsexperimenten bepaalde synthesizer-algoritmen tot stand zijn gekomen. Absoluut niet de moeite waard om naar te 'luisteren'.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 14-02-2004 14:17]

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:28:28 #78
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17170406
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:17 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Sorry hoor, er zit hier veel onluisterbare herrie tussen. Er is niets muzikaals aan en ik vind het persoonlijk niet interessant om te weten door welke geluidsexperimenten bepaalde synthesizer-algoritmen tot stand zijn gekomen. Absoluut niet de moeite waard om naar te 'luisteren'.

respectloos....

nee hoor, idd...als je interesses totaal niet bij het tot stand komen van elektronica liggen, of het technische aspect ervan dan zal dit je weinig boeien...mij daarintegen echter boeit het mateloos hoe mensen meer dan 50 jaar geleden al op deze manier met muziek bezig waren, hoe zij hun tijd ver vooruit waren, pionierswerk verrichten en op die manier de krijtlijnen uittekenden voor de hedendaagse experimentele muziek....echt mooi om het te horen is het niet maar wel verdomde interessant...

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17170627
Ik heb ook wat van die cd's met elektronische geluidsexperimenten. Het zijn wel leuke cd's om te kijken in welk perspectief je bepaalde zaken moet plaatsen en om een beeld te krijgen van bepaalde ontwikkelingen, maar echt vaak opzetten, omdat het zulke muzikale hoogstandjes zijn, doe ik ook niet.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:46:44 #80
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17170823
Luister Imaginary Landscape No1 van John Cage uit 1939
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17170970
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:28 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

respectloos....

nee hoor, idd...als je interesses totaal niet bij het tot stand komen van elektronica liggen, of het technische aspect ervan dan zal dit je weinig boeien...mij daarintegen echter boeit het mateloos hoe mensen meer dan 50 jaar geleden al op deze manier met muziek bezig waren, hoe zij hun tijd ver vooruit waren, pionierswerk verrichten en op die manier de krijtlijnen uittekenden voor de hedendaagse experimentele muziek....echt mooi om het te horen is het niet maar wel verdomde interessant...

Dat is waar, het is eerder interessant dan mooi om naar te luisteren.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:58:58 #82
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17180382
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:47 schreef Glacius het volgende:

[..]

Ik ben zomaar wat muziek aan het downloaden van namen die ik hier zie staan, maar dit klinkt echt goed!

Doe jezelf een plezier en haal Far away trains spotting by ook
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17180517
http://www.mcm.net/MixMax/index.php/8/
Een behoorlijk grote site met DJ mixes (in .ra of .wma) van onder andere luke vibert, ricardo villalobos, ellen allien en weetikveel wie nog meer

http://r4spage.free.fr/pressurebig.mpg

Clip van dDamage - Pressure ban het nieuwe album Radio Ape op planet-mu. Coole clip en coole muziek, hiphop/mashup ofzo.
Er is ook een kleine versie van, maar die heb ik geen zin om op te zoeken, dialuppers can kiss my spotted white ass

pi_17190323
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:58 schreef HAL9000S het volgende:

Doe jezelf een plezier en haal Far away trains spotting by ook

"passing by".

Overigens met recht het beste album van 2001.

Nog een even link naar een prima online magazine voor electronische muziek: Igloo

zondag 15 februari 2004 @ 14:15:01 #85
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17194388
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:08 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

"passing by".

ik zat al te twijfelen, het klonk raar... laatst nog trainspotting gezien..dan krijg je dit soort dingen...

Wat vond je van brinkmann Zodiakk, heeft minimaal een nieuwe betekenis gekregen??

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 15-02-2004 14:58]

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17204868
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:28 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

respectloos....

Ik vind het absoluut niks met respect te maken, ik luister zelf geen muziek omdat ik 'respect' heb voor een bepaalde artiest, maar simpelweg omdat ik de muziek die hij/zij produceert kan waarderen.
Uiteraard krijgt die artiest dan respect van me -omdat- hij/zij muziek maakt die ik uiterst waardeer, maar niet andersom.

edit; wat grappig, het komt nu pas in me op dat je die 1e zin als een chrapje bedoelde ;P ahwell...

pi_17206038
quote:
Op zondag 15 februari 2004 14:15 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

ik zat al te twijfelen, het klonk raar... laatst nog trainspotting gezien..dan krijg je dit soort dingen...

Wat vond je van brinkmann zodiakk, heeft minimaal een nieuwe betekenis gekregen??

Vergeleken met Pole is Brinkmann een fanfare, man.
pi_17206633
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:26 schreef zodiakk het volgende:

Vergeleken met Pole is Brinkmann een fanfare, man.

En Pole heb je net weer gemist, jammerrr...

Fredag 12.3 iDEALFESTIVAL 2004
POLE (Mute, Ty): legendarisk elektronisk dub från Berlin. MIRA CALIX (Warp, Uk): denna gång spelar hon live! vackra experimentella Warp-atmosfärer! Exklusivt framträdande. DJ/RUPTURE (Tigerbeat6, Us): tre turntables, en man. hårt, punkigt, rytmiskt - ragga/noise/break beats etc. EMMON: Emmon gör den mest positiva elektro-clash/body music - showen vi sett! Emmon är 1/4 av Paris men bättre själv. BJNielsen/HAZARD (Touch): vackra ambienta ljudvärldar med field recordings i basen. KILL (No): digimetal med medlemmar fr Jaga Jazzist och JR Ewing. + dj's & Fällt - installationer

pi_17219020
* -Dalai- luistert naar Seefeel - Spangle

God wat is dat toch een prachtige plaat; laat je meevoeren op een idyllische tocht langs een tropisch rif, zacht deinende onderwaterplantjes en een gezonken Spaans galjoen waar een school nieuwsgierige visjes voorzichtig doorheen zwemt.

Voor de mensen die een beetje Downtempo niet schuwen: Naoki Kenji's album Denshi ongaku (Elektrolux, 2002) is een van de mooiste releases in het genre van de afgelopen jaren. Het album wordt gesierd door een geweldige productie, maar deze Japanse producer laat ook zien dat hij precies weet wat er nodig is om de juiste mood te creëeren. Hoogtepunten op het album zijn Game warrior, Denshi spirit en het wonderschone My destiny (met Daniela Beck op zang). Ingewijden kennen Kenji's werk wellicht al onder zijn pseudoniem JP-juice (album: Fukai, Black flame 2003).

Denshi ongaku.

Te verkrijgen op het bekende voorverkoop adres.

pi_17219187
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:12 schreef -Dalai- het volgende:
* -Dalai- luistert naar Seefeel - Spangle

God wat is dat toch een prachtige plaat; laat je meevoeren op een idyllische tocht langs een tropisch rif, zacht deinende onderwaterplantjes en een gezonken Spaans galjoen waar een school nieuwsgierige visjes voorzichtig doorheen zwemt.

Niet om daarmee afbreuk te doen aan Pete namlook en Mixmaster morris' ongeëvenaarde ambientklassieker "Dreamfish" (Fax +49-69/450464, 1993).
pi_17249526
Had ik trouwens al wat verteld over Machinedrum - Urban Biology? Ok, hij is alweer uit 2002, maar niettemin de moeite waard!

Ik las trouwens zojuist op de site van Merck dat ze een techno sublabel zijn gestart (Narita).

dinsdag 17 februari 2004 @ 18:54:13 #92
27648 Weakling
available in strong mint
pi_17262853
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 11:02 schreef zodiakk het volgende:
Had ik trouwens al wat verteld over Machinedrum - Urban Biology? Ok, hij is alweer uit 2002, maar niettemin de moeite waard!
Nou ... vertel er eens wat over dan!

Tis idd een lekker plaatje, evenals "Now You Know" overigens ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_17265677
quote:
Op zondag 15 februari 2004 21:44 schreef -Dalai- het volgende:

En Pole heb je net weer gemist, jammerrr...

Fredag 12.3 iDEALFESTIVAL 2004
POLE (Mute, Ty): legendarisk elektronisk dub från Berlin. MIRA CALIX (Warp, Uk): denna gång spelar hon live! vackra experimentella Warp-atmosfärer! Exklusivt framträdande. DJ/RUPTURE (Tigerbeat6, Us): tre turntables, en man. hårt, punkigt, rytmiskt - ragga/noise/break beats etc. EMMON: Emmon gör den mest positiva elektro-clash/body music - showen vi sett! Emmon är 1/4 av Paris men bättre själv. BJNielsen/HAZARD (Touch): vackra ambienta ljudvärldar med field recordings i basen. KILL (No): digimetal med medlemmar fr Jaga Jazzist och JR Ewing. + dj's & Fällt - installationer

Oh wacht, dat is volgende maand.
pi_17395327
Een redelijk nieuw (nederlands!) label is Ann Aimee. Check http://www.ann-aimee.net/ . Alles wat ze tot nu toe uitgebracht hebben vind ik erg goed. Ze hebben trouwens heel karakteristiek sleevework van Delta. Hou dit label in de gaten.

Wat plaatjes van de hoezen:

Ik vind het stoer.

[ Bericht 23% gewijzigd door zodiakk op 27-02-2004 19:03:09 ]
pi_17398978
En wat zie ik op boomkat.com:
Cim’s long-awaited collection of EP’s finally makes its appearance on the Ann Aimee label, bringing together 17 tracks taken from the “Service Pack” 12” on Delsin, the “Warm Data” EP on deFocus and a track lifted from the “Two You See” compilation – all lovingly re-mastered by Klakson’s Dexter. It’s always surprised us that Cim hasn’t had a larger following – his classic blend of IDM arrangements (a la Aphex at his warmest) fused with an obvious love for the sounds of Chicago and Detroit have always struck us as being not only infectiously memorable but also undeniably in posession of the funk. The fuss surrounding the release of the immense “Service Pack” 12” ensured countless re-presses and a good following, but this excellent compilation should ensure a new array of Cim devotees lining up to see what the man comes up with next. Recommended.
pi_17400000
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:47 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
En wat zie ik op boomkat.com:
Denk je dat ik alles van boomkat.com haal? Die CiM compilatie heb ik toevallig vanmiddag aangeschaft. Ik raad echter Alex Cortex met 'Inwards' meer aan dan die 4 jaar oude tracks van CiM.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:12:09 #97
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17402587
3 nieuwe albums binnen:

- Manhunt Soundtrack
- Xela - For Frosty Mornings And Summer Nights
- Corker / Conboy - In Light Of That Learnt Later, uitgebracht op Vertical Form, waar ook Einoma's Milli Tķnverka op uitgebracht is...goede tip was dat joehaan
Hier zal ik morgen nog wat over schrijven...ben nu te verrot ....

[ Bericht 10% gewijzigd door HAL9000S op 27-02-2004 23:17:54 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17402870
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 20:41 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Denk je dat ik alles van boomkat.com haal?
Zo bedoelde ik het niet hoor
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:51:22 #99
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17403137
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 16:15 schreef zodiakk het volgende:
Een redelijk nieuw (nederlands!) label is Ann Aimee. Check http://www.ann-aimee.net/ . Alles wat ze tot nu toe uitgebracht hebben vind ik erg goed. Ze hebben trouwens heel karakteristiek sleevework van Delta. Hou dit label in de gaten.

Ik vind het stoer.
Mooie site, mooie sleevework, goede artiesten en ik zie hier dat Alex Cortex er een album op uitgebracht heeft...Nederlands trots in opmars??
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 29 februari 2004 @ 15:26:02 #100
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17426915
Kom er net achter dat Ceephax Acid Crew (Andy Jenkins) het kleine broertje is van Tom Jenkins...muziek maken zit duidelijk in de familie daar...
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')