abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:42:54 #26
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16945680
eeeeeen de nieuwe proem is uit:

Proem - Socially Inept

Tracklisting:
01 I Don't Know How To Tell
02 Bites Their Tongue
03 Invisible For All
04 Little_A
05 Pinching Point
06 Place Gun To Head
07 When Frailty Fails
08 Out Of Phase
09 Da.vironment
10 Carpark Kitten
11 Deep Like Airline Failure
12 Sleep Is For Lunch
13 No Imback
14 Socially Inept

Schijnt niet echt super bijzonder te zijn, maar voor de echte merck liefhebber natuurlijk niet te versmaden

Verder ook nog de nieuwe ISAN

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_16947114
én de nieuwe Gridlock: Formless

(en zodiakk zal er wel weer geen reet aan vinden)

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 06-02-2004 16:33]

pi_16947347
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:25 schreef -Dalai- het volgende:

[afbeelding]

Ja, die 'Back To Basics' van Gimmik kon me ook niet echt boeien. Muziek voor weerloze mietjes.

even een quote over 'Formless'

"Admittedly, they havent moved on very much from their last and actually slightly better album 'Trace'..."

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 06-02-2004 16:36]

pi_16947405
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:32 schreef zodiakk het volgende:

Ja, die 'Back To Basics' van Gimmik kon me ook niet echt boeien. Muziek voor weerloze mietjes.

Nou kom me dan maar maar eens een goeie beurt geven fok!stier die je der bent.
pi_16947504
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:34 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Nou kom me dan maar maar eens een goeie beurt geven fok!stier die je der bent.

Je weet dat ik graag de liefde bedrijf op Squarepushers 'Steinbolt', he?
pi_16947765
Ok, omdat HAL9000S en -Dalai- weer hun posts moeten opleuken met stomme plaatjes, zal ik hier gewoon voor de lol het briljante sleevework van Autechre's Draft 7:30 plaatsen:

pi_16947865
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:33 schreef Weakling het volgende:

[..]

*Sluit aan in de rij*

me2
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_16948101
quote:

even een quote over 'Formless'

"Admittedly, they haven’t moved on very much from their last and actually slightly better album 'Trace'..."

Dit stond er ook in:
"Ironically titled, Formless is not as formless as some electronica can be. Instead, Gridlock empowers their music with musicality and skill, leaving most other laptop artists way behind. Describing their music is hard, but imagine ambient and dramatic chords over slow, distorted, cut up and tweaked beats, forming a fantastic listening experience. Sometimes they move into breakbeat territory, but variation is always good."

Heb deze schijf nog niet, maar wel eerder werk van gridlock (further oa.) en dit kicked de roest van de reten van meeste IDM-brilleneusjes!!
Absoluut unieke muziek met dampende en krakende klanksliereten door elkaar geweven. Ab-so-luut geen muziek voor mietjes of softies. Compromisloos!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:54:27 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16948161
quote:

[..]

Muziek voor weerloze mietjes.

Moet jij nodig zeggen met je headhuntaz....wigger muziek...

zo, nu ga ik lekker rustig lasagna eten onder het genot van m'n nieuwe fonica album

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16950430
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:53 schreef kamagurka het volgende:

Heb deze schijf nog niet, maar wel eerder werk van gridlock (further oa.) en dit kicked de roest van de reten van meeste IDM-brilleneusjes!!
Absoluut unieke muziek met dampende en krakende klanksliereten door elkaar geweven. Ab-so-luut geen muziek voor mietjes of softies. Compromisloos!

Juist verwoord kamagurka.

zodiakk is gewoon nog een beetje nat achter de muzikale oortjes, en dat nemen we hem helemaal niet kwalijk; we moeten allemaal onze obstinate fase een keertje door.

zodiakk.

pi_16952065
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:38 schreef HAL9000S het volgende:
pretentieuze kwijlende nerds...hebben jullie deze nou al gehoord...:
[..]

Ik ben echt verliefd geworden op dit album

spoiler:

op S.S. te krijgen bij user HAL9000S

vond et niet geweldig, misschien niet goed genoeg geluisterd : )

btw, wat vindt men van Intricate

^- "In Conclusion"
vind et een strak album eigenlijk : )

*en nou ik toch bezig ben, bit_meddler = ook koel, maar dit wisten jullie uiteraard al.

[Dit bericht is gewijzigd door joehaann op 06-02-2004 19:15]

pi_16952717
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:06 schreef joehaann het volgende:

btw, wat vindt men van Intricate

*en nou ik toch bezig ben, bit_meddler = ook koel, maar dit wisten jullie uiteraard al.

Ik ken ze allebei niet.

*zoekt*

vrijdag 6 februari 2004 @ 19:40:47 #38
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16952924
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:06 schreef joehaann het volgende:

[..]

vond et niet geweldig, misschien niet goed genoeg geluisterd : )

Industriele barbaar
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:44:12 #39
25947 flaphead
twisted shit.
pi_16958366
jullie gaan veels te snel met al die tips! het duurt al dagen voordat ik 1 album bij elkaar gekregen heb...
heb nu het album van Ulrich Schnauss compleet, dus ik ga ik eens ff luisteren. ben benieuwd.

[Dit bericht is gewijzigd door flaphead op 06-02-2004 22:51]

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_16961973
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:44 schreef flaphead het volgende:
jullie gaan veels te snel met al die tips! het duurt al dagen voordat ik 1 album bij elkaar gekregen heb...
heb nu het album van Ulrich Schnauss compleet, dus ik ga ik eens ff luisteren. ben benieuwd.
Wat mij persoonlijk betreft haalt A strangely isolated place het niet bij Far away trains passing by.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:17:49 #41
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16962217
Heb je de laatste City Centre Offices release; Donato Wharton - trabanten al gehoord? Schijnt ook erg leukt te zijn...dat album van Digitonal is trouwens en verdient een prijs voor originaliteit!! Een prachtige combinatie van klassiek gefuseerd met techniek wat een unieke sound als resultaat heeft... Dit album ga ik nog vaak beluisteren...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16962251
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:02 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Wat mij persoonlijk betreft haalt A strangely isolated place het niet bij Far away trains passing by.

Voor de volledigheid.

zaterdag 7 februari 2004 @ 01:35:45 #43
25947 flaphead
twisted shit.
pi_16962556
ik vond het wel een aardig album, lekker voor op de achtergrond, maar toch iets te zoetig/braaf naar mijn smaak. dat mag best iets experimenteler. de breakbeat combinaties met strings vind ik dan wel altijd weer mooi eigenlijk...
heb inmiddels 2 tracks van Abfahrt Hinwil en dat klinkt al veelbelovend.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_16963197
Ok, hieronder wat albums die ik zeer goed te pruimen vind. Niet allemaal even makkelijk, niet allemaal even IDM, maar absoluut de moeite waard.

Supercollider - Head On

Album uit 1999 alweer van Christian Vogel en Jamie Lidell. Wordt gebruikt gemaakt van MAX/MSP voor de sequencing. Freaky, funky en zijn tijd vooruit. Staat niet eens op discogs dus als je puntjes wil halen: bij deze.

Phoenecia - Brownout

quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:13 schreef zodiakk het volgende:
Phoenecia weet op dit album zeer treffend een paranoide, cinematische sfeer te scheppen. De esthetiek is ongemakkelijk en duister, maar boeit van de eerste tot de laatste seconde. Een zeer vaardig in elkaar gezet album, dat losjes leent van elektroritmes en deze centreert rond sinistere spanning. Een reis langs duistere, gietijzeren trappen, afdalend tot in de krochten van de elektronica waar alleen geestesverwanten zoals Richard Devine en Otto von Schirach zich bevinden. Het is niet bepaald vernieuwend, maar het duo hebben hun laptopjes goed onder de knie. 'Brownout' past in de traditie van IDM, maar heeft een griezelig pathos dat men niet vaak hoort.
Dynamo - Aussen Vor

Minimale release op het DIN-label van Monolake. Interessant minimale ritmes. Super.

Radioactive Man - Booby Trap

Ok, het is een spuuglelijke hoes, maar de helft van TLS, Keith Tenniswood, weet van een downtempo begin op te bouwen naar experimentele Drum 'n Bass. Veel bassen en veel geswing.

zaterdag 7 februari 2004 @ 02:38:59 #45
25947 flaphead
twisted shit.
pi_16963419
heb ooit the Lone Swordsmen zien optreden, redelijk statisch, de 'show' nu van Radioactive Man schijnt zeer smakelijk te zijn.
van je tips lijkt Phoenecia wel in mn hoekje te liggen, dus ik kan nog meer aan het werk.
en ja ik weet het, mijn posts voegen geen klap toe aan dit topic, maar ach, het houdt me wel aardig van de straat
pi_16967419
HAL: fuckoff, smaak! ; )
zoals ik al zei, ik heb er niet heel erg lang naar geluisterd.. meer zoiets als 'open winamp, open playlist abfahrt, en scroll er binnen een minuut doorheen', dus ik download em wel opnieuw en kijk wel

btw voor degenen die bit_meddler niet kennen: www.wddg.com/anamorph/

[Dit bericht is gewijzigd door joehaann op 07-02-2004 12:29]

zaterdag 7 februari 2004 @ 13:34:40 #47
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_16969119
Ik wilde alleen maar ff zeggen dat boards of canada tof is
my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
pi_16973115
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:17 schreef HAL9000S het volgende:
Heb je de laatste City Centre Offices release; Donato Wharton - trabanten al gehoord? Schijnt ook erg leukt te zijn...dat album van Digitonal is trouwens en verdient een prijs voor originaliteit!! Een prachtige combinatie van klassiek gefuseerd met techniek wat een unieke sound als resultaat heeft... Dit album ga ik nog vaak beluisteren...
Misschien gemist, maar volgens mij heeft niemand ' dat album' van digitonal nog genoemd/beschreven. (doe ff
" Een prachtige combinatie van klassiek gefuseerd met techniek wat een unieke sound als resultaat heeft"
Deze regel doet me denken aan Murcof - Martes, klassiek met minimale techno en andersom, zeker n aanrader. Ik ben niet echt een woordentovenaar dus hier de amg review:
Fernando Corona had a stated purpose for his debut album as Murcof: Take contemporary composition and introduce it to the world of minimalist Mexican techno. Originally released only in Mexico in late 2001, Martes didn't see broader distribution until the middle of 2002, when the Leaf label saw fit to reissue the record in North America and Europe. The album was quite a departure for Corona, already widely known in Mexico as Terrestre, whose decidedly funkier fusion of traditional norteño and electronica had already become a staple of Tijuana's Nortec Collective. Martes (Spanish for "Tuesday") is far afield of Terrestre's bootylicious grooves. In this much more intimate affair, Corona isolates the smallest elements of select classical works, such as a plucked string, one bow length across a cello, or a furious pound on a piano's keyboard, and integrates them with beats similar to those programmed by Morr Music or blip-hop artists. The result is a moody recontextualization of contemporary classical music, in which, though dismembered, the original pieces find new life and space to breathe while somehow maintaining their original mood. Bryan Carroll
  zondag 8 februari 2004 @ 05:05:22 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16991993
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:16 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Misschien gemist, maar volgens mij heeft niemand ' dat album' van digitonal nog genoemd/beschreven. (doe ff

niet zeiken, gewoon halen...dit is een prachtig album wat je echt niet mag missen...geloof me maar op m'n woord.
quote:
Deze regel doet me denken aan Murcof - Martes, klassiek met minimale techno en andersom, zeker n aanrader.
* S.S. aanzet...
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 8 februari 2004 @ 06:00:08 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16992168
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:25 schreef -Dalai- het volgende:

[afbeelding]

OMG Hoe gruwelijk, ziekelijk wreed is alleen de track Pallid al.... Formless is minimaal gelijkwaardig aan trace... Had ik al aangegeven hoe fucking briljant dit album eigenlijk wel niet is...??

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 08-02-2004 06:17]

Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')