abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20517727
abonneren op de boomkat, rushhour, vital weekly mailinglists helpt ook een boel. Maar de meeste vind ik op verschillende forums of surfen op allmusic.com en (heel) soms pitchforkmedia
pi_20523327
Wow, echt veel leuk spul in die top 50 chart bij Boomkat!
It's easier to get forgiveness than permission.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 14:14:18 #253
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20529815
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 14:33 schreef zodiakk het volgende:
En weer een andere tip:

[afbeelding]
Lucky&Easy - Talent Hoover

Een waanzinnige plaat die echt een verademing is in de kwakkelende electronicascene. Prachtige melodieen, volstrekt originele beats (met hier en daar wat elektrosprinkles) en hypnotiserende composities. Ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen gaan vinden!
Dat album had ik al een tijdje hoog op mijn wishlist staan...Ann Aimee koop ik blind tegenwoordig
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20532099
Team Shadetek's Burnerism heb ik nu opstaan. Erg lekker. Lijkt een beetje op een kruising tussen Jamie Lidell en Boards of Canada.
pi_20603112
Interessant:
Warp to Release DVD Collection
Richard D. James still fucking hot with tits
John Herman reports:
So it's finally happening-- some of the weirdest fucking music videos ever created are being released on DVD. Warp Records recently announced plans to showcase their past 15 years of beeps, bleeps, phases and beats on Warp Vision: The Videos 1989-2004. The collection includes 30 videos from the label's massive stable of groundbreaking artists-- everyone from Aphex Twin, Squarepusher and Autechre to Prefuse 73, Plaid, and, uh, I Smell Quality. Besides the terrifying-as-shit Aphex Twin videos directed by Chris Cunningham and the video for Autechre's "Gantz Graf", most of the included videos have never been released commercially. The collection hits stores (and nightmares) on September 21st. Videolist:

01 Sweet Exorcist: "Testone" (Martin Wallace & JarvisCocker/1990)
02 LFO: (LFO/1991)
03 Nightmares on Wax: "Aftermath" (Jarvis Cocker/1991)
04 Aphex Twin: "On" (Jarvis Cocker/1993)
05 I Smell Quality: (David Slade/1994)
06 LFO: "Tied Up" (David Slade/1994)
07 Sabres of Paradise: "Wilmot" (Douglas Hart/1994)
08 Seefeel: "Fracture" (Seefeel/1994)
09 Aphex Twin: "Donkey Rhubarb" (David Slade/1995)
10 Autechre: "Second Bad Vilbel" (Chris Cunningham/1995)
11 Aphex Twin: "Come To Daddy (Directors Cut)" (Chris Cunningham/1997)
12 Squarepusher: "Come on My Selector" (Chris Cunningham/1997)
13 Jimi Tenor: "Midsummers Night" (Tenor and Sàkà Kaukoranta/1998)
14 Aphex Twin: "Windowlicker (Directors cut)" (Chris Cunningham/1999)
15 Jimi Tenor: "Total Devastation" (Jimi tenor and Sàkà Kaukoranta/1999)
16 Broadcast: "Papercuts" (Barback/2000)
17 Jamie Lidell: "Daddys Car" (Frederic D/2000)
18 John Callaghan: "I'm Not Comfortable Inside My Mind" (John Callaghan/2000)
19 Antipop: "Perpendicular-Vector" (Caliber 16-Marcus Wambsganss/2001)
20 Plaid: "Eyen" (Jean Luc-Chansay/2001)
21 Antipop: "Ghostlawns" (Carlos Arias/2002)
22 Autechre: "Gantz Graf" (Alex Rutterford/2002)
23 Aphex Twin: "Nannou" (Laurent Briet/2003)
24 Chris Clark: "Gob Coitus" (Lynn Fox/2003)
25 LFO: "Freak (Directors Cut)" (Daniel Levi/2003)
26 Luke Vibert: "I Love Acid" (Delicious 9/2003)
27 Mira Calix: "Little Numba (CR vid)" (Sam Tootal/2003)
28 Plaid: "Itsu" (Pleix/2003)
29 Prefuse 73: "Half Of What (CR vid)" (2003)
30 Vasarelly: "tDR" (2003)

.: Warp: http://www.warprecords.com
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:01:00 #256
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20604641
Interessant vind ik zelfs een understatement. Deze DVD ga ik zekers laten overwaaien uit de UK!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:20:34 #257
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20607907
Ik denk dat de term 'must-have' in dit geval volledig gerechtvaardigd is...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20615313
Nog iets leuks, een bittorent van een rephlex records mix op een radiostation, met een erg grappige intro. En ook nog bestwel leuke muziek (nog zo'n understatement

http://66.90.75.92/suprnova//torrents/2149/Rephlex%20Records%20-%20One%20World%2001-03-02-mp3.torrent (ik weet niet meer hoe ik link moet maken [url] en html werkt iig niet)

Die DVD zou wel een must-have zijn, als ik niet al 5 van die clips op DVD had en nog eens een stuk of 6 al op m'n harddisk. Dus bij mij zal het zeker afhankelijk van de prijs zijn, en ik gok dat 't geen budgetdvd zal worden...

Nog iets: Zit nu bij de 2de track van die mix, en ik moet nu eigenlijk al weten hoe die heet, omdat ie zo vet is, dus trainspotters leef je uit. De eerste track ken ik wel alleen ik kom ff niet op de naam..

[ Bericht 5% gewijzigd door Born_2B_Scorned op 14-07-2004 11:58:46 ]
  woensdag 14 juli 2004 @ 14:26:25 #259
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20619116
De Cunninghams heb ik ook al wel op DVD en clips zoals On en Donkey Rhubarb als filmpje op mijn PC, maar daarvan is de kwaliteit nou niet je dat ... blijven er zo'n 25 nummers over waarvan ik toch ... ff tellen 1, 2, 3 ... zeker wel 10 interessant vind om te hebben. Da's voor mij voldoende om 'm aan te schaffen ... meten is weten ... of zo ... weet ik veel
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_20729633
Fire up soulseek people, Amon Tobin's solid steel is uit, een vette mix van idm & breakbeat!
  maandag 19 juli 2004 @ 21:21:09 #261
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20730500
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:41 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Fire up soulseek people, Amon Tobin's solid steel is uit, een vette mix van idm & breakbeat!
Oh ja, die moet ik nog checken!
Dat album zwerft nu al bijna twee dagen naamloos door m'n hoofd.

Dank, .
...dass wir fliegen.
pi_20836170
Misschien geen IDM, maar de nieuwste release op het Berlijnse UnGleich heeft mij aangenaam verrast met een zeer dansbare dubbelaar van Di_Indicator. Je zou kunnen zeggen dat het IDM in de oorspronkelijke zin van het woord is. Natuurlijk weer melancholieke melodielijnen en hier en daar wat synthpopinvloeden ondersteund door zeer stuwende ritmes die heen en weer slingeren tussen electro, techno, tech-house en alles wat daar tussen zit. Ja, het is een niche en gemakshalve noem ik het maar synth-techno.

[ Bericht 8% gewijzigd door zodiakk op 24-07-2004 23:14:43 ]
pi_20836363
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:41 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Die mix-cd is echt geweldig trouwens. Door hem (en onder andere Chris Clark) heb ik nog het vertrouwen dat elektronische optredens nog echt spannend en dansbaar kunnen zijn zonder in allerlei trendgevoelige eclecticisme-cliches te vervallen.
  zondag 25 juli 2004 @ 01:14:40 #264
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20838568
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 23:05 schreef zodiakk het volgende:
Die mix-cd is echt geweldig trouwens. Door hem (en onder andere Chris Clark) heb ik nog het vertrouwen dat elektronische optredens nog echt spannend en dansbaar kunnen zijn zonder in allerlei trendgevoelige eclecticisme-cliches te vervallen.
Ik krijg bij steeds meer "IDM" artiesten het idee dat ze juist te krampachtig bezig zijn om de cliches te omzeilen en te geforceerd proberen anders te zijn dan anderen. Het lijkt nogal eens te verzanden in "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".

Moeilijke muziek is soms razend interessant, maar is in mijn ogen niet per definitie de insteek die een "IDM" artiest moet hanteren. Ik vind het juist vaak knapper als een nummer simpel in het gehoor klinkt, maar toch vernuftig in elkaar steekt.

Jammergenoeg hoor ik steeds vaker "IDM" die meer lijkt op een bewijs van technische vaardigheid in ProTools. De factor "muziek" lijkt op de tweede plaats te komen. Daarom word ik ook blij als ik bijvoorbeeld de laatste twee Chris Clark releases hoor die op eerste oor eenvoudig lijken, het bij nadere beluistering toch niet blijken te zijn, maar wel een enorm sterke sfeer en gevoel uitstralen.

De krenten in de pap worden steeds schaarser, de pap wordt steeds meer aangelengt met water, maar ik vrees dat het zo met elke muziekstroming uit het verleden, heden en toekomst gaat.
pi_20838959
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:14 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik krijg bij steeds meer "IDM" artiesten het idee dat ze juist te krampachtig bezig zijn om de cliches te omzeilen en te geforceerd proberen anders te zijn dan anderen. Het lijkt nogal eens te verzanden in "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan".

Moeilijke muziek is soms razend interessant, maar is in mijn ogen niet per definitie de insteek die een "IDM" artiest moet hanteren. Ik vind het juist vaak knapper als een nummer simpel in het gehoor klinkt, maar toch vernuftig in elkaar steekt.

Jammergenoeg hoor ik steeds vaker "IDM" die meer lijkt op een bewijs van technische vaardigheid in ProTools. De factor "muziek" lijkt op de tweede plaats te komen. Daarom word ik ook blij als ik bijvoorbeeld de laatste twee Chris Clark releases hoor die op eerste oor eenvoudig lijken, het bij nadere beluistering toch niet blijken te zijn, maar wel een enorm sterke sfeer en gevoel uitstralen.

De krenten in de pap worden steeds schaarser, de pap wordt steeds meer aangelengt met water, maar ik vrees dat het zo met elke muziekstroming uit het verleden, heden en toekomst gaat.
Dat klopt, daarom sprak ik eerder hier op het forum al over de 'kwakkelende electronicascene'. Tegenwoordig gebeuren er nog maar sporadisch echt leuke goede dingen waarvan je denkt 'dit is de shit'. Gelukkig komt er in september een album uit op Clone van 'Der Zyklus' (een pseudoniem van Dopplereffekt) die echt weer eens iets fris brengt.

Ik vind het niet zo erg dat er veel electronica uitkomt die niet echt beklijft, het maakt de bijzondere releases des te beter. En sinds het laatste jaar luister ik ook veel meer dingen die andere andere kanten uitgaan en zo hoort het ook, denk ik. Je moet ze alleen weer gaan zoeken, net zoals 'vroeger'.
pi_20868822
quote:
Dat klopt, daarom sprak ik eerder hier op het forum al over de 'kwakkelende electronicascene'.
Jup, maar... wie wil er bij wijze van spreke nou 5 BoC albums? Ik vond de 2de al tegenvallen omdat het meer van hetzelfde was. En het is denk ik onmogelijk om binnen een genre meer 10 jaar lang baanbrekende albums uitgebracht zien worden. IDM heeft dan misschien nog een wat langere levensloop omdat het geen echt genre is

De laatste tijd geniet ik toch wel van adam johnson's chigliak, I:gor's barwy kolorow (hardcore IDM ala AFX's industriele stijl), bochum welt's module 2, RZA - Ghost dog OST, ik heb plastikman herontdekt met z'n artifakts waarop bepaalde nummers me meer bevallen dan consumed eigenlijk. Dan heb ik ook eindelijk een paar nummers van force + form van surgeon kunnen downloaden, techno-ambient best lekker. Nu snap ik tenminste een beetje waarom hij vergeleken wordt met AFX. En ook nog eens oude mixen van Rephlex, FSOL kunnen downloaden. Daarnaast ben ik meer naar 'vocale' muziek gaan luisteren, en ook rap!
Trouwens, squarepusher is ook fantastisch bezig de laatste tijd:
Venus 17 + acid mix, abacus 2, squarewindow, tetra-sync, steinbolt draai ik al enkele weken grijs.

Dus dan kom ik tot dezelfde conclusie als zodiakk, ik vermaak me wel
Maar tis ook wel te zien aan het aantal posts de laatste tijd in dit topic, dat het wat minder is gesteld met de classic IDM sound. Gelukkig komen er wel een aantal erg leuke releases aan, Dabrye 2/3, plaid's 5.1 DVD en uhhh, nou ja die 2 dan...
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:30:29 #267
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20911472
quote:
Op maandag 26 juli 2004 15:36 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Dus dan kom ik tot dezelfde conclusie als zodiakk, ik vermaak me wel
Oh ja, ik vermaak me ook zeker wel muzikaal gezien. Al is het maar omdat ik ook niet puur en alleen IDM liefhebber ben, maar ook veel andere muziek kan waarderen. Hoewel ik wel moet zeggen dat mijn muzieksmaak vaak in de wat experimentelere hoek zit. Beetje EBM, beetje pop, beetje plunderphonics, beetje industrial, beetje ambient etc en ik kom mijn dag wel door...
quote:
Daarnaast ben ik meer naar 'vocale' muziek gaan luisteren, en ook rap!
Grappig. Ik ben jaren terug uit die hoek via via richting IDM opgeschoven. Luisterde "vroeger" bijna alleen maar naar Public Enemy, De La Soul, NWA, Erc B & Rakim etc. Zelfs nog aan breakdancen gedaan (ssstt, niet doorvertellen). Raakte op een gegeven moment uitgekeken op de patserige stoerdoenerij van veel rappers en ben daardoor naar iets nieuws op zoek gegaan.
quote:
Maar tis ook wel te zien aan het aantal posts de laatste tijd in dit topic, dat het wat minder is gesteld met de classic IDM sound.
Misschien ook omdat IDM dusdanig vermengd is geraakt met vele andere stromingen dat er niet echt sprake meer is van één IDM gevoel en er daardoor nogal wat mensen afhaken hier. De term IDM is sowieso nooit echt bijster goed geweest, maar ja, bij gebrek aan beter ...
quote:
Gelukkig komen er wel een aantal erg leuke releases aan, Dabrye 2/3, plaid's 5.1 DVD en uhhh, nou ja die 2 dan...
Ai, je maakt de malaise wel pijnlijk duidelijk zo ...
quote:
wie wil er bij wijze van spreke nou 5 BoC albums?
Ik ik ik ik !
pi_20937597
Venetian snares tour dates sept/oct 2004
September
++TUESDAY 21ST NETHERLANDS / Rotterdam
++WEDNESDAY 22ND NETHERLANDS /Utrecht

Dat wordt een chaotisch avondje, .

zodiakk, kan ik uit een van je posts afleiden dat je het nieuwe project van Dopplereffekt al hebt weten te beluisteren; in welk opzicht is het verfrissend? Het door mij vandaag aangeschafte 'Linear accelerator' is eveneens zo'n typische bezinkplaat - totaal ontdaan van alle aardse herkenning... gaat Der Zyklus verder op die lijn?
Is it washable?
pi_20939344
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 18:54 schreef Uncle_Sam het volgende:
September
++TUESDAY 21ST NETHERLANDS / Rotterdam

Dat wordt een chaotisch avondje, .

zodiakk, kan ik uit een van je posts afleiden dat je het nieuwe project van Dopplereffekt al hebt weten te beluisteren; in welk opzicht is het verfrissend? Het door mij vandaag aangeschafte 'Linear accelerator' is eveneens zo'n typische bezinkplaat - totaal ontdaan van alle aardse herkenning... gaat Der Zyklus verder op die lijn?
Nouja, ik heb de teaser beluisterd (Biometric ID). Het is anders dan het laatste van Dopplereffekt (die qua sfeer een onovertroffen meesterwerk blijft), maar wel herkenbaar. Als je een beetje zijn projecten kent dan leer je naast een hoop goede muziek ook 's mans muzikale instelling kennen. Zo ook met Der Zyklus. De b-kant is een atmosferisch stuk, die qua klankkleur wat zuiverder is dan zijn eerdere dingen. De a-kant is een track met een stuiterend ritme en wat speciale effecten. Hier en daar een vocaalsample in dienst van de sfeer en je hebt weer een beklemmende muziekreis voor je. Ik vind het verfrissend hoe iemand toch zichzelf weer weet te vernieuwen zonder alles overboord te gooien.

[ Bericht 3% gewijzigd door zodiakk op 29-07-2004 20:33:43 ]
pi_20939684
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:24 schreef zodiakk het volgende:

[..]
je hebt weer een beklemmende muziekreis voor je.
Af en toen waan je jezelf als luisteraar echt in de rol van BDSM'er binnen dit genre, .
quote:
Ik vind het verfrissend hoe iemand toch zichzelf weer weet te vernieuwen zonder alles overboord te gooien.
Iets waar de vele pretentieuze miskleunen, die als paddenstoelen uit de grond schieten, echter niet in weten te slagen en zodoende dan ook vervallen in oeverloos muzikaal gezwam.

Nou ja, ik wacht rustig af tot het najaar nadert, ben erg benieuwd. .

(overigens begint Confield mij steeds meer te bekoren, godverdegodver.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Uncle_Sam op 29-07-2004 20:42:14 (Ae.) ]
Is it washable?
pi_20966562
Oe, lang niet geweest hier weer.. iemand bekend met het werk van Datach'i? "Mmale and Ffemale" vind ik best eh, briljant eigenlijk : )

Ik durf geen echte vergelijking te maken, maar het komt dicht in de buurt bij vsnares.. en dan toch iets van winter in the belly of huge chrome cylinder-ish.

verder wil ik ook even kijken wat men denkt van Eight Frozen Modules - The Abduction of Barry, ook elders omschreven als 'gabber-infused idm'.

nieuw luistervoer; daedelus - a gent agent, t. shadetek - burnerism, stendec - a study of and, holkham - komatta saru, proem - songs for the city bus (grappig dat je die kerel tegen kan komen op zowel slsk als n5md fora) en murcof's "utopia".
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:09:06 #272
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20966675
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 18:54 schreef Uncle_Sam het volgende:
September
( )
...dass wir fliegen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:15:36 #273
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20966820
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:04 schreef joehaann het volgende:
Oe, lang niet geweest hier weer.. iemand bekend met het werk van Datach'i? "Mmale and Ffemale" vind ik best eh, briljant eigenlijk : )

Ik durf geen echte vergelijking te maken, maar het komt dicht in de buurt bij vsnares.. en dan toch iets van winter in the belly of huge chrome cylinder-ish.
Is een mooi plaatje, ja.
En/Maar de vergelijking met VS is bijna onvermijdelijk.

En/Maar... daar zit ik nog een beetje mee.
Hmz...Zullen we het positief benaderen?

Oké! En it is! .

[ Bericht 0% gewijzigd door De-oneven-2 op 31-07-2004 00:25:30 ]
...dass wir fliegen.
pi_20966941
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:04 schreef joehaann het volgende:
stendec - a study of and,
holkham - komatta saru,
Ik ken dat Expanding-label eigenlijk niet. Ik lees leuke dingen over deze releases. Ik ga ze toch maar eens opsnorren .
quote:
proem - songs for the city bus
Is dit een EP?
pi_20974861
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik ken dat Expanding-label eigenlijk niet. Ik lees leuke dingen over deze releases. Ik ga ze toch maar eens opsnorren .
[..]

Is dit een EP?
http://www.discogs.com/release/171534 -> EP ja

nog 2 mooie van 't Expanding label vind ik Maps & Diagrams - Polytuft-Tech
( http://www.discogs.com/release/166978 ), en Cathode - Special Measures ( http://www.discogs.com/release/165106 ), misschien wil je deze ook wel even beluisteren ; )

btw die vergelijking is eigenlijk niet helemaal eerlijk idd, datach'i heeft toch echt z'n eigen gedistingeerde stijl vind ik.

over die vsnares tour; vorige keer had ik die vsnares tour gemist, dus i'm there : ) (als financieen en tijd meezitten)

[ Bericht 11% gewijzigd door joehaann op 31-07-2004 15:14:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')