abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17219441
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ben jij dan God of Zijn Boodschapper. God is een hersenspinsel en Zijn Boodschapper is allang dood.

Bij "wijze van" dombo. Ik moest het toch uitleggen aan mensen die daar niet in geloven. Nou dan is het simpel om jouw als persoon als voorbeeld te gebruiken. Respecteer ik eens dat jij een atheist bent, is het nog niet goed.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2004 @ 12:29:12 #202
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17219464
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:19 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Kun je eindelijk de Soenitische web-bron geven, waarin staat dat de Qur'an multi-interpretabel is?

P.S. Je zit nu al de hele tijd de Qur'an te beledigen, door te doen alsof de verzen allemaal vrijblijvend zijn!

Die heb ik je nooit beloofd. Ik ken wel moslims die niet zo vroom zijn hoor. Net als christenen die wel eens vloeken.
pi_17219498
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:27 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

maar land staat wel in dat vers ? of moet ik dan ook weer de uitgebreide versie kennen ?

wanneer post je de vertaling van het originele vers nou even. dat kan mogelijk een hoop misverstanden teniet doen

Nee, er staan geen landen in dat vers. (zou ik erg gek zijn nietwaar, alsof duizenden jaren geleden Irak, Irak heette etc. ) Het gaat hier ook niet om de landen zelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17219507
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sommige zaken zijn gewoon voor één interpretatie vatbaar.

Anderen zijn weer wél op meerdere manieren te interpreteren. Wie ben jij om te denken dat jouw interpretatie de enige is?
quote:
Als ik zou zeggen "als ik jou tegen kom sla ik je voorrot". Voor hoeveel interpretaties is dat vatbaar?
Als ik zeg dat ik een genie ben, is dit wél op meerdere manieren te interpreteren. Misschien niet voor jou, maar het is toch echt zo.
  maandag 16 februari 2004 @ 12:31:01 #205
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17219511
quote:
Op maandag 16 februari 2004 11:53 schreef QED_guy het volgende:
Ik wil graag aan Mutant01 vragen te reageren op de post van the.moderator (16/2/2004, 10:50), waarin hij een bron aanhaald over aspecten van het leven van de profeet Mohammed die ik nog niet eerder was tegengekomen, maar niet minder interessant vindt.
Vraag ben jij een moslim. Geloof jij dat Mohammed een boodschapper van God was. Waarom noem jij Mohammed dan een profeet ?

Of bedoel je gewoon godsdienststichter Mohammed.
Geloof je wel dat Mo. een profeet was heb ik niets gezegd.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 16 februari 2004 @ 12:32:20 #206
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17219551
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Een verzameling achterlijke dooddoeners. Waarom zou ik bijvoorbeeld de islam niet mogen haten.
En het komt jou toevallig goed uit dat jij het fascisme zo extremistisch vind. Nou goed.

Je mag best een hekel hebben aan de Islam. Ik hou niet van haten, maar als jij dat wil: ga je gang. Maar gun een ander dan ook dezelfde vrijheden die jezelf graag wil hebben. Jouw vrijheid van meningsuiting houdt op waar je anderen die vrijheid ontneemt.
  maandag 16 februari 2004 @ 12:35:40 #207
60090 Akkersloot
pi_17219639
quote:
Op maandag 16 februari 2004 11:54 schreef Viola_Holt het volgende:
je moet dus oorlog tegen God en zijn boodschappers voeren en wanorde in het land scheppen om gedood te kunnen worden door een moslim.

Oorlog tegen een God voeren waarin je niet gelooft kan niet, je kunt hoogstens oorlog voeren tegen aanhangers van een religie. En om welk land gaat het eigenlijk ?

Dat "en wanorde in het land scheppen" staat gewoon voor "en verderf brengen in het land". Als tegenstander breng je geen verderf of wanorde in het land. Dat je als niet-moslim "verderf" of "wanorde" brengt is namelijk een hersenspinsel/propaganda van de godsdienststichter Mohammed.
"Verderf brengen in het land" slaat niet op politieke wanorde of iets dergelijks. Het slaat op aardbevingen, epidemien, overstromingen, plagen, economische tegenspoed (vergelijk Mein Kampf van de "profeet" A. H.)

"Ongelovigen brengen verderf" houdt Mein Koran vers 5:33 immers ook in. Laat Mutant01 daar ook maar eens op reageren.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 16 februari 2004 @ 12:35:53 #208
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17219645
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sommige zaken zijn gewoon voor één interpretatie vatbaar. Ken jij dat begrip. Voor één interpretatie vatbaar.
Als ik zou zeggen "als ik jou tegen kom sla ik je voorrot". Voor hoeveel interpretaties is dat vatbaar?

Alleen al het feit dat mensen het niet eens kunnen worden over de betekenis van een tekst betekent per definitie al dat het op meer dan 1 manier is te interpreteren.
  maandag 16 februari 2004 @ 12:36:11 #209
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17219654
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

Niet expliciet nee, maar het woordje "verderf" zegt wel erg veel he, het lijkt erop alsof ik elk woordje aan jouw moet uitleggen.

Als ik in het land verderf breng, dan vermoord ik dus mensen?! Dat staat er niet expliciet, maar zeker ook niet impliciet. Het brengen van verderf (in een land) is volgens de Islam het heffen van rente op geld en het niet betalen van de 2,5% zakat. En het allerergste is de vernietiging van heiligdommen zoals moskee-en.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 16 februari 2004 @ 12:38:37 #210
60090 Akkersloot
pi_17219711
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
Dat staat er wel, aangezien dit een verkort vers is en er een aantal woorden missen. O.a. Saoedie-Arabie.
Bestond dat al in 630 A.D.

En Aboe Jahjah wil één pan-arabisch land. In 630 AD waren er nog geen arabieren buiten het arabisch schiereiland. De arabieren hebben behalve de islam immers ook vooral zich zelf verspreid. Tot in Marokko toe.

pi_17219718
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, er staan geen landen in dat vers. (zou ik erg gek zijn nietwaar, alsof duizenden jaren geleden Irak, Irak heette etc. ) Het gaat hier ook niet om de landen zelf.

en de volledige tekst ?
fokschaap
pi_17219848
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:36 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Als ik in het land verderf breng, dan vermoord ik dus mensen?! Dat staat er niet expliciet, maar zeker ook niet impliciet. Het brengen van verderf (in een land) is volgens de Islam het heffen van rente op geld en het niet betalen van de 2,5% zakat. En het allerergste is de vernietiging van heiligdommen zoals moskee-en.

Pardon? Als niet-moslim wordt je helemaal niet verplicht om de zakat te betalen of iets anders. 5:33 is een vers binnen een heel boek waar verscheidene aspecten uitgelegd staan. Een voorbeeld is dat mensen die jouw geloof niet bestrijden, maar er zelf niet in geloven, met rust gelaten moet worden. Ik verwoord het hier alleen wat simpeler. Versen kan je niet zomaar uit elkaar halen. Als een "ongelovige" jouw geloof niets aandoet, doe jij diegene ook niets aan. Maakt niet uit waar deze persoon zich bevind.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17219901
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bestond dat al in 630 A.D.

En Aboe Jahjah wil één pan-arabisch land. In 630 AD waren er nog geen arabieren buiten het arabisch schiereiland. De arabieren hebben behalve de islam immers ook vooral zich zelf verspreid. Tot in Marokko toe.

Nee, maar als je mijn reactie op Viola had gelezen, wist je wat ik bedoelde. Aangezien ik precies hetzelfde aanhaalde wat jij aanhaalde, ze heette toen natuurlijk anders. Het gaat hier dan ook niet specifiek om landen, maar om symbolen binnen deze landen. Wat heeft Abou Jajah hier mee te maken? Overigens hadden de Moren volgens mij zelfs Zuid-Frankrijk bereikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17219964
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar als je mijn reactie op Viola had gelezen, wist je wat ik bedoelde. Aangezien ik precies hetzelfde aanhaalde wat jij aanhaalde, ze heette toen natuurlijk anders. Het gaat hier dan ook niet specifiek om landen, maar om symbolen binnen deze landen. Wat heeft Abou Jajah hier mee te maken? Overigens hadden de Moren volgens mij zelfs Zuid-Frankrijk bereikt.

staat er in de koran eigenlijk iets over het gevleugelde paard waarmee Mohammed naar het huidige Jeruzalem vloog ?

En kun je eens wat meer vertellen over de Jinns ? Waar kunnen we ze bv. vinden ?

fokschaap
  maandag 16 februari 2004 @ 12:48:30 #215
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17219968
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:29 schreef Leonardo1504 het volgende:

Die heb ik je nooit beloofd. Ik ken wel moslims die niet zo vroom zijn hoor. Net als christenen die wel eens vloeken.

Het lijkt mij nogal essentieel of de tekst van de Qur'an voor meerderlei uitleg vatbaar is. De Qur'an laat daar zelf echter geen twijfel over bestaan en daarom is het nogal "idioot" om te doen alsof moslims de Qur'an privé mogen interpreteren. Ik zou hem eens lezen als ik jou was. Hang hem bijvoorbeeld in de wc.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 16 februari 2004 @ 12:49:56 #216
60090 Akkersloot
pi_17219997
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat om symbolen van God en zijn boodschappers. Daar kan je weldegelijk een oorlog tegen voeren: Mekka, Medina, andere heilige steden, de Koran, Moskee'en etc etc.
Zoals het feit dat sommige mensen weigeren die pedofiel een profeet te noemen en de islam gewoon zien als een politieke ideologie ?
  maandag 16 februari 2004 @ 12:53:09 #217
60090 Akkersloot
pi_17220064
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:08 schreef Leonardo1504 het volgende:
the.moderator en Akkersloot: jullie suggereren dat iedere moslim jullie interpretatie van de Koran aanhangt
Dat doen wij niet. En daar ben ik duidelijk in geweest. Ik heb namelijk gezegt als een moslim die interpretatie niet aanhangt moet hij de koran ook niet goddelijk noeme". Verder heeft the.moderator gezegd dat gematigde moslims eens hun ogen moeten openen.
  maandag 16 februari 2004 @ 12:54:38 #218
60090 Akkersloot
pi_17220105
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:14 schreef the.moderator het volgende:
[tegen Mutant01]
Het is maar goed dat de Qur'an het je toestaat om te liegen tegen ongelovigen.
Juist.
pi_17220165
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat doen wij niet. En daar ben ik duidelijk in geweest. Ik heb namelijk gezegt als een moslim die interpretatie niet aanhangt moet hij de koran ook niet goddelijk noeme". Verder heeft the.moderator gezegd dat gematigde moslims eens hun ogen moeten openen.

Ze moeten hun ogen openen voor wat? Zij lezen immers zelf de Koran en ze zijn het er mee eens, en ze geloven er in. Net zoals jij het er NIET mee eens bent en het dus afwijst. Het is niet aan MIJ om jouw daarop te beoordelen. In feite ben jij het tegenpool van elke moslim, moslims vinden namelijk dat JIJ je ogen eens moet openen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 februari 2004 @ 12:59:14 #220
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17220221
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:48 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Het lijkt mij nogal essentieel of de tekst van de Qur'an voor meerderlei uitleg vatbaar is. De Qur'an laat daar zelf echter geen twijfel over bestaan en daarom is het nogal "idioot" om te doen alsof moslims de Qur'an privé mogen interpreteren. Ik zou hem eens lezen als ik jou was. Hang hem bijvoorbeeld in de wc.

Alleen al het feit dat mensen het niet eens kunnen worden over bepaalde teksten betekent al per definitie dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn. Moslims onderling kunnen het al niet eens worden over de hoofddoek. Jullie zelf debatteren er zelfs al over hoe het woordje "land" uit het vers van Akkersloot moet worden begrepen. Als jullie zelf al moeten discussieren het het woord "land" begrepen moet worden, dan ben je toch echt aan het interpreteren.
  maandag 16 februari 2004 @ 13:00:08 #221
60090 Akkersloot
pi_17220238
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:32 schreef Leonardo1504 het volgende:
Je mag best een hekel hebben aan de Islam. Ik hou niet van haten, maar als jij dat wil: ga je gang. Maar gun een ander dan ook dezelfde vrijheden die jezelf graag wil hebben. Jouw vrijheid van meningsuiting houdt op waar je anderen die vrijheid ontneemt.
De vrijheid om "ongelovigen" te haten heb je al als je dat boek van die temporaal kwab epilepsie patient als goddelijk beschouwt..
  maandag 16 februari 2004 @ 13:01:55 #222
60090 Akkersloot
pi_17220275
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:35 schreef Leonardo1504 het volgende:
Alleen al het feit dat mensen het niet eens kunnen worden over de betekenis van een tekst betekent per definitie al dat het op meer dan 1 manier is te interpreteren.
Iemand kan ook gewoon liegen. Of totaal gehersenspoeld zijn. Ik kan ook zeggen dat ik met "als ik je tegen kom sla ik je voorrot" ik alleen maar het beste met je voor hebt.
  maandag 16 februari 2004 @ 13:01:58 #223
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17220278
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De vrijheid om "ongelovigen" te haten heb je al als je dat boek van die temporaal kwab epilepsie patient als goddelijk beschouwt..

Dat zijn jouw woorden. Ik heb moslimvrienden die mij als "ongelovige" echt niet haten. En al zou het zo zijn: so what?
pi_17220281
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:48 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

staat er in de koran eigenlijk iets over het gevleugelde paard waarmee Mohammed naar het huidige Jeruzalem vloog ?

En kun je eens wat meer vertellen over de Jinns ? Waar kunnen we ze bv. vinden ?

fokschaap
pi_17220329
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')