quote:Niet uit de context plaatsen. Jij maakt er zo'n probleem van dat ik bij je vraag waarom in mein koran met "wij doen" en "wij hebben" gesproken wordt even vermeld heb dat dat "wij" ook kan slaan op het feit dat Allah zwanger was. Dat je daar zo geirriteerd op reageert door te zeggen dat ik maar onder ONZ moet posten.
Op woensdag 11 februari 2004 20:15 schreef Kluupkluup het volgende:
Waarom doe je nou zo raar? Als je niet normaal kunt discussiëren over zulke onderwerpen met je er geen topic over openen. De enige die hier weinig intellectueel onderbouwd blijkt te zijn ben jij.
Bovendien was er ook een koran vers dat Allah drie dochters had. Dus moest tie toch ook keer zwanger zijn. (Later had de "profeet" Mohammed die "openbaring" weer ingetrokken).
JOUW WOORDEN
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 11 februari 2004 20:05 schreef Schorpioen het volgende:
Gebruik de search...
[Centraal] God, Allah, bijbel, koran, etc. Deel 11
Tig topics over elke keer hetzelfde...
--------------------------------------------------------------------------------
waarom blijft deze wel open ?
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:58 schreef Oversight het volgende:
SCHORPIOEN !!!!JOUW WOORDEN
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:05 schreef Schorpioen het volgende:
Gebruik de search...
[Centraal] God, Allah, bijbel, koran, etc. Deel 11Tig topics over elke keer hetzelfde...
waarom blijft deze wel open ?
we hebben trouwens in jouw opdracht het centrale topic volgepost hoor...
ik hoop dat dat je bedoeling was....
quote:Dat er een God is, ben ik het al niet mee eens. Laat staan dan het kinderen heeft en 'het' zwanger is. Hoe kom je erbij? (bron? --> normale vraag)
Op woensdag 11 februari 2004 20:55 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Niet uit de context plaatsen. Jij maakt er zo'n probleem van dat ik bij je vraag waarom in mein koran met "wij doen" en "wij hebben" gesproken wordt even vermeld heb dat dat "wij" ook kan slaan op het feit dat Allah zwanger was. Dat je daar zo geirriteerd op reageert door te zeggen dat ik maar onder ONZ moet posten.
Bovendien was er ook een koran vers dat Allah drie dochters had. Dus moest tie toch ook keer zwanger zijn. (Later had de "profeet" Mohammed die "openbaring" weer ingetrokken).
En anti-islamiet had ik meer bedoeld als:
Er staat anti-islam boven je avatar. Dan maak ik daar van anti-islamiet van omdat ik een een persoon bedoel, jou dus. Ik bedoelde anti-islamiet dus als iemand die tegen (anti) islam is.
Dus eigenlijk ook anti-islamiet, wil niet zeggen dat je hem/haar als persoon niet mag, maar dat je het islamiet-zijn van hem of haar afkeurd.
quote:Dat doet er helemaal niet aan toe. De koran is namelijk een verhaaltje. Zou niet weten wat dat met God te maken zou hebben.
Op woensdag 11 februari 2004 21:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Dat er een God is, ben ik het al niet mee eens. Laat staan dan het kinderen heeft en 'het' zwanger is. Hoe kom je erbij? (bron? --> normale vraag)
quote:Nee er staat "anti-islam is geen fascisme". Er was een user die als ondertitel had "anti-islam is fascisme". En heb daar op gereageerd. (Wat mij wel een ban van 2 weken opleverde
En anti-islamiet had ik meer bedoeld als:
Er staat anti-islam boven je avatar.
quote:Wat een gelul. Onder anti-islamiet wordt gewoon verstaan "iemand die tegen islamieten is".
Dan maak ik daar van anti-islamiet van omdat ik een een persoon bedoel, jou dus. Ik bedoelde anti-islamiet dus als iemand die tegen (anti) islam is.
Dus eigenlijk ook anti-islamiet, wil niet zeggen dat je hem/haar als persoon niet mag, maar dat je het islamiet-zijn van hem of haar afkeurd.
quote:Exact als in het Christendom dus
Op woensdag 11 februari 2004 14:43 schreef There_is_only_One het volgende:[..]
Weet je, echt, de islam is anders dan het christendom. Zulke grote verschillen zijn er niet. Er zijn twee stromingen in de Islam: Soennie en de Si'a (sjieten). Maar zelfs deze twee stromingen gebruiken dezelfde bronnen, ze zijn het alleen niet eens over wie de opvolger had moeten zijn na de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Ik, als marokkaan, ga vaak genoeg naar een turkse moskee, geen probleem. Onze manieren van het aanbidden van God, en de bronnen zijn hetzelfde, zelfs als je kijkt naar de chinezen in Xingjang. De reden waarom een moskee marokkaans/surinaams/turks/.. wordt genoemd heeft te maken met dat je in de eigen taal ook de preken kunt verstaan. We spreken zeker niet met één stem, want iedereen heeft wel een eigen mening, maar we beleiden wel allemaal (de moslims) dezelfde Godsdienst.
quote:Dan wil ik wel eens weten hoe jij iemand noemt die 'Anti-Islam' is
Op woensdag 11 februari 2004 21:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat doet er helemaal niet aan toe. De koran is namelijk een verhaaltje. Zou niet weten wat dat met God te maken zou hebben.
[..]Nee er staat "anti-islam is geen fascisme". Er was een user die als ondertitel had "anti-islam is fascisme". En heb daar op gereageerd. (Wat mij wel een ban van 2 weken opleverde
)
[..]Wat een gelul. Onder anti-islamiet wordt gewoon verstaan "iemand die tegen islamieten is".
Ik had er niet eens gedacht dat het ook iets kon zijn als wat jij zegt.
quote:Eerste stap. Wat is islam: Een politieke stroming ontworpen door Mohammed bin Abdoellah, zich profeet noemende. Die schreef in zijn boek de koran dat iedereen, gelovigen en niet-gelovigen, zich moet onderwerpen aan zijn hersenspinsels. Zo brengen mensen die zijn ideeen bestrijden ("God en Zijn Boodschapper") verderf en moeten ze gedood worden (mein koran 5:33).
Op woensdag 11 februari 2004 22:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe jij iemand noemt die 'Anti-Islam' is
Wat is er nou tegen om daar op tegen te zijn.?
Wat versta jij dan onder islam? De shoarma boer om de hoek ?
quote:Ik heb er niks tegen dat jij die mening hebt, ik deel hem alleen niet.
Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Eerste stap. Wat is islam: Een politieke stroming ontworpen door Mohammed bin Abdoellah, zich profeet noemende. Die schreef in zijn boek de koran dat iedereen, gelovigen en niet-gelovigen, zich moet onderwerpen aan zijn hersenspinsels. Zo brengen mensen die zijn ideeen bestrijden ("God en Zijn Boodschapper") verderf en moeten ze gedood worden (mein koran 5:33).
quote:Kolder. De islamitische wereld is niet de islam. Veel wat daar plaatst vind is te danken aan de hersenspinsels van Mohammed ("ongelovigen brengen verderf") maar andere dingen hebben ook gewoon met de mensen zelf te maken. Helemaal idioot dat je ons hektische wereldje er bij haalt. Ja daar had Mohammed echt aan gedacht in 610 na christus.
Op woensdag 11 februari 2004 22:37 schreef Kluupkluup het volgende:In de Islamitische wereld heb je genoeg positieve normen en waarden. Hoe belangrijk een gezin is bijvoorbeeld, respect voor ouderen..
Grondbeginselen die er in ons hektische welvarende leventje er nog wel eens in willen schieten..
quote:Akkerkloot / Akkerslot denkt omdat hij de achternaam weet van de Profeet, dat hij nu daardoor een kenner is op dat gebied. Jouw sprookjes, hersenspinsels, zijn gewoon lachwekkend
Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Eerste stap. Wat is islam: Een politieke stroming ontworpen door Mohammed bin Abdoellah, zich profeet noemende. Die schreef in zijn boek de koran dat iedereen, gelovigen en niet-gelovigen, zich moet onderwerpen aan zijn hersenspinsels. Zo brengen mensen die zijn ideeen bestrijden ("God en Zijn Boodschapper") verderf en moeten ze gedood worden (mein koran 5:33).
quote:Alleen respect voor gelovige ouderen.
Op woensdag 11 februari 2004 22:37 schreef Kluupkluup het volgende:
hoe belangrijk het gezin is bijvoorbeeld, respect voor ouderen..
quote:Je generaliseert weer.. Heb je cijfers?
Op woensdag 11 februari 2004 22:54 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Alleen respect voor gelovige ouderen.
Het respect voor het gezin. Eerst wat aanklooien met ongelovige meisjes en als puntje bij paaltje komt een maagd uit het thuisland halen. Ha ha.
quote:Sprookjes.. Denk je nou echt dat de mensen in de islamitsche wereld nog WEL leven zoals Mohammed dat voorschreef, laat me niet lachen..
Op woensdag 11 februari 2004 22:51 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Kolder. De islamitische wereld is niet de islam. Veel wat daar plaatst vind is te danken aan de hersenspinsels van Mohammed ("ongelovigen brengen verderf") maar andere dingen hebben ook gewoon met de mensen zelf te maken. Helemaal idioot dat je ons hektische wereldje er bij haalt. Ja daar had Mohammed echt aan gedacht in 610 na christus.
quote:drie kwart haalt zijn bruid of haar bruidegom uit het land van herkomst. Heeft toch wel iets met de islam te maken. Dat mannen zich moeten bewijzen maar dat het meisje haar eer moet bewaren.
Op woensdag 11 februari 2004 23:11 schreef Kluupkluup het volgende:
Je generaliseert weer.. Heb je cijfers?
quote:Heb ik dat gezegd dan. Ik zeg alleen "de islamitische wereld is niet de islam. De islam is immers dat gene wat Mohammed heeft verzonnen". Dus als er iets positiefs is in islamitische landen (de islamitische wereld) hoeft dat nog niets met de islam te maken te hebben.
Op woensdag 11 februari 2004 23:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Sprookjes.. Denk je nou echt dat de mensen in de islamitsche wereld nog WEL leven zoals Mohammed dat voorschreef, laat me niet lachen..
quote:En de negative punten??
Op woensdag 11 februari 2004 23:21 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Heb ik dat gezegd dan. Ik zeg alleen "de islamitische wereld is niet de islam. De islam is immers dat gene wat Mohammed heeft verzonnen". Dus als er iets positiefs is in islamitische landen (de islamitische wereld) hoeft dat nog niets met de islam te maken te hebben.
quote:Ik heb al gezegd dat islam voor mij "dat gene is wat Mohammed heeft gecreeerd" is en niet "de islamitische wereld". Ik begrijp dus niet waarom je het dan nog hebt over de de islamitische wereld.
Op woensdag 11 februari 2004 23:24 schreef Kluupkluup het volgende:
En de negative punten??
Ik heb al eerder gezegd dat, de problemen in sommige islamitische landen, meer te maken heeft met armoede en geen welvaart dan met het geloof..
quote:Laat ik een quote van jou omdraaien dan..
Op woensdag 11 februari 2004 23:30 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ik heb al gezegd dat islam voor mij "dat gene is wat Mohammed heeft gecreeerd" is en niet "de islamitische wereld". Ik begrijp dus niet waarom je het dan nog hebt over de de islamitische wereld.
quote:De VS doodt vrij onterecht burgers. Dus dat woordje onterecht. Worden in de VS dan mensen om religieuze redenen ter dood veroordeeld ?
Op woensdag 11 februari 2004 23:36 schreef Kluupkluup het volgende:Vaak worden negatieve gebeurtenissen in de islamitsche wereld onterecht met de islam verbonden. Zoals de doodstraf voor bepaalde dingen (gebeuren bijvoorbeeld ook een christenlijke Afrilaanse landen en ook de VS doodt vrij onterecht burgers).
quote:En het is met mohammed(ge)daan.
Op maandag 16 februari 2004 01:57 schreef Oversight het volgende:
de islam is Lam
quote:Zolang je de godsdienststichter Mohammed een profeet noemt en de koran een opzegging van God blijf je altijd lieden houden die er letterlijk in geloven. Gematigd fascisme bestaat niet.
Op maandag 16 februari 2004 09:48 schreef cerror het volgende:
fundamentalisten :
Gewone islam:
"Turkije"-islam:
quote:Nederlands a.u.b........ geen profetie graag
Op maandag 16 februari 2004 09:59 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Zolang je de godsdienststichter Mohammed een profeet noemt en de koran een opzegging van God blijf je altijd lieden houden die er letterlijk in geloven. Gematigd fascisme bestaat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |