wat betekent moslim in het arabisch ?
Moslim betekent.....iemand die zich overgeeft aan Allah. Dus doet wat in overeenstemming is met zijn Wil en nalaat datgene wat daarmee botst.
quote:en de door Mohammed bestreden volkeren werden ook opeens moslim. Door overgave aan Mohammed werd je moslim
Op vrijdag 6 februari 2004 18:56 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
[quote]Op vrijdag 6 februari 2004 17:33 schreef Viola_Holt het volgende:wat betekent moslim in het arabisch ?
Moslim betekent.....iemand die zich overgeeft aan Allah. Dus doet wat in overeenstemming is met zijn Wil en nalaat datgene wat daarmee botst.
quote:De hadith gaat over het leven van Mohammed. Deze Sunna (verzameling van Hadith-berichten) zijn gecodificeerd in de tweede helft van de negende eeuw AD. Tijdens deze periode van bijna 300 jaar (Mohammed en de codificatie) kan er heel veel met de overlevering
Op vrijdag 6 februari 2004 16:26 schreef CANARIS het volgende:[..]
Was dat maar waar!!!!!
Met de Koran kan ik nog leven , het zijn de Hadieths van Mohammed die deze religie zo aards boos maken.
Je zult in de Koran niets lezen over handen afhakken. Wel in de hadieths
De Islam is gebasseerd op meerdere 'bronnen' (om het maar zo te zeggen) de hadith is er inderdaad een van. Hiernaast hebben we ook nog de Fiqh en de Koran. (De Fiqh is de zgn. "plichtenleer", heeft 4 wortels: 1: de Koran, 2: de Sunna (v.d profeet) 3. de Analogie en 4 de Consensus)
quote:Ik riep op om de Islam OBJECTIEF te onderzoeken. In plaats daarvan ga je meteen naar sites die propagandistisch tegen zijn, en nog niet eens zulke goeien ook. Jij laat daarmee zien dat jij niet voor je zelf wil onderzoeken (zelf de Koran bestuderen), waarschijnlijk kies je ervoor om door het leven te gaan met de gedachte/mening van een ander en dat feit laat je zelfs zien door de hele engelse tekst, boven, te knippen van de betreffende website en deze te plaatsen onder JOUW NAAM. Ik kan je nog een site laten zien die tegen de Islam is: www.answeringislam.com
Op vrijdag 6 februari 2004 15:47 schreef CANARIS het volgende:
Laten we een paar Ex -Moslims aan het woord:
The Golshan Site
"An organization created by ex-Muslims to educate Muslims and others about the 'real' Islam."From the prologue: "Islam is a religion of peace." This is what our politically-correct politicians tell us. The truth is that Islam is not a religion of peace. It is a religion of hate, terror and war--intolerance, inequality, violence, discrimination, superstition, fanaticism, and blind faith. Islam advocates killing non-Muslims, abuses the rights of minorities and women. Islam has expanded through Jihad (holy war) and the killing of nonbelievers and dissidents. Apostasy in Islam is the most serious crime, punishable by death. Muhammad was himself a fundamentalist, therefore fundamentalism cannot be separated from true Islam. Islam, which means "submission," demands its followers to submit their wills and thoughts to Muhammad and Allah, a deity that despises reason, democracy, freedom of thought and freedom of expression.
Voor degene die geïnteresseerd zijn in het bedrog van de evolutie en het feit van creatie zie:
www.evolutiondeceit.com
www.darwinismrefuted.com
(op www.harunyahya.com zijn alle documentaire films, boeken, artikelen en geluidsfragmenten gratis te downloaden).
quote:lees deze zin nog eens een paar keer en bedenk dan waar jij je gedachten/mening vandaan haalt !
Op zaterdag 7 februari 2004 05:41 schreef There_is_only_One het volgende:waarschijnlijk kies je ervoor om door het leven te gaan met de gedachte/mening van een ander
quote:even lezen
Voor degene die geïnteresseerd zijn in het bedrog van de evolutie en het feit van creatie zie:www.evolutiondeceit.com
www.darwinismrefuted.com
(op www.harunyahya.com zijn alle documentaire films, boeken, artikelen en geluidsfragmenten gratis te downloaden).
op eerste gezicht lijken die sites zich te concentreren op de theorie van darwin en de evt. racistische denkbeelden van Darwin. leuk om je daarop te concentreren om je punt te maken, maar de evolutie theorie blijft een theorie en sluit een God en/of creatie niet uit. Hoogstens wordt het scheppingsverhaal zoals dat in de bijbel en misschien ook de Koran (die ken ik niet goed genoeg) ontkracht.
[Dit bericht is gewijzigd door mackey op 07-02-2004 10:48]
quote:De profeet (vrede zij met hem)was alleen een verkondiger van het woord van God. Net als andere profeten voor hem. Hijzelf is niets meer en minder dan een gewone mens. Niemand heeft het recht zich over te geven (aanbidden) van een mens. Hij gaf de keus aan de mens: geloof of geloof niet. Overeenkomstig met het woord van de Koran.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:04 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
en de door Mohammed bestreden volkeren werden ook opeens moslim. Door overgave aan Mohammed werd je moslim
Allah (s.w.t) zegt tegen de profeet en de rest van de mensheid in hoofdstuk 2 vers 256
2:256 Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from Error: whoever rejects evil and believes in Allah hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And Allah heareth and knoweth all things.
Er is geen dwang in religie. Ieder heeft zo zijn keus om te doen waarvoor hij gekomen is of om dat na te laten. Daarom geeft Allah (s.w.t.) aan dat geloof niet iets is wat je moet afdwingen, maar het is iets voor degenen die op zoek zijn naar de Waarheid en niet doen aan Godverloochening.
10:99 If it had been thy Lord's will, they would all have believed,- all who are on earth! wilt thou then compel mankind, against their will, to believe!
De Profeet is het voorbeeld. Nooit sprak hij slecht. Hij was goed voor zijn omgeving en ook voor zijn vijanden. Mensen die hem probeerden kwaad te doen, probeerde hij op een goede manier te behandelen. Het is geen wonder dat van alle mensen op deze aardbol en in de geschiedenis, precies hij door Allah (s.w.t.) is uitverkoren voor deze taak als profeet.
De Profeet s.a.s heeft niemand verplicht te geloven, maar hij heeft mensen bestreden die anderen verhinderden te geloven. Toen de Islam verspreid werd, wilden velen mensen bekeren maar omdat de leiders van hun gemeenschappen dat niet wilden kwamen ze op voor hun rechten. Dat is de islam! Geef je niet over aan de mens. maar aan de Ene en Eeuwige. Niemand heeft het recht om iemand anders af te houden van geloof. Vechten voor vrijheid van Godsdienst dat is wat de profeet heeft gedaan en nooit heeft hij iemand onrechtmatig aangevallen.
Ik hoop dat je nu wat meer inzicht heb gekregen in de taak van de profeet s.a.s.
quote:Hoe kan men God verloochenen als men niet oprecht kan geloven dat God bestaat ?
Op zaterdag 7 februari 2004 14:04 schreef nothing_compares_2_U het volgende:Er is geen dwang in religie. Ieder heeft zo zijn keus om te doen waarvoor hij gekomen is of om dat na te laten. Daarom geeft Allah (s.w.t.) aan dat geloof niet iets is wat je moet afdwingen, maar het is iets voor degenen die op zoek zijn naar de Waarheid en niet doen aan Godverloochening.
quote:dat is achteraf gepraat. achteraf kun je alles wat je maar wilt verklaren over het waarom Allah nou juist Mohammed zou hebben uitgekozen. Dit is praten vanuit je geloof. Voor een ongelovige had het ook niemand anders kunnen zijn omdat Mohammed nou eenmaal die openbaringen heeft verkondigd. Als over 10 jaar iedereen gelooft dat Jomanda echt goddelijk werk verricht dan kan ook zij alleen de enige zijn die dit mocht doen.
Het is geen wonder dat van alle mensen op deze aardbol en in de geschiedenis, precies hij door Allah (s.w.t.) is uitverkoren voor deze taak als profeet.
quote:Als je gelooft in Allah moet je dit alles ook geloven, anders komt de "geloofwaardigheid" in het gedrang. Je gelooft niet alleen in Allah, maar ook in de oprechtheid en het geheugen van allen die de openbaringen van Mohammed hebben opgeschreven, onthouden etc..
De Profeet s.a.s heeft niemand verplicht te geloven, maar hij heeft mensen bestreden die anderen verhinderden te geloven. Toen de Islam verspreid werd, wilden velen mensen bekeren maar omdat de leiders van hun gemeenschappen dat niet wilden kwamen ze op voor hun rechten. Dat is de islam! Geef je niet over aan de mens. maar aan de Ene en Eeuwige. Niemand heeft het recht om iemand anders af te houden van geloof. Vechten voor vrijheid van Godsdienst dat is wat de profeet heeft gedaan en nooit heeft hij iemand onrechtmatig aangevallen.
quote:In de taak die de profeet nu wordt toegedicht door jou heb ik wat meer inzicht
Ik hoop dat je nu wat meer inzicht heb gekregen in de taak van de profeet s.a.s.
quote:Uit OBJECTIEF zelfonderzoek!
Op zaterdag 7 februari 2004 10:42 schreef mackey het volgende:[..]
lees deze zin nog eens een paar keer en bedenk dan waar jij je gedachten/mening vandaan haalt !
quote:De evolutietheorie is achterhaald door wetenschappelijke feiten. Er is daar nu geen twijfel over mogelijk, dus kan het ook geen theorie meer zijn.
[..]op eerste gezicht lijken die sites zich te concentreren op de theorie van darwin en de evt. racistische denkbeelden van Darwin. leuk om je daarop te concentreren om je punt te maken, maar de evolutie theorie blijft een theorie en sluit een God en/of creatie niet uit. Hoogstens wordt het scheppingsverhaal zoals dat in de bijbel en misschien ook de Koran (die ken ik niet goed genoeg) ontkracht.
De sites die ik boven heb weergegeven, zijn totaal gebaseerd op wetenschappelijke FEITEN en niet de IDEEËN van wetenschappers (want die kunnen de feiten omhullen met hun eigen geloof/ongeloof).
quote:op basis van de Koran
Op zaterdag 7 februari 2004 19:25 schreef There_is_only_One het volgende:Uit OBJECTIEF zelfonderzoek!
quote:door welke wetenschappelijke feiten is de huidge evolutietheorie achterhaald ? ik heb het hier niet over de theorie van Darwin.
De evolutietheorie is achterhaald door wetenschappelijke feiten. Er is daar nu geen twijfel over mogelijk, dus kan het ook geen theorie meer zijn.
quote:zo zie je maar weer, gelovigen en ongelovigen zijn niet zo verschillend als men wel eens denkt !
De evolutietheorie werd gebruikt door atheïsten/ongelovigen om het geloof in God te ontkennen en om hun wandaden te rechtvaardigen.
quote:Nee, de evolutietheorie zegt alleen wat over het ontstaan van soorten zover ik weet, ben geen expert
Jij zegt dat de evolutietheorie God en/of Creatie niet uitsluit. De evolutietheorie zegt dat alles TOEVALLIG is ontstaan en niet door een BEWUST iemand.
quote:Als je er een ontwerp in wilt zien dan kan dat natuurlijk. Maar dat wil je ook graag want zo staat het in het boek waarop je je geloof baseert.
Wetenschappelijke feiten zeggen dat alles een ONTWERP is (logisch gevolg is dan ook ONTWERPER).
quote:als het geschapen is dan kan dat inderdaad niet, maar of het geschapen is, is nou juist de vraag...je gaat iets te snel met je conclusies.
De natuur bestaat uit wetten, kan dus nooit de WETGEVER zijn. De natuur is een kunstwerk, kan dus nooit de KUNSTENAAR zijn. Het is geschapen en kan nooit zichzelf geschapen hebben.
quote:Net als jij
De sites die ik boven heb weergegeven, zijn totaal gebaseerd op wetenschappelijke FEITEN en niet de IDEEËN van wetenschappers (want die kunnen de feiten omhullen met hun eigen geloof/ongeloof).
- objectief zelfonderzoek niet bestaat
- ik graag zou zien dat iemand reageerde op mijn opmerking aangaande de verspreiding van de pre - Islamitische kennis:
- Muhammad was wel wat martialer dan wordt voorgesteld:
quote:geef even de belangrijkste punten !
Op zaterdag 7 februari 2004 21:03 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
www.it-is-truth.orgVeel leesplezier
quote:nog verdere input ?
Op zaterdag 7 februari 2004 21:05 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
geef even de belangrijkste punten !
quote:De betreffende site gaat over het executeren van bepaalde joden in de tijd van de Profeet (vrede zij met hem). Dat verhaal kan ik me nog herinneren uit boeken. Vergeef me dat ik het nu snel en kort in mijn eigen woorden formuleer zoals het was gegaan, voor het hele verhaal verwijs ik je naar de bib. waar boeken erover te vinden zijn (Het leven van Mohammed (vzmh)):
Op zaterdag 7 februari 2004 20:13 schreef SportsIllustrated het volgende:
Met alle eerbied die ik voor de verschillende deelnemers koester moet ik toch opmerken dat:- objectief zelfonderzoek niet bestaat
- ik graag zou zien dat iemand reageerde op mijn opmerking aangaande de verspreiding van de pre - Islamitische kennis:
- Muhammad was wel wat martialer dan wordt voorgesteld:
http://www.frontpagemag.com/Articles/Printable.asp?ID=5195
De Quraysh (stam waartoe de Profeet behoorde, tevens degene die tegen hem waren en dus de ongelovigen) gingen oorlog voeren tegen de Profeet (vzmh) in Medina (het werd uiteindelijk een belegering). Medina bestond uit verschillende groepen, waaronder een joodse stam.
De Profeet kwam erachter dat de ongelovigen kwamen om oorlog te voeren. Er heerste veel armoede toen in de stad Medina. Ze hadden weining wapens en kracht. Alle groepen in Medina sloten een verbond af om elkaar te helpen en elkaar niet te verraden. Een slimme perzisch jongen kwam met het idee om een loopgraaf om de stad te graven, wat hen strategisch sterker zou maken en waardoor de oorlog eigenlijk een belegering werd. Hebben ze toen gedaan...... De ongelovigen (Quraysh) kwamen te paard en wisten niet hoe ze over de loopgraaf heen konden komen zonder gedood te worden.....in ieder geval.....een joodse stam (niet alle joden, want er waren enkele joodse stammen daar), plotte samen met de Quraysh om de Profeet (vzmh) te doden en de Quraysh te helpen. Dat mislukte. Na de belegering riep de Profeet de betreffende stam (Banu Qurayza) bij zich. Een andere joodse stam vroeg aan de Profeet of ze mochten bemiddelen bij hem voor de stam Banu Qurayza. De Profeet, tolerant zoals hij was, gaf hen deze toestemming. Ze vroegen aan hem of iemand uit hen of een andere joodse stam mocht beslissen over de straf tegen de verraders (Banu Qurayza). Dat mocht van de Profeet.....
Ze kozen toen een jood die geleerd was in de wetten van het Jodendom. En hij (de jood) koos voor de toepassing van de wet van het Jodendom op verraad, namelijk de doodstraf. De vrouwen en kinderen werden gespaard. Ik kan je meer vertellen, maar laat het hierbij. Voor meer info verwijs ik je naar de bib., omdat daar boeken verschijnen van mensen (zowel ongelovigen als gelovigen) die kennis hebben over geschiedenis. Op het internet is er veel info, maar dat kan door elke leek/hater zijn neergezet.
Jouw tweede vraag over Pre-Islamitische kennis begrijp ik niet zo goed. Wil je het anders formuleren?
[Dit bericht is gewijzigd door There_is_only_One op 10-02-2004 22:19]
quote:Nou, er mogen dan geen aanwijzingen zijn van wetenschap in Mekka of medina voor Muhammad werkelijk actief werd. Maar veel van de grote rijken hielden zo rond Saudi-Arabie op. Hun kennis is ook via via in Griekenland en Rome terechtgekomen. Waarom zou het dan niet in Mekka en Medina zijn beland, wanneer dit veel dichter bij lag dan Hellas en Italie?
Op dinsdag 10 februari 2004 20:42 schreef There_is_only_One het volgende:Jouw tweede vraag over Pre-Islamitische kennis begrijp ik niet zo goed. Wil je het anders formuleren?
quote:In het begin was dat niet "op basis van de Koran". Ik heb eerst verschillende levensbeschouwingen bestudeerd. Dit is een voorbeeld hoe het ging: Ik ontdekte dat alle religies, zelfs degenen die de bomen aanbidden in Afrika, dat ze een kern van waarheid hadden en dat ze overeenkomsten hadden. Toen ik de Islam ging bestuderen, werden alle religies verklaard en vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Bijvoorbeeld dat God in de Koran zegt dat Hij naar alle volkeren op aarde wel een boodschapper heeft gezonden. Een andere voorbeeld is de manier waarop de profeten, zoals beschreven in de Bijbel zich vooroverbogen om God te aanbidden en zoals sommige afrikanen/brazilianen/.../... vooroverbuigen, die dan de natuur aanbidden, vind je terug in de Islam, waar de moslim buigt om God te aanbidden. Ditte en andere redenen hebben mij naar de Islam geleidt. Nu, na de bestudering, baseer ik me wel op de Koran, want die objectieviteit in het begin was nodig, om me zelf vrij te maken en tot onbevooroordeelde conclusies te komen. Wat betreft jouw laatste zin kan ik zeggen dat niet iedereen zich onbevooroordeeld verdiept in iets. En wij zijn mensen.
Op zaterdag 7 februari 2004 19:35 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
op basis van de Koran
Er zijn genoeg christenen die zo'n zelfde OBJECTIEF zelfonderzoek hebben uitgevoerd !
quote:Wat is de theorie van Darwin dan? Dat de huidige evolutietheorie vele veranderingen heeft ondergaan, omdat het gedurende de afgelopen eeuw constant fout bleek te zijn, betekent niet dat het geen theorie meer is van Darwin. Darwin is niet bedenker ervan, want dat gaat terug tot Griekse heidenen, maar hij heeft er wel nieuwe leven ingeblazen. De ideologie die de huidige evolutietheorie hoogt houdt heet Neo-Darwinisme. Ze zijn overgestapt van het idee dat de evolutie heeft plaatsgevonden door middel van mutatie (kleine stappen) naar grote stappen. Dat bijvoorbeeld op een dag een hagedis een ei lag en daar kwam dan een vogel uit. In principe bedoelen ze daarmee dat op een dag een kikker veranderde in een prins. Er is veel gaande op het wetenschappelijk niveau. Er zijn zelfs evolutionistische wetenschappers overgestapt naar creatie. Maar niet creatie door God, maar creatie door buitenaardse wezens. Evolutie klopt op vele punten niet.
[..]door welke wetenschappelijke feiten is de huidge evolutietheorie achterhaald ? ik heb het hier niet over de theorie van Darwin.
quote:Precies, zo moet we ons ook allebei verantwoorden voor Hem.
[..]
zo zie je maar weer, gelovigen en ongelovigen zijn niet zo verschillend als men wel eens denkt !net als jij vind ik het leuk om op fok! te posten en we zijn beide geen terrorist ! jij gelooft, ik niet
quote:De evolutietheorie heeft met veel dingen te maken. Het is de basis van vele ideologieën zoals materialisme, marxisme, fascisme, communisme enz.. Dus het is niet alleen biologische concept, maar wordt het ook gebruikt om God te ontkennen en om de zwakkere achter te laten liggen.
[..]
Nee, de evolutietheorie zegt alleen wat over het ontstaan van soorten zover ik weet, ben geen expert
quote:Ik begrijp echt niet waarom degenen die vroeger altijd zoveel gaven om logica en wetenschap en gelovige mensen ervan beschuldigden van zweverigheid, nu zelf niet meer logisch klinken en zweverig worden.
[..]Als je er een ontwerp in wilt zien dan kan dat natuurlijk. Maar dat wil je ook graag want zo staat het in het boek waarop je je geloof baseert.
[Dit bericht is gewijzigd door There_is_only_One op 10-02-2004 22:30]
quote:De rijken die je bedoelt, in de tijd van de profeet, waren de Perzen in het oosten en de Romeinen (Byzantine: Keizer Heraclius) in het noorden en westen. We praten over de periode rond 700AD.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:01 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Nou, er mogen dan geen aanwijzingen zijn van wetenschap in Mekka of medina voor Muhammad werkelijk actief werd. Maar veel van de grote rijken hielden zo rond Saudi-Arabie op. Hun kennis is ook via via in Griekenland en Rome terechtgekomen. Waarom zou het dan niet in Mekka en Medina zijn beland, wanneer dit veel dichter bij lag dan Hellas en Italie?
[Dit bericht is gewijzigd door There_is_only_One op 11-02-2004 07:53]
quote:en wat is de kern van waarheid die jij ontdekte ?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:40 schreef There_is_only_One het volgende:
Ik ontdekte dat alle religies, zelfs degenen die de bomen aanbidden in Afrika, dat ze een kern van waarheid hadden en dat ze overeenkomsten hadden.
quote:welke boodschapper van Allah heeft zich gemeld in Zuid-Amerika ? En waarom stuurde hij deze boodschappers tussen 4000 jaar geleden en 1400 jaar geleden ?
Toen ik de Islam ging bestuderen, werden alle religies verklaard en vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Bijvoorbeeld dat God in de Koran zegt dat Hij naar alle volkeren op aarde wel een boodschapper heeft gezonden.
quote:Ah. Omdat verschillende godsdiensten een zelfde soort aanbidding gebruiken is de Islam de waarheid
Een andere voorbeeld is de manier waarop de profeten, zoals beschreven in de Bijbel zich vooroverbogen om God te aanbidden en zoals sommige afrikanen/brazilianen/.../... vooroverbuigen, die dan de natuur aanbidden, vind je terug in de Islam, waar de moslim buigt om God te aanbidden.
jumping to conclusions is jou niet vreemd
quote:Al zou evolutie op vele punten niet kloppen pleit dat nog niet direkt voor creationisme
Wat is de theorie van Darwin dan? Dat de huidige evolutietheorie vele veranderingen heeft ondergaan, omdat het gedurende de afgelopen eeuw constant fout bleek te zijn, betekent niet dat het geen theorie meer is van Darwin. Darwin is niet bedenker ervan, want dat gaat terug tot Griekse heidenen, maar hij heeft er wel nieuwe leven ingeblazen. De ideologie die de huidige evolutietheorie hoogt houdt heet Neo-Darwinisme. Ze zijn overgestapt van het idee dat de evolutie heeft plaatsgevonden door middel van mutatie (kleine stappen) naar grote stappen. Dat bijvoorbeeld op een dag een hagedis een ei lag en daar kwam dan een vogel uit. In principe bedoelen ze daarmee dat op een dag een kikker veranderde in een prins. Er is veel gaande op het wetenschappelijk niveau. Er zijn zelfs evolutionistische wetenschappers overgestapt naar creatie. Maar niet creatie door God, maar creatie door buitenaardse wezens. Evolutie klopt op vele punten niet.
Natuurlijk is dat erg makkelijk om één van de twee door mensen bedachte manieren als waarheid te bestempelen.
quote:Hopen maar dat hij dan vindt dat je nuttig bezig bent geweest in je leventje. Posten op Fok
Precies, zo moet we ons ook allebei verantwoorden voor Hem.
quote:welnee joh, dat wil jij er graag inzien om het verwerpelijk te laten zijn en blij te zijn met jouw verhaal uit de Koran.
De evolutietheorie heeft met veel dingen te maken. Het is de basis van vele ideologieën zoals materialisme, marxisme, fascisme, communisme enz.. Dus het is niet alleen biologische concept, maar wordt het ook gebruikt om God te ontkennen en om de zwakkere achter te laten liggen.
Hiermee zeg ik overigens niet dat nooit iemand de evolutietheorie misbruikt heeft voor z'n eigen voordeeltjes. Dat is menselijk. Gebeurt zelfs met religie.
quote:
Ik begrijp echt niet waarom degenen die vroeger altijd zoveel gaven om logica en wetenschap en gelovige mensen ervan beschuldigden van zweverigheid, nu zelf niet meer logisch klinken en zweverig worden.
Het staat zowel in de boek de Koran als de boek der Wetenschap.
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 11-02-2004 00:36]
quote:Kom je wel eens in de bibliotheek of zit je constant voor de pc? Niet-moslims worden juist uitgenodigd om onderzoek te doen. En de bronnen zitten niet alleen in Saudie Arabië. De bronnen zitten zowel verspreid over de hele Islamitische wereld als in sommige Europese landen zoals spanje, rome enz.
Op vrijdag 6 februari 2004 15:38 schreef CANARIS het volgende:[..]
Lariekoek
Dat beetje wetenschappelijk onderzoek wat over de figuur Mohammed is geschreven is
1)Dogmatisch Bla Bla daar door Moslim Fundies gescrheven
2) niet volledig daar door niet Moslims geschrevenVoor een niet moslim is het namenlijk niet mogenlijk gedegen onderzoek te doen, daar de bronnen die men nodig heeft in Saudia Arabie worden bewaard. Saudia Arabien laat geen enkel onderzoek toe door niet-moslim.
Maar ik laat mij graag beleren. Welk gedegen historisch onderzoek ken jij?
quote:Dat hij een creationist is, heeft niks te maken met datgene wat hij heeft bevestigd wat er in de Koran staat betreft embryologie. Want als hij de wetenschappelijke feiten heeft verdraaid, voor "Petro dollars", geloof me er zijn honderden embryologen wereldwijd die dat in de gaten zouden hebben en hem meteen op zijn plaats zouden zetten, en dat is niet gebeurd. Als je zou zeggen dat hij de wetenschappelijke verdraaiingen stil heeft gehouden, kan ik je dit vertellen:
[..]
Mr Moore is een Creationist. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij zijn Laudatio op de Koran hield, zonder ooit Moslim te zijn geworden.
Hij nam zijn Petro dollars terug naar Canada en bidt nog steeds elke zondag naar Jezus Christus.
Vind jij dat niet een beetje vreemd? Wanneer ik ervan overtuigd ben dat de Koran werkelijk het woord van God is, kan je er gift op innemen , dat ik Canaris Islam zal gaan heten. Mnr Moore niet. Die zegt
1) ja het schijnt van God te zijn
2) fuck it , ik blijf Christ
-Hij heeft in zijn nieuwe boek, die overal gelezen wordt ook door embryologen, precies datgene neergezet wat er in de Koran staat, omdat dat nauwkeuriger, de juiste en belangrijkste stappen weergeeft van de ontwikelling van de embryo. Embryologen zouden dat lezen en bekritiseren als hij de feiten had verdraaiit.
-Zijn conclusies waren voorpagina nieuws in Canada.
-Als hij petro dollars zou hebben aangenomen, voor verdraaiing van wetenschappelijke feiten, zou hij zijn reputatie in gevaar brengen, als embryoloog.
quote:1) jij zegt "onvolledig". De Koran is geen wetenschappelijk naslagwerk. Maar geeft zoals boven gezegd wel de belangrijkste fases aan in de groei van de embryo.
Hoe dan ook. Moore lulde nog onzin ook.
Dat wat de Koran over Embryos zegt , is
1)Onvolledig
2)Plachiaat
3)Toentertijd al 400 jaar oud nieuws
Ga maar nalezen bij Galen
2)Jij zegt "plachiaat" je bedoelt waarschijnlijk plagiaat. Zelfs als de Profeet de ideeën had gejat zou dat nooit de juiste gegevens zijn geweest van de ontwikkeling van de embryo, want dat is pas met de huidige tech, zoals microscopen, endoscopen enz., te bestuderen.
3) En dat was niet 400jaar oud nieuws, want als je gaat kijken naar de geschiedenis van het midden-oosten zul je zien dat er in die tijd juist misverstanden waren over dit onderwerp.
Ik wist al toen je deze dingen aanhaalde bij het begin dat je dit van het internet had gehaald, deze dingen zijn ook te lezen op answeringislam.
quote:Tuurlijk raaskalt hij. Zelfs als God voor jouw neus zou staan zou je nog niet eens in Hem geloven. Dat de wetenschappelijk wereld hem niet serieus nam klopt niet want hij heeft verschillende werken op zijn naam staan, verschillende wetenschappelijk onderzoeken mogen leiden en mocht aan verschillende universiteiten lezingen houden.
Bucaille raskalt. In de wetenschappelijke wereld neemt geen mens hem serieus. Geen mens die van hem had gehoord , voor hij zijn semi wteenschappelijke stukje over de wetenschappelijke wonderen in de Koran begon te schrijven.
quote:Ik weet waar je je "boel over geschiedenis van de islam" vandaan haalt, vanuit die sites van je, die je boven noemt. Ga een keer een boek lezen, want die kunnen die sitemakers niet maken of publiceren want niemand zou hen serieus nemen, en zij weten dat.
[..]Ik weet niet aleen een boel over de geschiednis van de Islam , maar ook nog over de werkelijke geschiednis. Iets wat jij kennelijk niet doet. Anders had je geweten dat de Atheense Unversiteit werd gesloten vanwege de inmorele en deels gnostische Leer.
quote:Jij bent me vast aan het plagen of niet
Op dinsdag 10 februari 2004 23:42 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
en wat is de kern van waarheid die jij ontdekte ?
[..]welke boodschapper van Allah heeft zich gemeld in Zuid-Amerika ? En waarom stuurde hij deze boodschappers tussen 4000 jaar geleden en 14 jaar geleden ?
[..]Ah. Omdat verschillende godsdiensten een zelfde soort aanbidding gebruiken is de Islam de waarheid
jumping to conclusions is jou niet vreemd
[..]Al zou evolutie op vele punten niet kloppen pleit dat nog niet direkt voor creationisme
Natuurlijk is dat erg makkelijk om één van de twee door mensen bedachte manieren als waarheid te bestempelen.
[..]Hopen maar dat hij dan vindt dat je nuttig bezig bent geweest in je leventje. Posten op Fok
[..]welnee joh, dat wil jij er graag inzien om het verwerpelijk te laten zijn en blij te zijn met jouw verhaal uit de Koran.
Hiermee zeg ik overigens niet dat nooit iemand de evolutietheorie misbruikt heeft voor z'n eigen voordeeltjes. Dat is menselijk. Gebeurt zelfs met religie.
[..]
quote:Het staat niet in de tien geboden
Op woensdag 11 februari 2004 00:31 schreef There_is_only_One het volgende:[..]
Jij bent me vast aan het plagen of niet
. Pesten mag niet wist je dat?
Maar serieus, ik ken de waarheid niet, vind het wel interessant om erover te lezen. En nog interessanter vind ik het dat er meerdere waarheden als waar worden gezien
quote:Ik heb een boek gelezen en daar stond ongeveer hetzelfde in als op al die sites.
Op woensdag 11 februari 2004 00:12 schreef There_is_only_One het volgende:Ga een keer een boek lezen, want die kunnen die sitemakers niet maken of publiceren want niemand zou hen serieus nemen, en zij weten dat.
Maar goed, ik zal wel een ander boek moeten lezen
quote:Gebod11. Gij zult niet pesten!
Op woensdag 11 februari 2004 00:35 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Het staat niet in de tien geboden
Maar serieus, ik ken de waarheid niet, vind het wel interessant om erover te lezen. En nog interessanter vind ik het dat er meerdere waarheden als waar worden gezien
Zoals ik al zei alles heeft een kern van waarheid. Maar die "kernen" zijn afkomstig van 1 waarheid.
quote:Noem mij die boek als je wilt misschien dat ik em ken. En jij als mens moet niks, behalve geboren worden en dood gaan, zoals mijn elektronica leraar ooit zei.
Op woensdag 11 februari 2004 00:42 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ik heb een boek gelezen en daar stond ongeveer hetzelfde in als op al die sites.
Maar goed, ik zal wel een ander boek moeten lezen
quote:slimme leraar !
Op woensdag 11 februari 2004 00:54 schreef There_is_only_One het volgende:[..]
Noem mij die boek als je wilt misschien dat ik em ken. En jij als mens moet niks, behalve geboren worden en dood gaan, zoals mijn elektronica leraar ooit zei.
Boek is "Macht van de Islam" - Gottschalk, Herbert
gaat over de veroveringen en de openbaringen van Mohammed en de geschiedenis van de godheid Allah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |