quote:Akkersloot, even een aantal offtopic vraagjes. Ben je bang voor de Islam? Zit het je dwars dat er heel wat mensen zich bekeren tot de Islam. Met name in Amerika? Heb je er problemen mee dat ik moslim ben? Haat jij moslims zelf eigenlijk? Het zijn heel wat vragen, maar het lijkt erop dat jij je er niet hebt bij neergelegd dat de Islam een van de grootste en snelstgroeiende religies is. Leg je daarbij neer, netzoals veel moslims accepteren dat er nou eenmaal mensen zijn die nergens in geloven. In weze ben jij niets anders dan een extremist, een tegenpool van een islamitische extremist weliswaar. Een islamitische extremist strijd tegen ongelovigen en wil diegene koste wat het koste bekeren of vermoorden. Jij probeert koste wat het kost, precies het tegenovergestelde. Ik zou graag wat antwoorden op de gestelde vragen willen hebben, mede gezien jouw "pos"-gedrag.
Op maandag 16 februari 2004 12:54 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Juist.
quote:Jij hebt toch ook de vrijheid om "gelovigen" te haten.
Op maandag 16 februari 2004 13:00 schreef Akkersloot het volgende:[..]
De vrijheid om "ongelovigen" te haten heb je al als je dat boek van die temporaal kwab epilepsie patient als goddelijk beschouwt..
quote:zwaktebod, kom met argumenten, ik haat geen gelovigen. tenminste...jij lijkt me best een geschikte peer.
Op maandag 16 februari 2004 13:04 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Jij hebt toch ook de vrijheid om "gelovigen" te haten.
quote:Dankjewel, mijn vrijbesteedbaar inkomen is plotsklaps met één veertigste deel toegenomen.
Op maandag 16 februari 2004 12:43 schreef Mutant01 het volgende:Pardon?
Als niet-moslim wordt je helemaal niet verplicht om de zakat te betalen of iets anders.
quote:Zet ze dan maar op een rijtje, als het jou zo duidelijk is dat er niets ongevoegelijks mee bedoeld wordt.
5:33 is een vers binnen een heel boek waar verscheidene aspecten uitgelegd staan.
quote:Door je te onderwerpen aan de Islam, verzet je je niet tegen die "onderwerping" (Islam). Zodra je dat doet ben je een "onderworpene" (moslim). De Qur'an is heel duidelijk, in de stelling dat diegenen die kennis hebben genomen van de Islam het lot over zichzelf afroepen door zich niet te onderwerpen. Ik hoop dat je nu niet op zoek gaat naar die "verscheidene aspecten" van de Islam en de Qur'an, die het tegendeel beweren, want die zijn er niet.
Een voorbeeld is dat mensen die jouw geloof niet bestrijden, maar er zelf niet in geloven, met rust gelaten moet worden.
quote:Ben je soms lid van het Simplistisch Verbond, dat je denkt de Qur'an te moeten vereenvoudigen, of nog erger, te moeten parafraseren?
Ik verwoord het hier alleen wat simpeler. Versen kan je niet zomaar uit elkaar halen. Als een "ongelovige" jouw geloof niets aandoet, doe jij diegene ook niets aan. Maakt niet uit waar deze persoon zich bevind.
quote:Een zwaktebod? Het is een feit. Ik haat ook geen ongelovigen, tenminste, als jij mij haat, zal ik niet van jouw gaan houden... Als je iets maarliefst 100 keer hebt uitgelegd aan dezelfde persoon wordt je een beetje moe. Vraag eens aan de moslim(a) op straat of hij/zij "ongelovigen" haat.
Op maandag 16 februari 2004 13:06 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
zwaktebod, kom met argumenten, ik haat geen gelovigen. tenminste...jij lijkt me best een geschikte peer.
quote:Jij niet misschien, maar Akkersloot lijkt een persoonlijke kruistocht tegen de Islam te voeren.
Op maandag 16 februari 2004 13:06 schreef Viola_Holt het volgende:
zwaktebod, kom met argumenten, ik haat geen gelovigen. tenminste...jij lijkt me best een geschikte peer.
quote:zij misschien niet, maar hun God wel
Op maandag 16 februari 2004 13:09 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Een zwaktebod? Het is een feit. Ik haat ook geen ongelovigen, tenminste, als jij mij haat, zal ik niet van jouw gaan houden... Als je iets maarliefst 100 keer hebt uitgelegd aan dezelfde persoon wordt je een beetje moe. Vraag eens aan de moslim(a) op straat of hij/zij "ongelovigen" haat.
quote:kan ik ze ook wat vragen over het gevleugelde paard van Mohammed en over de Jinns ?
Op maandag 16 februari 2004 13:09 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Een zwaktebod? Het is een feit. Ik haat ook geen ongelovigen, tenminste, als jij mij haat, zal ik niet van jouw gaan houden... Als je iets maarliefst 100 keer hebt uitgelegd aan dezelfde persoon wordt je een beetje moe. Vraag eens aan de moslim(a) op straat of hij/zij "ongelovigen" haat.
quote:Graag gedaan. Blijf je wel denken aan je armere medemens.
Op maandag 16 februari 2004 13:07 schreef the.moderator het volgende:[..]
Dankjewel, mijn vrijbesteedbaar inkomen is plotsklaps met één veertigste deel toegenomen.
quote:Dan kan ik net zo goed de halve Quran hier gaan posten, want 5:33 gaat om een periode tijdens een conflict, en niet tijdens vrede. En er zijn heel wat verzen over deze periode.
Zet ze dan maar op een rijtje, als het jou zo duidelijk is dat er niets ongevoegelijks mee bedoeld wordt.
quote:Klopt, maar in de Quran staat ook dat jij als mens geen oordeel mag vellen over een ander persoon. Jij mag je niet als mens God gaan spelen, dat is ten strengste verboden. Het is aan God om deze mensen te beoordelen.
Door je te onderwerpen aan de Islam, verzet je je niet tegen die "onderwerping" (Islam). Zodra je dat doet ben je een "onderworpene" (moslim). De Qur'an is heel duidelijk, in de stelling dat diegenen die kennis hebben genomen van de Islam het lot over zichzelf afroepen door zich niet te onderwerpen. Ik hoop dat je nu niet op zoek gaat naar die "verscheidene aspecten" van de Islam en de Qur'an, die het tegendeel beweren, want die zijn er niet.
quote:Misschien is het vereenvoudigen voor jouw niet nodig, maar voor anderen wel.
Ben je soms lid van het Simplistisch Verbond, dat je denkt de Qur'an te moeten vereenvoudigen, of nog erger, te moeten parafraseren?
[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 16-02-2004 13:16]
quote:Ik ook. Ze vragen zelfs waarom ik nog niet getrouwd ben. Toch het bewijs dat ze een andersgelovige niet haten. Maar ik zou niet weten wat dat met de interpretatie van mein kampf vers 5:33 te maken heeft.
Op maandag 16 februari 2004 13:01 schreef Leonardo1504 het volgende:
Ik heb moslimvrienden die mij als "ongelovige" echt niet haten.
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:27 schreef Leonardo1504 het volgende:
Kan iemand even naar dit topic kijken: De islam
Ik heb grote moeite met de manier van "discussieren" van met name the.moderator. Meningen die niet van hem zijn worden niet getolereerd. Het gedram van Akkersloot, die om de haverklap over 'Mein Koran' spreekt ben ik ondertussen ook wel beu. Het ongenuanceerd stellen door deze twee dat iedere moslim een extremist (dan wel een fascist) is en vooral het niet accepteren van enig weerwoord maakt elke discussie onmogelijk.IMHO is dit gewoon islam-bashing.
quote:Ook niet, mits deze mensen God en zijn boodschappers niet bestrijden. Sim-pel.
Op maandag 16 februari 2004 13:10 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
zij misschien niet, maar hun God wel
quote:Wel een beetje terecht. Het herhalen van zulke woorden bevorderd nou niet echt de sfeer in deze discussie.
Op maandag 16 februari 2004 13:17 schreef Akkersloot het volgende:
Leonardo gaat zelfs zeuren bij de mods in het feedback topic
[..]
quote:en wat is daar nou de definitie van. wanneer ga je branden ?
Op maandag 16 februari 2004 13:17 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Ook niet, mits deze mensen God en zijn boodschappers niet bestrijden. Sim-pel.
quote:Iets wat jij nooooooooit zal doen, he?
Op maandag 16 februari 2004 13:17 schreef Akkersloot het volgende:
Leonardo gaat zelfs zeuren bij de mods in het feedback topic
quote:Huh?
Op maandag 16 februari 2004 13:21 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
en wat is daar nou de definitie van. wanneer ga je branden ?
quote:Een dooddoener.
Op maandag 16 februari 2004 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Akkersloot, even een aantal offtopic vraagjes. Ben je bang voor de Islam?
quote:Zou jij het erg vinden als mensen zich bekeren tot het nazi-fascisme ?
Zit het je dwars dat er heel wat mensen zich bekeren tot de Islam.
quote:Nee. De meeste weten niet wat de koran in houdt. Ze zijn gewoon gehersenspoeld. Dat gebeurt namelijk als ze nog heel klein zijn.
Haat jij moslims zelf eigenlijk?
quote:De snelst groeiende religie is het atheisme. Maar jij hebt je nog niet bij neergelegd dat ik islam gewoon zie als een politieke ideologie.
maar het lijkt erop dat jij je er niet hebt bij neergelegd dat de Islam een van de grootste en snelstgroeiende religies is.
quote:ongelovigen branden toch in de hel ? althans dat geloof jij toch ?
Op maandag 16 februari 2004 13:22 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Huh?
quote:Is een verschil. Gelovigen laten mij als niet-gelovige niet met rust. Ze noemen mij bijvoorbeeld "ongelovig" , "ondankbare jegens God"(dat betekent kafirun immers) en in Mein Koran staat dat ik als "ongelovige" verderf breng en dat ik als "ongelovige" geleid wordt door de duivel.
Op maandag 16 februari 2004 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
Jij hebt toch ook de vrijheid om "gelovigen" te haten.
"Oh, jij zegt dat ik geleid wordt door de duivel. Oh wat geweldig. Dank je wel. Wat goed van je".
quote:Dat geloof ik ja, in beginsel zullen ze ook branden. Maar daar gaat God over, mijn taak is om te geloven en God te danken voor het leven dat ik hier heb. En niet om ongelovigen te beoordelen.
Op maandag 16 februari 2004 13:24 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
ongelovigen branden toch in de hel ? althans dat geloof jij toch ?
quote:Ja dus...
Op maandag 16 februari 2004 13:22 schreef Akkersloot het volgende:
Een dooddoener.
quote:Hulde! Knap dat je dit kan zeggen en dan nog durft te beweren dat je Moslims niet als fascisten ziet.
Zou jij het erg vinden als mensen zich bekeren tot het nazi-fascisme ?
quote:Tuurlijk jongen. Je haat de Islam, niet de moslims, is het niet? Je ziet jezelf als de uitverkorene om die arme, geïndoctrineerde mensen nóg verder naar beneden te halen door het enige wat ze hebben weg te nemen. Bravo!
Nee. De meeste weten niet wat de koran in houdt. Ze zijn gewoon gehersenspoeld. Dat gebeurt namelijk als ze nog heel klein zijn.
quote:Het Atheïsme is geen religie...
De snelst groeiende religie is het atheisme. Maar jij hebt je nog niet bij neergelegd dat ik islam gewoon zie als een politieke ideologie.
quote:Op jouw beurt laat jij gelovigen ook niet met rust, dus feitelijk heb jij niets om op te zeiken.
Op maandag 16 februari 2004 13:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Is een verschil. Gelovigen laten mij als niet-gelovige niet met rust. Ze noemen mij bijvoorbeeld "ongelovig" , "ondankbare jegens God"(dat betekent kafirun immers) en in Mein Koran staat dat ik als "ongelovige" verderf breng en dat ik als "ongelovige" geleid wordt door de duivel.
"Oh, jij zegt dat ik geleid wordt door de duivel. Oh wat geweldig. Dank je wel. Wat goed van je".
quote:Oh. Hoeveel mensen heb ik dan al over de kling gejaagd ? Demoniseerder.
Op maandag 16 februari 2004 13:09 schreef Jimmy het volgende:
Jij niet misschien, maar Akkersloot lijkt een persoonlijke kruistocht tegen de Islam te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |