Mijn vraag was of dit een koopje is http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/racefietsen/4619015.html
Ik wil nl. een renfiets kopen en heb er niet zoveel verstand van. Waarom is dit wel / geen koopje?
Dank bij voorbaat
edit
dit lijkt me meer wat
http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/racefietsen/4127313.html?start=120
[Dit bericht is gewijzigd door B4ron op 04-02-2004 00:44]
quote:Nee inderdaad de fiets is eigenlijk bedoeld voor een vriend. Ik rij met campagnolo mirage maar dan breng ik het volgens mij er nog beter vanaf dan die SORA.
Op woensdag 4 februari 2004 00:39 schreef B4ron het volgende:
SORA is niet echt de lekkerste groep. Voor 800 euro zou ik het niet echt een koopje willen noemen.
quote:Ik zelf rijdt met Shimano Ultegra.
Op woensdag 4 februari 2004 00:41 schreef Tuftuffer het volgende:[..]
Nee inderdaad de fiets is eigenlijk bedoeld voor een vriend. Ik rij met campagnolo mirage maar dan breng ik het volgens mij er nog beter vanaf dan die SORA.
Maar sowieso de Ultegra mits het zijn budget toelaat zou ik pakken ipv die Sora.
Campa Mirage kan ook je kn het er beter mee afbrengen maar dat is relatief. Ligt eraan hoe je met het materiaal omgaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 04-02-2004 10:06]
Sora is inderdaad een beetje cheap. Voor hetzelfde geld heb je met die groep al bijna een nieuwe fiets.
quote:Ja de maat enzo zou die kunnen opvragen en laten meten. En voor de rest geef ik je gelijk dat je dan beter een nieuwe fiets kan kopen.
Op woensdag 4 februari 2004 10:06 schreef Trainspotter het volgende:
Weet je wel zeker dat het de goede maat is? Dat luistert nogal nauw bij racefietsen vind ik. Bij goede fietsenzaken word je zelfs eerst van top tot teen opgemeten om zo de juiste maat te kunnen bepalen.Sora is inderdaad een beetje cheap. Voor hetzelfde geld heb je met die groep al bijna een nieuwe fiets.
quote:Er zitten nog wel wat keuzemogelijkheden tussen die twee groepen in. 105 voldoet al zeer behoorlijk als je geen pro bent.
Op woensdag 4 februari 2004 10:03 schreef Bartoli het volgende:
Maar sowieso de Ultegra mits het zijn budget toelaat zou ik pakken ipv die Sora.
Ik zit er ook voorzichtig aan te denken. Maar ik wil er niet al teveel aan kwijt zijn, wat zijn de leuke 2-hands merken en mogelijkheden? Waar let je op?
quote:Ja dat weet ik ook ben ik alleen niet zo gecharmeerd van. Maar dat zal wel komen omdat ik de Ultegra gewend ben.
Op woensdag 4 februari 2004 10:10 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Er zitten nog wel wat keuzemogelijkheden tussen die twee groepen in. 105 voldoet al zeer behoorlijk als je geen pro bent.
quote:Inderdaad. Voor die prijs kun je bij prijsbreker Decathlon zelfs al een racefiets met Mirage-afmontage kopen. OK, dat ding smoelt niet, maar rijdt wel veel langer dan een racefiets met Sora-afmontage.
Op woensdag 4 februari 2004 10:08 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja de maat enzo zou die kunnen opvragen en laten meten. En voor de rest geef ik je gelijk dat je dan beter een nieuwe fiets kan kopen.
maar om te beginnen zou ik op zij minst de SHimano Tiagra groep aanbevelen, daarmee ben ikzelf ook begonnen: uitstekend spul
http://marktplaats.nl/markt/fietsen/racefietsen/23562.htm?oudei=60
op zich niet gek qua uitrusting, heerlijke wielen. Kij kwel naar de staat van de kransjes, kettingbladen en of er geen spaken gebroken zijn (en bieden natuurlijk, nie tde vraagprijs betalen)
http://marktplaats.nl/markt/fietsen/racefietsen/22859.htm?oudei=90
quote:Voor een 2e hands zou ik niet meer dan 500 euro over hebben, op dit moment dus. Anders wordt het echt doorsparen en volgend jaar flink uitgeven aan een nieuwe.
Op woensdag 4 februari 2004 18:32 schreef Scighera het volgende:
vertel dan jouw budget
Sora met een heel grote boog omheen fietsen. Minstens Tiagra. Gewoon ff zoeken op marktplaats.
quote:Schakelt een 105 niet hetzelfde als Ultegra?
Op woensdag 4 februari 2004 10:42 schreef Bartoli het volgende:[..]
Ja dat weet ik ook ben ik alleen niet zo gecharmeerd van. Maar dat zal wel komen omdat ik de Ultegra gewend ben.
quote:Nou, hij was duur zat anders hoor. Als je nog duurdere groepen wilt is het echt niet leuk meer voor een beginneling!
Op maandag 9 februari 2004 13:19 schreef SeLang het volgende:105 is dacht ik een 'budget' uitvoering van de Ultegra
quote:Ik zeg 'budget' in de zin van goedkopere uitvoering van een duurdere groep.
Op maandag 9 februari 2004 13:32 schreef suimasen het volgende:[..]
Nou, hij was duur zat anders hoor. Als je nog duurdere groepen wilt is het echt niet leuk meer voor een beginneling!
Lijkt me trouwens een prima fiets die je gekocht hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |